מרחב קולי

חני קו

משתמש פעיל
נו,אז אולי תגלה לנו את הקסם?
לא נראה לי שיש כאן איזה קסם סודי עם שם...
היא פשוט משקיעה מחשבה בעיקר בלעניין אותן, לגרום להן להקשיב לה ולהנות מזה- עם סיפורים, חידות וכדו'
ולאט לאט שותלת את החומר הנלמד, בזהירות ובלי להעמיס- אני בטוחה שהלמידה יותר תועלתית כך!
הרי הספקים מרשימים לא יהיו דרך הטלפון.
 

נקודה אחת

משתמש סופר מקצוען
רעיון שחשבתי לנסות לקרוא לשלוש ילדות לבית שלי ללמד אותן שיעור נביא- אישי, ואחר כך לביים את השיעור לכיתה. אפשר גם ביהדות, ובשאר מקצועות.

כל פעם בנות אחרות, זה מדרבן.
 

חגית:)

משתמש פעיל
רעיון שחשבתי לנסות לקרוא לשלוש ילדות לבית שלי ללמד אותן שיעור נביא- אישי, ואחר כך לביים את השיעור לכיתה. אפשר גם ביהדות, ובשאר מקצועות.

כל פעם בנות אחרות, זה מדרבן.


את ממש צודקת.
אבל זה פריוולגיה למי שגרה ליד התלמידות
:confused:
 

rachela2020

משתמש רשום
השיעור חייב להיות קצר ולעניין
הכי קצר והכי מעניין
כמורה בבית ספר תורני-
והבנות ממש לא ה"תתלה" של בית יעקב-
הלמידה מרחוק הרבה יותר מאתגרת.
יש לי בשבילכן כמה עצות שהועילו לי מאוד.
1. קצר ולעניין.
2. לבקש מהבנות להתקשר כשהן מסיימות, המעקב האישי, והיחס האישי, מדרבן אותן.
3. להחמיא להן בקו!! לפני השיעור "נהנתי מאוד מהשיעורי בית של..."
4. מצטיינת השבוע!!
5. הבת שמתקשרת ראשונה בכל יום כשהיא מסיימת את הלמידה נכנסת להגרלה על פרס בסוף השבוע.

זה עובד. קצת קשה לענות לטלפונים שלהן. תתני להם חצי שעה בערב, תעדכני אותן שמבחינתך זאת נוכחות כמו בכיתה...

וכן חשוב מאוד לנסות להגיע עם המנהלת להבנה להפחתת השיעורים. אצלנו מלכתחילה הבסיס 3 שיעורים ביום ולפעמים אפשר יותר.
 

3972moria

משתמש רשום
חייבת לומר לך שיש אצלנו מורה מדהימה לחשבון, כמו שהבנות היו משוגעות על השיעורים שלה הן גם משוגעות על ההקלטות שלה, לא שאלתי אותה אז אני לא מפרטת אבל היא עושה איזה קסם! -אני מספרת את זה כמורת שילוב לתלמידות שמתלוננות שהן אובדות בקו- בחשבון הן שם!!! לא יודעת אם בהבנה מלאה, עדיין זה קשה, אבל בהנאה וברצון לעקוב.
בכל אופן, גם אצלה וגם בשלוחות האחרות- יש להן הרבה חובות- בד"כ חובות נחמדים, הן צריכות להשאיר הודעה עם תשובה לחידה/ עם הש"ב/ אפילו הודעה שהן האזינו. וכמובן מקבלות משוב בהודעה הבאה.

אפשר טלפון של המרחב הקולי שלכם ?
מס שלוחה לחשבון על מנת להאזין ?
 

בת עם סגולה

משתמש מקצוען
ניתן להתקין אפשרות של צבירת ניקוד על האזנה לשיעורים, הניקוד מצטבר (בימות המשיח) בסוף השיעור. צריך לברר אצל מומחים.
הבנות יכולות להכנס לשיעור ולהניח את הטלפון בצד. זה עדיין לא מחייב אותן לשמוע
 

בעצם היום

משתמש פעיל
הבנות יכולות להכנס לשיעור ולהניח את הטלפון בצד. זה עדיין לא מחייב אותן לשמוע
הן יכולות לשבת בכתה ולבהות בחלל, הן יכולות לפטפט , הו יכולות לקרוא ספר באמצע השיעור, לשבת בשולחן חמישי בכיתה של 45 תלמידות ולהשלים סיכומים ממקצוע אחר. תמיד אפשר לא ללמוד,
מתכוונים לדרבן ולהקל על אלה שרוצות!
גם המורות: מורה יכולה להקריא ממחברתה הישנה בקול מונוטוני, מורה יכולה לאלתר תוך כדי הקלטה וכך היא תישמע,
ומורה יכולה להשקיע ולגוון בצורת ההוראה, לרתק, להכין דפי עזר מאירי עיניים, ולחפש דרכים לשפר את המרחב הקולי.
גם כאן מתכוונים לאלה שרוצות!
 

רמזור

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
הן יכולות לשבת בכתה ולבהות בחלל, הן יכולות לפטפט , הו יכולות לקרוא ספר באמצע השיעור, לשבת בשולחן חמישי בכיתה של 45 תלמידות ולהשלים סיכומים ממקצוע אחר. תמיד אפשר לא ללמוד,
מתכוונים לדרבן ולהקל על אלה שרוצות!
גם המורות: מורה יכולה להקריא ממחברתה הישנה בקול מונוטוני, מורה יכולה לאלתר תוך כדי הקלטה וכך היא תישמע,
ומורה יכולה להשקיע ולגוון בצורת ההוראה, לרתק, להכין דפי עזר מאירי עיניים, ולחפש דרכים לשפר את המרחב הקולי.
גם כאן מתכוונים לאלה שרוצות!
זה נכון
אבל בכתה לפחות את שומעת ואיך שהו זה נכנס
גם אם לא מידי חזק
את צריכה שינון וזה מעולה
כששמים את הטלפון בצד
לא שומעים כלום וגם כשמקשיבים זה הרבה יותר קשה לקלוט
כשלא רואים את מי שמדבר התועלת יורדת בהמוןןןןןןן
 

חני קו

משתמש פעיל
ה'מלמד' של אחי מודיע להם לפעמים בתחילת שיעור שבשיעור הזה הוא יאמר איזה טעות ומי שמגלה ראשון מקבל משהו... כולם דרוכים כל השיעור כדי 'לתפוס אותו על חם'.
נראה לי שאפשר לעשות את זה גם בטלפון, לא?- לא לגלות ראשון, אבל למצוא את הטעות ולהשאיר בהודעה למורה.
 

צנוברית

משתמש פעיל
אולי כדאי לחשוב על כיוון שונה
כמו אי אז שלמדנו הוראה וקצת שכחנו...
לתת איזשהוא יצירת ענין !!!
כשיש לימודים פרונטלים זה קל יותר -מניחים איזה חפץ בתחילת שיעור על השולחן או מדביקים תמונות על הלוח
ויוצרים גרוי לילדות
אחר כך בסוףמגלים שהשיעור מתקשר אל החפץ או הדפים.
בלמידה מאתגרת כמו זו מרחוק....
אפשר לשים שיר או לספר סיפור או לשאול שאלה שיש מה לחשוב עליה ולגרות כך את התלמידים.
ועוד כיד הדמיון הטובה על מלמדי תינוקות של בית רבן המנוסים\ות
בסך הכל הלמידה הזאת ,מאתגרת ככל שתהיה היא זו שנקבל עליה שכר גדול ,כי "לפום צערא אגרא".
ואנחנו מתעסקים עם נשמות שזה בחינה גבוהה יותר.ועליה שכר יותר.
המון הצלחה!!
 

חני קו

משתמש פעיל
אולי כדאי לחשוב על כיוון שונה
כמו אי אז שלמדנו הוראה וקצת שכחנו...
לתת איזשהוא יצירת ענין !!!
כל כך נכון!
משיחה עם אמהות לתמידות המרחבים הקוליים, ומהאזנה משותפת עם תלמידות ולבדי- השתכנעתי ממש למה לא להאזין לקו! כי גם לתלמידות שברגיל אינן מתקשות קשה מאוד ללמוד בצורה כזאת! חלק מהשיעורים יבשים ומשמימים... כמובן יש מורות שעושות את זה חיוני ומעניין, ואני בטוחה שזה גם חוש ואופי אבל אנא! תעשו כל שביכולתכן שזה יהיה הכי מעניין והכי לא כבד שאפשר.
 

אלופית

משתמש פעיל
צילום מקצועי
שלום לכולן,
כמו שאומרים אצלינו: למידה מרחוק=רחוק מלמידה...
מזדהה נורא עם כל המורות שמחויבות להתקדם בחומר
ו---רוצות שכולן תהיינה איתנו ותלמדנה ותאהבנה את הקו ותתעניינה בו עד הקצה...
אני בתור מחנכת בכיתה ד' נוקטת בכמה אמצעים:
1 מתקשרת לבנות עצמן כל שבוע- כל יום כמה בנות ושומעת מהן מה קורה...
2 אני מבצעת בדיקת מחברות וספרים כל יום כמה בנות מביאות לי ומקבלות חזרה פתק הערכה ומשהו מתוק..
3 אני מאווווד מפדבקת את הבנות שמשאירות לי הודעות עם שיעורי בית וכו'- הן מחכות לשמוע בקריאת שמות למשל את התגובות האישיות שלי להן...
4 הכנתי לבנות מבצע מדהים, הרעיון הוא שבידיים שלנו להפוך כל רגע לצבעוני- לבחור איך לצבוע את היום, הן קיבלו פנקס עם דפים כל יום בצבע אחר ובהם משימה יומית שאותה אפשר למלא רק בת ששמעה את השיעורים! (הוראות המשימה מסתתרות להן בין השיעורים) כמובן שמחכה להן פרסים כל 3 ימים יש הגרלת ביניים ולסוף מחכה הפרס הגדול, הבנות משוגעות על זה!!!! חבל שאני לא יכולה להשמיע לכן את ההודעות המתוקות- אני נהנת מהמשימות, אפילו אם לא אזכה, זה מעסיק אותי וכו' פשוט נחת! (אני חייבת לציין שמתחילת המבצע- הבנות משאירות שיעורי בית מוקדם הרבה יותר מפעם! ושותפות הרבה יותר ללמידה)
5 מעבר לרצף הקשר שלי איתן, כדי להגיע למצב שכולן מתקדמות בצורה אחידה בחומר- בית הספר מעניק שעות עזרה להורים שמעוניינים- אצלי בכיתה הורים קפצו על הרעיון, פעמיים שלוש בשבוע יושבת מורה עם כמה בנות מהכיתה ולומדת איתן- בשביל בנות רבות זה הצלה (וכמובן להורים שלהם)
6 בנוסף ישנם שיחות וועידה- אני אומרת יומיים קודם לבנות שבקרוב אעדכן מתי השיחת וועידה והן מקשיבות יותר- מחכות לזה
7 יש אפשרות של מפגש במרחב הפתוח בקבוצה קטנה- אני מתכננת השבוע לפגוש אותן לשעה של חוויה וכיף- לאא לימודים!!! (כשהבנות קשורות לכיתה ולאוירה הן הרבה יותר שותפות ללמידה!)
8 עיקר העיקרים הוא לא להלאות את הבנות, למסור שיעור קצר ומתומצת, אם יש פעילות חוויתית בשיעור-לתת עליה את הזמן- בינינו זה מה שהבנות תזכרנה מכל הלימודים,
להפוך את הלמידה למוחשית בעזרת אמצעים נגישים לבנות בבית וכו'
בברכת
שלא תאה במעשינו ברכה לבטלה...
בהצלחה לכולנו!!!!
 

od

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
1. אצלינו הציעה מישהי להקליט את השיעור בשלוחת הועידה עם עוד 2 בנות שקבעתי איתן מראש. כך שהשיעור חי, בגובה העינים של הילדות (ולא שהמורה עפה על עצמה). זה זמן מצוין לפרגן לבנות. "איזה אלופות", "תענוג ללמוד איתכן", וכו'.
אח"כ האחראית מעבירה את השיעור משלוחת ועידה לשלוחת השיעורים.
הולך מצוין, הבנות ממש רוצות להשתתף.
2. במקצוע חשבון אני עורכת ועידת סיכום קצרה בסוף כל שבוע, כולן עולות, אני עוברת אחת אחת, ומתשאלת. בנות שיש להן שאלות על ש"ב וכדו', נשארות עד הסוף ואז אני מרחיבה, עונה לשאלות וכו'.

בהזדמנות הבנות ביקשו להשתתף בהקלטת השיעור, הודעתי להן שמחר ב-9 אני בועידה, וכל הרוצה מוזמנת. היו שם כמעט 10 בנות, ששתקו, ורק 2 (קבענו מראש) שיתפתי.

תחזקנה ידיכן, שותפה לתסכול, לקושי ולמאמצים.
לפום צערא אגרא.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכג

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אֵלֶיךָ נָשָׂאתִי אֶת עֵינַי הַיֹּשְׁבִי בַּשָּׁמָיִם:ב הִנֵּה כְעֵינֵי עֲבָדִים אֶל יַד אֲדוֹנֵיהֶם כְּעֵינֵי שִׁפְחָה אֶל יַד גְּבִרְתָּהּ כֵּן עֵינֵינוּ אֶל יְהוָה אֱלֹהֵינוּ עַד שֶׁיְּחָנֵּנוּ:ג חָנֵּנוּ יְהוָה חָנֵּנוּ כִּי רַב שָׂבַעְנוּ בוּז:ד רַבַּת שָׂבְעָה לָּהּ נַפְשֵׁנוּ הַלַּעַג הַשַּׁאֲנַנִּים הַבּוּז לִגְאֵיוֹנִים:
נקרא  19  פעמים

לוח מודעות

למעלה