מידע שימושי מתנה כספית לרב'ס בחיידר לפורים? כמה אתם נותנים?

מצב
הנושא נעול.

ורד בגליל

משתמש מקצוען
אנחנו נותנים 1,000 שח לרבה
הגיוני ומכבד
לא הגיוני בכלל

(וזה גם מרגיז מאוד בתור הורים שנקרעים לתת את הכמה מאות שקלים ולא מפרגנים לעצמם כמעט כלום ביום יום, ואז מגיע הורה וגורף את כל תשומת הלב למרות שכולם השקיעו מדמם)
 
נערך לאחרונה ב:

תאורת חרום

משתמש סופר מקצוען
ברשות הציבור הקדוש,
ומבלי להתייחס לכל תגובה בנפרד,
אבקש להתיחס להכל כמכלול,
ורק בגלל שאני אנונימי אני מרשה לעצמי לכתוב את שעל ליבי.

אני משמש כמחנך כתה ה' מזה כארבע שנים.
המשכורת שלי: 5000 ש"ח נטו על חמש שעות מלאות,
ללא יום חופשי,
עובד עד ט' באב,
מגיע לחיידר גם כשאני חולה,
כי קשה מאד להשיג ממלאי מקום טובים,
ויש ילדים בכיתה שצריכים ללמוד.

אין הנחתום מעיד על עיסתו,
ולכן אתם לא יכולים להאמין לי אם אומר שאני משתדל לתת את כל כולי בשביל התלמידים.

במשך השנה אנו עומדים מול ההורים בכל מיני וריאציות.
לעיתים נעימות,
בדרך כלל לא.

מנהג העולם שהורה שטוב לילד שלו, מספר על זה רק לקדוש ברוך הוא. (בדרך כלל)
אבל הורה שרע לילד שלו, הולך לספר את זה לכל העולם ואשתו.

זה המצב, אנחנו לא יכולים לתקן את העולם.

בפורים המצב שונה.

בפורים הרב'ה פתאום מקבל מילים טובות.
לא משנה אם הרב'ה קיבל משלוח עם הגדה, עם צ'ק או עם ליקר,
בדרך כלל מצורף מכתב,
ובמכתב הזה כתובים מילים חמות שהם כמו מים קרים על נפש עייפה.
בעצם לא כמו.
הם מים קרים על נפש עייפה.

כשרב'ה מקבל מכל הכיתה ביחד 500 ש"ח, זה משפיל.
זה מראה כאילו לא באמת חשוב למישהו פה להכיר טובה.
רק אין ברירה,
יש פה איזה רב'ה קטרן שאם לא נביא לו הוא יהיה עצוב,
אז בוא נאסוף בשבילו 15 שקל מכל הורה.

זו בושה וחרפה להורים, לא פחות מכך.

אני בשם כל הרב'ס (לפחות שאני מכיר), אומר לכם:
מויחל טויבעס.

תביאו לי מכל הורה חבילת צ'יטוס, אבל עם מכתב יפה שיש שם מילים היוצאות מהלב,
ואל תהיו עצלנים כפויי טובה.

אנחנו לא רודפי בצע ולא צריכים את הכסף,
אנחנו בסך הכל בני אדם שזקוקים לפעמים גם הם למילה טובה וחמה.
בדיוק כמו שאתם צריכים אותה.

תודה למי שקרא עד פה,
ופורים שמח כמובן.
א. אני כן חושב ש600 שקל זה שווה.
ובדרך כלל כל אחד מביא בנפרד משלוח מנות שהממוצע עלותו עולה בין 25 ל50 שקלים ובתוך המשלוח מנות כל אחד מצרף דברי הערכה מחממים לרבה.
וכמובן מי שרוצה יכול להוסיף עוד. וכמו שאמרו תלמידים מאתגרים ועוד.

ב. לגבי כמה מקבלים לשעה... אני לא יכול להתווכח אבל אני שמעתי שהמחיר לשעה עלה ליותר מ1000

תכלס' היוזמה של ההורים לאסוף לרב'ה זה כדי שלא יקרה שיהיו משפחות שירגישו לא נעים שלא יכולים לתת... ומאידך כולם נותנים ומעריכים ביחד. (בפרט שפעמים רבות אוספים לרבה ולרבב'ה אחרי הצהריים ואז נוצר סכום גדול
 

ורד בגליל

משתמש מקצוען
הייתם נותנים ל5 בנים גם? כי נראה לי מי שיש לו בן אחד יכול יותר זה מוגזם
אתם שואלים את הניק הלא נכון...

אני כתבתי שאלף ש"ח לרב'ה זה מאוד לא הגיוני
(ושוב, זה גם מרגיז מאוד בתור הורים שנקרעים לתת את הכמה מאות שקלים ולא מפרגנים לעצמם כמעט כלום ביום יום, ואז מגיע הורה וגורף את כל תשומת הלב למרות שכולם השקיעו מדמם)
 

ביז'ו

משתמש פעיל
תכלס' היוזמה של ההורים לאסוף לרב'ה זה כדי שלא יקרה שיהיו משפחות שירגישו לא נעים שלא יכולים לתת... ומאידך כולם נותנים ומעריכים ביחד. (בפרט שפעמים רבות אוספים לרבה ולרבב'ה אחרי הצהריים ואז נוצר סכום גדול
לאסוף מכמה הורים ביחד
זה נטו שיקול כלכלי
וכל ההורים משתפים פעולה כי ככה הם יוצאים ידי חובה
ולא שאני לא משתתף
רק אני גם מוסיף לבד
 

שרי ש.

משתמש פעיל
היום המנהל של אחד החיידרים החשובים ברכסים השאיר הודעה בקו של ההורים -
תזכורת לא להביא מעטפות עם כסף.
הסביר בצורה מאוד יפה ומכובדת את העניין, וגם הדגיש בעיקר זה הברכה מלב אל לב עם הערכה לרב'ה על כל ההשקעה וכו'....
יפה בעיני.
 

שמחה 890

משתמש צעיר
אני חושב שלהביע הערכה לרב'ה זה מינימום שבמינימום
וברור שהעיקר הוא המכתב עם מילים טובות וכו' וכו'
לגבי הכסף למלמדים לא חושב שילד שאבא שלו לא יביא כסף יסבול מיחס שלילי
אבל ברור שילד שאבא שלו הביא כסף זה משפיע גם אם בתת מודע
ושכל אחד יעשה את השיקול שלו מה יותר חשוב לו אם להכיר טובה לרבה ושלילד שלו יהיה טוב או שיהיה לו עוד קצת כסף בחשבון בנק לקנות מצות לפסח
בכל מקרה לא חושב שהרבה סופר את הסכומים וזוכר בדיוק כמה כל אחד הביא ככה שגם אם מישהו מביא 200 ומישהו מביא 100 זה מראה לרבה שחושבים עליו ומכירים לו טובה
[אם מישהו מביא 1000 ש''ח זה מסתמא הרב'ה כן זוכר]
 

רגע של ניצחון

משתמש מקצוען
אני חושב שלהביע הערכה לרב'ה זה מינימום שבמינימום
וברור שהעיקר הוא המכתב עם מילים טובות וכו' וכו'
לגבי הכסף למלמדים לא חושב שילד שאבא שלו לא יביא כסף יסבול מיחס שלילי
אבל ברור שילד שאבא שלו הביא כסף זה משפיע גם אם בתת מודע
ושכל אחד יעשה את השיקול שלו מה יותר חשוב לו אם להכיר טובה לרבה ושלילד שלו יהיה טוב או שיהיה לו עוד קצת כסף בחשבון בנק לקנות מצות לפסח
בכל מקרה לא חושב שהרבה סופר את הסכומים וזוכר בדיוק כמה כל אחד הביא ככה שגם אם מישהו מביא 200 ומישהו מביא 100 זה מראה לרבה שחושבים עליו ומכירים לו טובה
[אם מישהו מביא 1000 ש''ח זה מסתמא הרב'ה כן זוכר]
נכון, כל מילה!
לגבי ה 1000 שקל זה כנראה נדיר מאד מאד- גם לפי התגובות כאן,
אז לא צריך להתייחס ולהיכנס לתחרות בכאלה סכומים...
צריך משהו שמביע הערכה והכרת הטוב באופן מכבד
 

ביז'ו

משתמש פעיל
ועכשיו קצת הומור


*לכב' הורי התלמידים שיחי'*
*הנחיות למשלוח מנות למלמדים תשפ"ג. לקראת ימי הפורים הממשמשים והמנהג שהתקבל לשלוח תשורה נאה למלמדים שליט"א*.

לפניכם כמה כללים נצרכים, מומלץ לתלות על המקרר ולשמור גם למתנות של סוף השנה.

נא לא להביא יינות זולים – הם גורמים לכאבי ראש.

לא לשלוח מוצרים דלי קלוריות או ללא סוכר – אני לא בדיאטה.

גזירי נייר למילוי מדומה של תחתית הסלסלה הם הונאה גרועה - חוסו על היערות הכרותים.

לא ללעוס רעיונות של 'כספנו כחול' 'מוגש בחום' וכדו' – כבר פג התוקף כמה פעמים.

במקום לשלוח תכשירים למניעת ריח לרגליים, עדיף להביא גרביים חדשות.

לא לשלוח מתנות מהמבצעים של אושר-עד – קניתי לבד מה שהייתי צריך.

אני יודע מה מוכרים במשנת-יוסף וגם מה המבצעים ב'יש'.

לא לכתוב בדיחות – הן לא מצחיקות אותי.

לא להכניס מכתבים עמוק למשלוח – זה מקשה עלי למחזר אותו הלאה.

שנה שעברה לימדתי בנים של מנכ"ל המוסדות ושל מעדניית 'בואי חלה' – התרגלתי לרף גבוה.

יש לי כבר קופסאות לטישו, ספלים לכל כיור, כמות יפה של שעוני קיר, מלחיות וכלים למים אחרונים. הוויטרינה עדיין לא מלאה.

למביאים שוברים לחנויות – נא לוודא שיש תוקף ארוך.

לא לשלוח צ'קים – החשבון שלי מעוקל ואני עובד רק עם מזומן.

מסתובבות אמירות בנוסח "העיקר לכתוב ברכה מעומק הלב" – זה לא נכון, העיקר מה מביאים עם הברכה

בברכת פורים-שמח
*הצוות החינוכי*
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמז

א הַלְלוּיָהּ כִּי טוֹב זַמְּרָה אֱלֹהֵינוּ כִּי נָעִים נָאוָה תְהִלָּה:ב בּוֹנֵה יְרוּשָׁלִַם יְהוָה נִדְחֵי יִשְׂרָאֵל יְכַנֵּס:ג הָרֹפֵא לִשְׁבוּרֵי לֵב וּמְחַבֵּשׁ לְעַצְּבוֹתָם:ד מוֹנֶה מִסְפָּר לַכּוֹכָבִים לְכֻלָּם שֵׁמוֹת יִקְרָא:ה גָּדוֹל אֲדוֹנֵינוּ וְרַב כֹּחַ לִתְבוּנָתוֹ אֵין מִסְפָּר:ו מְעוֹדֵד עֲנָוִים יְהוָה מַשְׁפִּיל רְשָׁעִים עֲדֵי אָרֶץ:ז עֱנוּ לַיהוָה בְּתוֹדָה זַמְּרוּ לֵאלֹהֵינוּ בְכִנּוֹר:ח הַמְכַסֶּה שָׁמַיִם בְּעָבִים הַמֵּכִין לָאָרֶץ מָטָר הַמַּצְמִיחַ הָרִים חָצִיר:ט נוֹתֵן לִבְהֵמָה לַחְמָהּ לִבְנֵי עֹרֵב אֲשֶׁר יִקְרָאוּ:י לֹא בִגְבוּרַת הַסּוּס יֶחְפָּץ לֹא בְשׁוֹקֵי הָאִישׁ יִרְצֶה:יא רוֹצֶה יְהוָה אֶת יְרֵאָיו אֶת הַמְיַחֲלִים לְחַסְדּוֹ:יב שַׁבְּחִי יְרוּשָׁלִַם אֶת יְהוָה הַלְלִי אֱלֹהַיִךְ צִיּוֹן:יג כִּי חִזַּק בְּרִיחֵי שְׁעָרָיִךְ בֵּרַךְ בָּנַיִךְ בְּקִרְבֵּךְ:יד הַשָּׂם גְּבוּלֵךְ שָׁלוֹם חֵלֶב חִטִּים יַשְׂבִּיעֵךְ:טו הַשֹּׁלֵחַ אִמְרָתוֹ אָרֶץ עַד מְהֵרָה יָרוּץ דְּבָרוֹ:טז הַנֹּתֵן שֶׁלֶג כַּצָּמֶר כְּפוֹר כָּאֵפֶר יְפַזֵּר:יז מַשְׁלִיךְ קַרְחוֹ כְפִתִּים לִפְנֵי קָרָתוֹ מִי יַעֲמֹד:יח יִשְׁלַח דְּבָרוֹ וְיַמְסֵם יַשֵּׁב רוּחוֹ יִזְּלוּ מָיִם:יט מַגִּיד (דברו) דְּבָרָיו לְיַעֲקֹב חֻקָּיו וּמִשְׁפָּטָיו לְיִשְׂרָאֵל:כ לֹא עָשָׂה כֵן לְכָל גּוֹי וּמִשְׁפָּטִים בַּל יְדָעוּם הַלְלוּיָהּ:
נקרא  4  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה