דרוש מידע מענה לילד מחונן במגזר החרדי

מצב
הנושא נעול.

משה שאחא

משתמש פעיל
השאלה היא איזה חינוך *הם* מצפים לקבל.
טענות מסוג "בית הספר זה רק מקום להישגים ולא אכפת להם בכלל מחינוך ולכן יש כיתות מחוננים" צריכות להיבחן ביחס לשאלה האם זה תואם את מה שהם רואים כחינוך ולא את מה שאתה מחשיב.
אבל אם כותבים לגבי דברים שיש אצלם ורוצים להעתיק אלינו אז ברור שזה הולך לפי ההסתכלות שלי
 

משה שאחא

משתמש פעיל
אבל אם כותבים לגבי דברים שיש אצלם ורוצים להעתיק אלינו אז ברור שזה הולך לפי ההסתכלות שלי
יתכן
ויש דברים שאני מעדיף לא להבין
תדבר פעם עם מישהו שחזר בתשובה שעבר את מערכת החינוך שלהם ואני לא מדבר על כאלו שנפלטו אחוצה אני מדבר על כאלו שהיה להם עתיד מזהיר
 

sk1203

משתמש מקצוען
אבל אם כותבים לגבי דברים שיש אצלם ורוצים להעתיק אלינו אז ברור שזה הולך לפי ההסתכלות שלי
זה לא להעתיק
זה להעתיק את הקונספט ולקחת ממנו תועלת
אם נתעקש לא לקחת תועלת משום דבר שיש במגזר החילוני אנחנו נשאר תקועים במקום
וכי כל הארגונים שמסדרים דירות לבעלי מוגבלויות (הוסטלים בלע"ז) לא העתיקו את הקונספט מהציבור החילוני?
 

ח.ג.ג'.

משתמש מקצוען
אבל אם כותבים לגבי דברים שיש אצלם ורוצים להעתיק אלינו אז ברור שזה הולך לפי ההסתכלות שלי
אם הסיבה שאתה לא מעתיק היא המניעים שאתה מייחס להם, אז שאלת המניעים *שלהם* היא הרלוונטית.
אם אתה רוצה להגיד שכיתות מחוננים בציבור החרדי יהיו רק למטרת הישגים אישיים תוך התעלמות מחינוך, אז זה יהיה טיעון רלוונטי. אבל זו לא היתה הטענה - הטענה היתה שזה המניע אצל החילונים, ואם ככה, השאלה היא מה המניע שלהם ולא איך אתה מחשיב את החינוך שלהם.
 

משה שאחא

משתמש פעיל
הטענה היתה שזה המניע אצל החילונים, ואם ככה, השאלה היא מה המניע שלהם ולא איך אתה מחשיב את החינוך שלהם.
אבל מה לעשות שאותו מניע זה חלק מהחינוך שלהם וכל האמצעים כשרים ולא משנה האם זה יועיל למידות האישיות שלו האם זה יוסיף לו מבחינה אישית אלא רק לימודית שיהיה דוקטור שיהיה פרופסור שיהיה קצין שיהיה רמטכ"ל וכן ע"ז הדרך אבל חינוכית לא מעניין אותם כלום אפס
 

sk1203

משתמש מקצוען
זה לא קשור לחינוך
זה קשור לאורח חיים
כבת משפחה לבעל מוגבלות שמחוסר ברירה היה שנים בהוסטל חילוני
עד שמישהו הרים את הכפפה ופתח הוסטל לבחורים דתיים.

לפני כמה עשרות שנים (לדעתי 40 - 50 שנה) החינוך החרדי לקח את לימודי האנגלית מהחילונים!!
אז לטפל בילדים עם קשיים היא לא יכולה? כי החלונים עושים את זה?
נו באמת
 

ח.ג.ג'.

משתמש מקצוען
אבל מה לעשות שאותו מניע זה חלק מהחינוך שלהם וכל האמצעים כשרים ולא משנה האם זה יועיל למידות האישיות שלו האם זה יוסיף לו מבחינה אישית אלא רק לימודית שיהיה דוקטור שיהיה פרופסור שיהיה קצין שיהיה רמטכ"ל וכן ע"ז הדרך אבל חינוכית לא מעניין אותם כלום אפס
חזרנו שוב לזה שאתה מייחס להם מניעים בלי שיהיה לך מושג. פשוט החלטת שאין דבר כזה "חינוך" אצל חילונים, וששום דבר לא מעניין אותם פרט לטובתם האישית, וזהו.
אתה בדיוק כמו חילוני שלא מסוגל להבין שלחרדים יש ערכים, רק בגלל שהערכים שלהם שונים משלו, ולכן הוא מניח שכל החרדים פרזיטים שהדבר היחיד שמעניין אותם הוא לחיות על חשבון משלם המיסים החילוני.
 

משה שאחא

משתמש פעיל
חזרנו שוב לזה שאתה מייחס להם מניעים בלי שיהיה לך מושג. פשוט החלטת שאין דבר כזה "חינוך" אצל חילונים, וששום דבר לא מעניין אותם פרט לטובתם האישית, וזהו.
אתה בדיוק כמו חילוני שלא מסוגל להבין שלחרדים יש ערכים, רק בגלל שהערכים שלהם שונים משלו, ולכן הוא מניח שכל החרדים פרזיטים שהדבר היחיד שמעניין אותם הוא לחיות על חשבון משלם המיסים החילוני.
נראה לי שנקודת המחלוקת בנינו היא מהוא נקרא חינוך האם חינוך זה לצאת בסוף שנה עם ציון 100 ולהפך לסוג של אליתה מוצלח יותר או שחינוך זה לעצב אישיות טובה יותר וגם לומדים ומשתדלים לקבל ציונים טובים יותר
 

sk1203

משתמש מקצוען
אבל מה לעשות שאותו מניע זה חלק מהחינוך שלהם וכל האמצעים כשרים ולא משנה האם זה יועיל למידות האישיות שלו האם זה יוסיף לו מבחינה אישית אלא רק לימודית שיהיה דוקטור שיהיה פרופסור שיהיה קצין שיהיה רמטכ"ל וכן ע"ז הדרך אבל חינוכית לא מעניין אותם כלום אפס
זה לא נכון
אולי הערכים שמעניינים אותם בעיניך לא נחשבים
אבל לא חסרים חילונים שחשוב להם שהילדים שלהם ילמדו ערכים מסוימים. כבת משפחה של כמה כאלה

לא יודעת כמה מחוננים אתה מכיר, אבל ככזאת, יש לא מעט רגעים של סבל, בטח כילדה
ולא היה מזיק אם היו כמה שעות בשבוע של שיעור שיאתגר קצת יותר, ושיעור שמקנה כישורי חיים וצוות קצת יותר תומך וקצת יותר מכיר את הדברים שמעבר לגאונות.
 

ח.ג.ג'.

משתמש מקצוען
נראה לי שנקודת המחלוקת בנינו היא מהוא נקרא חינוך האם חינוך זה לצאת בסוף שנה עם ציון 100 ולהפך לסוג של אליתה מוצלח יותר או שחינוך זה לעצב אישיות טובה יותר וגם לומדים ומשתדלים לקבל ציונים טובים יותר
אין לך מושג מה אני מחשיבה חינוך, בדיוק כמו שאין לך מושג מה אכפת לחילונים
 

משה שאחא

משתמש פעיל
זה קשור לאורח חיים
כבת משפחה לבעל מוגבלות שמחוסר ברירה היה שנים בהוסטל חילוני
עד שמישהו הרים את הכפפה ופתח הוסטל לבחורים דתיים.

לפני כמה עשרות שנים (לדעתי 40 - 50 שנה) החינוך החרדי לקח את לימודי האנגלית מהחילונים!!
אז לטפל בילדים עם קשיים היא לא יכולה? כי החלונים עושים את זה?
נו באמת
ושוב שני הדוגמאות הללו זה לא קשור לא לאורח חיים ולא לחינוך
הצורה בטיפול (חינוכית) זה דבר שלא נראה לי שצריך לקחת מהם
 

sk1203

משתמש מקצוען
ושוב שני הדוגמאות הללו זה לא קשור לא לאורח חיים ולא לחינוך
הצורה בטיפול (חינוכית) זה דבר שלא נראה לי שצריך לקחת מהם
למה לא?
למה *הדבר* שהוא כמה שעות תמיכה שבועיות לילדים מחוננים קשור לחינוך יותר ממה שלימוד שפה זרה קשור לחינוך?
למה בחור חרדי ברמה גבוהה יחסית שחי בהוסטל בלי שבת, כשרות, צניעות בסיסית קשור לחינוך פחות מבית ספר שמרכז ילדים חרדים בעלי אתגרים מסוימים כמובן בהפרדה מלאה (כמו שעשו כבר לאוטיסטים, נכויות פיזיות מסוימות אאל"ט, גם זה בהשראת החילונים)
 

shimשימי

משתמש סופר מקצוען
ושוב שני הדוגמאות הללו זה לא קשור לא לאורח חיים ולא לחינוך
הצורה בטיפול (חינוכית) זה דבר שלא נראה לי שצריך לקחת מהם
לקחת את המילה "חינוך" בהגדרה שלך ואתה מצפה
שהכל יתנהל סביב זה

אבל שים לב -שגם לשיטתך יש חינוך ויש תשתית בסיסית לחינוך

למשל חינוך יכול להיות בעיינך חינוך לדרך ארץ
אבל ברור שתלמיד למשל שסובל מהפרעת קשב וריכוז וצריך כדור לאזן את החומרים הכימיים במח
זה יהיה חיובי שנלמד מהחילונים לקחת אם צריך במידת הצורך

על אותו משקל בדיוק גם המענה לתלמידים מסוג מסויים שבציבור החילוני יש לזה מענה(שנובע מתקציבים שיש להם
ולנו אין)
זה היה חיובי שהיו נותנים אתגר לתלמידים המחוננים

ובקיצור:ככל שהמערכת יותר מתקדמת היא יודעת לתת מענה לפרט ולכלל כאחד
ככל שהמערכת פחות מתקדמת ככה זכויות הפרט נזנחות וההתסכלות היא רק על הכלל(וזה מה שקורה במגזר שלנו
בגלל בעיות של חוסר תקציב)
 

sk1203

משתמש מקצוען
השאלה מה הם הערכים הללו והאם ניתן לקרוא לזה חינוך
פה אתה נכנס לוויכוח ביננו לבין החילונים על על מהם ערכים נכונים ומהו חינוך טוב.
למה על הערבים שמחנכים את ילדיהם לרצוח אנחנו אומרים שהם *מחנכים* וחילונים שמחנכים לשיר את התקווה ביום הזיכרון לרבין אומרים שהם לא מחנכים וזה לא חינוך? נכון, זה חינוך שאנחנו לא מסכימים אתו בגרם. אבל להגיד שזה לא חינוך? במה זה סותר את ההגדרה המילונית האובייקטיבית למילה חינוך? דעתך האישית לגבי ערכים X או Y לא מעניינת את המילון
 

משה שאחא

משתמש פעיל
יש דברים שצריך לטפל בהם בודאי אין דברים מושלמים בשום מקום ותמיד יש לאן להתקדם צריך לטפל בילדים מחוננים בטוח לי שיש מספיק אנשי חינוך שידעו לתת מענה ויתכן שזה יהיה דומה למה שהם עושים (כמובן לא בתוכן) אבל לקחת מודל לחיקוי זה בשום אופן לא. צריך שיהיה חשיבה עצמאית בכל צעד ולכן גם טיפול בילדים מחוננים אסור שיהיה הם עושים כך גם אנחנו נעשה כך
ולא סתם קורים לחינוך העצמאי חינוך העצמאי
 

משה שאחא

משתמש פעיל
פה אתה נכנס לוויכוח ביננו לבין החילונים על על מהם ערכים נכונים ומהו חינוך טוב.
למה על הערבים שמחנכים את ילדיהם לרצוח אנחנו אומרים שהם *מחנכים* וחילונים שמחנכים לשיר את התקווה ביום הזיכרון לרבין אומרים שהם לא מחנכים וזה לא חינוך? נכון, זה חינוך שאנחנו לא מסכימים אתו בגרם. אבל להגיד שזה לא חינוך? במה זה סותר את ההגדרה המילונית האובייקטיבית למילה חינוך? דעתך האישית לגבי ערכים X או Y לא מעניינת את המילון
אז תקרא לזה שהחינוך שלהם גרוע ומחינוך גרוע לא לומדים גם דברים שנראים טוב
 

shimשימי

משתמש סופר מקצוען
אז תקרא לזה שהחינוך שלהם גרוע ומחינוך גרוע לא לומדים גם דברים שנראים טוב
"חכמה בגויים תאמין"
"תורה בגויים אל תאמין"

אתה צודק שגדר המילה חינוך וכו' הוא משתייך להגדרת המילה "תורה" ולכן אין ללמוד מחילוני על מהות החינוך
אבל מדוע ללמוד דברים שקשורים "לחכמה" תשתית ובסיס

בדיוק כמו שלוקחים כדור ריטלין
ובדיוק כמו שהרבה דברים המגזר החרדי לוקח היום מהתרבות המערבית
אז מדוע שלא יקחו גם את העניין הזה?

איפה ראית פה משהו שסותר לחינוך?
 

YNG

משתמש פעיל
אומר משהו מאד בזהירות ולא מקצועי
אבל כן נראה לי שכדאי לבחון את זה
שיש סיכוי שבנוסף למחוננות שלו -הוא גם על הרצף
כי בד"כ ילד מאד מוכשר יכול להבין שאחרים לא כמוהו, ויש עוד כמה דברים שנשמעים לי משהו כזה
ואם הוא מאובחן על הרצף אפשר לקבל תקציב מביטוח לאומי
שוב חוזרת שזה רק לפתוח את הראש ולא ממקום מספיק מקצועי
ילד מחונן מאוד ממש לא יכול להבין למה חבר שלו לא מצליח לפתור משוואה ממוצעת,
התשובה קופצת לו בראש תוך כדי קריאה והוא לא מצליח לדמיין אפשרות שמישהו קורא אחרת ממנו, כמו שאדם רגיל לא יכול להבין מה ילד דיסלקטי רואה בקטע כתוב ויש עוד מגוון דוגמאות.
וזה לא קשור לתיקשורת, זה תסכול שאי אפשר לתאר שאתה מבין משהו שאחרים לא, ובנוסף לא מבינים אותך
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכ

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אֶל יי בַּצָּרָתָה לִּי קָרָאתִי וַיַּעֲנֵנִי:ב יי הַצִּילָה נַפְשִׁי מִשְּׂפַת שֶׁקֶר מִלָּשׁוֹן רְמִיָּה:ג מַה יִּתֵּן לְךָ וּמַה יֹּסִיף לָךְ לָשׁוֹן רְמִיָּה:ד חִצֵּי גִבּוֹר שְׁנוּנִים עִם גַּחֲלֵי רְתָמִים:ה אוֹיָה לִי כִּי גַרְתִּי מֶשֶׁךְ שָׁכַנְתִּי עִם אָהֳלֵי קֵדָר:ו רַבַּת שָׁכְנָה לָּהּ נַפְשִׁי עִם שׂוֹנֵא שָׁלוֹם:ז אֲנִי שָׁלוֹם וְכִי אֲדַבֵּר הֵמָּה לַמִּלְחָמָה:
נקרא  4  פעמים

אתגר AI

רישום קווי - חורף • אתגר 22

לוח מודעות

למעלה