מידע שימושי מתנה כספית לרב'ס בחיידר לפורים? כמה אתם נותנים?

מצב
הנושא נעול.

יופלה אפרסק

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
מוזיקה ונגינה
לי יש ב"ה ועדיין אני חושב שזה הזוי.
טוב אז כנראה צריך גם וגם. (גם ילדים וגם הבנה בחינוך)
מאז שנהינו משפחת חינוך למדתי מה זה לתת וכמה זה נותן. ואנחנו בעצמנו נותנים בכל הזדמנות.
א - הפתקים השמורים מלפני שנים
ב - ההשקעה, פחות מדברת אך עדיין מביעה הערכה ונותן המון כח להמשיך את השנה הנוכחית והבאה.
ג - לגבי הכסף, אני מסכימה ש200 ש"ח הרבה הכסף. בערך 30% מהכיתה מביאים 200. בד"כ הורים לילדים קשים יותר או משפחות עם אמצעים / חינוך. אחרים מביאים 100-120-150-180. לעוזר בין 50-150 (ואחד שתיים מביאים לעוזר 200).
אישית, בעלי מעדיף שאני אפתח את המעטפות ולא אספר לו כמה כל אחד הביא.
אבל אני כן מספרת לו על ילדים מאתגרים ומי שמביא יותר.
 

רגע של ניצחון

משתמש מקצוען
מידיעה לא!!
מה זה מידיעה?
בטח גם האחיות של חברים של הבן שלי חוש/בים ככה
אבל שנה אחת כשככה עשו אצל הבן שלי שלחנו מעטפה בנפרד,
יש לנו הכרת הטוב ענקית למלמדים וחשוב לנו להביע אותה בצורה נכונה,
יודעת שיש עוד הורים שהוסיפו מעטפה בנפרד...
 

בייסי

משתמש פעיל
מנוי פרימיום

ספרינגית

משתמש מקצוען

ששונית

משתמש מקצוען
לא מבינה למה הנושא הזה מעורר כל כך הרבה אמוציות מידי שנה בשנה
אין ספק שחובה לתת למלמדים כסף בפורים ובשנים האחרונות העלו פה מקורות לרוב עוד מהראשונים.
אף אחד לא מכריח אף אחד לשלם סכום מסוים.
לכל משפחה יש את תנאי החיים שלה מבחינות רבות וכל משפחה מחליטה לעצמה בכל שנה כמה לתת.
הרי ברור שמשפחה עשירה עם בן יקיר אחד נותנת הרבה יותר ממשפחה עניה עם ארבעה בנים (יקירים) בחיידר, וברור גם שמלמד שמשקיע את הנשמה בכיתה ובילד שלכם, מגיע לו הרבה יותר ממלמד שמעביר כרטיס ויום והולך.
תעשו את החישוב שלכם לגבי כל ילד בשקלול כל הנתונים הבלעדיים שלכם בלי לפזול כמה נתנו החברים.
קראתי פעם משפט שאומר שהחופש נועד להבהיר טוב טוב להורים על מה בדיוק הם משלמים שכ"ל, אפשר לומר שהחופש מראה לכל הורה כמה הכרת הטוב אפשר להביע בפורים וכמובן שמי שאין לו, יכול להביע את זה בדרכים רבות אחרות, והמלמד יבין מאוד ויתייחס לילד בדיוק כמו לשאר הילדים שלהוריהם יכולות כלכליות.
 
נערך לאחרונה ב:
D

Deleted member 109804

אורח
לא מבינה למה הנושא הזה מעורר כל כך הרבה אמוציות מידי שנה בשנה
אין ספק שחובה לתת למלמדים כסף בפורים ובשנים האחרונות העלו פה מקורות לרוב עוד מהראשונים.
אף אחד לא מכריח אף אחד לשלם סכום מסוים.
לכל משפחה יש את תנאי החיים שלה מבחינות רבות וכל משפחה מחליטה לעצמה בכל שנה כמה לתת.
הרי ברור שמשפחה עשירה עם בן יקיר אחד נותנת הרבה יותר ממשפחה עניה עם ארבעה בנים (יקירים) בחיידר, וברור גם שמלמד שמשקיע את הנשמה בכיתה ובילד שלכם, מגיע לו הרבה יותר ממלמד שמעביר כרטיס ויום והולך.
תעשו את החישוב שלכם לגבי כל ילד בשקלול כל הנתונים הבלעדיים שלכם בלי לפזול כמה נתנו החברים.
קראתי פעם משפט שאומר שהחופש נועד להבהיר טוב טוב להורים על מה בדיוק הם משלמים שכ"ל, אפשר לומר שהחופש מראה לכל הורה כמה הכרת הטוב אפשר להביע בפורים וכמובן שמי שאין לו יכול להביע את זה בדרכים רבות אחרות, והמלמד יבין מאוד ויתייחס לילד בדיוק כמו לשאר הילדים שלהוריהם יכולות כלכליות.
מזדהה עם כל מילה
 

לאנגער

משתמש מקצוען
לא מבינה למה הנושא הזה מעורר כל כך הרבה אמוציות מידי שנה בשנה
אין ספק שחובה לתת למלמדים כסף בפורים ובשנים האחרונות העלו פה מקורות לרוב עוד מהראשונים.
אף אחד לא מכריח אף אחד לשלם סכום מסוים.
לכל משפחה יש את תנאי החיים שלה מבחינות רבות וכל משפחה מחליטה לעצמה בכל שנה כמה לתת.
הרי ברור שמשפחה עשירה עם בן יקיר אחד נותנת הרבה יותר ממשפחה עניה עם ארבעה בנים (יקירים) בחיידר, וברור גם שמלמד שמשקיע את הנשמה בכיתה ובילד שלכם, מגיע לו הרבה יותר ממלמד שמעביר כרטיס ויום והולך.
תעשו את החישוב שלכם לגבי כל ילד בשקלול כל הנתונים הבלעדיים שלכם בלי לפזול כמה נתנו החברים.
קראתי פעם משפט שאומר שהחופש נועד להבהיר טוב טוב להורים על מה בדיוק הם משלמים שכ"ל, אפשר לומר שהחופש מראה לכל הורה כמה הכרת הטוב אפשר להביע בפורים וכמובן שמי שאין לו יכול להביע את זה בדרכים רבות אחרות, והמלמד יבין מאוד ויתייחס לילד בדיוק כמו לשאר הילדים שלהוריהם יכולות כלכליות.
הכל נכון, חוץ מהשורה השניה.
 
D

Deleted member 109804

אורח
חובה, נקבעת עפ"י התורה ופוסקי ההלכה, ולא עפ"י חכמי פרוג, גם אם הם מאד כועסים.
עפ"י פסקי האחרונים, כל מנהג שהפך לקבוע, והוא רווח ונהיה לנחלת הכלל, דינו כמי שהתנו עליו מראש - ולענייננו: ברגע שההורה/המחנך ידעו בתת הכרה בתחילת השנה שבזמנים שונים במהלך השנה נהוג להוקיר ולהעריך בדוגמת פתקים/מתנות/מעטפות וכו' [כל מקום כפי מנהגו] הרי זה כאילו ההורה התחייב למחנך לעמוד בכך.
ושמעתי פעם משפט חריף מאוד מאחד מגדולי המרצים לחינוך [שמרני מאוד, ללא חשש עירוב תחומין ויניקה ממקורות זרים] שעפ"י ההלכה המחנך יכול לתבוע זאת מההורים.
זה מרפסן איגרי, אך זה לפי ההלכה היבשה...

נ.ב. כמובן שהמחנכים מחונכים לוותר על כך מראש ולא להקפיד...
 
