תח"צ מרכזית הארזים

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
אבל עצם העלאת הנושא, זה שוב כאילו דואגים לפריוולגיים....
זה לא שיש שם 100 מיוחסים על חשבון עשרת אלפים תושבים
יש 9,500 עובדים בהר חוצבים (מתוכן המון חרדים גם), ומתכננים להגדיל את המקום ל 15 אלף עובדים
זה מקום שמכניס לעיריה עשרות מיליונים שמהם גם אתה מרוויח, ויש לעיריה סיבה לסדר את התנועה שם
איפה הפריווילגיה?
אם אתה היית ראש עיר היית עושה את זה מזמן
 
נערך לאחרונה ב:

שתים

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
הנדסת תוכנה
היציאות מהר חוצבים בקטע של התחנת דלק ובקטע של היציאה השלישית (לכיוון בגין) נשארו תמיד ריקות ופנויות.

אבל עצם העלאת הנושא, זה שוב כאילו דואגים לפריוולגיים....
הכניסות של האוטובוסים לקטע של התחנת דלק תמיד לוקחת זמן ופוגעת בכל התנועה שמאחוריו (2 נתיבים צרים למען התזכורת), וכשיש כמה כאלה זה סיוט.
שלא לדבר על מה שהלך בכניסה הראשונה עם הכיכר.
אני רק באה להראות שיש הרבה השלכות לכל דבר, חלקן מאוד חיוביות, על אף המחיר המסויים שצריך לשלם.
 

תאורת חרום

משתמש סופר מקצוען
הכניסות של האוטובוסים לקטע של התחנת דלק תמיד לוקחת זמן ופוגעת בכל התנועה שמאחוריו (2 נתיבים צרים למען התזכורת), וכשיש כמה כאלה זה סיוט.
שלא לדבר על מה שהלך בכניסה הראשונה עם הכיכר.
אני רק באה להראות שיש הרבה השלכות לכל דבר, חלקן מאוד חיוביות, על אף המחיר המסויים שצריך לשלם.
א. דיברתי על היציאות ולא על הכניסות.
ב. הנתיבים הצרים קשורים לעבודות בכביש, ואם קצת מאמץ מצד העיריה היה אפשר לאלתר נתיב פניה ימינה ארוך יותר, ואף אולי לעשות נתיב ישר שלישי, כך שהאוטובוסים לא היו גורמים לתוספת לכביש.
ג. מעניין אכן האם החניון הפנימי ייסגר?
 

תאורת חרום

משתמש סופר מקצוען
זה לא שיש שם 100 מיוחסים על חשבון עשרת אלפים תושבים
יש 9,500 עובדים בהר חוצבים (מתוכן המון חרדים גם), ומתכננים להגדיל את המקום ל 15 אלף עובדים
זה מקום שמכניס לעיריה עשרות מיליונים שמהם גם אתה מרוויח, ויש לעיריה סיבה לסדר את התנועה שם
איפה הפריווילגיה?
אם אתה היית ראש עיר היית עושה את זה מזמן
לא דיברתי ביחס של מי אלו שעובדים שם...

מה באמת האינטרסים של העיריה, אני לא יודע...
 

שתים

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
הנדסת תוכנה
א. דיברתי על היציאות ולא על הכניסות.
ב. הנתיבים הצרים קשורים לעבודות בכביש, ואם קצת מאמץ מצד העיריה היה אפשר לאלתר נתיב פניה ימינה ארוך יותר, ואף אולי לעשות נתיב ישר שלישי, כך שהאוטובוסים לא היו גורמים לתוספת לכביש.
ג. מעניין אכן האם החניון הפנימי ייסגר?
הכניסות מתחברות ליציאות.
אם יש שיירה של אוטובוסים מחכים להיכנס לתחנת דלק, זה מזדנב עד היציאה הראשונה ואז יש פקקים מטורפים בתוך הר חוצבים והכיכר כולה נחסמת.
תמיד היו 2 נתיבים שם, גם כשהיה נת"צ, כי אוטובוס שצריך להיכנס שם לא נכנס לנת"צ בכלל.
בינתיים לא ראיתי שהחניון נסגר, אבל הכל הרבה יותר ריק ומשוחרר.
 

