דרוש מידע סיום מסכת בתשעת הימים

וחי בהם!!!!

כל זמן מלעבט זאל זיין גלעבט!!!!
מנוי פרימיום
אשמח לקבל פה מקורות ועניינים על המנהג לעשות סיום מסכת בתשעת הימים
על הקשר בין תשעת הימים לסיום מסכת
תודה רבה!
 

וחי בהם!!!!

כל זמן מלעבט זאל זיין גלעבט!!!!
מנוי פרימיום
אין קשר
פשוט מי שעושה סיום מותר לו לעשות סעודה כסעודת שלמה בשעתו ויתכן שגם מוזיקה
אבל בכל אופן פה זה לא פורום הלכתי כך שכ"א יעשה שאלת רב
אני לא שואל פה על החלק ההלכתי
לכל מנהג יהודי יש מקורות וטעמים לדבר ואת זה אני רוצה לדעת
 

וחי בהם!!!!

כל זמן מלעבט זאל זיין גלעבט!!!!
מנוי פרימיום

מרצה עולמית

משתמש חדש
יש הרבה טעמים לזה
א) להראות שנכון שאין לנו בית המקדש ואנחנו בגלות אך לולי תורתך שעשועי אז אבדתי בעניי
ב) שהשכינה בצער בימים אלו אז אנו משמחים אותה ע"י שעושים סיום וכשאנו שמחים אז גם השכינה הקדושה שמחה
יש עוד כמה טעמים אך אני לא נזכרת כעת, בעלי עשה אתמול סיום וזה מה שהוא אמר פחות או יותר
 

וחי בהם!!!!

כל זמן מלעבט זאל זיין גלעבט!!!!
מנוי פרימיום
בבקשה אם מישהו מביא טעמים להלכה כל שהיא שיביא מקורות לפעמים אנשים מביאים סתם טעמים מומצאים שזה לפעמים בגדר מגלה פנים בתורה שלא כהלכה
אני לא מחפש טעמים להלכה
אני מחפש טעמים למנהג ישראל תורה
ולמה את חושב שזה בכלל מגלה פנים בתורה שלא כהלכה?
 

איבד את הצפון

משתמש פעיל
יש מנהג קדמון בכמה וכמב מחצרות הקודש דוקא לערוך סיום כל יום מתשעת הימים ולשתות לחיים על יין, ונאמרו בזה כמה וכמה טעמים.
(ממש לא מהצורך שקיים היום לאכול בשר).
כן נהגו בחצרות הקודש בעלזא, צאנז, קרלין, טולנא, חבד ועוד, (אני לא יודע אם גם כיום נוהגים כך בכל החצירות הנ"ל, אך ודאי שהיה מנהג כזה בעבר, ובחלקם לכה"פ גם בהוה).
מצו"ב מספר נטעי גבריאל בטעם המנהג.
 

קבצים מצורפים

  • אוצר החכמה_-_ נטעי גבריאל - [הלכות בין המצרים - א] - ציננער, גבריאל__ 249_251.pdf
    1.2 MB · צפיות: 26
  • אוצר החכמה_-_ נטעי גבריאל - [הלכות בין המצרים - א] - ציננער, גבריאל__ 11_13.pdf
    1.2 MB · צפיות: 18

משה שאחא

משתמש פעיל
אני לא מחפש טעמים להלכה
אני מחפש טעמים למנהג ישראל תורה
ולמה את חושב שזה בכלל מגלה פנים בתורה שלא כהלכה?
לא דיברת עליך ר"מ חשוב ביותר דיברתי על כל מיני טעמים שהביאו כאן ויתכן וזה נכון רק רציתי מקורות כי השטויות שלפעמים אנשים אומרים אין לזה סוף
 

קס'ניק

משתמש פעיל
אני לא מבין בזה כ"כ, אבל שמא לפנים בישראל בהגיע ימי האבלות היו בצער רב כ"כ עד שעלול להגיע לסכנה והוצרכו לנהוג שיהיה גם שמחה דמצוה
 

איבד את הצפון

משתמש פעיל
אני לא יכול לשלוח בפרטי.
לגבי הקהילות הנ"ל אין לי מושג, כמדומני שבקרלין וטולנא עושים גם כיום.
 

איבד את הצפון

משתמש פעיל
מנסה שוב...
 

קבצים מצורפים

  • אוצר החכמה_-_ נטעי גבריאל - [הלכות בין המצרים - א] - ציננער, גבריאל__ 249_251.pdf
    1.2 MB · צפיות: 17
  • אוצר החכמה_-_ נטעי גבריאל - [הלכות בין המצרים - א] - ציננער, גבריאל__ 249_251.zip
    2.3 MB · צפיות: 16
אני לא שואל פה על החלק ההלכתי
לכל מנהג יהודי יש מקורות וטעמים לדבר ואת זה אני רוצה לדעת
הרי נאמר: "משנכנס אב ממעטין בשמחה", ואילו סיום מסכת הוא עניין שמח - ולכן אנחנו מנסים למתק את העניין של הימים האלו, בענינים של שמחה - ע"פ תורה - והרי "תורת ה' תמימה משיבת נפש".
 
עיקר הקשר הידוע במחוזותינו הוא רצונם של אנשים מסוימים לאכול בשר בתשעת ימים.
וההבנה שהדרך היחידה היא לעשות סיום....
ח"ו, אם סיום מסכת בשביל יהודי הוא רק אכילת בשר אז המצב חמור!!!
אצל יהודי סיום מסכת הוא דבר נעלה, שמדגיש את השמחה שלו להיות קשור לקב"ה ע"י תורת ה'.
ובתשעת הימים, יש עניין להפוך את הענינים הבלתי רצויים שקרו בימים אלו- למתק אותם, וזה נעשה ע"י לימוד התורה,
כמובן באופן המותר בשו"ע, בנוגע לשמחה.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  106  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה