כשחס וחלילה יהיה בעיות עם אחד הילדים שלך תפני למחנך או למזכירות?כל עוד אתה משלם לת''ת ולא ישירות למלמד, אז גם הוא עובד של הת''ת ולא שלך, אין לך חוזה עבודה איתו בכלל.
כשחס וחלילה יהיה בעיות עם אחד הילדים שלך תפני למחנך או למזכירות?כל עוד אתה משלם לת''ת ולא ישירות למלמד, אז גם הוא עובד של הת''ת ולא שלך, אין לך חוזה עבודה איתו בכלל.
גם אני בררתי והבנתי שממש לא מקובלמה המצב ברכסים?
כמה שידוע לי פחות מקובל מעטפות,
האמנם?
מה?אין ספק שחובה לתת למלמדים כסף בפורים ובשנים האחרונות העלו פה מקורות לרוב עוד מהראשונים.
ומהצד השניתביאו לי מכל הורה חבילת צ'יטוס, אבל עם מכתב יפה שיש שם מילים היוצאות מהלב,
ואל תהיו עצלנים כפויי טובה.
מקווה רק שבהלכות שבת אתם לא מסתמכים על מרצים...ושמעתי פעם משפט חריף מאוד מאחד מגדולי המרצים לחינוך [שמרני מאוד, ללא חשש עירוב תחומין ויניקה ממקורות זרים] שעפ"י ההלכה המחנך יכול לתבוע זאת מההורים
הוא ציטט עם מקור מהאחרוניםמקווה רק שבהלכות שבת אתם לא מסתמכים על מרצים...
??מקור מהאחרונים
טוב שכתבת גילוי נאות שאתה מורה בשונה מניקים אנונימים אחרים...ברשות הציבור הקדוש,
ומבלי להתייחס לכל תגובה בנפרד,
אבקש להתיחס להכל כמכלול,
ורק בגלל שאני אנונימי אני מרשה לעצמי לכתוב את שעל ליבי.
אני משמש כמחנך כתה ה' מזה כארבע שנים.
המשכורת שלי: 5000 ש"ח נטו על חמש שעות מלאות,
ללא יום חופשי,
עובד עד ט' באב,
מגיע לחיידר גם כשאני חולה,
כי קשה מאד להשיג ממלאי מקום טובים,
ויש ילדים בכיתה שצריכים ללמוד.
אין הנחתום מעיד על עיסתו,
ולכן אתם לא יכולים להאמין לי אם אומר שאני משתדל לתת את כל כולי בשביל התלמידים.
במשך השנה אנו עומדים מול ההורים בכל מיני וריאציות.
לעיתים נעימות,
בדרך כלל לא.
מנהג העולם שהורה שטוב לילד שלו, מספר על זה רק לקדוש ברוך הוא. (בדרך כלל)
אבל הורה שרע לילד שלו, הולך לספר את זה לכל העולם ואשתו.
זה המצב, אנחנו לא יכולים לתקן את העולם.
בפורים המצב שונה.
בפורים הרב'ה פתאום מקבל מילים טובות.
לא משנה אם הרב'ה קיבל משלוח עם הגדה, עם צ'ק או עם ליקר,
בדרך כלל מצורף מכתב,
ובמכתב הזה כתובים מילים חמות שהם כמו מים קרים על נפש עייפה.
בעצם לא כמו.
הם מים קרים על נפש עייפה.
כשרב'ה מקבל מכל הכיתה ביחד 500 ש"ח, זה משפיל.
זה מראה כאילו לא באמת חשוב למישהו פה להכיר טובה.
רק אין ברירה,
יש פה איזה רב'ה קטרן שאם לא נביא לו הוא יהיה עצוב,
אז בוא נאסוף בשבילו 15 שקל מכל הורה.
זו בושה וחרפה להורים, לא פחות מכך.
אני בשם כל הרב'ס (לפחות שאני מכיר), אומר לכם:
מויחל טויבעס.
תביאו לי מכל הורה חבילת צ'יטוס, אבל עם מכתב יפה שיש שם מילים היוצאות מהלב,
ואל תהיו עצלנים כפויי טובה.
אנחנו לא רודפי בצע ולא צריכים את הכסף,
אנחנו בסך הכל בני אדם שזקוקים לפעמים גם הם למילה טובה וחמה.
בדיוק כמו שאתם צריכים אותה.
תודה למי שקרא עד פה,
ופורים שמח כמובן.
בעלון שיצא בשכונה שלנו על הלכות פורים מובא בשם הגרי"ש אלישיב זצ"לושמעתי פעם משפט חריף מאוד מאחד מגדולי המרצים לחינוך [שמרני מאוד, ללא חשש עירוב תחומין ויניקה ממקורות זרים] שעפ"י ההלכה המחנך יכול לתבוע זאת מההורים.
זה מרפסן איגרי, אך זה לפי ההלכה היבשה...
במחילה מכבודך,ומהצד השני
אם ההורים היו יודעים שאין לכם בעיה לקבל כזה משלוח והעיקר זה המכתב הם היו עושים את זה בחפץ לב
רק בגלל שכל הורה מתבייש לשלוח כזה משלוח אז גם את המכתב המוקיר והמגיע באמת הרבה מפסיד
וכבר שמעתי על רבס שמחזירים את המעטפות סגורות להורים רק בכדי שלא לבייש את בני המשפחות שאין ביכולתם...
אבל שלא תעיז לומר עצלנים וכפויי טובה על שום יהודי בפרט שאינך יודע מה מצבו
מקווה רק שבהלכות שבת אתם לא מסתמכים על מרצים...
בפרט אם קונים את זה במבצע 5 ב100 וכו'פליז,
אל תביאו לרבה'ס בקבוק יין!!
איו ענין למלא להם ויטרינה עם בקבוקים..
תביאו-שוקו,יין מוגז,מיץ ענבים או שתיה מתוקה!
משהו שהוא יהנה ממנו!
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
26.11
כ"ה חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
27.11
כ"ו חשוון
נפתחה ההרשמה!
קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכו
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו: