בא לי להניח כאן :
עזבו את נושא המתאים /לא מתאים לגיל לימודים טיפוליים מה יעשו עשרות בוגרות במקצועות הטיפול בכל שנתון ?
איפה הן יעבדו?
כנ"ל לגבי עוד המון מקצועות הומניים
לדעתי הפתרון החלקי הוא בלפתוח מכללות / בתי ספר מפוקחים במגוון תחומי לימוד
( ליצור שת"פ עם מקומות קיימים) שבנות תוכלנה לשלב עם לימודקודש של י"ג י"ד
לא כל אחת תרוץ לשם , אבל מי שתצטרף לא תעשה את זה בהיחבא
בא לי להניח כאן :
עזבו את נושא המתאים /לא מתאים לגיל לימודים טיפוליים מה יעשו עשרות בוגרות במקצועות הטיפול בכל שנתון ?
איפה הן יעבדו?
כנ"ל לגבי עוד המון מקצועות הומניים
לדעתי הפתרון החלקי הוא בלפתוח מכללות / בתי ספר מפוקחים במגוון תחומי לימוד
( ליצור שת"פ עם מקומות קיימים) שבנות תוכלנה לשלב עם לימודקודש של י"ג י"ד
לא כל אחת תרוץ לשם , אבל מי שתצטרף לא תעשה את זה בהיחבא
היו נסיונות כאלה עם מקומות לימוד לא אקדמיים
אבל הנסיונות נגדעו עוד לפני שקמו כי הסמינרים לא אהבו את זה שמקימים להם תחרות, ופעלו בדרכי נועם שהמסגרות האלה לא יקומו.
מה שהם כן רוצים זה שהשכר לימוד יעבור דרכם, יהיו חייבים ללמוד ולשלם כמו על מסלול, ואז אפשר שאת החלק המקצועי יעבירו נציגי ההכשרה. זה מבטל את הגמישות בבחירת מקצוע ומנפח את העלויות כך שכבר אין הבדל בין ללמוד בסמינר או במקום אחר.
אני עוד לא מצאתי את הסמינר הזה שנותן את כל המסלולים הנ"ל פלוס קודש ברמה גבוהה וחברה איכותית
וכמובן שירצה לקבל בנות מכל הארץ
אם יש לך אדקבה תציעי?
(מקווה שיהיה לו מקום לכל הבנות ההומניות מכל הארץ)
ידוע לי שבסניף בירושלים היה מסלול קונדיטוריה ברמה גבוהה. (נכון ללפני שנתיים, צריך לברר מה עם זה כיום...)
הוא מוכן לקבל בנות מכל הארץ. (כמובן-רק מי שברוח הסמינר, וכו'), בתנאי שלומדים בפנימייה של הסמינר.
הבנות שם שמורות מאוד! וברמה גבוהה.
אלה האפשרויות כיום ללימודי מקצוע במקביל למסגרת חינוכית.
מי שחשוב לה תדמית של סמינר מוביל, עדיף לה להשאר שנתיים בסמינר, ללמוד מקצוע עליו היא מתפשרת ולעשות שינויים אח"כ כי אין אפשרות אחרת.
(ואם כבר תדמית, אז פחות משמעותי באיזה סמינר ויותר חשוב שתהיה הנדסאית ולא שום דבר אחר גם אם זה לא מתאים לה, מבחינת השווי של הבחורה בשוק.)
זה הבעיה.
מברור עמוק שעשית לא מצאתי שום מסגרת של קודש טובה לבנות ישראליות.
מה שצריך לעשות זה לפתוח שנה קודש ברמה רוחנית כמו 'חדוות' אבל ישראלי כמו 'שיוותי'
זה מה שהבנות מחפשות מקום שיתן להם מענה של קודש כדי שיוכלו ללכת ללמוד קורסים
בסיעור מוחות, בית המורה, התשלמויות בחדש. במעלות. בסניף. נוות וכו'
כנראה הרמה מאוד נמוכה
שרק בנות מסוימות שהן ספק חינוך מיחד בעצמן נרשמות למסלול הזה...
אצלנו בסמינר מסלול חינוך מיוחד עשו תרגלים על הבנות עצמן.
פשוט בושות, הן ישבו שיעורים שלמים עם משימות של גואש ופלסטלינה ברמה של גיל 3
ויום אחד אפילו הביאו להן מן הגה כזה מפלסטיק ועשו אן אן אן פיפ פיפ.... בטח במקצועות ה,טיפוליים היסוד במקרה הטוב יהיה תרגולים של ממ ממ צצצ צצצצ
אני עוד לא מצאתי את הסמינר הזה שנותן את כל המסלולים הנ"ל פלוס קודש ברמה גבוהה וחברה איכותית
וכמובן שירצה לקבל בנות מכל הארץ
אם יש לך אדקבה תציעי?
(מקווה שיהיה לו מקום לכל הבנות ההומניות מכל הארץ)
כנראה הרמה מאוד נמוכה
שרק בנות מסוימות שהן ספק חינוך מיחד בעצמן נרשמות למסלול הזה...
אצלנו בסמינר מסלול חינוך מיוחד עשו תרגלים על הבנות עצמן.
פשוט בושות, הן ישבו שיעורים שלמים עם משימות של גואש ופלסטלינה ברמה של גיל 3
ויום אחד אפילו הביאו להן מן הגה כזה מפלסטיק ועשו אן אן אן פיפ פיפ.... בטח במקצועות ה,טיפוליים היסוד במקרה הטוב יהיה תרגולים של ממ ממ צצצ צצצצ
כנראה הרמה מאוד נמוכה
שרק בנות מסוימות שהן ספק חינוך מיחד בעצמן נרשמות למסלול הזה...
אצלנו בסמינר מסלול חינוך מיוחד עשו תרגלים על הבנות עצמן.
פשוט בושות, הן ישבו שיעורים שלמים עם משימות של גואש ופלסטלינה ברמה של גיל 3
ויום אחד אפילו הביאו להן מן הגה כזה מפלסטיק ועשו אן אן אן פיפ פיפ.... בטח במקצועות ה,טיפוליים היסוד במקרה הטוב יהיה תרגולים של ממ ממ צצצ צצצצ
באמת עצוב שחינוך מיוחד שצריך בשבילו המון כישורים, לאבחן, לטפל בדרך הנכונה ועוד ועוד, הפך להיות מקצוע סוג ב', ויש סמינרים שסגרו את המסלול הזה. מי יהיו המורות המקדמות של הדור הבא?
באמת עצוב שחינוך מיוחד שצריך בשבילו המון כישורים, לאבחן, לטפל בדרך הנכונה ועוד ועוד, הפך להיות מקצוע סוג ב', ויש סמינרים שסגרו את המסלול הזה. מי יהיו המורות המקדמות של הדור הבא?
ולמה קורסים של מכון לב כן מותר ללמד? הם עברו הגעלת כלים? הם אותם קורסים אחד לאחד.
פשוט מאד, כי כשמלמדים רק קורסים ולא סמסטר שלם אפשר לגבות מהקהל השבוי עמלת תיווך בזמן שבשלוחות של מכון לב שכר הלימוד מפוקח ומסובסד
כנראה הרמה מאוד נמוכה
שרק בנות מסוימות שהן ספק חינוך מיחד בעצמן נרשמות למסלול הזה...
אצלנו בסמינר מסלול חינוך מיוחד עשו תרגלים על הבנות עצמן.
פשוט בושות, הן ישבו שיעורים שלמים עם משימות של גואש ופלסטלינה ברמה של גיל 3
ויום אחד אפילו הביאו להן מן הגה כזה מפלסטיק ועשו אן אן אן פיפ פיפ.... בטח במקצועות ה,טיפוליים היסוד במקרה הטוב יהיה תרגולים של ממ ממ צצצ צצצצ
התגובות הכי מקוממות שראיתי בפורום הזה עד היום.
אני לא באה מהתחום של חינוך מיוחד, ממש רחוק ממנו, אבל אני מכירה היטב את הבנות בשנה שלי שלמדו את זה ומכירה מצוין את המורות.
המסלול אמנם הולך וקטן בגלל המעבר להייטק אבל רמת הבנות - להיפך! אני מוחה על הזלזול בבנות מוכשרות, חלקן למדו 5 יחידות מתמטיקה לדוגמא, שהלכו למסלול הזה כי הן רואות בזה שליחות! יכול להיות שזו נשמעת מילה קצת צורמת ברוח התגובות כאן, אבל כן, עדיין קיימים אנשים כאלה.
והמורות? - רק עכשיו עולים לי 3 שמות של מורות, לכולן יש תארים ואגב לי אישית, ואני מודעת לכך שזו דעה לא פופולארית, צורמת ההסכמה הגורפת למכללות ותארים, רואה חברות שהלכו לשם, שומעת את כל הרבנים יוצאים נגד... המכללות צהן מקום גרוע מאד בעיני, וחבל... (אבל יש לנו אישור מרב!!...)
אמנם זה מסלול לא נחשב אבל לקרוא בגלל זה לבנות שלו חינוך מיוחד? - היסחפות שדורשת התנצלות.
באמת יש חוסר במסלולים מתאימים, וברור שמעורבים שם המון שיקולים למיניהם.
רק יכולה להביא עדות אישית, על קרוב משפחה שעוסק בתחום פחות מוכר, שלא נלמד בהרבה מקומות בארץ.
הרבנים * מנהלי הסמינר בו למדתי ישבו איתו 5 פגישות כל אחת למשך יותר משעה כדי לבדוק התכנות להכניס את המקצוע הזה, הם דיברו על זה בשעות הזויות, עם בירוקרטיה מטורפת. זה לא יצא לפועל בסוף אבל התרשמתי לרגע מרמת ההשקעה שהמנהלים נתנים בשביל המסלולים האלה.
התגובות הכי מקוממות שראיתי בפורום הזה עד היום.
אני לא באה מהתחום של חינוך מיוחד, ממש רחוק ממנו, אבל אני מכירה היטב את הבנות בשנה שלי שלמדו את זה ומכירה מצוין את המורות.
המסלול אמנם הולך וקטן בגלל המעבר להייטק אבל רמת הבנות - להיפך! אני מוחה על הזלזול בבנות מוכשרות, חלקן למדו 5 יחידות מתמטיקה לדוגמא, שהלכו למסלול הזה כי הן רואות בזה שליחות! יכול להיות שזו נשמעת מילה קצת צורמת ברוח התגובות כאן, אבל כן, עדיין קיימים אנשים כאלה.
והמורות? - רק עכשיו עולים לי 3 שמות של מורות, לכולן יש תארים ואגב לי אישית, ואני מודעת לכך שזו דעה לא פופולארית, צורמת ההסכמה הגורפת למכללות ותארים, רואה חברות שהלכו לשם, שומעת את כל הרבנים יוצאים נגד... המכללות צהן מקום גרוע מאד בעיני, וחבל... (אבל יש לנו אישור מרב!!...)
אמנם זה מסלול לא נחשב אבל לקרוא בגלל זה לבנות שלו חינוך מיוחד? - היסחפות שדורשת התנצלות.
באמת יש חוסר במסלולים מתאימים, וברור שמעורבים שם המון שיקולים למיניהם.
רק יכולה להביא עדות אישית, על קרוב משפחה שעוסק בתחום פחות מוכר, שלא נלמד בהרבה מקומות בארץ.
הרבנים * מנהלי הסמינר בו למדתי ישבו איתו 5 פגישות כל אחת למשך יותר משעה כדי לבדוק התכנות להכניס את המקצוע הזה, הם דיברו על זה בשעות הזויות, עם בירוקרטיה מטורפת. זה לא יצא לפועל בסוף אבל התרשמתי לרגע מרמת ההשקעה שהמנהלים נתנים בשביל המסלולים האלה.
כל מילה!!
הבת שלי הייתה מאה בכל המקצועות
תעודה חלקה הקבצות גבוהות ראש טוב ויכולת ריכוז גבוהה
יכלה ללכת למסלולים הרבה יותר נחשקים
אבל היא אוהבת ילדים בנשמתה
ויש לה רגישות גבוהה ואהבה לכל אחד ואחד
עם סבלנות של ברזל דווקא לילדים
ואחרי הרב התלבטויות וכמה וכמה אבחונים
(ששלחו אותה פה אחד להיות קלינאית או מרב"ע שאין בסמינר רק במכללה...)
היא לקחה את מה שליבה חפץ - מסלול חינוך מיוחד
רוב הבנות שלמדו איתה חנ"מ היו בנות מצוינות שהרצון להיטיב היה בנשמתן
וכמה שזה לא פופולרי
היא נהנת כיום בעבודתה מאד מאד ורואה ברכה בעמלה
נכון, לצערנו זה מקצוע פחות מתגמל ופחות ופחות פופולרי
אבל מי אמר שאשה צריכה גם לקחת ע"ע את הקללה וגם להרגיש רע ובלתי ממוצה?
אנחנו הרי עושים רק השתדלות
והקב"ה מביא לנו את השפע הנצרך
וב"ה שמכירים בזה ורואים את חסדיו הרבים
כנראה הרמה מאוד נמוכה
שרק בנות מסוימות שהן ספק חינוך מיחד בעצמן נרשמות למסלול הזה...
אצלנו בסמינר מסלול חינוך מיוחד עשו תרגלים על הבנות עצמן.
פשוט בושות, הן ישבו שיעורים שלמים עם משימות של גואש ופלסטלינה ברמה של גיל 3
ויום אחד אפילו הביאו להן מן הגה כזה מפלסטיק ועשו אן אן אן פיפ פיפ.... בטח במקצועות ה,טיפוליים היסוד במקרה הטוב יהיה תרגולים של ממ ממ צצצ צצצצ
התגובות הכי מקוממות שראיתי בפורום הזה עד היום.
אני לא באה מהתחום של חינוך מיוחד, ממש רחוק ממנו, אבל אני מכירה היטב את הבנות בשנה שלי שלמדו את זה ומכירה מצוין את המורות.
המסלול אמנם הולך וקטן בגלל המעבר להייטק אבל רמת הבנות - להיפך! אני מוחה על הזלזול בבנות מוכשרות, חלקן למדו 5 יחידות מתמטיקה לדוגמא, שהלכו למסלול הזה כי הן רואות בזה שליחות! יכול להיות שזו נשמעת מילה קצת צורמת ברוח התגובות כאן, אבל כן, עדיין קיימים אנשים כאלה.
והמורות? - רק עכשיו עולים לי 3 שמות של מורות, לכולן יש תארים ואגב לי אישית, ואני מודעת לכך שזו דעה לא פופולארית, צורמת ההסכמה הגורפת למכללות ותארים, רואה חברות שהלכו לשם, שומעת את כל הרבנים יוצאים נגד... המכללות צהן מקום גרוע מאד בעיני, וחבל... (אבל יש לנו אישור מרב!!...)
אמנם זה מסלול לא נחשב אבל לקרוא בגלל זה לבנות שלו חינוך מיוחד? - היסחפות שדורשת התנצלות.
באמת יש חוסר במסלולים מתאימים, וברור שמעורבים שם המון שיקולים למיניהם.
רק יכולה להביא עדות אישית, על קרוב משפחה שעוסק בתחום פחות מוכר, שלא נלמד בהרבה מקומות בארץ.
הרבנים * מנהלי הסמינר בו למדתי ישבו איתו 5 פגישות כל אחת למשך יותר משעה כדי לבדוק התכנות להכניס את המקצוע הזה, הם דיברו על זה בשעות הזויות, עם בירוקרטיה מטורפת. זה לא יצא לפועל בסוף אבל התרשמתי לרגע מרמת ההשקעה שהמנהלים נתנים בשביל המסלולים האלה.
איך תשלחנה ילדים שלכם לטיפול אצל בחורה שלמדה טיפול בסמינר?
הרי את רוב המקרים הקשים (שהם אלו הזקוקים לטיפול) יצנזרו ובצדק מתוכנית הלימודים.
בחורה בת 18 לא בנויה עדיין ללמוד טיפול.
המסלול כיום הוא מצוין.
לומדים חינוך מיוחד שנתיים... ואחרי חתונה או בגיל 23 ומעלה..
ע להדרך יש תעסוקה בשפע.
נכון יקר וכו'... אבל לא על חשבון הנפש.
הוראה להתעמלות אין בכל סמינר(יש בחלקם).
הוראה לשחייה ממש היה מעניין אותי ללמוד...אבל בטוח לא יוכל לצאת לפועל בסמינרים כיום.
לגבי יעוץ- אולי יעוץ תזונתי(סוג של דיאטנית)?
מה עם ריפוי בעיסוק?
מזכירות רפואית?