איפוא בדיוקהתייחסתי לזה במפורש בהודעתי הקודמת.
החיטה עוברת במכונת ייבוש מיד אחרי ההשפרצה הקלה .וחוץ מזה אם דיברת על כושורת אז הנה ציטוט מתוך האתר כושורת : קמח חיטה הותזו על החיטה מים. היא אינה עוברת השריה, ואין ניכרים בה סימני חימוץ. הדבר נכון לקמח מכל מיני הדגן (גם קמח שנפתח לפני פסח).העתקה מאתר כושרת https://www.kosharot.co.il/index2.php?id=51171&lang=HEB עיין בערך קמחהתייחסתי לזה במפורש בהודעתי הקודמת.
צר לי שלא טרחת לקרוא.
עשיתי כדבריך, ופתחתי את אתר כושרות, וראיתי שם תיאום שתואם להפליא לדברי הגר"י אפרתי ושאר המומחים.
מציע לך לעשות כן גם אתה, ותראה שם בד"ה "תיאור פעולת המכונה בזמננו": "החיטה יוצאת ממערכת ההרטבה ועוברת לתא השהייה למשך 16 שעות". במפורש שלא כמו שהתעקשת לטעון שהחיטה עוברת זילוף של כמה שניות ומשם לטחינה.
ההבדל היחיד, ששם כתוב שהחיטים שוהות בתא ההשהייה 16 שעות ולא 24. אבל אולי לא זכרתי נכון, וכך כתב גם הגר"י אפרתי. אם יש איזו נפק"מ להלכה בין 16 ל-24, אלך לחפש יתד, כדי לדייק.
מדריך כשרות של העדה"ח אין לי. אודה מאוד אם תוכל להעלות לכאן.
זריצקי - עשיתי כדבריך, חיפשתי בגוגל ולא מצאתי, אודה לקישור.
וכו וכו וכו לא חסר מקורות - גם חיפשתי ומצאתי דווקא להיפך, כדבריי.
כללי על כול הארץאיפוא בדיוק
החיטה עוברת במכונת ייבוש מיד אחרי ההשפרצה הקלה ציטוט מתוך האתר כושורת :הותזו על החיטה מים. היא אינה עוברת השריה, ואין ניכרים בה סימני חימוץ. הדבר נכון לקמח מכל מיני הדגן (גם קמח שנפתח לפני פסח).העתקה מאתר כושרת
https://www.aliya.org.il/מוצרים-שלא-צריך-לזרוק-בפסח עיין בערך קמח
הרב זרצקי https://www.dirshu.co.il/מה-לא-צריך-לבער-מהבית-בפסח/
ויש את העדה שהם הכי מוסמכים ואת המדריך אין לי איך לסרוק
חשבתי שהתעייפת???!!!
כנראה יצר הנצחנות עדיין לא אפילו לא ב1:00 לפנות בוקר
אם יש משהו שחבל עליו בשיחה ביננו זה על השינה שלך שהלכה פייפען
חבל, זה היה יכול להיות לך הרבה יותר מהר והרבה יותר פשוט אם היית קורא את דברי בשום לב בלי להתלהם ללא תאות ניצוח ורצון ללגלג, שמלכתחילה זו כוונתי.חבל
בתקוה שאור חדש על ציון יאיר ונזכה כולנו מהרה לאורו
פתחתי אתר כושרות ומסקנתם בזה הלשון : לאור תיאור פעולות מערכות ההרטבה שפועלות היום בטחנות הקמח זמן הריסוס המים על החיטה הוא כחמש שניות ואחרי כשלשים שניות אין בחיטה טופח על מנת להטפיח סוף ציטוטעשיתי כדבריך, ופתחתי את אתר כושרות, וראיתי שם תיאום שתואם להפליא לדברי הגר"י אפרתי ושאר המומחים.
הנה:איפוא בדיוק
מאז, בהוראתו של מרן הגריש"א נוספו בשטרות הצהרת המוכר, שהוא לא יטען שמדובר בחוזה לצרכים דתיים בלבד. למרות כן, ובמיוחד שזה טרם עמד במבחן בית המשפט, הוא המשיך לחשוש לבטלותו, לפחות לגבי חמץ בעין.
נא מקור.החיטה עוברת במכונת ייבוש מיד אחרי ההשפרצה הקלה
ובכל זאת הרבה מן הפוסקים נקטו בה שקרוב לודאי מחמיץ.ואין ניכרים בה סימני חימוץ.
טענת שזריצקי אומר שהחיטה עוברת מיד אחרי הזילוף לטחינה.
נא מקור.הרב זרצקי עצמו הוציא שם הוא טוען שזה לפני הטחינה ממש והוא בדק פיזית את החיטים אחרי התהליך ולא היה על זה שום סימן חימוץ
כאןיש למשהו את המייל של העדכונים אחר הפסח של הרב כץ ?
הנה, @יץ העלה פה את המדריך.עיין במדריך הכשרות לפסח העדה החרדית
עברתי עליו מריש ועד גמירא, ולא מצאתי כדבריך.מדריך הכשרות תשפ"ד חלק א
"בעל בעמיו" לאט לך@קוב"ה אורייתא וישראל אתה מצחק?
אני אומר לך שבפסק אני לא סומך בענין זה על רבני ועד הכשרות, אלא על הרב אלישיב וסיעתו, אז שאסמוך על פסקו של פנחס פרידמן מאתר כושרות???
זה צירפת כדי להוכיח משהו, או סתם כך, להעשרה?מתוך מדריך הכשרות חלק ב
סליחה, קראתי שוב."בעל בעמיו" לאט לך
אמרת שבמציאות הטכנית אתה כן סומך
תחפש למעלה יש הכלאני שואל האם יש מייל של העדכונים של הרב כץ?
עיין אות סעיף ו במה שיצ היבא ממדריך הכשרות והם אומרים זאין שום סיכוי שזב חמץ וכן שמעתי בע''פ מאנשי וועד הכשרות שזה הרטבה קלה לפני טחינה ואתה יכול להכחיש את החי כמה שאתה רוצהזה צירפת כדי להוכיח משהו, או סתם כך, להעשרה?
כי אין פה איזשהו מידע טכני.
טענת שזריצקי אומר שהחיטה עוברת מיד אחרי הזילוף לטחינה.
זה לא כתוב פה!
רק כתוב פה שהוא פוסק שזה לא מחמיץ. בין שני המו"צים, הרבנים זריצקי ואלישיב, אני מעדיף את הרב אלישיב...
עיין בקובץ המצורף אות ק בערך קמחא מקור.
אם אפשר סריקה איכותית. תודה.
שוב זה לא קשור לפסק שאלה מציאותית בקיצור אנחנו לא נצא מזה אבל לסיכום אין לי שום בעיה שאתה מחמיר חומרות רחוקות של נטחן, אבל לבוא ולהגיד קרוב לוודאי חמץ זה סילוף ורחוק מאוד מהמציאות וכן אי אכילת חמץ מכור (על אף שאתה אוכל)זה חומרא יפה לבוא ולהגיד זה חמץ שעבר עליו הפסח המכירה לא תקיפה זה קשקוש לא מתחיל ולא נגמר אתה רוצה להחמיר סבבה אגב אני גם משתדל להחמיר אבל אני מכיר את הסוגיא ואני יודע שזה רק חומרא ומדינא אפילו לכתחילה מותר לאכול חמץ מכור לאא שום פקפוק זה יפה מאוד לשווק חומרות אבל ההלכה נשארת בעינו ואין לך גדול מהחזון איש שהיה מחמיר גדול וממש לא אחז מהחומרא הזאתאני אומר לך שבפסק אני לא סומך בענין זה על רבני ועד הכשרות, אלא על הרב אלישיב וסיעתו, אז שאסמוך על פסקו של פנחס פרידמן מאתר כושרות???
הבדל מהותי מאוד וכדלהלן.שאל אותי פעם ד"ל מה ההבדל בין מכירת חמץ להיתר מכירה בשמיטה האמת שהדבר היחידי שמצאתי לומר לו שאסור למכור קרקע לגוי בארץ ישראל. על עצם המכירה לא בדיוק היה לי מה לענות לו, אשמח לה
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
26.11
כ"ה חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
27.11
כ"ו חשוון
נפתחה ההרשמה!
קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכו
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו: