אולי שיהיה את הבסיס (רשימה ספציפית פתוחה לאותו מסלול), ומי שירצה אתר נוסף מסונן- ישלם סכום ע"כ ויבדקו עבורו. לא יודעת מה בדיוק הפתרונות האפשריים, אבל אפשר לנסות אולי
אם יש לנטפרי פיתרון לאתר מסויים. למה שלא יפתחו אותו לכולם? למה שכל אחד שצריך את זה יצטרך לבקש?
לגבי הבעיה בפוטושופ היא כזאת.
יש בפוטושופ מנגנון כזה שמסמנים קטע של תמונה למשל כיסא ריק ולבקש ממנו להושיב שמה בני אדם.
מהלך הפעולות שהוא עושה ככל הנראה מאחורי הקלעים הוא לוקח את הקטע הזה או את כל התמונה ומעלה אותה לשרת של אדובי. השרת של אדובי מייצר את האלמנט לפי מה שהוא מבקש ומחזיר מגוון תמונות אפשריות.
הבעיה הטכנית בזה. שזה עובר בפרוטוקול לא ידוע. משהו שלא מאפשר לתפוס את התמונות ולסנן אותם.
בעיה נוספת שגם אם יסננו אותם לא יודע אם יש דרך לרענן את זה כדי לבדוק האם זה חזר מבדיקה.
בקיצור יש פה שני בעיות טכניות שלא קיימות ולא דומות לשום מקרה אחר שאני מכיר.
שאלת הדיוט...
אם זה מגיע למחשב שלי זה וודאי עובר לפני כן את השרת של נטפרי. מדוע שם הוא לא יוכל להיבדק ולהגיע אלי?
ובכללית, תחזקנה ידיכם אנשי נטפרי העמלים לתקנת וקדושת בתי ישראל. ומתוך הערכה אמיתית רבה לכם ולפועלכם אשאל האם גם אתם לא חושבים שתוכנות רבות שהיו על השולחן עבודה עוברות תהליך של אינטרנטיזציה ומה שהיינו יכולים בעבר לעשות בשולחן עבודה כמו למשל (עיצוב תמונות של משפחה) לא נוכל בהמשך לעשות עקב זה שהדברים עוברים לאינטרנט (לדוגמה kanva)
מה יהיה עם מידג'רני?
רואה קולגות שלי מתקדמות ומוציאות ביצועי שיא, יוצאות לי העיניים...
ואני תקועה ומוגבלת בגבולותיה של לקסיקה שמפגרת אחרי מידג'רני בכמה רמות
גם מבחינת תוצאות המודלים, וגם מבחינת איכות התמונות
אני ממש לא הכללתי כתבתי מפורש שאני מדבר על חלק מהמגיבים.
שאתם כותבים לא לנצל את המקום הזה אני מזדהה עם התחושה הכואבת של האנשים.
אם באמת מרגישים שנטפרי מנצלת את מעמדה שלא יעזבו אותה בגלל שהלקוחות לא יכולים. אז זה באמת תחושה רעה.
אבל אני לא חושב שזה מגיע ממקום כזה אלא ממקום של חוסר יכולת. לא כל דבר נטפרי יכולים.
אחזור שוב (נס שלא מצטרדים בכתיבה)
אתרים שבעבר היו פתוחים לי/ פתוחים חלקית - היום חסומים.
בשירות לקוחות התשובה היא נורא יבשושית ולקונית. אז כן, זה מתסכל.
אני לא חושבת שנטפרי מנצלת את מעמדה שלא יעזבו, אני חושבת שנטפרי לא מאד מתאמצים לסייע ללקוחות (התגובות הלא נחמדות, בנוסח 'זה מה יש', למשל. לפני שנה היה משהו אחר, אז מה 'זה מה יש'? חוסר ניסיון להבין את הלקוח וכד'. אולי זו טעות, אבל כך החוויה שלי) כי הם יודעים שלא יעזבו.
בעבר היו אתרים שנפתחו וחלקם היו מסומנים ב-XXXXXX. היום זה לא קיים.
לפעמים כל מה שאני צריכה מהאתר זה פרטי התקשרות. זה הכל (וזה הרבה מאד, אם מדובר במרואיין ספציפי). לפחות את הדף הזה תשאירו פתוח. וזה היה בעבר...
מה יהיה עם מידג'רני?
רואה קולגות שלי מתקדמות ומוציאות ביצועי שיא, יוצאות לי העיניים...
ואני תקועה ומוגבלת בגבולותיה של לקסיקה שמפגרת אחרי מידג'רני בכמה רמות
גם מבחינת תוצאות המודלים, וגם מבחינת איכות התמונות
בפרום של נטפרי עידכו שהם בקרוב עושים אתר משלהם. ללא צורך בדיסקורד. ואז אני מאמין שזה יפתח ללא צורך נוסף.
דיסקורד אי אפשר לפתוח כי זה פריצת גדר. זה סוג של רשת חברתית. וזה לא מצדיק לפרוץ גדר אם בין כה וכה זה הולך להיות פתוח דרך אתר משלהם.
אחזור שוב (נס שלא מצטרדים בכתיבה)
אתרים שבעבר היו פתוחים לי/ פתוחים חלקית - היום חסומים.
בשירות לקוחות התשובה היא נורא יבשושית ולקונית. אז כן, זה מתסכל.
אני לא חושבת שנטפרי מנצלת את מעמדה שלא יעזבו, אני חושבת שנטפרי לא מאד מתאמצים לסייע ללקוחות (התגובות הלא נחמדות, בנוסח 'זה מה יש', למשל. לפני שנה היה משהו אחר, אז מה 'זה מה יש'? חוסר ניסיון להבין את הלקוח וכד'. אולי זו טעות, אבל כך החוויה שלי) כי הם יודעים שלא יעזבו.
בעבר היו אתרים שנפתחו וחלקם היו מסומנים ב-XXXXXX. היום זה לא קיים.
לפעמים כל מה שאני צריכה מהאתר זה פרטי התקשרות. זה הכל (וזה הרבה מאד, אם מדובר במרואיין ספציפי). לפחות את הדף הזה תשאירו פתוח. וזה היה בעבר...
כנראה שמאז הקורונה הרבה יותר השתמשו באינטרנט ונהיה הרבה יותר דיווחים על בעיות.
ולכן גם אם נפתח משהו יתכן וזה נפתח בטעות ורק שאנשים הגיעו לזה ודיווחו את זה תיקנו את הבעיה הזאת.
אני לא יכול להתיחס למשהו מופשט. אתם יכולים לשלוח לי מייל על האתר המדובר ואני יבדוק מה הסיפור שלו.
כנראה שמאז הקורונה הרבה יותר השתמשו באינטרנט ונהיה הרבה יותר דיווחים על בעיות.
ולכן גם אם נפתח משהו יתכן וזה נפתח בטעות ורק שאנשים הגיעו לזה ודיווחו את זה תיקנו את הבעיה הזאת.
אני לא יכול להתיחס למשהו מופשט. אתם יכולים לשלוח לי מייל על האתר המדובר ואני יבדוק מה הסיפור שלו.
שימו לב שכבר כתבתי פעמיים במהלך השרשור, שאם צריך להניח אצבע על הנקודה - זו תקופת הקורונה. אנשים בילו במרשתות, וציבור העובדים ניזוק.
לא עומד לי אתר ספציפי בראש, אבל זה קרה לי יותר מפעם אחת, ובאתרים שלא ראיתי מה הבעיה בהם.
ושוב, גם אם יש חלק מהתכנים בעייתיים (מדברת בעיקר על אתרי בריאות/ נטורופתיים וכו'. אצלי זה צרכי עבודה נטו) - וזה הגיוני אגב, כי רבים מתייחסים למערכת הבריאות של נשים, אפשר לחסום חלקית (כאמור, כפי שהיה בעבר) לא את האתר כולו, או את פרטי ההתקשרות.
וסתם שאלה - על כל דיווח האתר נחסם? כי אם כן אנחנו בברוך ממש
ממש לא, זה נבדק עלות מול תועלת. כמובן שאפשר לערר על כל דבר ולהסביר למה התועלת גדולה יותר.
יש כאלו שכועסים על נטפרי שלא חוסמים דברים מסויימים. אבל צריך לדעת שהכל זה שיקול של רמת סיכון מול תועלת.
ברגע שכבר פותחים אתר מסוים, אז הוא פתוח עם כל הסינון הראוי, לא?
אני שואלת בתמימות כי ממש אין לי מושג איך זה עובד.
אולי תוכלו להסביר לנו ואז גם נדע להעריך יותר...
ברגע שמצליחים לתת סינון ראוי לאתר מסוים - הוא ראוי לכולם, ולא צריך מסלולים.
אך לא לכל האתרים מצליחים לסדר סינון טוב, או שזה לוקח זמן.
מה מציעים כאן לנטפרי? - תפתחו את האתרים הללו אפילו שאין להם סינון מספיק טוב, אבל לא לכולם. רק למי שצריכה למקצוע שלה.
ואת זה נטפרי לא עושה.
הם לא מוכנים להוריד מרמת הסינון שלהם גם עבור חלק מהמשתמשים.
ברגע שמצליחים לתת סינון ראוי לאתר מסוים - הוא ראוי לכולם, ולא צריך מסלולים.
אך לא לכל האתרים מצליחים לסדר סינון טוב. או שזה לוקח זמן.
מה מציעים כאן? - תפתחו את האתרים הללו אפילו שאין להם סינון מספיק טוב, אבל לא לכולם. רק למי שצריכה למקצוע שלה.
ואת זה נטפרי לא עושה. היא לא מוכנה להוריד מרמת הסינון שלה גם עבור חלק מהמשתמשים.
הבנתי.
אבל אני לא התכוונתי לזה.
התכוונתי שיעשו את המקסימום השתדלות בשביל לפתוח אתרים עם החסימה הרגילה והראויה.
אבל את צודקת שאז באמת אין צורך במסלולים.
ועוד משהו, כאישה לפעמים היה קל יותר אם הייתה לי אופציה להזדהות בתור אחת כזאת ולקבל את האפשרות שנשים שנמצאו צנועות, לא יחסמו לי.
אבל אני מבינה לחלוטין שיהיו הרבה שיתנגדו לדבר כזה מבחינה עקרונית.
הערה קטנה על פי הבנתי בלבד
בעבר שוחתתי עם הרב @mat המייסד והמפתח של נטפרי על בעיה כל שהיא שהייתה לי עם אתר מסוים.
א. נטפרי נפתח כדי לתת מענה לציבור שנצרך ולא רוצה להיחשף לאינטרנט המסונן עם מגרעותיו הרבות לכל מי שזוכר.
ב. בזכות ההתקדמות הרבה של נטפרי והפרסום הרב בציבור היא הפכה אצל כולם לכתחילה עד כדי שהרבה אנשים עשו אינטרנט כי זה כבר לא בעיה, כי יש את נטפרי.
ג. נטפרי נוסדה שלא למטרות רווח.
משרבו המשתמשים רבו הצרכים, ובאו פניות רבות על צורך כל יחיד ויחיד,
הרב @mat לא רצה לאשר הרבה מהדברים, כי הוא לא מחוייב לתת לאנשים דברים שהם לא לכתחילה
אם כל כך פשוט לכם שזה נצרך לצורכי פרנסה עברו את הכביש ולכו למתחרים שעובדים למען הכסף אבל למה אתם באים וכופים את הצורך שלכם על הרב @mat ??
אבל מצד שני הרבנים התחילו להרות לכל השואלים להשתמש בסינון של נטפרי, והדבר נהיה ציבורי יותר,
וכאן נכנסו לתמונה רבנים שהורו שבמקרים חריגים על נטפרי לאשר ולפתוח דברים מסויימים.
אבל צריך לדעת שאם זה היה תלוי אך ורק בדעת הרב @mat לא היו מאושרים דברים חריגים,
ואם היה ברור לכולנו שדברים אלו מביאים לאיסורי תורה גם אתם לא הייתם מאשרים לכל אחד שמבקש (לא משנה מה הצורך שלו) אלא הייתם אומרים לו תמצא לך מישהו אחר שיספק לך כאלו דברים.
לאחר אשכול ארוך כ"כ, שהועלו כל השיקולים הקיימים.
הדבר בידים של נטפרי,
הם צריכים להבין שיש לזה ביקוש גדול בקרב הציבור שלהם,
לא מדובר באחוז זניח.
הרבה אנשים ישמחו אם הם יבינו את הצורך.
אני מבין שהחסימה של הבינה המלאכותית היא לא הבעיה העיקרית. הבעיה העיקרית היא בכך שנטפרי לא מצליחה למצוא פתרון לבעיות כבר יותר משנתיים
כך זה לדוגמא עם האתר creative market על מגוון גרורותיו, מאגרי וידאו איכותיים, וכך זה גם עם קבצי lottie לבוני אתרים. זה מובן, שכן הבעיות מורכבת. עם זאת, אני יכול להבין מדוע אנשי מקצוע יאבדו אמון בנטפרי אם הם מרגישים שהחברה לא לוקחת את החששות שלהם ברצינות.
אני מבין שאנשי מקצוע לא מבקשים מנטפרי לפתוח את כל הרשימה הזו בלי סינון. הם פשוט מבקשים תגובה תוך זמן עבודה סביר. זה הגיוני, מכיוון שלאנשי מקצוע יש לוחות זמנים עמוסים והם צריכים להיות מסוגלים לגשת למשאבים הדרושים להם.
אני מקווה שנטפרי תוכל להחזיר את אמון אנשי המקצוע על ידי מתן מענה מהיר לבעיות שלהם
נקודה מעניינת:
בעבר ראיתי בפורום כל שהוא [אולי נטפרי?] שיש ממש התקפה על כך שנטפרי לא מאשרים קבצי לוטי.
היה שם תלונות שזה ממש נצרך, ואין-ספור לקוחות נטפרי זקוקים זאת לצורכי פרנסה.
לאחר דו"ד ארוך, נפתחה הצבעה על 'תכונות חדשות' בנטפרי על הנושא.
מאז עבר הרבה זמן, כמה הצבעות זה הצליח להביא?
עכשיו:
מתוך הנחה שכל בעל/ת מקצוע שצריכ/ה כמו אויר לנשימה הצביעה את כל מה שיכלה [3 הצבעות].
אז יש לנו סה"כ 104 לקוחות שהצביעו. וכאמור: גם בתחשיב הכי רחוק, זה 310 לקוחות בלבד!
אולי @mat יידע לומר כמה לקוחות יש בנטפרי, וכמה זה יוצא באחוזים.
וסוד קטן שלי: בזמנו, מתוך רחמים והזדהות נטו הצבעתי גם 3 הצבעות...
העלו הצעה של פתיחת אתרים שהבעיה היא תמונות נשים - לנשים בלבד, ע"י מערכת הזדהות או רעיון אחר שיוודא שאין זה בעל, אפשר לשדרג שהרעיון הזה יהי' אך ורק לצורכי פרנסה.
נקודה מעניינת:
בעבר ראיתי בפורום כל שהוא [אולי נטפרי?] שיש ממש התקפה על כך שנטפרי לא מאשרים קבצי לוטי.
היה שם תלונות שזה ממש נצרך, ואין-ספור לקוחות נטפרי זקוקים זאת לצורכי פרנסה.
לאחר דו"ד ארוך, נפתחה הצבעה על 'תכונות חדשות' בנטפרי על הנושא.
מאז עבר הרבה זמן, כמה הצבעות זה הצליח להביא? צפה בקובץ המצורף 1389187
עכשיו:
מתוך הנחה שכל בעל/ת מקצוע שצריכ/ה כמו אויר לנשימה הצביעה את כל מה שיכלה [3 הצבעות].
אז יש לנו סה"כ 104 לקוחות שהצביעו. וכאמור: גם בתחשיב הכי רחוק, זה 310 לקוחות בלבד!
אולי @mat יידע לומר כמה לקוחות יש בנטפרי, וכמה זה יוצא באחוזים.
וסוד קטן שלי: בזמנו, מתוך רחמים והזדהות נטו הצבעתי גם 3 הצבעות...
העלו הצעה של פתיחת אתרים שהבעיה היא תמונות נשים - לנשים בלבד, ע"י מערכת הזדהות או רעיון אחר שיוודא שאין זה בעל, אפשר לשדרג שהרעיון הזה יהי' אך ורק לצורכי פרנסה.
אנחנו 1% של בוני אתרים, 1% של עורכות וידאו, 1% של צלמות, 1% של ממדלים בתלת ממד (כל המקצועות האלו חסומים בצורה כזו או אחרת בצורה שמפריעה לעבודה תקינה), וכל המאמץ מושקע ב-96% "העיקריים" שגולשים להנאתם באתרי חדשות
ומי מדבר על כל בוני האתרים ובעלי המקצוע שעזבו את נטפרי אחרי המתנה של שנתיים שבהם נטפרי יבדקו 'אם זה לא גימיק'...
שימו לב! לא ביקשו כאן בכלל לפתוח תכנים פסולים, לא ביקשו כאן לפתוח את האתר בלי סינון
בסך הכל ביקשו כאן להתחשב בבעלי המקצוע שהדבר פוגע בפרנסתם ולקדם את הנושא גם אם ל-96% ממשתמשי נטפרי שיתוף אלבומי חתונה בדוקס חשובים יותר...
שיטת ההצבעה הזו פוגעת אנושות בבעלי המקצוע שהאידישקייט חשובה להם והם בחרו להישאר בנטפרי למרות הקושי, את קולם של אלו שעזבו לא תראה בהצבעה הזו כי היא כבר מיותרת עבורם לצערנו...
זה לא אתה שעובד כל יום עם לקוחות שמבקשים 'תן לי אנימציה כמו באתר X', או 'למה אתה לא יכול לתת לי אתר "תוסס" כמו האתר שבנה X' בזמן שהאתר ההוא בנוי עם lottie ועיניך כלות...
שימו לב! לא ביקשו כאן בכלל לפתוח תכנים פסולים, לא ביקשו כאן לפתוח את האתר בלי סינון
בסך הכל ביקשו כאן להתחשב בבעלי המקצוע שהדבר פוגע בפרנסתם ולקדם את הנושא גם אם ל-96% ממשתמשי נטפרי שיתוף אלבומי חתונה בדוקס חשובים יותר...
לא, הבקשה מנטפרי היא לקחת את הכסף שהם מקבלים מאיתנו מדי חודש ולתת לנו מענה שמותאם למקצוע שלנו, אם הפיתוח עולה יותר - שיבקשו יותר
זה שמדובר בפחות מאחוז לא הופך אותנו לשקופים, אנחנו לא אמורים לקבל התעלמות רומסת בגלל שבחרנו לעמוד בגאון בניסיון ולבחור בנטפרי למרות הקשיים, בזמן שמרבית בעלי המקצוע בתחום כבר עזבו את נטפרי בדיוק בגלל טענות שהעלו חכמים כמוך...
שים לב שמדובר בלמעלה משנתיים (!) של המתנה לשירות, במקרה של תקלה בספק אינטרנט ללקוח בודד שהייתה נמשכת שנתיים (!) היית רואה כאן אשכולות הרבה פחות מאופקים...
ומי מדבר על כל בוני האתרים ובעלי המקצוע שעזבו את נטפרי אחרי המתנה של שנתיים שבהם נטפרי יבדקו 'אם זה לא גימיק'...
שימו לב! לא ביקשו כאן בכלל לפתוח תכנים פסולים, לא ביקשו כאן לפתוח את האתר בלי סינון
בסך הכל ביקשו כאן להתחשב בבעלי המקצוע שהדבר פוגע בפרנסתם ולקדם את הנושא גם אם ל-96% ממשתמשי נטפרי שיתוף אלבומי חתונה בדוקס חשובים יותר...
שיטת ההצבעה הזו פוגעת אנושות בבעלי המקצוע שהאידישקייט חשובה להם והם בחרו להישאר בנטפרי למרות הקושי, את קולם של אלו שעזבו לא תראה בהצבעה הזו כי היא כבר מיותרת עבורם לצערנו...
זה לא אתה שעובד כל יום עם לקוחות שמבקשים 'תן לי אנימציה כמו באתר X', או 'למה אתה לא יכול לתת לי אתר "תוסס" כמו האתר שבנה X' בזמן שהאתר ההוא בנוי עם lottie ועיניך כלות...
לא!
הדרישה היא להתייחס לבעלי העסקים כסך הגדול יותר מחלקיו.
גם אם 96% גולשים להנאתם, יש מקום של כבוד ל-4% שצריכים את זה לצורך פרנסה (ההיתר היחיד, כזכור, להחזיק אינטרנט) ולא מתפשרים על כך