D

Deleted member 109804

אורח

לאנגער

משתמש מקצוען

יעל זלמנוביץ

משתמש מקצוען
לתת לרב'ה 15 או 20 ש"ח מכל ילד זה בזיון.
עדיף כבר לא לתת כלום.
בזיון????
חבל שכך אתה כותב, זה בסה"כ הבעת הערכה ותודה,
להרגשתי זה נהיה ממש חובה ומי שלא אז...
היום התחלתי לאסוף בגן של הילד שלי שמונה 25 ילדים עם 2 גננות +1 כח עזר צעירה + טבחית (מעון קטן) וכתבתי שאוספת 50 ש' יצאתי בהנחה שלא כולם השתתפו ועדין יצא סכום נחמד לגננות,
אבל הייתי קצת בהלם שהגננת ניגשה אלי ובחוסר טקטיות אמרה לי שנראה לה ש50 ש' זה קצת,
אני מ10 ש' הנוספים לא התעשר אבל ההרגשה של הערכה ירדה לי ....
נתינה צריכה לבוא מכל הלב ובשמחה אך מרגיש לי שנהינו חייבים - וזה הופך את זה לממש לא כיף
 
D

Deleted member 109804

אורח
למרות שמשלמים 450 ש' שכר לימוד?
אומר ברורות, על אף שלא לכולם זה יערב,
הלוואי והיו המחנכים מקבלים את ה-450 ש"ח שכר לימוד למשכורתם, עפ"י רוב חלק גדול מהשכ"ל יורד למטרות אחרות בתתי"ם, ושלא לדבר על התקציבים הנוספים שיש, לא הרבה אבל יש; כך שתשלום השכ"ל לא קשור ישירות למחנך, וא"א לקחת את זה בחשבון...
 

גלגל הצבעים

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה והפקת סרטים
אומר ברורות, על אף שלא לכולם זה יערב,
הלוואי והיו המחנכים מקבלים את ה-450 ש"ח שכר לימוד למשכורתם, עפ"י רוב חלק גדול מהשכ"ל יורד למטרות אחרות בתתי"ם, ושלא לדבר על התקציבים הנוספים שיש, לא הרבה אבל יש; כך שתשלום השכ"ל לא קשור ישירות למחנך, וא"א לקחת את זה בחשבון...
כל עוד אתה משלם לת''ת ולא ישירות למלמד, אז גם הוא עובד של הת''ת ולא שלך, אין לך חוזה עבודה איתו בכלל.
 
D

Deleted member 109804

אורח
כל עוד אתה משלם לת''ת ולא ישירות למלמד, אז גם הוא עובד של הת''ת ולא שלך, אין לך חוזה עבודה איתו בכלל.
בא לא נשכח, המחנך הוא בסך הכל השליח שלנו ללמד תורה לבן שלנו,
החובה התורתית היא עלינו, ובגלל שאין לנו זמן/כח/ידע/סבלנות וכדו' [וגם כי זה המצב בחיינו כהיום] אנחנו "שוכרים", כן "אנחנו" "שוכרים" בכספנו את המחנך שילמד תורה לבננו ויחנכם בדרך התורה והיראה, הוא עובד כשליח שלנו, ועלינו לכל הפחות לקיים בו "הענק תעניק" כידוע ליודעי חן...
 

קוויק

משתמש מקצוען
בזיון????
חבל שכך אתה כותב, זה בסה"כ הבעת הערכה ותודה,
להרגשתי זה נהיה ממש חובה ומי שלא אז...
היום התחלתי לאסוף בגן של הילד שלי שמונה 25 ילדים עם 2 גננות +1 כח עזר צעירה + טבחית (מעון קטן) וכתבתי שאוספת 50 ש' יצאתי בהנחה שלא כולם השתתפו ועדין יצא סכום נחמד לגננות,
אבל הייתי קצת בהלם שהגננת ניגשה אלי ובחוסר טקטיות אמרה לי שנראה לה ש50 ש' זה קצת,
אני מ10 ש' הנוספים לא התעשר אבל ההרגשה של הערכה ירדה לי ....
נתינה צריכה לבוא מכל הלב ובשמחה אך מרגיש לי שנהינו חייבים - וזה הופך את זה לממש לא כיף
אני בשוק.
איך לאט לאט אנחנו מאבדים דברים
מי חייב לנו?

כשאבא שלי בחר ללכת להיות מלמד הוא עשה את השיקולים שלו, ובהחלט הערך של הדבר היה שיקול מרכזי.
להתחיל להיפגע, להגיד שביזיון לקבל קצת, שמישהו חייב לי... סליחה! מי שמרגיש כך קצת התבלבל.

אני רואה אצל אבא שלי איך הוא מעריך כל אחד ואחד שמשקיע וחושב ונותן, וכלום לא מובן אצלו מאליו.

בהחלט יש ילדים מאתגרים, שלוקחים המון כוחות נפש, משאבים, וזמן רב הולך על שיחות עם הורים ויועצים לגביהם בערבים, וזה יפה שנותנים יותר ומביע הערכה רבה.
אבל להגיד שבגלל שמישהו לא נתן, הרבה פחות יתייחס לילד???
אי אפשר להגיד על זה, זאת המציאות, מי שמתכחש לזה חי בסרט, זאת ממש לא המציאות! נכון הם בני אדם, אבל במקצוע שהם בחרו, הם בחרו קודם כל להיות עובדים על המידות ודוגמא אישית.
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמז

א הַלְלוּיָהּ כִּי טוֹב זַמְּרָה אֱלֹהֵינוּ כִּי נָעִים נָאוָה תְהִלָּה:ב בּוֹנֵה יְרוּשָׁלִַם יְהוָה נִדְחֵי יִשְׂרָאֵל יְכַנֵּס:ג הָרֹפֵא לִשְׁבוּרֵי לֵב וּמְחַבֵּשׁ לְעַצְּבוֹתָם:ד מוֹנֶה מִסְפָּר לַכּוֹכָבִים לְכֻלָּם שֵׁמוֹת יִקְרָא:ה גָּדוֹל אֲדוֹנֵינוּ וְרַב כֹּחַ לִתְבוּנָתוֹ אֵין מִסְפָּר:ו מְעוֹדֵד עֲנָוִים יְהוָה מַשְׁפִּיל רְשָׁעִים עֲדֵי אָרֶץ:ז עֱנוּ לַיהוָה בְּתוֹדָה זַמְּרוּ לֵאלֹהֵינוּ בְכִנּוֹר:ח הַמְכַסֶּה שָׁמַיִם בְּעָבִים הַמֵּכִין לָאָרֶץ מָטָר הַמַּצְמִיחַ הָרִים חָצִיר:ט נוֹתֵן לִבְהֵמָה לַחְמָהּ לִבְנֵי עֹרֵב אֲשֶׁר יִקְרָאוּ:י לֹא בִגְבוּרַת הַסּוּס יֶחְפָּץ לֹא בְשׁוֹקֵי הָאִישׁ יִרְצֶה:יא רוֹצֶה יְהוָה אֶת יְרֵאָיו אֶת הַמְיַחֲלִים לְחַסְדּוֹ:יב שַׁבְּחִי יְרוּשָׁלִַם אֶת יְהוָה הַלְלִי אֱלֹהַיִךְ צִיּוֹן:יג כִּי חִזַּק בְּרִיחֵי שְׁעָרָיִךְ בֵּרַךְ בָּנַיִךְ בְּקִרְבֵּךְ:יד הַשָּׂם גְּבוּלֵךְ שָׁלוֹם חֵלֶב חִטִּים יַשְׂבִּיעֵךְ:טו הַשֹּׁלֵחַ אִמְרָתוֹ אָרֶץ עַד מְהֵרָה יָרוּץ דְּבָרוֹ:טז הַנֹּתֵן שֶׁלֶג כַּצָּמֶר כְּפוֹר כָּאֵפֶר יְפַזֵּר:יז מַשְׁלִיךְ קַרְחוֹ כְפִתִּים לִפְנֵי קָרָתוֹ מִי יַעֲמֹד:יח יִשְׁלַח דְּבָרוֹ וְיַמְסֵם יַשֵּׁב רוּחוֹ יִזְּלוּ מָיִם:יט מַגִּיד (דברו) דְּבָרָיו לְיַעֲקֹב חֻקָּיו וּמִשְׁפָּטָיו לְיִשְׂרָאֵל:כ לֹא עָשָׂה כֵן לְכָל גּוֹי וּמִשְׁפָּטִים בַּל יְדָעוּם הַלְלוּיָהּ:
נקרא  2  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה