תשאיר כתובת מייל אפנה אליך.@מ הלוי אפשר את כתובת האימייל שלך (בקשר למשהו שכתבת באשכול אחר - שננעל). תודה.
בלי סיום?הבבא סאלי התיר לאכול עוף בה' אב, לכבוד היארצייט ואף חייב אחרים לאכול
מתוק מדבשהרי נאמר: "משנכנס אב ממעטין בשמחה", ואילו סיום מסכת הוא עניין שמח - ולכן אנחנו מנסים למתק את העניין של הימים האלו, בענינים של שמחה - ע"פ תורה - והרי "תורת ה' תמימה משיבת נפש".
מקור מהימן בבקשה ולא סתם שמעתי בשם כאלו ששמועו בשם כאלו ששמעוהבבא סאלי התיר לאכול עוף בה' אב, לכבוד היארצייט ואף חייב אחרים לאכול
מתוק מדבש
מקור בבקשה
מנהג ישראל תורה הוא ולא צריך לזה שום מקורמקור מהימן בבקשה ולא סתם שמעתי בשם כאלו ששמועו בשם כאלו ששמעו
גם שזה מנהג צריך מקור אחרת מחר ימציאו לך עוד אלף מנהגיםמנהג ישראל תורה הוא ולא צריך לזה שום מקור
והרה"ק מבעלזא זי"ע אמר שמי ששואל מקור למנהג ישראל הוא אפיקורוס
והוא אמר עוד שהכל כתוב בפירוש ואם תלמד אז תמצא!
(גם לזה אתה צריך מקור?????)
גם בליטא שומרים על מנהגים לא פחות מהלכות עצמם רק שגם למנהגים צריך מקור שנהגו כךבליטא חפשו מקור לכל דבר ובלי מקור זה כלום אך אצל החסידים לא צריך מקור כי שומרים על המנהגים הקדושים
בלי סיום?הבבא סאלי התיר לאכול עוף בה' אב, לכבוד היארצייט ואף חייב אחרים לאכול
avrahamh106 ג'ימיילתשאיר כתובת מייל אפנה אליך.
בהלכה כתוב במפורש שהמסיים ומכוין לתשעת הימים, לא הותר לו לאכול בשר.אני לא מחפש טעמים להלכה
אני מחפש טעמים למנהג ישראל תורה
ולמה את חושב שזה בכלל מגלה פנים בתורה שלא כהלכה?
מקור יש?בהלכה כתוב במפורש שהמסיים ומכוין לתשעת הימים, לא הותר לו לאכול בשר.
על איזה מנהג ישראל אתה מדבר?
בדיוק אתמול גיסי סיפר שכל הצ'ונטיות מלאות במסיימים שחוגגים עם חצי מהעיר על ארוחה בשרית. וזו טעות. בהלכה כתוב במפורש שהדבר אסור. בשונה מערב פסח.
בהלכה כתוב במפורש שהמסיים ומכוין לתשעת הימים, לא הותר לו לאכול בשר.
על איזה מנהג ישראל אתה מדבר?
בתקווה שהמשנה ברורה מוגדר אצלך "ההלכה שלנו" -מקור יש?
כי בהלכה שלנו מותר!
בשביל לאכול בשרמ"ב סי' תקנ"א ס"ק ע"ג: "ומ"מ אם לא נזדמן בלימודו הסיום, לא ימהר או יאחר בשביל זה"
כמו שכבר אמר @דיאלוג העניין הוא בסיום ולא בבשר גם אם על הדרך אוכלים בשרבתקווה שהמשנה ברורה מוגדר אצלך "ההלכה שלנו" -
מ"ב סי' תקנ"א ס"ק ע"ג: "ומ"מ אם לא נזדמן בלימודו הסיום, לא ימהר או יאחר בשביל זה"
לדאבוננו יש דברים שהרבה נוהגים אותם אך הם נגד ההלכה
לא כל דבר שיש כאלה שעושים נהפך ל"מנהג ישראל תורה"
וכבר כ' תוס' ב"ב ב. ד"ה בגויל "ונראה לר"ת... אבל פחות מכאן אפילו נהגו - מנהג הדיוט הוא, ומוכיח מכאן דיש מנהגים שאין לסמוך עליהם"
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
18.11
י"ז חשוון
וובינר מרתק!
המדריך (הלא שלם) לסטוריטלינג
הרצאה ייחודית עם ירון פרל ממשרד הפרסום מקאן, על עולם הסטוריטלינג. מספרי סיפורים נולדים ככה או שאפשר ללמוד את זה? מה הופך סיפור אחד ל״תעירו אותי כשזה מסתיים״ ואחר ל״ספרו לי את זה שוב!״, והקשר לעולם הקריאייטיב.
הכניסה חופשית!
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
19.11
י"ח חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכג
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אֵלֶיךָ נָשָׂאתִי אֶת עֵינַי הַיֹּשְׁבִי בַּשָּׁמָיִם:ב הִנֵּה כְעֵינֵי עֲבָדִים אֶל יַד אֲדוֹנֵיהֶם כְּעֵינֵי שִׁפְחָה אֶל יַד גְּבִרְתָּהּ כֵּן עֵינֵינוּ אֶל יי אֱלֹהֵינוּ עַד שֶׁיְּחָנֵּנוּ:ג חָנֵּנוּ יי חָנֵּנוּ כִּי רַב שָׂבַעְנוּ בוּז:ד רַבַּת שָׂבְעָה לָּהּ נַפְשֵׁנוּ הַלַּעַג הַשַּׁאֲנַנִּים הַבּוּז לִגְאֵיוֹנִים: