לא להתגזען פירושו להיות טיפש?בבקשה.
מאיזה יום לבטל את בדיקת היתר של ערבים בשדות התעופה?
נערך לאחרונה ב:
לא להתגזען פירושו להיות טיפש?בבקשה.
מאיזה יום לבטל את בדיקת היתר של ערבים בשדות התעופה?
על זה נאמר: בלת"ק.עובדה.
אנשים שמנים סוחבים עימם מלבד עודף המשקל גם טונות של משקעים וצלקות מיחס החברה אליהם.
וגם אם רק אמרו את האמת,
ורק רצו להתבדח,
ו- די כבר עם צעצועי הלשון והפוליטיקלי קורקט השקרי והמטופש.
והטיעון הגאוני מכולם, עפ"י תורה הרי יש הבדלי מעמדות...
לא יעזור לאף אחד כלום,
הם נ-פ-ג-ע-ו
והם נפגעים. נפגעים עד עומק שיתי נפשם.
וכך גם כהי עור, אדומי עור, ג'ינג'ים, תרנים, גמדים, לבקנים, וכו'
כל מי שמרגיש יחס שונה בשל מראהו החיצוני.
ומי שלא מסוגל להתחשב ולגלות רגישות, במטותא, עליו להחליף מקצוע.
אין לי שום טענה אליו, כי זו נכות רגשית, או שיש לך את זה או שלא.
ידוע מהחזו"א שנזהר לא למהר בהליכתו בנוכחות קשיש שהתקשה בהליכה, כדי לא לצערו. למרות שהלה כנראה היה מודע לכך שאינו הולך מהר.
לסיכום: גלו רגישות, אין חשש בציבור שלנו ממדרון חלקלק, מקסימום ייפגעו קצת פחות אנשים.
אבל כשמכבסים, זה אומר שהמצב כ"כ רגיש שאפילו לא אומרים את המילה שמן כי זה ממש גרועכבר אמרו חכמים "אין אדם פוגע, יש אדם נפגע" יש שלב שאחרי ההשתדלות המינימלית שבו ההחלטה אם להיפגע נתונה בידי האדם ואם הוא בעל מודעות עצמית וערך עצמי הוא לא יפגע.
ברכילות ללא צורך או תועלת כל שהיא, יתכן ועדיף ללא כיבוס, כי הכיבוס המתחסד רק מעצבן יותר. זה כמו לבוא אל אדם לומר לו "בוקר טוב שמן" ומיד לשאול אותו אם הוא נפגע.אבל כשמכבסים, זה אומר שהמצב כ"כ רגיש שאפילו לא אומרים את המילה שמן כי זה ממש גרוע
ולא אומרים נמוך כי זה באמת אסון
אז כבר עדיף בלי כיבוס!
כי חיוורון נחשב במאות הקודמות באירופה כסמל סטטוס ועושר.אולי כי אנשים חיוורים מעולם לא היו עבדים. ואנשים חיוורים, זו מחמאה, בדרך כלל. קונוטציה, קונוטציה.
אני לא מכירה מחמאה כזאת.אולי כי אנשים חיוורים מעולם לא היו עבדים. ואנשים חיוורים, זו מחמאה, בדרך כלל. קונוטציה, קונוטציה.
פה היא לא התכוונה לתאר עשירים, סתם אנשים 'בהירי-עור'כי חיוורון נחשב במאות הקודמות באירופה כסמל סטטוס ועושר.
שהרי עשירים אינם עובדים בשדות תחת השמש הקופחת אלא יושבים בביתם המוצל.
וזה רק מוכיח שכל כינוי וכל פירוש שלו הם תלויי מקום ותרבות.אני לא מכירה מחמאה כזאת.
מילא לבנים, אבל חיוורים?
לדעתי מעליב.
פה היא לא התכוונה לתאר עשירים, סתם אנשים 'בהירי-עור'
התכוונתי בדיוק למה שכתבה @shira bira, השתמשתי במילה קונוטציה, אם לא שמת לב.אני לא מכירה מחמאה כזאת.
מילא לבנים, אבל חיוורים?
לדעתי מעליב.
פה היא לא התכוונה לתאר עשירים, סתם אנשים 'בהירי-עור'
אישית לא הייתי נעלבת מזה, רק רציתי להראות את זה שהקבוצות שנפגעות - נפגעות. לא משנה באיזה מילה מתארים אותם.וזה רק מוכיח שכל כינוי וכל פירוש שלו הם תלויי מקום ותרבות.
גם האינדיאנים קראו למתיישבים הראשונים ביבשת אמריקה בכינוי חיוורי הפנים ולא כעלבון אלא כתיאור עובדתי.
אבל עוד לא מצאתי אמריקאי לבן שקורא לאפרו אמריקאי nigger כמחווה של חיבה או ככינוי מכבד.
ולכן זה כינוי פוגעני.
אולי טעיתי, ראיתי שהביאו כאן מויקיפדיה שזה כינוי גנאי.הן לגבי פרענק. לא התאפקתי
את מחזקת את טענתי שלמעשה כינוי שנתפס פוגעני במקום אחד יכול להשתמע כנייטרלי במקום ותרבות אחרת וזה מה שניסיתי להסביר.אישית לא הייתי נעלבת מזה, רק רציתי להראות את זה שהקבוצות שנפגעות - נפגעות. לא משנה באיזה מילה מתארים אותם.
וכן להיפך....
אולי טעיתי, ראיתי שהביאו כאן מויקיפדיה שזה כינוי גנאי.
אבל אני באה מבית דובר יידיש, וכשרוצים לומר "צרפתי" אומרים פרענק. כמו כשמדברים על גרמני אומרים דייטש.
ולפעמים משתמשים בזה גם לסתם אנשים מעדות המזרח.
לא יודעת מה זה אומר.
זה לא שהיתה קללה שהדביקו לאנשים כהי-עור, אז אוסרים לומר את הקללה הזאת.אבל עוד לא מצאתי אמריקאי לבן שקורא לאפרו אמריקאי nigger כמחווה של חיבה או ככינוי מכבד.
זה יותר כושון מאשר כושי.זה לא שהיתה קללה שהדביקו לאנשים כהי-עור, אז אוסרים לומר את הקללה הזאת.
הם זלזלו בכושים.
אז כושי נהייתה מילה מגנה ומזלזלת.
ואם אסור לומר את זה? אלה שמזלזלים בכושים וודאי לא יזלזלו באפרו אמריקנים.
כי המקור לזה, באמת מצרפת.אישית לא הייתי נעלבת מזה, רק רציתי להראות את זה שהקבוצות שנפגעות - נפגעות. לא משנה באיזה מילה מתארים אותם.
וכן להיפך....
אולי טעיתי, ראיתי שהביאו כאן מויקיפדיה שזה כינוי גנאי.
אבל אני באה מבית דובר יידיש, וכשרוצים לומר "צרפתי" אומרים פרענק. כמו כשמדברים על גרמני אומרים דייטש.
ולפעמים משתמשים בזה גם לסתם אנשים מעדות המזרח.
לא יודעת מה זה אומר.
אבל גם את המילה כושי כבר לא אומרים.זה יותר כושון מאשר כושי.
חושבת כמוך.ובעיני אם יש חשש קל לפגיעה פשוט לא אומרים מילים שנויות במחלוקת.
זה לא כזה קשה.
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
26.11
כ"ה חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
27.11
כ"ו חשוון
נפתחה ההרשמה!
קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכו
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו: