תח"צ מרכזית הארזים

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
טוב, הכותרת לאשכול עדיין נושא את השם מרכזית הארזים אז אני רוצה שוב להציף את הנושא:

מוצ"ש, משפחה שיוצאת מהבית באיזור רוממה בירושלים לכיוון המסוף ומוצאת את עצמה רק לאחר שעה ו-40 דק' על האוטובוס ליעדם.
תגידו לי אתם, כל אלו שיודעים פה להפגין בקיאות מרשימה במושגי תחבורה, תכנוני על ותכניות אב.
על זה גאוותם של מתכנני המסוף?
מים טחונים
אגב מאיפה בדיוק הם יצאו על איזה קו הם עלו ומתי הם הגיעו לתחנת הר חוצבים? ובמילים אחרות כמה זמן התווסף להם מתחנת הר חוצבים לצומת רמות? (לא מתי הם עלו לאוטובוס במרכזית, זה לא רלוונטי. גם בהר חוצבים מחכים. כמה זמן התווסף בעקבות השינוי? מתחנת הר חוצבים לתחנת צומת רמות?)
ד. נראה שהאפשרות לעלות בחלק מהקווים במחלף חמד עדיין קיימת, כך שלמשל מרוממה/בעלזא ניתן גם לנסוע בקו לחמד, ושם להחליף קו.
הלכת רחוק
אפשר לעלות בכניסה לעיר
כל הקווים יוצאים מהמרכזית לכניסה לעיר
 

מרכז מידע

משתמש פעיל
מתחנת הר חוצבים לתחנת צומת רמות
למעלה האריכו בזה, לא זוכר בוודאות אבל נדמה לי שהסכמת,
שעיקר הבעייה שמרוממה הלכו בכלל ברגל! להר חוצבים,
אבל אף אחד הרי לא מצפה שילכו ברגל מהבית להר חוצבים ומשם אוטובוס למרכזית, אלא מהבית כבר מחכים לשני אוטובוסים וכו׳
לכן נראה לי שזה לא המודד היחיד לבדיקה!
 

ArtDesigner

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
הדמיות בתלת מימד
(לא מתי הם עלו לאוטובוס במרכזית, זה לא רלוונטי. גם בהר חוצבים מחכים. כמה זמן התווסף בעקבות השינוי? מתחנת הר חוצבים לתחנת צומת רמות?)
למה לא רלוונטי? בן אדם שלקח לו כמעט שעה להגיע למרכזית והגיע דקה אחרי שהאוטובוס שלו עזב את המרכזית ונאלץ לחכות עוד חצי שעה, זה משהו שהתווסף בעקבות השינוי.
משפחה שגרה ברמות ד צריכה לנסוע לתחנה הראשונה של האוטובוס בהר חוצבים או בכל מקום אחר
ולסבול ארבעים דקות של סבל בסיבוב הפנימי רק כדי שהאוטובוס יכנס לרוממה/ בעלזא???
תושבי רוממה ובעלזא יסעו 40 דקות לארזים כמו כל תושבי שאר השכונות!!
בהחלט
תושבי בעלזא/רוממה מזדהים עם סבלם של תושבי רמות ודורשים שינוי של המצב גם בבעלזא וגם ברוממה
הבאתי את הדוגמה של רוממה כי זה סיפור שאני מכיר מקרוב מהמוצ"ש האחרון

אדרבה, תציפו פה את החוויות שלכם מדרכי ההגעה למסוף,
אולי למישהו זה יזיז משהו.
 

יוסי ב.ק

משתמש סופר מקצוען
טוב, הכותרת לאשכול עדיין נושא את השם מרכזית הארזים אז אני רוצה שוב להציף את הנושא:

מוצ"ש, משפחה שיוצאת מהבית באיזור רוממה בירושלים לכיוון המסוף ומוצאת את עצמה רק לאחר שעה ו-40 דק' על האוטובוס ליעדם.
תגידו לי אתם, כל אלו שיודעים פה להפגין בקיאות מרשימה במושגי תחבורה, תכנוני על ותכניות אב.
על זה גאוותם של מתכנני המסוף?
זה אמנם מקרה בודד אבל מעניין אותי מה ולמה לקח כל כך הרבה זמן (כמובן בלי כתובת מדוייקת וכו')?
ומעניין להשוות את זה למה שהיה בעבר:
כמה זמן לקח בעבר להגיע לתחנה, התחנה היתה ממש מתחת לבית או שגם כדי להגיע אליה היה צורך ללכת רבע שעה?
כמה זמן לקח לאוטובוס לצאת מהעיר מהרגע שהם עלו עליו?
וכו'?
 

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
למה לא רלוונטי? בן אדם שלקח לו כמעט שעה להגיע למרכזית והגיע דקה אחרי שהאוטובוס שלו עזב את המרכזית ונאלץ לחכות עוד חצי שעה, זה משהו שהתווסף בעקבות השינוי.
זה לא רלוונטי, בדיוק כמו שלא רלוונטי אם הסיפור היה הפוך:
היו מקריבים את התחנה לבית, ובעקבות כך יצא יותר מדי מאוחר והפסיד
זה לא נקרא משהו שהתווסף בעקבות השינוי. להפסיד אוטובוס קשור לתכנון נכון של זמן היציאה, לא למרחק של המרכזית
 

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
למעלה האריכו בזה, לא זוכר בוודאות אבל נדמה לי שהסכמת,
שעיקר הבעייה שמרוממה הלכו בכלל ברגל! להר חוצבים,
אבל אף אחד הרי לא מצפה שילכו ברגל מהבית להר חוצבים ומשם אוטובוס למרכזית, אלא מהבית כבר מחכים לשני אוטובוסים וכו׳
לכן נראה לי שזה לא המודד היחיד לבדיקה!
כבר כתבתי מספר פעמים שמי שעד היום הלך ברגל ובעקבות השינוי לא, אכן הפסיד
כמו בכל שינוי יש מרוויחים ומפסידים, וכאן הם המפסידים (ומנגד בעקבות הזזת ציר בר אילן לשמגר הם המרויחים, ושם לא שמענו את הנהי והצער על בר אילן שהפסידו, כבר טחנו פה את זה רבות)
 

ספרא רבא

משתמש פעיל
זה לא רלוונטי, בדיוק כמו שלא רלוונטי אם הסיפור היה הפוך:
היו מקריבים את התחנה לבית, ובעקבות כך יצא יותר מדי מאוחר והפסיד
זה לא נקרא משהו שהתווסף בעקבות השינוי. להפסיד אוטובוס קשור לתכנון נכון של זמן היציאה, לא למרחק של המרכזית
נכון ולא מדויק. יציאה רגלית אפשר יותר לתכנן מאשר נסיעה.
 

ArtDesigner

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
הדמיות בתלת מימד
אז לחכות לשינוי הבא? שהמפסידים של היום יהיו בצד המרוויח?
למה זה השיח?
למה לא להבין שהציבור מכל השכונות צריך דרכי הגעה למסוף, לא מבקשים שום דבר, חוץ מלהגיע בצורה סבירה למסוף!
להתרכז בזה, להקצות משאבים, ולהשלים את השינוי שיכול להיות מוצלח מאד.
קשה כל כך?
 

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
אז לחכות לשינוי הבא? שהמפסידים של היום יהיו בצד המרוויח?
למה זה השיח?
למה לא להבין שהציבור מכל השכונות צריך דרכי הגעה למסוף, לא מבקשים שום דבר, חוץ מלהגיע בצורה סבירה למסוף!
להתרכז בזה, להקצות משאבים, ולהשלים את השינוי שיכול להיות מוצלח מאד.
קשה כל כך?
מסכים עם כל מילה
 

מנוי פרימיום

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
יוצרי ai
נכון ולא מדויק. יציאה רגלית אפשר יותר לתכנן מאשר נסיעה.
הייתי הרבה פעמים במוצאי חגים בהר חוצבים
הטענה לפיה יותר מ-1% מהנוסעים הגיעו ברגל ממאה שערים פשוט אינה נכונה
ציר גולדה במקטע שבין עזרת תורה (גבעת משה) להר חוצבים היה תמיד כמעט שומם מהולכי רגל גם במוצאי חגים

כולם יודעים את חוסר הריאליות שבהליכה רגלית עם ילדים קטנים ומזוודות ממאה שערים להר חוצבים ברגל
ולכן זה מראש לא נושא הדיון
 
נערך לאחרונה ב:

תאורת חרום

משתמש סופר מקצוען
הייתי הרבה פעמים במוצאי חגים בהר חוצבים
הטענה לפיה יותר מ-1% מהנוסעים הגיעו ברגל ממאה שערים פשוט אינה נכונה
ציר גולדה במקטע שבין עזרת תורה להר חוצבים היה תמיד כמעט שומם מהולכי רגל גם במוצאי חגים

כולם יודעים את חוסר הריאליות שבהליכה רגלית עם ילדים קטנים ומזוודות ממאה שערים להר חוצבים ברגל
ולכן זה מראש לא נושא הדיון
אתה מתכון במקטע שבין רחוב גבעת משה לרחוב שפע חיים?
 

מנוי פרימיום

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
יוצרי ai
אגב, ״מרכזית״ היא מלשון מרכז ואין שום היגיון שזה במקום לא נגיש.
כבר הזכירו כאן את הרכבת הקלה שתגיע ממאה שערים דרך שדרות גולדה מאיר עד לתחנה הזו

ברור שהחלפת אוטובוס הוא מטרד, בפרט למשפחה עם ילדים, ק"ו אם סוחבים שקיות ומזוודות. תארו לעצמכם שהגיעו לשבת ושמים לב שהשקית של הבגדים נשכחה. עכשיו לך תחפש את זה במוקד של קווים של האוטובוס האחרון, או של אגד - האוטובוס הראשון, או של אקסטרה - האוטובוס השני.
ברור שקיים קושי, אבל היציאה מהר חוצבים גם היא לא היתה נגישה לכל העיר, וחוץ מתושבי רוממה ה'מקושרים' אף אחד בעיר לא זכה לפרוטקציה הזו.
אי אפשר להתעלם מהעובדה שאיסוף של כל הקווים בכל העיר גורם לפקקי ענק, דבר שמקשה גם על הילדים הקטנים שמותשים במצב כזה כבר ביציאה מהעיר...
 

מנוי פרימיום

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
יוצרי ai
למה לא רלוונטי? בן אדם שלקח לו כמעט שעה להגיע למרכזית והגיע דקה אחרי שהאוטובוס שלו עזב את המרכזית ונאלץ לחכות עוד חצי שעה, זה משהו שהתווסף בעקבות השינוי.
המרחק שהתווסף בין הר חוצבים למסוף החדש אינו עומד על שעה...
אתם מתארים קו שבו התדירות נמוכה, אבל זו בעיה בקו ספציפי, ולא מאפיין של המסוף בכללותו
@אופקים 1 כבר הביא את השיקולים בעד ונגד - תדירות נמוכה עם יציאה מרוכזת לעומת תדירות גבוהה
 

אפרסמון2

משתמש סופר מקצוען
כבר הזכירו כאן את הרכבת הקלה שתגיע ממאה שערים דרך שדרות גולדה מאיר עד לתחנה הזו


ברור שקיים קושי, אבל היציאה מהר חוצבים גם היא לא היתה נגישה לכל העיר, וחוץ מתושבי רוממה ה'מקושרים' אף אחד בעיר לא זכה לפרוטקציה הזו.
אי אפשר להתעלם מהעובדה שאיסוף של כל הקווים בכל העיר גורם לפקקי ענק, דבר שמקשה גם על הילדים הקטנים שמותשים במצב כזה כבר ביציאה מהעיר...
אבל על מה הויכוח? כתבו כאן שבסה"כ רוצים תחבורה פנימית טובה אל הארזים. בקשה אלמנטרית.
 

הונגרי עגול

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עימוד ספרים
הייתי הרבה פעמים במוצאי חגים בהר חוצבים
הטענה לפיה יותר מ-1% מהנוסעים הגיעו ברגל ממאה שערים פשוט אינה נכונה
ציר גולדה במקטע שבין עזרת תורה (גבעת משה) להר חוצבים היה תמיד כמעט שומם מהולכי רגל גם במוצאי חגים

כולם יודעים את חוסר הריאליות שבהליכה רגלית עם ילדים קטנים ומזוודות ממאה שערים להר חוצבים ברגל
ולכן זה מראש לא נושא הדיון
אף אחד לא דיבר על ללכת ברגל ממאה שערים דברו על שכונות רוממה וקרית צאנז בעלזא וכו' ושם עמוס המדרכות בהולכי רגל
 

יוסי ב.ק

משתמש סופר מקצוען
מרכזית הארזים היא עובדה מוגמרת.
השאלות צריכות לעסוק במכאן ולהבא (וזה נכון גם לרקל"ה בבר אילן).
אם לוקח שעה להגיע מרוממה לארזים, משהו לא הגיוני וצריך להיפתר. אבל לא נראה לי שזה המצב הרגיל.
 

תאורת חרום

משתמש סופר מקצוען
מרכזית הארזים היא עובדה מוגמרת.
השאלות צריכות לעסוק במכאן ולהבא (וזה נכון גם לרקל"ה בבר אילן).
אם לוקח שעה להגיע מרוממה לארזים, משהו לא הגיוני וצריך להיפתר. אבל לא נראה לי שזה המצב הרגיל.
אני לא תושב ירושלים, ואין לי הרבה מידע.

אבל המשפט שזה עובדה מוגמרת לא מחייב כלום.
עייין ערך התחנה המרכזית בתל אביב.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  108  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה