ודאי שזה תקני, ורק זה תקני ולא המקף הרגיל...
המקף האמיתי הוא העליון (שנקרא גם מקף מחבר
והוא גם אחד מטעמי המקרא, לעומת הקו המפריד שבטעות מכונה מקף או מקף רגיל.
בכללי הפיסוק המופיעים בסוף אבן־שושן כתוב לאמר:
מקף (־
בא בין מילים להורות על קשר אמיץ ביניהן כמעט עד כדי התמזגותן למלה מורכבת אחת {וכמו בטעמי המקרא, מילים שמחוברות במקף נקראות בטעם אחד}
דוגמאות: בעל־בית, בית־ספר וכו'
קו מפריד (-) בא ב7 מקרים המפורטים שם. בהזדמנות אעתיקם.