עזרה סקר חדש בנושא מקצועות בסמינרים!!!!

מצב
הנושא נעול.

אסתי בראון

משתמש מקצוען
לא ולא לא בת סמינר אלא שנה או שנתיים אחרי רק אחרי שיהיה לה תואר ראשון אקוילנטי
אולי שמורה אבל תלמד גם קורסים על פגיעה אותם קורסים שלומדים באוניברסיטה

המקצוע לא ילמד בסמינר
ויהיה בפיקוח של משרד הבאיאות שישווה ללימודים באקדמיה

לא ולא יהיה צורך בתואר ראשון אקוילנטי
וגם חינוך הוא מקצוע טיפולי כן כן

בשביל זה יוקם גוף רציני ע"י מנכל המשרד שיפקח על הלימודים
יש במדינה עוד גופים רציינים ואחראים חוץ מהמל"ג
אולי גם הצבא יעבור תחת המל"ג שמא יהיה פרוטקציות וימנו מפקד לא מקצועי ורק המל"ג יודע לבחור ולפקח

לא הולכים לוותר על שום קורס
ולא בנות חביבות אלא נשים בגילאי 24 לפחות

דמוגגיה

לא מדובר דווקא על סמינר ולא על בית המורה מדובר על בית ספר לתרפיה באומנות שיוקם ויהיה בפיקוח של משרד הבריאות ויילכו אליו באמת רק מי שמתאים לה ללמוד כל מיני קורסים כאלו
עיקר הענין לא ללמוד באקדמיה לא הבעיה התכנים הטיפוליים שנצרכים לטיפול
@פטל ואוכמניות תודה רבה על ההתייחסות לתגובותי, שאלה צנועה? מהי האג'נדה העומדת מאחורי התגובות? מדוע יש הגנה ברורה על החוק? אני כנה ואיני מסתתרת מאחורי האגנדה שלי- אני מטפלת ולקליניקה שלי מגיעות נפגעות טראומת טיפול שגוי, כן יש לי מטרה כי השוק החרדי יוצף במטפלים ומטפלות שהוכשרו במסלול הנדרש ויש פרנסה לכולם.
מדוע נקיטת העמדה החד צדדית?
גם מי שמצדד במסלולים הסמינריים ( ולא לא מדובר בפתיחת בית ספר לטיפול אלא במסגרת סמינרית בתוך ההכשרה של בתי המורה) מבין כי מדובר כאן במורכבות גבוהה מאד מאד.
נצא מנקודת הנחה שמורכבות גדולה וסיכון גדול יש כאן. והסיבה שהורים ישלחו את בנותיהן- לאחר תואר ראשון אקביוולנטי בגילאי 21 ומעלה) ישלמו את שכ"ל לסמינר ולא לאוניברסיטה כי הם מצפים לקבל חממה שמורה ועוטפת עבור בתם היקרה- ובצדק. וחממה שמורה שכזו לא מגיעה בהלימה עם עולם הטיפול.
שווה וראוי להתחיל לקרא קצת מאמרים, לראות סילבוסים של מקצועות טיפוליים באקדמיה בכדי להבין כמה הלימודים לא יכולים להיות זהים באקדמיה ובבית ספר ללימודי טיפול באומנות שעל ידי סמינר " עוז והדר לבושה ולימודיה". זה פשוט לא יכול ללכת בכפיפה אחת.
אז או שלא יהיה פיקוח והתכנים יהיו מסוננים ולוקים בחסר, או שכן יהיה פיקוח ואז המסלול לא יוכל להתקיים. מדובר בעיני באוקסימורון שלא יכול להתקיים.
נתפלל לבורא עולם שימצא דרך כשרה וראויה לפרנסתן של מי שלא תלך לאקדמיה, הרחבת מסלולים למקצועות נוספים, ולא לגעת באמות המידה המקצועיות של עולם הנפש.
 

פטל ואוכמניות

משתמש חדש
המשתמש נחסם
נצא מנקודת הנחה שמורכבות גדולה וסיכון גדול יש כאן. והסיבה שהורים ישלחו את בנותיהן- לאחר תואר ראשון אקביוולנטי בגילאי 21 ומעלה) ישלמו את שכ"ל לסמינר ולא לאוניברסיטה כי הם מצפים לקבל חממה שמורה ועוטפת עבור בתם היקרה- ובצדק. וחממה שמורה שכזו לא מגיעה בהלימה עם עולם הטיפול.
למה את מסתכלת במבט של עליונות לא
לא ההורים ישלחו את הבת שלהם בת 21 אלא הנשים בעצמם (21) בדרך כלל לאחר החתונה ולא הם לא מצפים לחממה אלא מצפים ללימודים והם בהחלט מורכבים וידוע להם
ועוד יותר הלימודים כנראה יהיו יותר יקרים כי לא יהיה סבסוד של המל"ג ורק מי שתרצה להשקיע ללמוד תוכל
כאילו שמי שלומדת עבודה סוציאלית לא יכולה ללמוד בגיל 18 -19 ולסיים בגיל 22 בחורונת צעירה שההורים שילמו עבורה ואין לה מספיק בשלות ובגרות
נתפלל לבורא עולם שימצא דרך כשרה וראויה לפרנסתן של מי שלא תלך לאקדמיה, הרחבת מסלולים למקצועות נוספים, ולא לגעת באמות המידה המקצועיות של עולם הנפש.
ואין המטרה של החוק רק להרבות במקצועות פרנסה אל גם שיהיו מטפלים ומטפלות שמבינים ומכירים את נפש המטופל ועולמו
והמטרה שלי היא רק לומר את האמת שאף אחד לא התכוין ללמד את זה בסמינרים ולא לקצר הליכים
 

שירי נט

משתמש רשום
בואי נעשה סדר,
קודם כל בורות אין כאן!!!
יש כאן דווקא הבנה מאוד מעמיקה של מה הדבר הזה עלול חו לגרום.

המצב האידאלי הזה שכתבת הוא אולי יפה ונכון כשהוא כתוב אבל נראה לך באמת שמנכל משרד הבריאות שאף פעם לא פיקח על תכני לימוד יכול בין יום להפוך למפקח?
נראה לך שסמינרים חרדיים יצליחו לעמוד בפיקוח כאשר הלימודים כוללים בתוכם קורסים כמו טראומה, מחלות את הילוד, גנטיקה, פיזיולוגיה ועוד קורסים רגשים למגזר שבו היריון ורחם לא אומרים בקול.

בנוסף לכך, יש,כהיום גוף שתפקדו לפקח על הלימודים בישראל, למה שהוא לא יהיה המפקח? למה שמלג יש לו את היכולות והמשאבים שהוא לא יכנס לסמינרים ויבדוק שהכל נלמד והכל עומד בתקנים?

ונקודה נוספת, איך בחורה שלמדה לימודים מצונזרים צריכה להצליח להשתלב בתואר שני שאינו מצונזר? הרי בתואר שני ילמדו על מקרי קיצון טיפול בטראומה, איך היא תצליח להבין מה מלמדים אם היא לא למדה בכלל על טראומה?

לימודי טיפול ולימודי נפש לא יכולים להיות מצונזרים כי לצערנו החיים לא מצונזרים!!
ואם הם טוענים שזה לא יהיה מצונזר, אדרבה, שיכניסו את המלגה לשמור על התכנים.
 

(חיה)

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
הנדסת תוכנה
באמת, אני ממליצה לכם לדבר עם בנות שלמדו במכללות חרדיות
מבחר למשל
תראו שגם שם למדו מצונזר
נושאים רגישים בקושי הזכירו אם הזכירו
 

(חיה)

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
הנדסת תוכנה
אבל איך, למען ד' ,יתפרנסו הזוגות הצעירים בשנות הלימודים? ומי ישלם את שכר הלימוד?
ועדיין, לא לכולם מתאים לשלוח בנות למכללה, כן, גם לא לנשואה צעירה.
איך מסתדרות החסידיות שמתחתנות בגיל 18?
 

