כי כנראה שגם היא עברה תהפוכות ומשמשת יותר ככינוי גנאי.אבל גם את המילה כושי כבר לא אומרים.
כי כנראה שגם היא עברה תהפוכות ומשמשת יותר ככינוי גנאי.אבל גם את המילה כושי כבר לא אומרים.
לא צריכים להיתפס אלא לגלות רגישות.חושבת כמוך.
אבל לדעתי היחס פוגע, לא מילת התיאור.
קצת טיפשי להתפס על זה, ועוד לחשוב שככה ייפתרו הבעיות.
רשמתי לפני.טוב.
אז אם אתם שומעים ברחוב מישהו אומר 'פרענק', תדעו שלא חייב להיות שהוא גזען.
אם מדובר על האשכול שלי, תודה רבה על התגובה המלאה והמנומקת.שאלה ישנה שלי, שלאחרונה צפה פה כמה פעמים.
רגישות. חברה.
בארצות הברית, לו סופרת תכתוב בספר שלה את המילה "כושי" היא תיתבע מיידית.
ופה, זה נכתב פעם אחר פעם, בלי לחשוב פעמיים.
בבית הוריי, היה אסור לשיר את השיר כושי קטן, וגם לא להתחפש לכושי בפורים.
יש לי בן משפחה, מוכשר, גאון. שמדבר רהוט בדרך כלל, אבל פה ושם, נתקע.
פעם אחת, כשמישהו זרק בדיחה על בני גנץ, הוא העיר שהבדיחות שנעשות על חשבון הגמגום, פוגעות במגמגמים כולם.
חשבתם פעם מה מרגישים נמוכי קומה כשהם נתקלים בדדי גמדי?
מכרה שלי, מתרגמת את הספרים האלו לאנגלית. והזדעזעה מהשימוש במילה "גמד".
התארחה אצלה בחורה נמוכת קומה, (מאוד!) והציע לילדים לקרוא להם ספר, הלכו הילדים בהתרגשות והביאו את דדי גמדי, הרי מה יותר מתאים מזה.
(ברור שהספר לא היה נכנס הביתה לולא שהיא עצמה מתרגמת אותו) והיה לא נעים. בכלל לא.
והשאלון על אתיופים באיש את רעהו, עבר כל גבול.
נסו לחשוב פעמיים, האם הכתיבה שלכם פוגעת במישהו, או אולי קטע ההומור מגיע על חשבונו?
מצד שני, יש סופרים וסופרות, שכותבים על הנושא ממקום ניטרלי רק כדי להעלות את הנושא, ואת המודעות.
מניחים את המציאות, והולכים.
לא נכנסת לביקורת האם זה נכון לכתוב על זה, רק מצטטת את קפלר: "להתגזען אותה זה ראוי, אבל לדבר עליה - ס'פאסט נישט. לא מתאים"?
אבל, אולי זה נכון לכתוב על זה בשביל הצד הלא רגיש, או הגזען, אבל מה מרגיש הצד השני בקריאה על מציאויות אלו?
אמת, זה קיים.
וזו המציאות.
אבל האם נכון לזרוק להם אותה בפנים? להעמיד אותם בכח מול המציאות האכזרית, לתת להם לקרוא על הכאב שבמציאות הזו? לספר להם עליה ברחל בתך הקטנה? (גם אם זה בצורה לועגת כביכול)
ימי מוהרנ"ת, מספר שהוא היה במצרים, בביקור, יהודי אשכנזי כמובן, וכונה שם פרנק, כי ככה כינו את כל הזרים.התרגום הפשוט של פרנק זה סך הכל צרפתי.
חריף, וצודק.מי כמוך שקרא את הספר 1984 יודע מה רב כוחה של מכבסת מילים לשינוי תודעתי עמוק.
יש להבדיל בין מילים שהן כינוי גנאי בעצם כמו: דוס, חוּסיד, פרענק, ווזווז, ערבוש וכיוצ"ב. מילים כאלה הן באמת גסות רוח.
לעומת מילים רגילות ונייטרליות שרק השיח הסופר-רגיש וצדקני החליט שהן פוגעניות, כמו: ערבי, גרוזיני, אתיופי, שמן, זקן, כושי וכו'.
לגבי 'ניגר' אני מסכים שזו מילת גנאי. לדעתי התרגום שלה לעברית הוא לא כושי אלא כושון, כמו שז'יד זה לא יהודי אלא יהודון.
מהפה שלך, למנעול! : -)ממצה את העניין.
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
26.11
כ"ה חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
27.11
כ"ו חשוון
נפתחה ההרשמה!
קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכו
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו: