א. הנציגים בכל מנהל קהילתי נבחרים ברובם ע"י התושבים.הבעייה בד״כ שרוב התושבים פונים אחרי שכבר הוחלט על השינוי ואז כבר אין מה לעשות,
תאמרו אז שיפנו קודם?
הבעייה שזה לא בבית כנסת, אלא ישיבה במתנ״ס באיזה שעת בוקר בתאריך שנקבע ע״י מישהו,
כמה נראה לכם באים לכאלו ישיבות שגם שם ההשפעה שלך היא מאוד מוגבלת עד לא קיימת?
התשובה: 5-10 תושבים משכונה של 10,000 איש!
בקיצור בסופו של יום החבר׳ה מהמתנ״ס הם טובים ורוצים לעזור אבל ברוב המקרים הם לא התושב הקלאסי החרדי מהשכונה!
כך שכנראה אין הרבה הבדל ויותר חשוב אנשים שפשוט נוסעים בתחב״צ!
וכמובן שחייב נציגים כאלו מכל איזור!
אבל אם יהיו כאלו שהסיבה שהם מונו זה כי הם נחמדים לא נגיע לשום מקום!
דווקא התחבורה מתקדמת בעיר היא נגד התושבים,
העובדה שבכל איזור שבונים רכבת קלה/מרכזית וכדו׳
התושבים מוחים ולא רוצים אלא מעדיפים את האוטובוס,
אבל פשוט לא הקשיבו ולכן התקדמו,
כמובן שאני בעד להקשיב לתושב, אבל רק עושה סדר!
ב. הרכבת הקלה היא לא מקרה מייצג, משום שתושבי השכונות עצמם חלוקים בדעותיהם לגביה. הזרם הקיצוני שמתנגד לרכבת הקלה לא מייצג את כלל תושבי השכונה (נושא לאשכול נפרד).
ג. התקיימו התייעצויות לגבי מסלולי הרכבת הקלה בשכונות שונות ובוצעו שינויים לפיהן (לדוג' - גבעת שאול וקריית משה).
ד. כנ"ל לגבי התחבורה העירונית בשכונות - נבחרי הציבור במנהלים הקהילתיים מקבלים קהל במשך כל החודש וקשובים גם להלך הרוח בשכונה ולרבנים שהורו על בחירתם. הישיבה המסכמת היא פרי מאמץ של האזנה במשך חודש שלם לתושבים, ולכן אין בהכרח משמעות לכמות התושבים שבאים לאסיפה הזו.