תאורת חרום

משתמש סופר מקצוען
הכניסות מתחברות ליציאות.
אם יש שיירה של אוטובוסים מחכים להיכנס לתחנת דלק, זה מזדנב עד היציאה הראשונה ואז יש פקקים מטורפים בתוך הר חוצבים והכיכר כולה נחסמת.
תמיד היו 2 נתיבים שם, גם כשהיה נת"צ, כי אוטובוס שצריך להיכנס שם לא נכנס לנת"צ בכלל.
בינתיים לא ראיתי שהחניון נסגר, אבל הכל הרבה יותר ריק ומשוחרר.
שומע.
אבל אני חושב עדיין שהעיריה הייתה יכולה לתת רמזור ירוק לישר ארוך יותר, ולעשות גל ירוק בהמשך מול שלמה הלוי.
ולפי דעתי הנתיב לפניה ימינה צומצם ממתי שהתחילו את העבודות.
ושהפקק מגיע עד לכניסה הראשונה לא חקרתי לעומק, אבל כמדומני שכשמגיעים רכבים רבים מכיוון שמואל הנביא, ולאלו שמגיעים מרחוב הרטום יש צורך לתת תזכות קדימה + הולכי רגל שכל רגע מפריעים לתנועה (במובן הטכני) אז בסוף הכביש מתמלא מאלו שהגיעו מהישר.
 

מרכז מידע

משתמש פעיל
מה קורה בת"א?
בגלל עתירות של תושבי השכונות על זיהום אוויר,
בית משפט קבע על סגירת התחנה, כבר לפני כמה שנים בינתיים זה מתגלגל,
אבל יש פסיקה/החלטת עירייה, שכבר העבירה אחוזים ניכרים של קווים עירוניים ובינעירוניים למסופים אחרים {סבידור בעיקר אבל לא רק}
ומי שמגיע היום לתחנה מרכזית ת״א מגיע לבנין ענק ריק ושומם!
 

יוסי ב.ק

משתמש סופר מקצוען
בגלל עתירות של תושבי השכונות על זיהום אוויר,
בית משפט קבע על סגירת התחנה, כבר לפני כמה שנים בינתיים זה מתגלגל,
אבל יש פסיקה/החלטת עירייה, שכבר העבירה אחוזים ניכרים של קווים עירוניים ובינעירוניים למסופים אחרים {סבידור בעיקר אבל לא רק}
ומי שמגיע היום לתחנה מרכזית ת״א מגיע לבנין ענק ריק ושומם!
תתקן אותי אם אני טועה, אבל עיקר הבעיה עם הבניין הזה היה שטחי המסחר שבו, אני צודק?
 

מרכז מידע

משתמש פעיל
תתקן אותי אם אני טועה, אבל עיקר הבעיה עם הבניין הזה היה שטחי המסחר שבו, אני צודק?
שטחי המסחר באמת היו בעייה,
אבל כבר לא פעילים הרבה שנים {לא זוכר בדיוק אבל איזה 6 שנים לפחות}

כרגע הבעייה היא זיהום האוויר שהאוטובוסים יוצרים בשכונה ולא מחולקים בשווה לעיר,
או שאין תקן איזה רכבים להחזיק! {בפסיקה יש יחס לנסועה חשמלית וכו׳}

{אומרים שבית המשפט צריך לעזור לסודנים שהוא משכן בדרום ת״א, לא?}
 

מנוי פרימיום

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
יוצרי ai
בגלל עתירות של תושבי השכונות על זיהום אוויר,
בית משפט קבע על סגירת התחנה, כבר לפני כמה שנים בינתיים זה מתגלגל,
אבל יש פסיקה/החלטת עירייה, שכבר העבירה אחוזים ניכרים של קווים עירוניים ובינעירוניים למסופים אחרים {סבידור בעיקר אבל לא רק}
ומי שמגיע היום לתחנה מרכזית ת״א מגיע לבנין ענק ריק ושומם!
בהשוואה לירושלים, מסוף הר חוצבים גרם יותר זיהום אוויר לשכנים מאשר מסוף הארזים
כך שקיימת סבירות שהוא היה נסגר בגלל זיהום האוויר במוקדם או במאוחר
 

קצרה

משתמש מקצוען
יש לך טעות כי כל קווי המרכזית לא עוברים בציר שפע חיים שמגר (מלבד קווי אלעד ורחובות) אלא ישר נוסעים לכניסה לעיר (לא מהיום) ולכן עד היום הם עלו בהר חוצבים וכיום התרחק מהם
אכן הם יכולים לעלות בכניסה לעיר, כתבתי פה בעבר ענו בשצף קצף שעכשיו הם מפסידים את התחנה הראשונה

ענו ,
שאם הקווים מוחלפים למסוף מרוחק עם 2 יציאות בלבד
מן הראוי שתהיה תחבורה הולמת אל התחנה בה מחוייבים להעלות אותם על האוטובוס.
לא הגיוני שאדם יחליף אוטובוסים על מנת להגיע לתחנה שניה ואחרונה.


לא מצליחה בשום אופן להבין את כל מי ש"מבין את ההגיון" של משרד התחבורה
בהקמת מסוף מקרטע ולא נגיש.
גם אם המסוף הוא אכן פתרון נכון (וזה ויכוח אחר) - לא אמור להיות לאף אחד ספק שהוא אמור להיות נגיש ויעיל.

ואמירות כמו - סעו את אותו מרחק נסיעה רק לצד השני מהמסוף ובלי הבטחה שיהיה לכם מקום -
רק כי הוקם מסוף מקרטע ובלתי נגיש
ואין לנו תוכנית לתת לכם אוטובוס אליו-
מקומם שיש אנשים בכלל שמסכימים עם כאלו אמירות והן נראות להם הגיוניות. רק כי להם אישית יש כן נגישות טובה למסוף.
 

קצרה

משתמש מקצוען
אין ספק שתושבי רמות ורמת שלמה חסכו את הדרך הנוספת עד הר חוצבים
בשעות מסוימות זה יכול להגיע להפרש של יותר מ-5 דקות!

היות ונקודת המוצא בעבר ובהווה הייתה ועודנה בין עזרת תורה לרמות ורמת שלמה
הרי שפיזית וגאוגרפית את אותו מרחק ש'הפסידו' תושבי עזרת תורה 'הרוויחו' תושבי רמות ורמת שלמה
תושבי רמת שלמה ניזוקו באופן חמור מהמסוף החדש
במקום לנסוע באוטובוס עוד קצת יותר מ5 דקות עד הר חוצבים או מהר חוצבים

הם פותחים במסע סיבובי של 12 דקות הליכה מהתחנה אל/מ רמת שלמה - למסוף הארזים.
רק מדמיינת לעשות את זה בגשם עוד...

היתה פצצה הנגישות מקווי רמת שלמה ורמות לתחנות בהר חוצבים
זוועה הנגישות מצומת רמות למרכזית הארזים

כאמור הוכחנו לעיל באמצעות הדגמת קו 416 - שנוסעי התח"צ מעדיפים נגישות על פני חיסכון של אפילו 10 דקות ורבע שעה.
נוח להם יותר להסתובב עם האוטובוס עוד קצת זמן. מאשר לפצוח במסעות רגליים מייגעים.
 

אופקים 1

משתמש מקצוען
תושבי רמת שלמה ניזוקו באופן חמור מהמסוף החדש
במקום לנסוע באוטובוס עוד קצת יותר מ5 דקות עד הר חוצבים או מהר חוצבים

הם פותחים במסע סיבובי של 12 דקות הליכה מהתחנה אל/מ רמת שלמה - למסוף הארזים.
רק מדמיינת לעשות את זה בגשם עוד...

היתה פצצה הנגישות מקווי רמת שלמה ורמות לתחנות בהר חוצבים
זוועה הנגישות מצומת רמות למרכזית הארזים

כאמור הוכחנו לעיל באמצעות הדגמת קו 416 - שנוסעי התח"צ מעדיפים נגישות על פני חיסכון של אפילו 10 דקות ורבע שעה.
נוח להם יותר להסתובב עם האוטובוס עוד קצת זמן. מאשר לפצוח במסעות רגליים מייגעים.
הוכחת באמצעות קו 416 שיש מספיק מקום בשפע חיים לכל האוטובוסים?
 

מרכז מידע

משתמש פעיל
הגישה הקלאסית של משרד התחבורה:
רק הם מבינים רק הם יודעים, רק להם יש טווח חשיבה ארוך
רשות מטרופולינית? מה היא כבר תעשה יותר טוב ממשרד התחבורה
נציגי העיריה? מה הם יודעים, אפילו כמה כיתות בעיר הם לא יודעים
והתושבים? סובלים

אני מייצג את הגישה הקלאסית שהמגזר הציבורי הוא פחות יעיל מהמגזר העסקי.
וגם את הגישה הקלאסית ששלטון מקומי נגוע באינטרסים יותר מאשר שלטון מרכזי.
וגם את הגישה הקלאסית שתחבורה מחברת גם לרשויות נוספות, ושעירייה תתקשה לקבל החלטות כאשר מדובר בקו משותף לרשות נוספת, ע"ע קו בית שמש - ביתר
וגם את הגישה הלא קלאסית שרשויות מטרופוליניות זה אותו הדבר שקיים כיום, ורק מדובר בשינוי השם.
ואני מזכיר, במחוז ירושלים התכנון נעשה על ידי צוות אב תחבורה, כלומר על ידי גוף שמתוקצב על ידי עיריית ירושלים.
מנכ״ל אגד בועידת כלכליסט לפני עשרה ימים מאריך בחשיבות העברה לעיריות, וטוען שבמקומות שהם עובדים באירופה {פולין, הולנד, זה ככה ועובד הרבה יותר טוב}

"צריך להעביר את ניהול התחבורה הציבורית בישראל לרשויות המקומיות במקום משרד התחבורה", אמר גלעד ריקלין, מנכ״ל קבוצת אגד בוועידה הכלכלית הלאומית של כלכליסט (תחבורה ציבורית)
 

אופקים 1

משתמש מקצוען
מנכ״ל אגד בועידת כלכליסט לפני עשרה ימים מאריך בחשיבות העברה לעיריות, וטוען שבמקומות שהם עובדים באירופה {פולין, הולנד, זה ככה ועובד הרבה יותר טוב}

"צריך להעביר את ניהול התחבורה הציבורית בישראל לרשויות המקומיות במקום משרד התחבורה", אמר גלעד ריקלין, מנכ״ל קבוצת אגד בוועידה הכלכלית הלאומית של כלכליסט (תחבורה ציבורית)
כנראה שאגד חושבים שאם רשויות מקומיות ינהלו את התחבורה הציבורית, אזי הם יצליחו להרוויח יותר כסף.
לא זכור לי אי פעם שבאגד חשבו על טובת הנוסעים.
ציטוט כזה של אגד מחזק את הטענה שלי שניהול של הרשויות המקומיות לא ישפר את המצב, וכנראה שאף ידרדר אותו.
 

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
אוקי, אז בא נשמע מה יש לראש הרשות הארצית לתחבורה ציבורית לומר, לא לאגד. והוא הרבה יותר חריף מאגד.
היום בגלובס

החלטות ממשלה ודוחות מבקר המדינה קראו להסדיר את מעמד הרשות ולהקים רשויות מטרופוליניות לניהול התחבורה מאז שנות ה-90, ועל המלצות אלו חזרו גם מוסדות בינלאומיים ובנק ישראל. מטרת הרשויות לבזר את סמכויות משרד התחבורה.
"הגשתי לנציבות כבר בחודש מרץ עבודת מטה. התבססנו על דוחות מבקר המדינה והרשות תהיה עצמאית לחלוטין", הוא אומר.
מה ההבדל בתפעול היומיומי?
"תהיה מחלקה משפטית גדולה שתפעל עבור הרשות לנוכח המכרזים הרבים והמשאים־והמתנים, לצד חשבות נפרדת והסדרת ניהול מול הרשויות המטרופוליניות. היום הכל מעורבב. לדוגמה, פרויקטים שאני אחראי עליהם עוברים לאגף תשתיות של משרד התחבורה ואחר כך חוזרים אליי - זה לא יעיל וגורם לעיכובים מטורפים ולחוסר סנכרון. אני בפול גז גם על הרשויות המטרופוליניות. בלי לזלזל באף אחד כמובן, אבל הרבה פעמים אני מוצא את עצמי כסדרן אוטובוסים ובזה אני לא אמור להתעסק. אגף התפעול אצלנו אמור להתעסק בקביעת מדיניות, פיקוח ובקרה, לוודא שכולם עובדים על פי הנהלים. כל השאר זה רק הרשויות המטרופוליניות".
 

מנוי פרימיום

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
יוצרי ai
כאמור הוכחנו לעיל באמצעות הדגמת קו 416 - שנוסעי התח"צ מעדיפים נגישות על פני חיסכון של אפילו 10 דקות ורבע שעה.
נוח להם יותר להסתובב עם האוטובוס עוד קצת זמן. מאשר לפצוח במסעות רגליים מייגעים.
כבר ענו לעיל - התדירות של 416 נמוכה יותר, ולכן אנשים מעדיפים קו עם תדירות גבוהה יותר
 

קצרה

משתמש מקצוען
הוכחת באמצעות קו 416 שיש מספיק מקום בשפע חיים לכל האוטובוסים?
הוכחתי שנוסעי התח"צ בניגוד לדעתם המלומדת של מומחי משרד התחבורה
מעדיפים לשבת יותר זמן באוטובוס הפנימי או הבינעירוני
ולא אוהבים להטלטל ברגל ביניהם - והעיקר לחסוך זמן.

אי לכך הטוענים שתושבי רמות/רמת שלמה חסכו זמן של למעלה מ-5 דקות
אבל נאלצים להטלטל ברגל סיבובים אל התחנה הלא נגישה
נהנים מאד מהשינוי -
טועים מן הסתם.

וכאחת שניסתה פעם את אחד הקווים במרכזית הארזים
הריני להצהיר שבכיוון ההפוך מהשכונה ה""מרוויחה"" כבר לקחתי אוטובוס פנימי לתחנה אחרת ששייכת לחלופת הקו ההוא (שלמזלי עדיין קיימת) ולא למרכזית.
 

קצרה

משתמש מקצוען
כבר ענו לעיל - התדירות של 416 נמוכה יותר, ולכן אנשים מעדיפים קו עם תדירות גבוהה יותר
וכבר ענו לעיל
שלמרות התדירות הנמוכה יותר וההמתנה של עוד 5-10 דקות בתחנה -
הקו מגיע מהר יותר ליעדו.

מי שיעלה על קו 402 יגיע לבני ברק אחרי הקו 416 שיוצא 10 דקות אחריו
כך שכל עוד 402 יוצא כל 20 דקות ו416 כל חצי שעה - מבחינת זמנים עדיף לחכות ל416.

הנושא נידוש לעיל
ואחרי שהופרכה גם הטענה שאנשים "מכירים" רק את 402 (אבל משום מה התעדכנו במסלולו השונה)
בזה שבכיוון ההפוך אנשים כן עולים על 416...

דפדף למעלה ותצפה בטענות הממוחזרות ..
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  107  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה