דרוש מידע ניהול נכון של עובדות

בעניינים - אסתי צין

בעלת עיתון בעניינים
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
שאלת המליון דולר- איך בוחנים כזה דבר???
יש קטע, שהיום מכשירים עובדים לכתיבת קו"ח ולהצלחה בראיון
ושמים להם בפה את התשובות הנכונות לשאלות- שפעם היו נכונות...
לאחר מעשה וגיוס נותר לך רק לראות שזה היה כולו אילוסטרציה-
דהיינו אין קשר בין התיאור למציאות.
נכון, זה לא קל.
וצריך הרבה תפילות וסיעתא דשמיא


אנחנו כמה פעמים עשינו ראיונות עבודה, עם משיהי חיצונית שעובדת בזה. ויודעת לשאול את השאלות הנכונות ולקלוט בני אדם
זה מתחיל בזה שהיא מסננת את הקו"ח, מזמינה לראיון, מראיינת (אצלינו במשרד ואנחנו גם רואות בכדי להחליט) ואז לבחור את המתאימה.
היא יודעת לנתח ולקלוט את הסגנון של העובדת בצורה מקצועית ע"י שאלות נכונות.
ואחר כך גם מתקשרת להגיד את השלילי לכל מי שלא היה מתאים ואת החיובי למי שכן התאים. (את החיובי לפעמים אנחנו עשינו.. זה החלק היותר כייף :))
היה שווה לגמרי.
ממליצה על זה בחום
וגם כאן צריך הרבה סיעתא דשמיא
 

אב"ם

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים
בתור עובדת שיש לה שאלות ויודעת (לשאול את הבוס אבל גם) להסתדר לבד במה שאפשר כמה דברים שראיתי אצלינו:
1. האצלת סמכויות, תשחררו, מה שאתם לא חייבים לעשות בעצמכם, תתנו לעובד לעשות, ותתנו לו משוב שזה באמת נעשה כראוי.
2. לתת לעובדת תחושה שאתם סומכים עליה שהיא תדע לפתור/לענות על העבודה בצורה הכי טובה.
3. תקדישו מעט זמן להסברים ולראות שהעובד יודע מה הוא צריך לעשות, כי מניסיון, כמו שכבר אמרו פה קודם, על חוסר ידע הולך הרבה זמן ויורד המוטיבציה.
4. שבכל אופן שואלים אתכם, תענו בצורה נעימה, זה נותן תחושה שלא מפחיד לשאול כשצריך, אבל גם גורם לעובד להפנים את התשובה, כדי ללמוד לפעמיים הבאות.
ברגע שעונים בצורה מהירה ולחוצה ופחות נעימה, זה תשובה שנזכרת יותר לטווח הקצר ולפעמיים מרוב לחץ היא אפילו לא נקלטת.
5. תענו מתי שמתאים לכם, (ואם זה במייל/ ווצאפ, זה אפילו יותר קל) ככה העובד יקלוט שלא חייבים לרוץ לשאול ואפשר לנסות להסתדר לבד.
6. והכי חשוב, תתנו פידבק, תראו שאתם רואים ומעריכים את העבודה, זה נותן מוטיבציה לעשות את המקסימום.

עריכה:
לפעמיים שאני לא יודעת משהו ובאמת אין לי כוח ולא נעים לי לשאול, אני פשוט כותבת לבוס שלי מה היתה הבעיה
ואיך פתרתי, ושיאשר).
 

אמא לשלוש

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
אני אחת שמאד מגדילה ראש, אבל יש בוסים שההכל צריך לעבור אישור שלהם ואוי ואבוי אם עשית משהו לא כמו שהם אמרו, והמצב הזה גרם לי לתסכול רב, תנסי לחשוב אולי את ביקורתית מידי ולא נותנת להן את המרחב שלהן? אולי הן מרגישות שאת לא מספיק מאפשרת חשיבה עצמאית?
 

EfratHL

משתמש פעיל
כדאי מאד להשקיע בהכשרה טובה, שמסכמת את כל המקרים הנפוצים ודרכי הפעולה בהם.
וכן חשוב לתת גיבוי מלא במקרה של טעות, והבנה שזה לגמרי הגיוני ויכול לקרות.
 

tmr

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
מסכימה עם רוב מה שנאמר.
בתור עובדת (צעירה. מרוצה ב"ה) -
עובדת צריכה חופש כלשהו כדי שהיא תדע לענות על שאלות בעצמה ולפתור בעיות כאלו ואחרות, שזה כמובן דורש אמון (באמת) מצד הבוסית שלה. (הן קולטות בדרכ אם את עוקבת אחריהן על כל צעד ושעל)
ואם צריך- אפשר להדריך אותם שמותר לאמר ללקוח שהן יבררו את זה ויחזרו אליו (או שהוא יחזור אליהן) וככה לא חייב להיות המצב של השיחות טלפון בכל שעה ביום.
כדאי מאד לחלק את העבודה בגדול , למנות מישהי כרכזת של תחום שלם (גם אם קטן) וכך עול גדול יכול לרדת ממך, ובנוסף- שאר העובדות יפנו אליה- כי היא כביכול האחראית עליהן.
כמובן לא לשכוח להחמיא להן על עבודות שהן עשו טוב ואפילו על החלטות שהן כן הגדילו בהן ראש (גם אם לא בדיוק מה שציפית).
בהצלחה:)
 

I'm

משתמש חדש
אני אמנם לא עצמאית אבל מנהלת עובדות ומתמודדת גם עם שאלות מיותרות ומעצבנות לפעמים
זה תלוי מאד באיזה תחום את ואיך העובדות...
יש כמה נקודות שיכולות לעזור:
1. לבקש מהעובדת לכתוב אצלה את השאלה והתשובה / הבעיה והפתרון (לשתף גם את שאר העובדות אם רלוונטי) ובפעם הבאה שאת מקבלת את אותה שאלה להגיד בצורה נעימה כבר דיברנו על זה וכתוב התשובה.. אחרי כמה פעמים כאלו היא אמורה להרגיש לא בנוח לשאול את אותם שאלות שוב ושוב.
2. לקבוע שיחה/פגישה יומית/שבועית לפי הצורך ולבקש מהעובדת לרכז את השאלות לפגישה הקבועה, זה יגרום לה להתאמץ קצת יותר כדי לא לדחות את הבעיה עד לשיחה איתך.
3. להסביר לעובדת ברור שאת מצפה ממנה לנסות להסתדר בכוחות עצמה, להשקיע זמן מסוים בחיפוש התשובה, כשמגיעים אליך עם שאלה או בעיה תשאלי ״איך ניסית לפתור את זה?״ ״מה עשית כדי לפתור את הבעיה?״ והתשובה לא יכולה להיות רק ״שואלת אותך...״
 

ארמון חול

משתמש פעיל
בתור עובדת, אני חושבת שזה ממש מעצבן שבוס אומר "תרכזי את השאלות שלך" זה נותן הרגשה לא טובה.
לא יודעת, לא ככ שואלת .... כל טעות אפשר לתקן [לוקחת אחריות מלאה על הפשלות שלי....]

כל פעם שזה לדעתך מיותר או חוזר על עצמו
אל תעני תשובה, תשקפי את השאלה, ותפשטי אותה , שהעובדת תגיע למסקנה, ואז היא תראה כמה זה פשוט...
יכול להיות שמתי שהיא שואלת אותך את לא עונה ישיר ובבטחון אלא מתלבטת מה התשובה וזה גורם גם לעובדת לפקפק??

באיזה תחום מדובר??
 

אאססתתרר

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
קצת קשה לענות בלי לדעת באיזה תחום מדובר
אבל מנסיון של עובדת, יש שאלות שהתרגום שלהם בכסף (של העסק או של הלקוח), ואז אני מרגישה מבחינה מצפונית שאסור לי להחליט על זה לבד.
וקרה לי שהלכתי לשאול את הבוס אם הוא מרשה לי לעשות קצת דברים על דעת עצמי, זה היה לפני שנים, אני לא זוכרת מה הוא בדיוק ענה לי, משהו בסגנון "לא בשלב הזה"
ותאמיני לי שזה לא הרגשה נעימה, לבוא לדפוק ולהרגיש שאת מפריעה, הרבה יותר קל לי לעשות הנחה, להוציא משלוח נוסף על דעת עצמי או לא יודעת מה, אף אחד לא ידע מזה ויהיה לי שקט, אבל זה לא כסף שלי...
 

בקבוק מים

משתמש פעיל
בלת"ק
להחליף עובדות
אם הסברת כמה פעמים והם לא מבינות לא יעזור שתסבירי שוב וגם לא שתעלי בשכר
 

מממממממ

משתמש צעיר
בתור שכירה
זה נורא תלוי בבוסית, לי היתה בוסית שכל דבר קטן היה צריך להיות בול בטעם שלה,
ואיך שהיא חשבה, בכזה מצב אין ברירה אלא לשאול מלא פעמים,
(וכן היא היתה מתעצבנת ששהיא צריכה להיות בכל המקומות ביחד ושלא מגדילים ראש)
המסקנה שלי - שאת רוצה שעובדים יגדילו ראש שימי לב שאת מאפשרת את זה ולוקחת בחשבון
כיווני חשיבה שונים משלך, ואולי טעיות מסוימות.
וגם אז תגדירי מתי שואלים ומראים - כי עובד כן צריך לקבל אישור על העבודה שלו.
 

מבית שאן

משתמש רשום
הייתי יוצרת קובץ המכיל את תוכן השאלות והתשובות
ומעדכנת בהתאם לצורך...
יחסוך שאלות חוזרות.;)
 

בינה מלכותית

משתמש מקצוען
כאחת שהיה לי בעבר מישהי שלא התקדמה שום צעד בלעדי(היה קשור לאופי שלה בדיוק)
בשלב מסוים ביקשתי מהאחראים עלי שימצאו פתרון,
מה שעשינו בסוף, שכל השאלות חייבות לעבור תיעוד במייל
לא מקבלת שאלות לא בצאט ולא בטלפון- גם אם שאלה לא הייתי עונה לפני שהיא שולחת לי תיעוד מהשאלה

היה לנו סיכום של כמות השאלות(היא כבר מעצמה קיבצה לי את רוב השאלות יחד)
וגם כבר כתבה מעצמה פתרונות אפשריים שרק רצתה אישור וכו'
זה עשה לנו המון סדר ועזרה(ומייד אח"כ היא מצאה עבודה אחרת וב"ה עזבה)
 

ארמון חול

משתמש פעיל
וואי איך לא נעים לעובדת להרגיש מטרידה....
לעובד הכי טוב, להרגיש שאי אפשר בלעדיו...
זה באמת שאלות שהיא לא יכולה להסתדר?
ברב העבודות יש שבוע-שבעיים למידה (לפעמים פחות) ואח"כ זה רץ....
Iאין לי מושג במה מדובר, אבל אני לוקחת החלטות ושיקול דעת פרטי בהרבה דברים [לפעמים אני אפ' לא מעדכנת... אם יש פדיחה, מתקנים (כמעט ואין)
 
נערך לאחרונה ב:

I'm

משתמש חדש
אל תעני תשובה, תשקפי את השאלה, ותפשטי אותה , שהעובדת תגיע למסקנה, ואז היא תראה כמה זה פשוט...
ניסתי את זה פעם
ואז העובדת אומרת לי ״וואו זה כ״כ פשוט, תקשיבי איזה נס ששאלתי אותך לבד היה לוקח לי הרבה יותר זמן להגיע לזה...״
וכמובן ממשיכה לשאול גם בפעמים הבאות... :)
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קלז

א עַל נַהֲרוֹת בָּבֶל שָׁם יָשַׁבְנוּ גַּם בָּכִינוּ בְּזָכְרֵנוּ אֶת צִיּוֹן:ב עַל עֲרָבִים בְּתוֹכָהּ תָּלִינוּ כִּנֹּרוֹתֵינוּ:ג כִּי שָׁם שְׁאֵלוּנוּ שׁוֹבֵינוּ דִּבְרֵי שִׁיר וְתוֹלָלֵינוּ שִׂמְחָה שִׁירוּ לָנוּ מִשִּׁיר צִיּוֹן:ד אֵיךְ נָשִׁיר אֶת שִׁיר יְהוָה עַל אַדְמַת נֵכָר:ה אִם אֶשְׁכָּחֵךְ יְרוּשָׁלִָם תִּשְׁכַּח יְמִינִי:ו תִּדְבַּק לְשׁוֹנִי לְחִכִּי אִם לֹא אֶזְכְּרֵכִי אִם לֹא אַעֲלֶה אֶת יְרוּשָׁלִַם עַל רֹאשׁ שִׂמְחָתִי:ז זְכֹר יְהוָה לִבְנֵי אֱדוֹם אֵת יוֹם יְרוּשָׁלִָם הָאֹמְרִים עָרוּ עָרוּ עַד הַיְסוֹד בָּהּ:ח בַּת בָּבֶל הַשְּׁדוּדָה אַשְׁרֵי שֶׁיְשַׁלֶּם לָךְ אֶת גְּמוּלֵךְ שֶׁגָּמַלְתְּ לָנוּ:ט אַשְׁרֵי שֶׁיֹּאחֵז וְנִפֵּץ אֶת עֹלָלַיִךְ אֶל הַסָּלַע:
נקרא  17  פעמים

לוח מודעות

למעלה