בלת"ק חלקי.
אצלינו בכרפס אוכלים חתיכת צנון עם פטרוזיליה.
אצלינו בכרפס אוכלים חתיכת צנון עם פטרוזיליה.
דווקא לשלנו אין בכלל טעם של געפילטע פיש.בשר טחון, בצל, תפו"א, תבלינים.
עושים מזה קציצות בינוניות, מבשלים עם סוכר, בצל וגזר.
אוכלים את זה קר מאוד, כי כשזה חם/חמים יש לזה כן טעם של בשר, הקירור מזכיר קצת טעם של געפילטע פיש רגילים...
אתם לא אוכלים גם חזרת כי זה חריף?אנחנו אוכלים פלפלים.
אבל לא פלפלים חריפים.
כל דבר חריף, לא אוכלים, ובכלל זה שום יבש.
הסבים שלי אכלו רק ירק שהם קטפו מהגינות.
אנחנו לא שם.
אנחנו קונים פירות וירקות רגיל.
את הפלפלים, אנחנו קונים רק פלפלים שמורים, ממקומות שאנחנו סומכים עליהם, כי זה מיובש.
ניסיתי אני לגדל פלפלים חריפים, ולא הצלחתי.
בקיצור, אנחנו אוכלים כל מה שלא מתועש.
לא בטוחה שקשור דווקא לצאנז.אני לא הולכת לקרוא 12 דפים, כך שאין לי מושג אם כתבו את זה כבר או לא.
בצאנז מכינים שמן משמעלץ זה אומר שבקושי אפשר לאכול חלבי, כי גם חביתה נהיית בשרית.
הם גם מרתיחים את הסוכר לפני החג ובחג עצמו משתמשים רק במי סוכר
לאו דוקא, הסיבה בגלל שרצו לחסוך ולקחו את הפועלים הכי זולים, במקום לקחת מומחים.כמדומני בעיקר בגלל שנעשה בצורה תעשייתית יותר, כך שאי אפשר להקפיד על כל מיני דברים [בעיקר שהיות] באותה מידה שיכלו כשכל אחד אפה בחצר האחורית כמות קטנה מידי יום יומיים.
לא.אתם לא אוכלים גם חזרת כי זה חריף?
נושא מעניין ורחב מאד. אני אשמח להחכים במנהגים שונים.
כן בדיוק שמעתי על זה היום בפעם הראשונה !על חד פעמי רק בצבע לבן, הפשוטים.
ומפיות רק לבנות- בלי שום עיטורים -שמעתם?
נעים להכירכן בדיוק שמעתי על זה היום בפעם הראשונה !
על מישהו שלא היה משתמש בח''פ עם עיטורים מחשש מהחומרים שבעיטורים
אופציה נוספת:המסורת של אכילת מצות מכונה בארץ ישראל, הוא בערך מלפני 100-120 שנה.
בשביל לחדד את הנושא;
יש כאן שני אפשרויות;
או שאומרים שמימות משה רבינו ועד להמצאת מצות מכונה ....
או שאומרים שבמצות יד חלה ירידת הדורות בגלל שכל הארחי פרחי עבדו שמה. ובמצות מכונה יש סדר ממוחשב ומתקדם [לפי הירא"ש של המתכנת/נותן הכשרות].
קרי, שזה ענין דינמי ומשתנה ממאפיה למאפיה. ואין לזה כל קשר בין יד למכונה.
יש לכם מידע איפה אפשר להשיג אותו?לכל המקלפים: יש מקלף לעגבניות שהוא כמו מקלף רגיל, רק הלהב משונן ולחלק מהאנשים נוח איתו יותר כי הוא לא מחליק על הקליפה. והוא גם נח במיוחד לפלפלים.
שמעתי.על חד פעמי רק בצבע לבן, הפשוטים.
ומפיות רק לבנות- בלי שום עיטורים -שמעתם?
אצל סבי גם נהגו את החומרות הנ''ל ++++בלת"ק
אצל סבא וסבתא שלי:
א. אין שמן רק שמאלץ כלומר כל חביתה זה להיות בשריים.
