דיון נושאים פוגעניים

א יודעלע

משתמש מקצוען
איור וציור מקצועי
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
עובדה.
אנשים שמנים סוחבים עימם מלבד עודף המשקל גם טונות של משקעים וצלקות מיחס החברה אליהם.
וגם אם רק אמרו את האמת,
ורק רצו להתבדח,
ו- די כבר עם צעצועי הלשון והפוליטיקלי קורקט השקרי והמטופש.
והטיעון הגאוני מכולם, עפ"י תורה הרי יש הבדלי מעמדות...

לא יעזור לאף אחד כלום,
הם נ-פ-ג-ע-ו
והם נפגעים. נפגעים עד עומק שיתי נפשם.

וכך גם כהי עור, אדומי עור, ג'ינג'ים, תרנים, גמדים, לבקנים, וכו'
כל מי שמרגיש יחס שונה בשל מראהו החיצוני.

ומי שלא מסוגל להתחשב ולגלות רגישות, במטותא, עליו להחליף מקצוע.
אין לי שום טענה אליו, כי זו נכות רגשית, או שיש לך את זה או שלא.

ידוע מהחזו"א שנזהר לא למהר בהליכתו בנוכחות קשיש שהתקשה בהליכה, כדי לא לצערו. למרות שהלה כנראה היה מודע לכך שאינו הולך מהר.
לסיכום: גלו רגישות, אין חשש בציבור שלנו ממדרון חלקלק, מקסימום ייפגעו קצת פחות אנשים.
 

ראש לשועלים

מהמשתמשים המובילים!
עובדה.
אנשים שמנים סוחבים עימם מלבד עודף המשקל גם טונות של משקעים וצלקות מיחס החברה אליהם.
וגם אם רק אמרו את האמת,
ורק רצו להתבדח,
ו- די כבר עם צעצועי הלשון והפוליטיקלי קורקט השקרי והמטופש.
והטיעון הגאוני מכולם, עפ"י תורה הרי יש הבדלי מעמדות...

לא יעזור לאף אחד כלום,
הם נ-פ-ג-ע-ו
והם נפגעים. נפגעים עד עומק שיתי נפשם.

וכך גם כהי עור, אדומי עור, ג'ינג'ים, תרנים, גמדים, לבקנים, וכו'
כל מי שמרגיש יחס שונה בשל מראהו החיצוני.

ומי שלא מסוגל להתחשב ולגלות רגישות, במטותא, עליו להחליף מקצוע.
אין לי שום טענה אליו, כי זו נכות רגשית, או שיש לך את זה או שלא.

ידוע מהחזו"א שנזהר לא למהר בהליכתו בנוכחות קשיש שהתקשה בהליכה, כדי לא לצערו. למרות שהלה כנראה היה מודע לכך שאינו הולך מהר.
לסיכום: גלו רגישות, אין חשש בציבור שלנו ממדרון חלקלק, מקסימום ייפגעו קצת פחות אנשים.
על זה נאמר: בלת"ק.
 

m a r g a l i t

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
כבר אמרו חכמים "אין אדם פוגע, יש אדם נפגע" יש שלב שאחרי ההשתדלות המינימלית שבו ההחלטה אם להיפגע נתונה בידי האדם ואם הוא בעל מודעות עצמית וערך עצמי הוא לא יפגע.
אבל כשמכבסים, זה אומר שהמצב כ"כ רגיש שאפילו לא אומרים את המילה שמן כי זה ממש גרוע
ולא אומרים נמוך כי זה באמת אסון
אז כבר עדיף בלי כיבוס!
 

anotherית

משתמש סופר מקצוען
הייתי ילדה קטנה, הכרתי רק שמש ואור.
כשיום אחד זה נעלם, פתאום. הגענו למקום אחר.
ארץ חיוורת, אנשים חיוורים, לא אהבתי את זה, בכלל בכלל לא.
רציתי לחזור הביתה.

"זו הארץ הקדושה, טאגה שלי, הארץ של אלוקים" לחשה לי אמא בלילות.
"אבל אין לי חברות", בכיתי, מתחפרת בתוך השמלה שלה, מריחה את הריח החריף של הבֶּרְבֶּרֶה.
"למה?" התפלאה אמא, "זה ארץ של יהודים קדושים"
"הם אומרות לי שאני בצבע של הכביש, ולא משחקות איתי" לחשתי לה חזרה.

15501295567599.jpg
 
נערך לאחרונה ב:

שיילה

מהמשתמשים המובילים!
כתיבה ספרותית
אבל כשמכבסים, זה אומר שהמצב כ"כ רגיש שאפילו לא אומרים את המילה שמן כי זה ממש גרוע
ולא אומרים נמוך כי זה באמת אסון
אז כבר עדיף בלי כיבוס!
ברכילות ללא צורך או תועלת כל שהיא, יתכן ועדיף ללא כיבוס, כי הכיבוס המתחסד רק מעצבן יותר. זה כמו לבוא אל אדם לומר לו "בוקר טוב שמן" ומיד לשאול אותו אם הוא נפגע.
כשזה לא פרונטלי מול האדם, הכיבוס הוא למטרות מצפון בלבד.
המצב הנפוץ לכיבוס מומלץ הוא למשל בחנות בגדים לבקש מהמוכר בגד לילד שמן אז אומרים "הוא קצת גדול" תן לו מידה מעל ונקצר את השרוולים. או חופשה משפחתית וצריך לדאוג לאחד הילדים למיטה וחצי, אז אומרים יש ילד אחד קצת רחב אם אפשר מיטה וחצי שיהיה לו נוח.
 

shira bira

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
אולי כי אנשים חיוורים מעולם לא היו עבדים. ואנשים חיוורים, זו מחמאה, בדרך כלל. קונוטציה, קונוטציה.
כי חיוורון נחשב במאות הקודמות באירופה כסמל סטטוס ועושר.
שהרי עשירים אינם עובדים בשדות תחת השמש הקופחת אלא יושבים בביתם המוצל.
 

אשר שרבר

משתמש סופר מקצוען
מה כל כך מורכב להבין שיש כינויים שמובאים כפגיעה. ויש שלו.
לא ראיתי הרבה ישקניטו מישהו בכינוי צרפתי/אנגלי וכד', (כן לגבי תכונות מסויימות אבל לא ככלל) ואילו כושי הוא כינוי שמשמש גם לגנאי.
ולכן כהה עור או אפרו אמריקני וכל כינויי דומה הוא בסדר. אבל כושי הפך להיות כינוי גנאי.
וכן מי כמונו חרדיים יודעים את מעמדו של הפוליטלי קורקט בנושאים שקשורים אלו. איזו שפה או מבטא 'נכנס' ואיזה לגנאי.
 

פירי

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
אולי כי אנשים חיוורים מעולם לא היו עבדים. ואנשים חיוורים, זו מחמאה, בדרך כלל. קונוטציה, קונוטציה.
אני לא מכירה מחמאה כזאת.
מילא לבנים, אבל חיוורים?
לדעתי מעליב.

כי חיוורון נחשב במאות הקודמות באירופה כסמל סטטוס ועושר.
שהרי עשירים אינם עובדים בשדות תחת השמש הקופחת אלא יושבים בביתם המוצל.
פה היא לא התכוונה לתאר עשירים, סתם אנשים 'בהירי-עור'
 

shira bira

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
אני לא מכירה מחמאה כזאת.
מילא לבנים, אבל חיוורים?
לדעתי מעליב.


פה היא לא התכוונה לתאר עשירים, סתם אנשים 'בהירי-עור'
וזה רק מוכיח שכל כינוי וכל פירוש שלו הם תלויי מקום ותרבות.
גם האינדיאנים קראו למתיישבים הראשונים מאירופה ביבשת אמריקה בכינוי חיוורי הפנים ולא כעלבון אלא כתיאור עובדתי.
אבל עוד לא מצאתי אמריקאי לבן שקורא לאפרו אמריקאי nigger כמחווה של חיבה או ככינוי מכבד.
ולכן זה כינוי פוגעני.
הן לגבי פרענק. לא התאפקתי :)
 

פירי

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
וזה רק מוכיח שכל כינוי וכל פירוש שלו הם תלויי מקום ותרבות.
גם האינדיאנים קראו למתיישבים הראשונים ביבשת אמריקה בכינוי חיוורי הפנים ולא כעלבון אלא כתיאור עובדתי.
אבל עוד לא מצאתי אמריקאי לבן שקורא לאפרו אמריקאי nigger כמחווה של חיבה או ככינוי מכבד.
ולכן זה כינוי פוגעני.
אישית לא הייתי נעלבת מזה, רק רציתי להראות את זה שהקבוצות שנפגעות - נפגעות. לא משנה באיזה מילה מתארים אותם.
וכן להיפך....
הן לגבי פרענק. לא התאפקתי :)
אולי טעיתי, ראיתי שהביאו כאן מויקיפדיה שזה כינוי גנאי.
אבל אני באה מבית דובר יידיש, וכשרוצים לומר "צרפתי" אומרים פרענק. כמו כשמדברים על גרמני אומרים דייטש.
ולפעמים משתמשים בזה גם לסתם אנשים מעדות המזרח.
לא יודעת מה זה אומר.
 

shira bira

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
אישית לא הייתי נעלבת מזה, רק רציתי להראות את זה שהקבוצות שנפגעות - נפגעות. לא משנה באיזה מילה מתארים אותם.
וכן להיפך....

אולי טעיתי, ראיתי שהביאו כאן מויקיפדיה שזה כינוי גנאי.
אבל אני באה מבית דובר יידיש, וכשרוצים לומר "צרפתי" אומרים פרענק. כמו כשמדברים על גרמני אומרים דייטש.
ולפעמים משתמשים בזה גם לסתם אנשים מעדות המזרח.
לא יודעת מה זה אומר.
את מחזקת את טענתי שלמעשה כינוי שנתפס פוגעני במקום אחד יכול להשתמע כנייטרלי במקום ותרבות אחרת וזה מה שניסיתי להסביר.
כמובן שזה גם תלוי בהקשר, בנימה ובמנגינה.
 

פירי

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
אבל עוד לא מצאתי אמריקאי לבן שקורא לאפרו אמריקאי nigger כמחווה של חיבה או ככינוי מכבד.
זה לא שהיתה קללה שהדביקו לאנשים כהי-עור, אז אוסרים לומר את הקללה הזאת.
הם זלזלו בכושים.
אז כושי נהייתה מילה מגנה ומזלזלת.
ואם אסור לומר את זה? אלה שמזלזלים בכושים וודאי לא יזלזלו באפרו אמריקנים.
 

shira bira

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
זה לא שהיתה קללה שהדביקו לאנשים כהי-עור, אז אוסרים לומר את הקללה הזאת.
הם זלזלו בכושים.
אז כושי נהייתה מילה מגנה ומזלזלת.
ואם אסור לומר את זה? אלה שמזלזלים בכושים וודאי לא יזלזלו באפרו אמריקנים.
זה יותר כושון מאשר כושי.
בדיוק כמו שיהודון משמש ככינוי גנאי ולא חיבה וכבוד.
ובעיני אם יש חשש קל לפגיעה פשוט לא אומרים מילים שנויות במחלוקת.
זה לא כזה קשה.
 

anotherית

משתמש סופר מקצוען
אישית לא הייתי נעלבת מזה, רק רציתי להראות את זה שהקבוצות שנפגעות - נפגעות. לא משנה באיזה מילה מתארים אותם.
וכן להיפך....

אולי טעיתי, ראיתי שהביאו כאן מויקיפדיה שזה כינוי גנאי.
אבל אני באה מבית דובר יידיש, וכשרוצים לומר "צרפתי" אומרים פרענק. כמו כשמדברים על גרמני אומרים דייטש.
ולפעמים משתמשים בזה גם לסתם אנשים מעדות המזרח.
לא יודעת מה זה אומר.
כי המקור לזה, באמת מצרפת.
וזה באמת לא התחיל מילת גנאי, ובין דוברי אידיש, זו המילה שמשתמשים בה כשמדברים על ספרדים, ולא בהכרח מגנאי.
אבל המילה הפכה לגנאי. עובדה.
 

פירי

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
ובעיני אם יש חשש קל לפגיעה פשוט לא אומרים מילים שנויות במחלוקת.
זה לא כזה קשה.
חושבת כמוך.
אבל לדעתי היחס פוגע, לא מילת התיאור.
קצת טיפשי להתפס על זה, ועוד לחשוב שככה ייפתרו הבעיות.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמז

א הַלְלוּיָהּ כִּי טוֹב זַמְּרָה אֱלֹהֵינוּ כִּי נָעִים נָאוָה תְהִלָּה:ב בּוֹנֵה יְרוּשָׁלִַם יְהוָה נִדְחֵי יִשְׂרָאֵל יְכַנֵּס:ג הָרֹפֵא לִשְׁבוּרֵי לֵב וּמְחַבֵּשׁ לְעַצְּבוֹתָם:ד מוֹנֶה מִסְפָּר לַכּוֹכָבִים לְכֻלָּם שֵׁמוֹת יִקְרָא:ה גָּדוֹל אֲדוֹנֵינוּ וְרַב כֹּחַ לִתְבוּנָתוֹ אֵין מִסְפָּר:ו מְעוֹדֵד עֲנָוִים יְהוָה מַשְׁפִּיל רְשָׁעִים עֲדֵי אָרֶץ:ז עֱנוּ לַיהוָה בְּתוֹדָה זַמְּרוּ לֵאלֹהֵינוּ בְכִנּוֹר:ח הַמְכַסֶּה שָׁמַיִם בְּעָבִים הַמֵּכִין לָאָרֶץ מָטָר הַמַּצְמִיחַ הָרִים חָצִיר:ט נוֹתֵן לִבְהֵמָה לַחְמָהּ לִבְנֵי עֹרֵב אֲשֶׁר יִקְרָאוּ:י לֹא בִגְבוּרַת הַסּוּס יֶחְפָּץ לֹא בְשׁוֹקֵי הָאִישׁ יִרְצֶה:יא רוֹצֶה יְהוָה אֶת יְרֵאָיו אֶת הַמְיַחֲלִים לְחַסְדּוֹ:יב שַׁבְּחִי יְרוּשָׁלִַם אֶת יְהוָה הַלְלִי אֱלֹהַיִךְ צִיּוֹן:יג כִּי חִזַּק בְּרִיחֵי שְׁעָרָיִךְ בֵּרַךְ בָּנַיִךְ בְּקִרְבֵּךְ:יד הַשָּׂם גְּבוּלֵךְ שָׁלוֹם חֵלֶב חִטִּים יַשְׂבִּיעֵךְ:טו הַשֹּׁלֵחַ אִמְרָתוֹ אָרֶץ עַד מְהֵרָה יָרוּץ דְּבָרוֹ:טז הַנֹּתֵן שֶׁלֶג כַּצָּמֶר כְּפוֹר כָּאֵפֶר יְפַזֵּר:יז מַשְׁלִיךְ קַרְחוֹ כְפִתִּים לִפְנֵי קָרָתוֹ מִי יַעֲמֹד:יח יִשְׁלַח דְּבָרוֹ וְיַמְסֵם יַשֵּׁב רוּחוֹ יִזְּלוּ מָיִם:יט מַגִּיד (דברו) דְּבָרָיו לְיַעֲקֹב חֻקָּיו וּמִשְׁפָּטָיו לְיִשְׂרָאֵל:כ לֹא עָשָׂה כֵן לְכָל גּוֹי וּמִשְׁפָּטִים בַּל יְדָעוּם הַלְלוּיָהּ:
נקרא  20  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה