תח"צ מרכזית הארזים

מנוי פרימיום

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
יוצרי ai
הבעייה בד״כ שרוב התושבים פונים אחרי שכבר הוחלט על השינוי ואז כבר אין מה לעשות,
תאמרו אז שיפנו קודם?
הבעייה שזה לא בבית כנסת, אלא ישיבה במתנ״ס באיזה שעת בוקר בתאריך שנקבע ע״י מישהו,
כמה נראה לכם באים לכאלו ישיבות שגם שם ההשפעה שלך היא מאוד מוגבלת עד לא קיימת?
התשובה: 5-10 תושבים משכונה של 10,000 איש!
בקיצור בסופו של יום החבר׳ה מהמתנ״ס הם טובים ורוצים לעזור אבל ברוב המקרים הם לא התושב הקלאסי החרדי מהשכונה!
כך שכנראה אין הרבה הבדל ויותר חשוב אנשים שפשוט נוסעים בתחב״צ!
וכמובן שחייב נציגים כאלו מכל איזור!

אבל אם יהיו כאלו שהסיבה שהם מונו זה כי הם נחמדים לא נגיע לשום מקום!


דווקא התחבורה מתקדמת בעיר היא נגד התושבים,
העובדה שבכל איזור שבונים רכבת קלה/מרכזית וכדו׳
התושבים מוחים ולא רוצים אלא מעדיפים את האוטובוס,
אבל פשוט לא הקשיבו ולכן התקדמו,

כמובן שאני בעד להקשיב לתושב, אבל רק עושה סדר!
א. הנציגים בכל מנהל קהילתי נבחרים ברובם ע"י התושבים.
ב. הרכבת הקלה היא לא מקרה מייצג, משום שתושבי השכונות עצמם חלוקים בדעותיהם לגביה. הזרם הקיצוני שמתנגד לרכבת הקלה לא מייצג את כלל תושבי השכונה (נושא לאשכול נפרד).
ג. התקיימו התייעצויות לגבי מסלולי הרכבת הקלה בשכונות שונות ובוצעו שינויים לפיהן (לדוג' - גבעת שאול וקריית משה).
ד. כנ"ל לגבי התחבורה העירונית בשכונות - נבחרי הציבור במנהלים הקהילתיים מקבלים קהל במשך כל החודש וקשובים גם להלך הרוח בשכונה ולרבנים שהורו על בחירתם. הישיבה המסכמת היא פרי מאמץ של האזנה במשך חודש שלם לתושבים, ולכן אין בהכרח משמעות לכמות התושבים שבאים לאסיפה הזו.
 

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
עריכה תורנית
דווקא התחבורה מתקדמת בעיר היא נגד התושבים,
העובדה שבכל איזור שבונים רכבת קלה/מרכזית וכדו׳
התושבים מוחים ולא רוצים אלא מעדיפים את האוטובוס,
הטענות נגד הרכבת הקלה לא רלוונטיות כרגע (ואני מתכוון לטענות של תושבי האזור, לא של אנשים שמגיעים מרחוק כדי להפריע) בגלל שכרגע רק סובלים מהעבודות, אחרי שתהיה רכבת שנה נוכל לשבת ולשאול את התושבים אם הם עדיין מעדיפים אטובוסים.
 

מרכז מידע

משתמש פעיל
תושבי ירושלים נהנים מתחבורה מתקדמת יותר ביחס להרבה ערים בישראל
למי שהגיע לגור בשנים האחרונות בירושלים, הנה תקציר הפרקים הקודמים:

כבר לפני 30 שנה כשרצו להתחיל עם רכבת קלה ביפו היו מתנגדים חריפים לזה והם לא בדיוק נטורי קרתא,
כנ"ל לגבי כל תחבורה מתקדמת שהיא בירושלים, שרצו לעשות בעשרות שנים האחרונות, החל מהעברת תחנה מרכזית למקומה כיום {זיהום אוויר}
כנ"ל לגבי רכבת ישראל {עלות מוגזמת ללא תועלת, ובכלל לא ישתמשו בה}
כנ"ל לגבי רכבת לרמות
כנ"ל לגבי נתצי"ם בגאולה,
וכו' וכו' וכו'

אז לא חכמה לבוא היום ולומר הנה העסקנים בירושלים דואגים לציבור,
נהפוך הוא משרד התחבורה ועיריית ירושלים הגיעו נחושים ושמו פס על כולם,
והתוצאה ב"ה פחות או יותר טובה,

{כמובן למעט לדעת רוב רבני איזור בר אילן שכבר לפני 15 שנה חתמו כנגד הרכבת, אבל כאן לא דנים בדעת רבנים אלא במה שהציבור מרגיש וחש בשטח}.

אבל לבוא ולומר רק הנציגים דאגו לנו???
{הנציגים דאגו לדבר אחד שהציבור רצה, להעיף את אגד! ואת זה הם עשו, וכבר דנו באשכול נפרד אם זה נקרא הצלחה....}

אחרי שתהיה רכבת שנה נוכל לשבת ולשאול את התושבים אם הם עדיין מעדיפים אטובוסים.

ועל כולנה הטענה של אחרי שתהיה רכבת נדבר עם התושבים.....
שיא השיאים כאילו יש אפשרות לתושב לומר שיעיפו אותה!
תדברו עם תושבי דרום העיר שנלחמים על קו 16,39 שלא יבטלו אותם,
והם יספרו לכם שגם אחרי הרכבת הקלה הם לא יודעים מה טוב להם {בכל אופן עד שיהיה רכבת לכל העיר - שזה 14 שנה אחורה ועוד 15 קדימה}

{אגב בשונה מגוש דן שם יש תחרות בין אוטובוס לרכבת ולא ביטלו קווים}.
 

מנוי פרימיום

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
יוצרי ai
{אגב בשונה מגוש דן שם יש תחרות בין אוטובוס לרכבת ולא ביטלו קווים}.
צמצמו באופן משמעותי את קו 1 שנוסע על התוואי המדויק של הרכבת הקלה (תדירות של כ-20 דק' במקום 6), זאת כצעד לקראת ביטלו המוחלט
 

מרכז מידע

משתמש פעיל
צמצמו באופן משמעותי את קו 1 שנוסע על התוואי המדויק של הרכבת הקלה (תדירות של כ-20 דק' במקום 6), זאת כצעד לקראת ביטלו המוחלט
טיפה מהים!
בירושלים אין קו שדורך על הרכבת יותר משלוש ארבע תחנות רצוף,
על ציר הרכבת יש עשרות!! קווים כאלו חלקם חלק גדול מהמסלול של האוטובוס הוא רק על הרכבת {70 כדוג' אבל יש עוד}
אגב לגבי קו 1, הקימו במקומו את קו 50 שנוסע רובו על מסלול הרכבת עד דרום תל אביב, פשוט פייק שיראה לאנשים טוב ודן לא יפסידו כסף, העיקר אין כסף לקווים נצרכים,

אבל במחשבה שנייה עדיף לא להציף את זה, כיום מצב שמירת העיניים הרבה יותר קל באוטובוס מברכבת.....
 

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
עריכה תורנית

מנוי פרימיום

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
יוצרי ai
אגב לגבי קו 1, הקימו במקומו את קו 50 שנוסע רובו על מסלול הרכבת עד דרום תל אביב, פשוט פייק שיראה לאנשים טוב ודן לא יפסידו כסף, העיקר אין כסף לקווים נצרכים,
גם הנתון הזה לא מדויק, התדירות של קו 50 גם היא נמוכה. התדירות של קו 50 + קו 1 יחד לא משתווה לתדירות שהיתה לקו 1 בזמן שבו עדיין לא פעלה הרכבת.
משרד התחבורה תכנן לבטל את קו 1 באופן מוחלט, אבל המצב הנוכחי הוא 'מצב הסתגלות', בנוסף לכך שהרכבת הקלה בגוש דן עדיין לא מקבלת עדיפות רמזור בצמתים רבים מאוד
 

תמיד בשמחה !!!!

משתמש רשום
אכן כל כך קשה להתלונן בטופס הזה.
רק לדוגמא, אני כתבתי מלל 10 דקות, ורציתי לכתוב מספר תחנה וחיפשתי בגוגל, וכשמצאתי עשיתי העתק הדבק, ואז נכתב לי שאי אפשר לעשות הדבקה! אבל ביותר מכך, כל המלל שהשקעתי כתיבה עליו - נמחק!!! למה???
תעשה מקש ימני 'הדבקה כטקסט רגיל' בד"כ זה עובד.
ועוד דבר אין אפשרות של כתיבת מלל חופשי!
תמיד חייבים לבחור תאריך וקטגוריה.

אני אישית חושב שמשרד התחבורה חולש על כל כך הרבה דברים שבאחריותו וזה פשוט גדול עליו!
תחשבו, יש לו כבישים, טרקטורים מכוניות, ועוד מלא דברים והתחב"צ הוא הילד הקטן שלא, שלא מקבל מספיק תשומת לב.

לטעמי, פשוט צריך לפתוח משרד חדש, רק לתחבורה כמו כבישים ותחב"צ או רק תחב"צ.
 

מרכז מידע

משתמש פעיל
68, 67, 69, 59 אלו עלו לי מיד בראש, בלי לחשבן את הרכבת של גולדה ויחזקאל.
??? לא הבנתי, איפה הם עוברים בציר הרכבת הקלה {הקיים?}


גם הנתון הזה לא מדויק, התדירות של קו 50 גם היא נמוכה. התדירות של קו 50 + קו 1 יחד לא משתווה לתדירות שהיתה לקו 1 בזמן שבו עדיין לא פעלה הרכבת.
משרד התחבורה תכנן לבטל את קו 1 באופן מוחלט, אבל המצב הנוכחי הוא 'מצב הסתגלות', בנוסף לכך שהרכבת הקלה בגוש דן עדיין לא מקבלת עדיפות רמזור בצמתים רבים מאוד
במצב של הסתגלות לא מקימים קו חדש,
אלא כל כמה שבועות מבטלים ומסיטים קווים נוספים מציר הרכבת!
ופה עברה שנה ואין כיוון של הורדה.
{קו 1 הוא לא דוג' בגלל שרישמית הוא הקו המקדים לרכבת וכל ההקמה שלו היא כתחליף לרכבת, ועצם זה שהוא לא בוטל מיד ועוד שמו לו קו גיבוי זה מראה על מהלך שונה מאשר בירושלים ביחס לרכבת הקלה מול האוטובוסים!}


{תיזכר בירושלים איך אחרי חצי שנה מיום הפעלת הרכבת הסיטו חצי מהקווים,
ותוך שנתיים לא היה אפי' קו אחד בשד' הרצל! {21 שרד שנתיים וחצי}.
 

יוסי ב.ק

משתמש סופר מקצוען
@אופקים 1 ,
מישהו פעם חשב על חובת פיצוי ללא הוכחת נזק וללא צורך בתביעה,
אפילו פיצוי קטן - לכל מי שנפגע מאיחור/חיסור של נסיעה?
כמובן המדובר על פיצוי מהחברה, לא מהמדינה - מהכיס של כולנו.
היו על זה דיונים בוועדות בכנסת, כמובן שהיו מי שהתנגדו נחרצות.
אבל @אופקים 1 צודק במה שכתב באחת התגובות שזה קצת בעייתי להוכיח מי באמת רצה לעלות על האוטובוס שלא עצר ומי ישב במרפסת מול התחנה כדי להכניס קצת דמי כיס...
 

יוסי ב.ק

משתמש סופר מקצוען
יש נוהל שלא כל כך מפורסם - במוקד השירות *8787 אם 3 אנשים (ומעלה) מדווחים על אותו מקרה הם חייבים לטפל במקרה באופן מיידי מול חברת התח"צ המפעילה את הקו

דהיינו להתקשר מ3 מספרי טלפון?
כדאי שנהפוך לנוסעים יותר מעורבים שדואגים לעצמם וככה יהיו שלושה אנשים שונים שמתקשרים ולא נצטרך להחזיק שלושה מכשירים...
 

מנוי פרימיום

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
יוצרי ai
במצב של הסתגלות לא מקימים קו חדש,
אלא כל כמה שבועות מבטלים ומסיטים קווים נוספים מציר הרכבת!
ופה עברה שנה ואין כיוון של הורדה.
{קו 1 הוא לא דוג' בגלל שרישמית הוא הקו המקדים לרכבת וכל ההקמה שלו היא כתחליף לרכבת, ועצם זה שהוא לא בוטל מיד ועוד שמו לו קו גיבוי זה מראה על מהלך שונה מאשר בירושלים ביחס לרכבת הקלה מול האוטובוסים!}
קו 50 הוא קו ותיק מאוד, ההבדל הוא רק בכך שהוא מבוצע באמצעות מפרקיות
משרד התחבורה מודע לכך שהביקוש לרכבת הקלה בגוש דן נמוך מאוד מהצפי
בירושלים הרכבת הקלה התבררה ככלי יעיל מאוד
 

מרכז מידע

משתמש פעיל
קו 50 הוא קו ותיק מאוד, ההבדל הוא רק בכך שהוא מבוצע באמצעות מפרקיות
לא נכון!
הוא נפתח ביום שדיללו את זמני הנסיעה בקו 1!
{אולי אתה מתכוון לקו 51?}

משרד התחבורה מודע לכך שהביקוש לרכבת הקלה בגוש דן נמוך מאוד מהצפי
בירושלים הרכבת הקלה התבררה ככלי יעיל מאוד
היא הנותנת,
בירושלים ביטלו את כל הקווים ולא נותרה לנוסעים ברירה אלא הרכבת!
ובגוש דן עולם כמנהגו נוהג,
ובאמת בשעות העומס הרכבת מפוצצת והאוטובוסים ריקים, ובשאר השעות הרכבת ריקה למחצה, וכנ"ל האוטובוסים,

אבל כמו שכתבנו לעיל:
אבל במחשבה שנייה עדיף לא להציף את זה, כיום מצב שמירת העיניים הרבה יותר קל באוטובוס מברכבת.....
 

מנוי פרימיום

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
יוצרי ai
לא נכון!
הוא נפתח ביום שדיללו את זמני הנסיעה בקו 1!
{אולי אתה מתכוון לקו 51?}
צודק, טעיתי
קו 50 מבצע חלק מהמסלול של קו 1 (מפ"ת עד חולון, במקום עד בת ים)

היא הנותנת,
בירושלים ביטלו את כל הקווים ולא נותרה לנוסעים ברירה אלא הרכבת!
ובגוש דן עולם כמנהגו נוהג,
ובאמת בשעות העומס הרכבת מפוצצת והאוטובוסים ריקים, ובשאר השעות הרכבת ריקה למחצה, וכנ"ל האוטובוסים,
בירושלים מראש הרכבת לקחה את כל מרחב הקרקע של התח"צ
בגוש דן זה שונה, וזה גם חלק מהחיסרון שלה - זמן הירידה והעליה
 

ArtDesigner

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
הדמיות בתלת מימד
טוב, הכותרת לאשכול עדיין נושא את השם מרכזית הארזים אז אני רוצה שוב להציף את הנושא:

מוצ"ש, משפחה שיוצאת מהבית באיזור רוממה בירושלים לכיוון המסוף ומוצאת את עצמה רק לאחר שעה ו-40 דק' על האוטובוס ליעדם.
תגידו לי אתם, כל אלו שיודעים פה להפגין בקיאות מרשימה במושגי תחבורה, תכנוני על ותכניות אב.
על זה גאוותם של מתכנני המסוף?
 

מקצועיות

משתמש פעיל
טוב, הכותרת לאשכול עדיין נושא את השם מרכזית הארזים אז אני רוצה שוב להציף את הנושא:

מוצ"ש, משפחה שיוצאת מהבית באיזור רוממה בירושלים לכיוון המסוף ומוצאת את עצמה רק לאחר שעה ו-40 דק' על האוטובוס ליעדם.
תגידו לי אתם, כל אלו שיודעים פה להפגין בקיאות מרשימה במושגי תחבורה, תכנוני על ותכניות אב.
על זה גאוותם של מתכנני המסוף?
כבר טחנו כאן את הנושא הזה עד דק.
מתכנני התחבורה למיניהם שנים לא נסעו באוטובוס.
הם רק יודעים להגיד למשתמשי התחב"צ תעלו על קו X תינסעו חצי שעה, תחכו עוד 25 דקות לקו Y, אחרי נסיעה של שעה תרדו, תחכו לקו Z עוד 20 דקות, ואז אחרי שעתיים וחצי תגיעו הביתה..

מה אכפת להם...את הדרך הזאת הם עושים עם הרכב בשעה...
מנסים כאן להביא סטנדרט של אירופה לישראל...
אבל שכחו את העיקר, להגביר את התדירות באופן דרמטי, נתצי"ם מהירים, ואפילו אולי רכבות תחתית,
הלכו מייד על הדרך הקצרה והמרשימה שגוזרת סרטים.
 

תמיד כן

משתמש רשום
משפחה שגרה ברמות ד צריכה לנסוע לתחנה הראשונה של האוטובוס בהר חוצבים או בכל מקום אחר
ולסבול ארבעים דקות של סבל בסיבוב הפנימי רק כדי שהאוטובוס יכנס לרוממה/ בעלזא???
תושבי רוממה ובעלזא יסעו 40 דקות לארזים כמו כל תושבי שאר השכונות!!
 

מרכז מידע

משתמש פעיל
משפחה שגרה ברמות ד צריכה לנסוע לתחנה הראשונה של האוטובוס בהר חוצבים או בכל מקום אחר
ולסבול ארבעים דקות של סבל בסיבוב הפנימי רק כדי שהאוטובוס יכנס לרוממה/ בעלזא???
תושבי רוממה ובעלזא יסעו 40 דקות לארזים כמו כל תושבי שאר השכונות!!
מים טחונים....
מי שגר ברמות ד׳ או בכל השכונות יש לו תח״צ מהירה עירונית, {עמוסה והכל אבל יש לו!}
אבל תושבי מרכז העיר ובעיקר רוממה, סובלים מהעדר תח״צ לרוב שכונות העיר {למעט קו לא תדיר ולא ישיר לרכס}
בגלל היותם ״מרכז העיר״ והתחבורה שלהם היא בתוך מרכז העיר בלבד!!

בסה״כ זה דבר הגיוני לנסוע במרכז, ובפאתי כל שכונה להחליף לאוטובוס לשכונה,
לא כשצריך להגיע למרכזית! ומשם עוד אוטובוס!!
{הרי כו״ע מסכימים שרוממה לא רחוקה יותר מ10/15 דק׳ נסיעה לארזים ואתה בדבריך כותב 40 דק׳ רק מראה כמה מעוות!}

אם רוצים לשנות דיסקט ולומר דין מרכז העיר כדין השכונות, {שזה בערך להפוך את העולם}
אין בעייה, {זאת אומרת יש, אבל זה המצב} אבל צריך לשנות את אופי התח״צ העירוני מקצה לקצה!!
כי זה כבר לא מרכז העיר!

אגב, ״מרכזית״ היא מלשון מרכז ואין שום היגיון שזה במקום לא נגיש.
 

ספרא רבא

משתמש פעיל
תגובה לכמה הערות.
א. ברור שהחלפת אוטובוס הוא מטרד, בפרט למשפחה עם ילדים, ק"ו אם סוחבים שקיות ומזוודות. תארו לעצמכם שהגיעו לשבת ושמים לב שהשקית של הבגדים נשכחה. עכשיו לך תחפש את זה במוקד של קווים של האוטובוס האחרון, או של אגד - האוטובוס הראשון, או של אקסטרה - האוטובוס השני.
ב. מבחינת הזמן, לא ברור עדיין שבס"ה יקח יותר זמן, לא מדבר אלו שהיו עולים בתחנה האחרונה. יתכן שאפשר לבדוק את זה כבר עכשיו, ויתכן שימים יגידו.
ג. סביר שרמת הדיוק של הקווים תשתפר.
ד. נראה שהאפשרות לעלות בחלק מהקווים במחלף חמד עדיין קיימת, כך שלמשל מרוממה/בעלזא ניתן גם לנסוע בקו לחמד, ושם להחליף קו.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קד

א בָּרְכִי נַפְשִׁי אֶת יי יי אֱלֹהַי גָּדַלְתָּ מְּאֹד הוֹד וְהָדָר לָבָשְׁתָּ:ב עֹטֶה אוֹר כַּשַּׂלְמָה נוֹטֶה שָׁמַיִם כַּיְרִיעָה:ג הַמְקָרֶה בַמַּיִם עֲלִיּוֹתָיו הַשָּׂם עָבִים רְכוּבוֹ הַמְהַלֵּךְ עַל כַּנְפֵי רוּחַ:ד עֹשֶׂה מַלְאָכָיו רוּחוֹת מְשָׁרְתָיו אֵשׁ לֹהֵט:ה יָסַד אֶרֶץ עַל מְכוֹנֶיהָ בַּל תִּמּוֹט עוֹלָם וָעֶד:ו תְּהוֹם כַּלְּבוּשׁ כִּסִּיתוֹ עַל הָרִים יַעַמְדוּ מָיִם:ז מִן גַּעֲרָתְךָ יְנוּסוּן מִן קוֹל רַעַמְךָ יֵחָפֵזוּן:ח יַעֲלוּ הָרִים יֵרְדוּ בְקָעוֹת אֶל מְקוֹם זֶה יָסַדְתָּ לָהֶם:ט גְּבוּל שַׂמְתָּ בַּל יַעֲבֹרוּן בַּל יְשׁוּבוּן לְכַסּוֹת הָאָרֶץ:י הַמְשַׁלֵּחַ מַעְיָנִים בַּנְּחָלִים בֵּין הָרִים יְהַלֵּכוּן:יא יַשְׁקוּ כָּל חַיְתוֹ שָׂדָי יִשְׁבְּרוּ פְרָאִים צְמָאָם:יב עֲלֵיהֶם עוֹף הַשָּׁמַיִם יִשְׁכּוֹן מִבֵּין עֳפָאיִם יִתְּנוּ קוֹל:יג מַשְׁקֶה הָרִים מֵעֲלִיּוֹתָיו מִפְּרִי מַעֲשֶׂיךָ תִּשְׂבַּע הָאָרֶץ:יד מַצְמִיחַ חָצִיר לַבְּהֵמָה וְעֵשֶׂב לַעֲבֹדַת הָאָדָם לְהוֹצִיא לֶחֶם מִן הָאָרֶץ:טו וְיַיִן יְשַׂמַּח לְבַב אֱנוֹשׁ לְהַצְהִיל פָּנִים מִשָּׁמֶן וְלֶחֶם לְבַב אֱנוֹשׁ יִסְעָד:טז יִשְׂבְּעוּ עֲצֵי יי אַרְזֵי לְבָנוֹן אֲשֶׁר נָטָע:יז אֲשֶׁר שָׁם צִפֳּרִים יְקַנֵּנוּ חֲסִידָה בְּרוֹשִׁים בֵּיתָהּ:יח הָרִים הַגְּבֹהִים לַיְּעֵלִים סְלָעִים מַחְסֶה לַשְׁפַנִּים:יט עָשָׂה יָרֵחַ לְמוֹעֲדִים שֶׁמֶשׁ יָדַע מְבוֹאוֹ:כ תָּשֶׁת חֹשֶׁךְ וִיהִי לָיְלָה בּוֹ תִרְמֹשׂ כָּל חַיְתוֹ יָעַר:כא הַכְּפִירִים שֹׁאֲגִים לַטָּרֶף וּלְבַקֵּשׁ מֵאֵל אָכְלָם:כב תִּזְרַח הַשֶּׁמֶשׁ יֵאָסֵפוּן וְאֶל מְעוֹנֹתָם יִרְבָּצוּן:כג יֵצֵא אָדָם לְפָעֳלוֹ וְלַעֲבֹדָתוֹ עֲדֵי עָרֶב:כד מָה רַבּוּ מַעֲשֶׂיךָ יי כֻּלָּם בְּחָכְמָה עָשִׂיתָ מָלְאָה הָאָרֶץ קִנְיָנֶךָ:כה זֶה הַיָּם גָּדוֹל וּרְחַב יָדָיִם שָׁם רֶמֶשׂ וְאֵין מִסְפָּר חַיּוֹת קְטַנּוֹת עִם גְּדֹלוֹת:כו שָׁם אֳנִיּוֹת יְהַלֵּכוּן לִוְיָתָן זֶה יָצַרְתָּ לְשַׂחֶק בּוֹ:כז כֻּלָּם אֵלֶיךָ יְשַׂבֵּרוּן לָתֵת אָכְלָם בְּעִתּוֹ:כח תִּתֵּן לָהֶם יִלְקֹטוּן תִּפְתַּח יָדְךָ יִשְׂבְּעוּן טוֹב:כט תַּסְתִּיר פָּנֶיךָ יִבָּהֵלוּן תֹּסֵף רוּחָם יִגְוָעוּן וְאֶל עֲפָרָם יְשׁוּבוּן:ל תְּשַׁלַּח רוּחֲךָ יִבָּרֵאוּן וּתְחַדֵּשׁ פְּנֵי אֲדָמָה:לא יְהִי כְבוֹד יי לְעוֹלָם יִשְׂמַח יי בְּמַעֲשָׂיו:לב הַמַּבִּיט לָאָרֶץ וַתִּרְעָד יִגַּע בֶּהָרִים וְיֶעֱשָׁנוּ:לג אָשִׁירָה לַיי בְּחַיָּי אֲזַמְּרָה לֵאלֹהַי בְּעוֹדִי:לד יֶעֱרַב עָלָיו שִׂיחִי אָנֹכִי אֶשְׂמַח בַּיהוָה:לה יִתַּמּוּ חַטָּאִים מִן הָאָרֶץ וּרְשָׁעִים עוֹד אֵינָם בָּרְכִי נַפְשִׁי אֶת יי הַלְלוּיָהּ:
נקרא  5  פעמים

אתגר AI

רגעים מכריעים בחיים • אתגר 116

לוח מודעות

למעלה