מחיר לשעת עבודה נגזר מזה שבעצם הוא 'מפסיד' אותו סכום באותו זמן.
טכנאי שיכול להרויח על תיקון מכונת כביסה ואתה בא לבזבז לו את הזמן רק 'לראות' אם יש בעיה, אז הוא אומר בצדק, תשלם לי מחיר שהייתי יכול להרויח בזמן הזה. טכנאי אמין וישר, אינו גובה תוספת תשלום על הבדיקה אם בסופו של דבר הלקוח לקח אותו לתקן הבעיה.
ואם הגיע לתיקון, ועבד שעה ולא הצליח לתקן, אכן אסור לו לבקש מחיר מלא, בדיוק כמו המטפל. אין שום הגיון שאני ישלם פעמיים, אחד על נסיון לתיקון, ועוד אחד על התיקון.
שעת עבודה שלו שווה מחיר מסוים, כאשר הידע והמקצועיות מתנזקים בסופו של דבר לתיקון ולעזרה. אחרת אין לי כלום מהמקצועיות וידע שלו, ואין שום סיבה שאני ישלם עליו.
מה שנכון הוא, שאם המטופל לא הגיע לתור שנקבע, או שאינו משתף פעולה עם המטפל, אז המטפל יכול לטעון, הרי שעת עבודה שלי יכולה להיות שווה כך וכך, ובזה שהוא לא משתף פעולה הוא מפסיד אותי, ולכן יכול לבקש עליו כסף במחיר מלא.