אני חושב שאלו בעיות של עיר שגדלה במהירות בצורה לא פורפורציונלית, ביתר לא גדלה משמעותית כבר עשור, ויש זמן (וכמובן רצון) להשקיע בקיים.לכן הדגשתי, אני מתמקד בד' לעומת ביתר. נכון שזו לא ההשוואה הנכונה, כי בסוף ד' היא חלק מעיר גדולה, כמו שכתבת, אבל קצת פורפורציות.
לד' היה מגיע קו שיעבור רק אצלם בשכונה ומשם ל-38. אבל כמיטב המסורת, כל פיתרון לבעיה מסויימת, אמור בדרך לספק פיתרון לכמה בעיות נוספות.
אפשר להשוות א"ז לגבעה C שאמנם אין לה צורך בקווים חדשים, אבל לא הוציאו לה אוטובוס מיוחד לירושלים אלא האריכו את 292.