ב. אין בכלל דברים תעשייתים (קמח תפו"א צ'פס שוקולד שתיה מתוקה וכדו'), סוכר מבושל, מלח בני משפחה הולכים עם גיפים להרי סדום וחוצבים בהר ומביאים חתיכה וטוחנים את זה, קפה קונים פולי קפה טבעיים וקולים בבית וטוחנים,
ג. אין פלסטיק בכלל (גם לא מפה ח"פ) מסחטת תפוזים מסריחה מברזל
ד. כל כלי שנופל על הריצפה נפסל עד שנה הבאה וכן כלים שח"ו נגע בהם שרויה (ואל תשכחו שאין חד"פ)
ה. מצות אוכלים כל סעודה כזית מטר מהשולחן לתוך שקיות ורק אז מביאים את האוכל.
מעניין שאת החלב לא נוסעים כמו אצלנו לחלוב מהפרה ביסודות.ו. ומה שכן אוכלים זה דגים עופות בשר ביצים ירקות (לא שום וחצילים) חלב וגבינה בלבד
מה עם 'אל תטוש'?ומה שמעניין שאף אחד מהילדים לא המשיך במסורת (מעניין למה)
עם כל הכבוד, זה הגישה של המדענים, שהסבים שלנו היו אנלפבתים והמדע מתקדם כל דור.אופציה נוספת:
התורה ניתנה לבני אדם, לא למלאכים. כל דור עושה את ההכי טוב שיש לו. בדורות הקודמים לא היו מכונות, אז הם עשו הכי טוב שהם יכלו.
אבל עדיין יש חששות לחמץ.
אבל זה היה הכי טוב שהם יכלו.
בדור הזה יש לנו יכולת לעשות יותר טוב, אז אנחנו צריכים לעשות יותר טוב, ולא לגעת במה שעשו פעם, כי במה שעושים היום יש הרבה פחות חששות לחמץ.
עוד 100 שנה אולי תהיה יכולת לעשות יותר טוב. ואז מה שאנחנו עושים היום יהיה מה שלא נוגעים בו.
זה מריח גישה משכילית ומתקדמת.בדור הזה יש לנו יכולת לעשות יותר טוב, אז אנחנו צריכים לעשות יותר טוב, ולא לגעת במה שעשו פעם, כי במה שעושים היום יש הרבה פחות חששות לחמץ.
מה הקשר???????עם כל הכבוד, זה הגישה של המדענים, שהסבים שלנו היו אנלפבתים והמדע מתקדם כל דור.
אצלינו יודעים שזה לא נכון [אפשר לפתוח אשכול מיוחד עבור הנושא].
וכמה שהדורות הראשונים היו יותר חכמים, וכמה שיותר קרובים להר סיני יותר זהירים במצוות, תראה את הכמות של הניקים שכותבים שהדור הצעיר הרבה פחות מחמיר, כל אחד מהסיבות שלו.
יש דברים שמחוסר זמינות, נאלצו להסתפק במה שיש, לדוגמא שפעם היה סט ארבעת מינים אחד לכל הקהילה. והיום ב"ה יש מספיק לכולם.
אבל לבוא ולהגיד
זה מריח גישה משכילית ומתקדמת.
מתנצל על הדברים החריפים, אבל זה ההרגשה שלי.
אז אני מתנצל על הביטוי 'גישה משכילית'.מה הקשר???????
אמרתי שהם היו פחות טובים? פחות החמירו?
היו להם כלים פחות טובים, וממילא פחות יכולות, וזה נתון עובדתי.
מקבל את ההתנצלות, אבל באמת, בפעם הבאה צריך לקרוא מה השני כתב. מה שכתבת פשוט לא קשור בשום אופן למה שאני כתבתי... לי אין בעיה, במיוחד שאי ההבנה נפתרה; אבל יש אנשים שעלולים להפגע.אז אני מתנצל על הכינוי 'גישה משכילית'.
וכל דור צריך לקיים אותם כפי יכולתוהתורה אמרה לאכול מצה, ונתנה הוראות מפורטות איך נזהרים מחמץ, הוראות אלו נמסרו דור אחר דור.
אתה יכול להגיד אותו דבר על שרויה.ברגע שמתחילים עם ה'חומרה' של מצות מכונה, זה יכול להביא למצב שיגידו;
שהיום ש'מחמירים' לאכול רק מצות מכונה, כבר אין צורך להחמיר ב... וב...
גם אם זה נכון. איפה פה הקשר לדיון על החומרה?ולכן צריך לומר את האמת שהיה בעיה שמצות יד זה המון כח אדם, ולכן אנשים חפשו כח אדם זול, וזה גרם למכשולות. והמכונה פתרה את זה
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
26.11
כ"ה חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
27.11
כ"ו חשוון
נפתחה ההרשמה!
קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכו
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו: