לכל אלו שאומרות ששנתיים זה לא מספיק, אז יש לי כמה חברים שהיו בקורס (הם היו ביחד) שהיו צריך לעבור מבחן כלשהו כדי בכלל להיכנס לקורס בשביל לוודא התאמה, הקורס נועד לפנות לאנשים ללא רקע תכנותי או מחשבי כלל. הוא היה בסה"כ במשך 3 חודשים, במשך 12 שעות ביום (אפשר להמיר את זה ב6 ליום ב6 חודשים, אני מניח שגם סמינר זה משהו קרוב לזה) והם למדו שם -
פיתוח C ברמה גבוהה, גם ללינוקס וגם לווינדוס,
מערכות הפעלה (שוב, ברמה מאוד גבוהה) גם לינוקס וגם ווינדוס.
פייתון,
איך לעבוד לבד - היה אסור במשך הקורס להשתמש באינטרנט לשום משימה וגם לא לשאול אחרים.
הנדסה לאחור - כחלק מלימוד מערכות הפעלה למדו את מבנה הPE, וDLL וכד' וכיצד להנדס אותם לאחור IDA\OLLYDBG.
רשתות - כולל חקירת פרוטוקולים לא ידועים ועבודה עם SCAPY.
פרויקט גמר בטלפוניה - תחום שלא נלמד במהלך הקורס אך נדרש לעשות בו פרויקט כדי להראות יכולות למידה עצמית.
לימדו שם עבודה עם mercurial - לא גיט (אבל באמת אין כמעט הבדל)
עמידה בקונבציות תכנות (קוד קריא, חלוקה נכונה לקבצים וכו') היו חלק מהציון הסופי.
אחרי 3 חודשים כולם התחילו לעבוד בחברות הייטק טובות, חבר טוב שלי הלך לעבוד במיקרוסופט במשרת סטודנט ב175 ש"ח לשעה (חבר מספיק טוב בשביל שאני אוכל לשאול אותו כמה הוא מרוויח).
אז התירוץ היחידי שאני יכול לחשוב שיש לסמינרים לא להספיק את החומר הזה בשנתיים זה שיש כמות גדולה של בנות שאין להן את המוטיביציה ללמוד את החומר, אלא שהן עושות את זה בלית ברירה, וחייבים להתאים את הקצב לפי אותן בנות (שאולי אפילו מהוות רוב) וממילא גם אי אפשר להיכנס מידי לתחומים שכבר כן לומדים.
אז לומר ששנתיים זה לא מספיק, זה ממש לא נכון.