פטל ואוכמניות

משתמש חדש
המשתמש נחסם
סמינרים חרדיים
לא
מדובר על נשים נשואות לפחות שנה או שנתיים אחרי סמינר יש צורך בבי איי בשביל להתקבל ללימודי התרפיה
נראה לך באמת שמנכל משרד הבריאות שאף פעם לא פיקח על תכני לימוד יכול בין יום להפוך למפקח?
דמוגגיה
 

יעל גימל

משתמש פעיל
באמת, אני ממליצה לכם לדבר עם בנות שלמדו במכללות חרדיות
מבחר למשל
תראו שגם שם למדו מצונזר
נושאים רגישים בקושי הזכירו אם הזכירו
את צודקת.
אני אישית חושבת שכמו בכל דבר בחיים יש ריבוד, רבדים רבדים.
אז ילד ילך למטפלת מסויימת בגיל 6, והיא תתן לו מענה מסויים.
לא כל הילדים בעולם עוברים טראומה ולא כל הילדים בעולם צריכים מענה שמקיף הכל.
זה בדיוק כמו שלפעמים הולכים לרופא משפחה מתחיל וזה בסדר גמור, הוא יודע לתת אוטידין ומוקסיפן.
לא כולם צריכים כימותרפיה.
ולא כל הרופאים הם פרופסורים מומחים שמכירים הכל.
השאלה אם הוא יידע לאבחן אם צריך רופא גדול ממנו.
אם כן, אז מעולה.
אני חושבת שלפעמים אנחנו מקצינים יותר מידי בשיח הטראומתי.
 

החכמה צודקת

משתמש מקצוען
והמטרה שלי היא רק לומר את האמת שאף אחד לא התכוין ללמד את זה בסמינרים ולא לקצר הליכים
ההסברים שלך באמת משכנעים, רק תסבירי אם כן מה באמת ההבדל מאקדמיה?

כלומר בעצם אין בעייתיות במסגרת אקדמית רק שלא יקראו לילד בשמו???
קטונתי.
 

אסתי בראון

משתמש מקצוען
לא
מדובר על נשים נשואות לפחות שנה או שנתיים אחרי סמינר יש צורך בבי איי בשביל להתקבל ללימודי התרפיה

דמוגגיה
לא כל תשובה הטומנת בחובה אמת היא דמגוגית
המלג כל יעודו והתמחותו היא להוות פלטפורמה ללימודים, הכשרה והשכלה גבוהה. אין לו התמחות אחרת. מנכל משרד הבריאות יצטרך לעמוד בחוד החנית של התמודדות עם מערכת הבריאות בישראל ולא בדיוק הוכשר ונוסה בפיקוח של מערכות לימודיות שבסוף נזקקות לאישור שלו לקבלת רישיון.
 

אסתי בראון

משתמש מקצוען
באמת, אני ממליצה לכם לדבר עם בנות שלמדו במכללות חרדיות
מבחר למשל
תראו שגם שם למדו מצונזר
נושאים רגישים בקושי הזכירו אם הזכירו
אני יותר מאשמח אם תוכלי לפרט עם אלו בוגרות של אלו תארים שוחחת ונתנו לך את המידע על חסרונם של נושאים רגישים..
גם אני בוגרת מבחר- תואר ראשון ושני למקרה ששאלת. ולא נתקלתי בביצוע של העובדות שרשמת בשום מקצוע טיפולי.
 

אסתי בראון

משתמש מקצוען
BA עולה 5 - 6 אלף שקל
הבנות הללו עד שיעשו ba. תצטרכנה ללמוד בסמינר שנות יג-יד , לפחות בשביל השידוכים ושמן הטוב. הן תצטרכנה להתמחות במשהו נוסף על לימודי קודש. אם זכרוני אינו מטעני גם שנים אלו עולות כמו שכל אקדמאי. יש לי אחיינית שהוריה משלמים עכשיו 15000 שח לשנה.
 

ווילי וונקה

משתמש מקצוען
הבנות הללו עד שיעשו ba. תצטרכנה ללמוד בסמינר שנות יג-יד , לפחות בשביל השידוכים ושמן הטוב. הן תצטרכנה להתמחות במשהו נוסף על לימודי קודש. אם זכרוני אינו מטעני גם שנים אלו עולות כמו שכל אקדמאי. יש לי אחיינית שהוריה משלמים עכשיו 15000 שח לשנה.
יותר משכ"ל אקדמי...
 

reish

משתמש מקצוען
באמת, אני ממליצה לכם לדבר עם בנות שלמדו במכללות חרדיות
מבחר למשל
תראו שגם שם למדו מצונזר
נושאים רגישים בקושי הזכירו אם הזכירו
אני בוגרת מבחר.
יש הרבה מאד קורסים עם תכנים בעייתיים: מבוא לפסיכולוגיה, פסיכולוגיה התפתחותית, גנטיקה, מבוא לפתולוגיה, מבוא לרפואת ילדים, מבוא לנוירולוגיה. מניחה שאם לא היה חולף כ"כ הרבה זמן מסיום לימודי הייתי מונה עוד לא מעט קורסים. יחד עם זאת, אין ספק שהיה צנזור מסוים על התכנים. זה היתרון במכללה חרדית.
 

reish

משתמש מקצוען
ואין המטרה של החוק רק להרבות במקצועות פרנסה אל גם שיהיו מטפלים ומטפלות שמבינים ומכירים את נפש המטופל ועולמו
והמטרה שלי היא רק לומר את האמת שאף אחד לא התכוין ללמד את זה בסמינרים ולא לקצר הליכים
נשגב מבינתי.

אני שומעת מדבריך את הניסיון לחזור ולטעון שרק הפיקוח יהיה שונה אבל הלימודים עצמם יהיו באותה איכות של הלימודים האקדמיים הקיימים כיום. שזה אומר ש:
*המרצים יהיו בעלי תואר שני ומעלה, רובם בעלי דוקטורט - כתוצאה מצורך זה, ברור שרוב רובם של המרצים לא יהיו חרדים, חלקם גם יהיו גברים.
*תכני הלימוד ישארו זהים, כולל תכנים שמוגדרים כבעייתיים במגזר.
*הסטאז' יעשה במקומות מקצועיים, למשל מחלקות שונים בקופת חולים ובבתי חולים, בהדרכתם של מטפלים שאינם שומרי תורה ומצוות.
אז מה ההבדל בעצם בין לימודי התעודה העתידיים, חלילה, ללימודי התואר הקיימים כיום?
 

ווילי וונקה

משתמש מקצוען
נשגב מבינתי.

אני שומעת מדבריך את הניסיון לחזור ולטעון שרק הפיקוח יהיה שונה אבל הלימודים עצמם יהיו באותה איכות של הלימודים האקדמיים הקיימים כיום. שזה אומר ש:
*המרצים יהיו בעלי תואר שני ומעלה, רובם בעלי דוקטורט - כתוצאה מצורך זה, ברור שרוב רובם של המרצים לא יהיו חרדים, חלקם גם יהיו גברים.
*תכני הלימוד ישארו זהים, כולל תכנים שמוגדרים כבעייתיים במגזר.
*הסטאז' יעשה במקומות מקצועיים, למשל מחלקות שונים בקופת חולים ובבתי חולים, בהדרכתם של מטפלים שאינם שומרי תורה ומצוות.
אז מה ההבדל בעצם בין לימודי התעודה העתידיים, חלילה, ללימודי התואר הקיימים כיום?
שאלו את זה כבר
לא התקבלה תשובה...
 

yitzhak123

משתמש סופר מקצוען
הנדסת תוכנה
להקים מוסד לימודים לא תחת המל"ג שזה יכול להיות פריצת דרך לציבור החרדי בהרבה תחומים ולא מדובר על תואר אקוילנטי שזה בדיחה לעומת תואר רגיל אלא מדובר על לימודי תעודה
ואני בדעה שאין שום בעיה להקים מוסד דמוי מל"ג שיהיה אחראי ויפקח
האמת והפיקוח והידע לא ניתן בסיני למל"ג ואין שום סיבה שלא להקים גוף שיפעל בדיוק כמוהם ויתן תעודות תחת המדינה
הרי כבר היום ישנם לימודים אקדמיים עם פיקוח של המל"ג בתוככי הסמינרים (בתכנות - מדעי המחשב וראיית חשבון - חשבונאות), אלא שהבנות לא מקבלות את תעודת התואר בסיום הלימודים.

ואם כן, מדוע כל הטרחה ?

במקום כל הסיפור הזה עם הלהקים גוף חדש תחת משרד הבריאות,
שיקימו מוסד שילמד את התואר הרלוונטי עם פיקוח המל"ג ולא ייתן תעודה (תואר ראשון) בסוף הלימודים, והדבר יוכר על ידי המדינה כתואר ראשון לעניני הדברים שצריכים תואר ראשון.
ובא לציון גואל.
 

ובחרת בחיים

משתמש מקצוען
לא הצלחתי להבין מי בעד הדבר הגרוע הזה???
ואם הביעה זה החכים אז הגיע הזמן לפנות לגדולי הדור ישירות
ואם זה לא יעזור צריך להפגין או לא להצביע לא יודעת מה יעזור בדיוק אבל אי אפשר להישאר אדישים כאשר החכים פוגעים בנו
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קו

א הַלְלוּיָהּ הוֹדוּ לַיי כִּי טוֹב כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:ב מִי יְמַלֵּל גְּבוּרוֹת יי יַשְׁמִיעַ כָּל תְּהִלָּתוֹ:ג אַשְׁרֵי שֹׁמְרֵי מִשְׁפָּט עֹשֵׂה צְדָקָה בְכָל עֵת:ד זָכְרֵנִי יי בִּרְצוֹן עַמֶּךָ פָּקְדֵנִי בִּישׁוּעָתֶךָ:ה לִרְאוֹת בְּטוֹבַת בְּחִירֶיךָ לִשְׂמֹחַ בְּשִׂמְחַת גּוֹיֶךָ לְהִתְהַלֵּל עִם נַחֲלָתֶךָ:ו חָטָאנוּ עִם אֲבוֹתֵינוּ הֶעֱוִינוּ הִרְשָׁעְנוּ:ז אֲבוֹתֵינוּ בְמִצְרַיִם לֹא הִשְׂכִּילוּ נִפְלְאוֹתֶיךָ לֹא זָכְרוּ אֶת רֹב חֲסָדֶיךָ וַיַּמְרוּ עַל יָם בְּיַם סוּף:ח וַיּוֹשִׁיעֵם לְמַעַן שְׁמוֹ לְהוֹדִיעַ אֶת גְּבוּרָתוֹ:ט וַיִּגְעַר בְּיַם סוּף וַיֶּחֱרָב וַיּוֹלִיכֵם בַּתְּהֹמוֹת כַּמִּדְבָּר:י וַיּוֹשִׁיעֵם מִיַּד שׂוֹנֵא וַיִּגְאָלֵם מִיַּד אוֹיֵב:יא וַיְכַסּוּ מַיִם צָרֵיהֶם אֶחָד מֵהֶם לֹא נוֹתָר:יב וַיַּאֲמִינוּ בִדְבָרָיו יָשִׁירוּ תְּהִלָּתוֹ:יג מִהֲרוּ שָׁכְחוּ מַעֲשָׂיו לֹא חִכּוּ לַעֲצָתוֹ:יד וַיִּתְאַוּוּ תַאֲוָה בַּמִּדְבָּר וַיְנַסּוּ אֵל בִּישִׁימוֹן:טו וַיִּתֵּן לָהֶם שֶׁאֱלָתָם וַיְשַׁלַּח רָזוֹן בְּנַפְשָׁם:טז וַיְקַנְאוּ לְמֹשֶׁה בַּמַּחֲנֶה לְאַהֲרֹן קְדוֹשׁ יי:יז תִּפְתַּח אֶרֶץ וַתִּבְלַע דָּתָן וַתְּכַס עַל עֲדַת אֲבִירָם:יח וַתִּבְעַר אֵשׁ בַּעֲדָתָם לֶהָבָה תְּלַהֵט רְשָׁעִים:יט יַעֲשׂוּ עֵגֶל בְּחֹרֵב וַיִּשְׁתַּחֲווּ לְמַסֵּכָה:כ וַיָּמִירוּ אֶת כְּבוֹדָם בְּתַבְנִית שׁוֹר אֹכֵל עֵשֶׂב:כא שָׁכְחוּ אֵל מוֹשִׁיעָם עֹשֶׂה גְדֹלוֹת בְּמִצְרָיִם:כב נִפְלָאוֹת בְּאֶרֶץ חָם נוֹרָאוֹת עַל יַם סוּף:כג וַיֹּאמֶר לְהַשְׁמִידָם לוּלֵי מֹשֶׁה בְחִירוֹ עָמַד בַּפֶּרֶץ לְפָנָיו לְהָשִׁיב חֲמָתוֹ מֵהַשְׁחִית:כד וַיִּמְאֲסוּ בְּאֶרֶץ חֶמְדָּה לֹא הֶאֱמִינוּ לִדְבָרוֹ:כה וַיֵּרָגְנוּ בְאָהֳלֵיהֶם לֹא שָׁמְעוּ בְּקוֹל יי:כו וַיִּשָּׂא יָדוֹ לָהֶם לְהַפִּיל אוֹתָם בַּמִּדְבָּר:כז וּלְהַפִּיל זַרְעָם בַּגּוֹיִם וּלְזָרוֹתָם בָּאֲרָצוֹת:כח וַיִּצָּמְדוּ לְבַעַל פְּעוֹר וַיֹּאכְלוּ זִבְחֵי מֵתִים:כט וַיַּכְעִיסוּ בְּמַעַלְלֵיהֶם וַתִּפְרָץ בָּם מַגֵּפָה:ל וַיַּעֲמֹד פִּינְחָס וַיְפַלֵּל וַתֵּעָצַר הַמַּגֵּפָה:לא וַתֵּחָשֶׁב לוֹ לִצְדָקָה לְדֹר וָדֹר עַד עוֹלָם:לב וַיַּקְצִיפוּ עַל מֵי מְרִיבָה וַיֵּרַע לְמֹשֶׁה בַּעֲבוּרָם:לג כִּי הִמְרוּ אֶת רוּחוֹ וַיְבַטֵּא בִּשְׂפָתָיו:לד לֹא הִשְׁמִידוּ אֶת הָעַמִּים אֲשֶׁר אָמַר יי לָהֶם:לה וַיִּתְעָרְבוּ בַגּוֹיִם וַיִּלְמְדוּ מַעֲשֵׂיהֶם:לו וַיַּעַבְדוּ אֶת עֲצַבֵּיהֶם וַיִּהְיוּ לָהֶם לְמוֹקֵשׁ:לז וַיִּזְבְּחוּ אֶת בְּנֵיהֶם וְאֶת בְּנוֹתֵיהֶם לַשֵּׁדִים:לח וַיִּשְׁפְּכוּ דָם נָקִי דַּם בְּנֵיהֶם וּבְנוֹתֵיהֶם אֲשֶׁר זִבְּחוּ לַעֲצַבֵּי כְנָעַן וַתֶּחֱנַף הָאָרֶץ בַּדָּמִים:לט וַיִּטְמְאוּ בְמַעֲשֵׂיהֶם וַיִּזְנוּ בְּמַעַלְלֵיהֶם:מ וַיִּחַר אַף יי בְּעַמּוֹ וַיְתָעֵב אֶת נַחֲלָתוֹ:מא וַיִּתְּנֵם בְּיַד גּוֹיִם וַיִּמְשְׁלוּ בָהֶם שֹׂנְאֵיהֶם:מב וַיִּלְחָצוּם אוֹיְבֵיהֶם וַיִּכָּנְעוּ תַּחַת יָדָם:מג פְּעָמִים רַבּוֹת יַצִּילֵם וְהֵמָּה יַמְרוּ בַעֲצָתָם וַיָּמֹכּוּ בַּעֲוֹנָם:מד וַיַּרְא בַּצַּר לָהֶם בְּשָׁמְעוֹ אֶת רִנָּתָם:מה וַיִּזְכֹּר לָהֶם בְּרִיתוֹ וַיִּנָּחֵם כְּרֹב (חסדו) חֲסָדָיו:מו וַיִּתֵּן אוֹתָם לְרַחֲמִים לִפְנֵי כָּל שׁוֹבֵיהֶם:מז הוֹשִׁיעֵנוּ יי אֱלֹהֵינוּ וְקַבְּצֵנוּ מִן הַגּוֹיִם לְהֹדוֹת לְשֵׁם קָדְשֶׁךָ לְהִשְׁתַּבֵּחַ בִּתְהִלָּתֶךָ:מח בָּרוּךְ יי אֱלֹהֵי יִשְׂרָאֵל מִן הָעוֹלָם וְעַד הָעוֹלָם וְאָמַר כָּל הָעָם אָמֵן הַלְלוּיָהּ:
נקרא  8  פעמים

אתגר AI

חשבון הנפש • אתגר 17

לוח מודעות

למעלה