טור דעה מי יעלה את מעלה עמוס?

מצב
הנושא נעול.

ראש לשועלים

מהמשתמשים המובילים!
נו נו
לחסידים
למה לא כתוב פה רכסים למשל?

כדאי להתעדכן- לא כל הניקים והגולשים בפורום הם חסידים
יש עוד זרמים
וגם רכסים לדוג' הוזכרה באשכול זה כיפתרון...
רכסים קרובה למרכז? אולי גם עכו?
 

ראש לשועלים

מהמשתמשים המובילים!
שאלו פה מי קרובה למרכז?
שאלו פה מי פתרון דיור
וזו היתה המסקנה של התגובה עליה הגבתי

אפשר גם לשאול- עמנואל בטיחותית? בקו הירוק?
רכסים כן.
הצעה: לא להגיב להודעות שלא קראת.
 

ר. המוסד

משתמש מקצוען
אוקי
אז חוזרת בי
רכסים באמת רחוקה מאד מהמרכז
היא פתרון דיור מצוין על אף ולמרות צפוניותה וריחוקה

בלי קשר לתגובה הראשונה
מקובל?
נכון
יש לה את המעלות שיש רק לה
אין לה את בעיית הבנייה של בנייה בשטחי יו"ש
וגם היא עיר חרדית ולא צריך טובות מאיזה ראש עיר חילוני
 

מוטי.

משתמש צעיר
ביקוש תמיד יהיה כל אחד ילך לאיפה שיסתדר לו ונוח לו אך כמה שיבנו לחרדים לא יהיה מספיק צריך לקדם כל מקום אפשרי ולחשוב על שנים קדימה
מה שברור שמדובר על יישוב מבוקש ואני מכיר המון משפחות שחולמים לגור ביישוב זה אך אין כבר כמעט דירות לקניה בשלב זה
 

צילומנציה

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
גרתי במעלה עמוס לפני 40 שנים- מהיום הראשון שהוקם
מעט אחרי היוולדו- כבר היו בו ויכוחים ומריבות עד לב השמים
הרב הלל זקס זצ"ל- היה ממקימי היישוב, אך הוא ואנשיו פרשו לאחר תקופה קצרה כתוצאה מהמריבות הללו...
 

שנא

משתמש פעיל
וילות במעלה עמוס למי שלא יודע מדובר בדרך כלל בקראוונים...
(חוץ מהוילות החדשות שלכאורה המחיר לא נמוך בכלל)
אין היום כמעט שום קראוונים למכירה.
מדובר בווילות חדשות, המחיר הוא בערך 2.5
 

שנא

משתמש פעיל
היישוב פועל לשנות את התב"ע מתב"ע של יישוב לתב"ע של עיר, כך שיוכלו לבנות שם בנייה רוויה (מדברים על בניינים של 9 קומות - במיצד השכנה בונים כבר 4/5 קומות.
איך שאני מבין מעלה עמוס המחירים לשלשה חדרים בערך 1.2, ובקריית גת 1.6 לא כזה הפרש גדול.
בוודאי אחרי ההגרלות בקריית גת לכאורה מחיר דירת שלשה חדרים לא יהיה יותר מ1.2.

הפיתוח במעלה עמוס יקר-קרקע סלעית, וכן בגלל שבונים רק 2 קומות עלות הפיתוח מתחלקת בין הרבה פחות דירות (שטח שבעיר אחרת בונים 600 דירות, במעלה עמוס בונים 60 דירות, ואם הפיתוח לכל השטח עולה נניח 20,000,000 אז במקום שיעלה לכל דירה 33,000 ש"ח, עולה 333,000 ש"ח (20 מיליון לחלק ל60 דירות). לכן אלו המחירים היום. אם יבנו בניינים גבוהים יתכן שהמחיר יוזל.

מבחינה אסטרטגית כדאי לפתח עכשיו את מעלה עמוס כדי שיהיה עוד מקום למגורים לחרדים בעתיד.
 

די

משתמש סופר מקצוען
היישוב פועל לשנות את התב"ע מתב"ע של יישוב לתב"ע של עיר, כך שיוכלו לבנות שם בנייה רוויה (מדברים על בניינים של 9 קומות - במיצד השכנה בונים כבר 4/5 קומות.
9 קומות נשמע מוגזם למעלה עמוס...
מדובר בווילות חדשות, המחיר הוא בערך 2.5
כמה מטר/חדרים?
 

שנא

משתמש פעיל
לגבי דמי כניסה ליישוב העניין אינו חוקי כלל וגם במעלה עמוס היישוב לוקח פיקדון (בניגוד לחוק ) של 50 א ש''ח מכל משפחה חדשה
מעניין שיש המון יישובים בכל הארץ מכל הסוגים שלוקחים סכומים כאלה ויש שאפילו יותר.
הפיקדון הוא כדי שתבוא לגור בדירה שקנית ולא תשכיר אותה. לגיטימי לחלוטין כדי למנוע עליית מחירים.

הנידון פה הוא לא של חוק או לא חוק. זה משהו שקורה בהמון מקומות בברכתם של רבנים חשובים וגדולי ישראל שנתנו תוקף הלכתי להחלטות ועדות איכלוס.
 

ר. המוסד

משתמש מקצוען
מספיק צריך לקדם כל מקום אפשרי ולחשוב על שנים קדימה
זה הבעיה,
שכל הזמן אומרים שצריך "לפתור" את מצוקת הדיור
אבל לא ממוקדים בפתרונות קונקרטיים
ואני מכיר המון משפחות שחולמים לגור ביישוב
בגלל זה שיש כאלו (מיעוט) שחולמים לגור ביישוב
אני לא חושב שנציגי הציבור צריכים להפעיל את כל המאמצים שלהם בכדי להגשים את החלום הפסטורלי שלהם

הדגש שלהם לפתרון צריך להיות במקום שהכי זמין, עם הכי הרבה דירות,
ואם אפשר במקום לא מאד מרוחק במחיר סביר,
בשביל זה יש את שלושת המקומות: קריית גת עמנואל, ומי מוכן קצת להצפין אז גם רכסים.
 

מוטי.

משתמש צעיר
גרתי במעלה עמוס לפני 40 שנים- מהיום הראשון שהוקם
מעט אחרי היוולדו- כבר היו בו ויכוחים ומריבות עד לב השמים
הרב הלל זקס זצ"ל- היה ממקימי היישוב, אך הוא ואנשיו פרשו לאחר תקופה קצרה כתוצאה מהמריבות הללו...
זה אומר דבר אחד שלטובת כולם צריך להחליף שם את כל המערכת
זה הבעיה,
שכל הזמן אומרים שצריך "לפתור" את מצוקת הדיור
אבל לא ממוקדים בפתרונות קונקרטיים

בגלל זה שיש כאלו (מיעוט) שחולמים לגור ביישוב
אני לא חושב שנציגי הציבור צריכים להפעיל את כל המאמצים שלהם בכדי להגשים את החלום הפסטורלי שלהם

הדגש שלהם לפתרון צריך להיות במקום שהכי זמין, עם הכי הרבה דירות,
ואם אפשר במקום לא מאד מרוחק במחיר סביר,
בשביל זה יש את שלושת המקומות: קריית גת עמנואל, ומי מוכן קצת להצפין אז גם רכסים.
התכוונתי על זוגות צעירים שגרים בשכירות שחולמים על דירה משלהם במקום קרוב במקום להדרים ולהצפין ... לכל מיני ערים מרוחקות וזה לא מיעוט גם אם תוציא אלפי יחידות לשיווק במקום במחיר נורמלי הכל יחטף מיידי
ובעזרת ה בעתיד זה עוד יקרה מעלה עמוס תהפוך לעיר ואם בישראל בדיוק כמו ביתר ויותר מזה ולזה נתן רוזנבלט התכוון וזה גם בדרך לשם השאלה רק כמה זמן זה יקח אם תוך עשור או פחות
לגבי קריית גת ועמנואל זה לא סותר צריך לקדם את הבניה בכל המקומות האפשריים בסוף הרי יבנו בכל המקומות אז מדוע לא להתקדם כשכל הכוח היום אצל הציבור החרדי
מדובר כנראה על בניינים מדורגים כך שזה לא כזה מפחיד אם זה 9 קומות - כמו שיש בביתר עם כמה קומות מינוס
מה המקור ל9 קומות ?
 
נערך לאחרונה ב:

ה'רועה'

משתמש רשום
בס"ד
מי יעלה את מעלה עמוס?

הטורים שפרסמנו כאן בשבועות האחרונים חוללו מפנה כל אחד בתחומו: הרעיון של מאגר הלוואות פנים חרדי קורם עור וגידים לפחות בשני פרוייקטים מובילים בציבור החרדי, והרעיון של פנייה לקבלנים בערי פריפריה מתקדם וכבר החלו מגעים עם קבלנים בכמה ערים, מי יתן ישועת ישראל.
וזה מביא אותנו אל הנושא המדובר ביותר במגזר והיא השאלה איפה תוקם עיר חרדית חדשה. שימו לב: השאלה איננה אם תוקם, כי זה ברור שאם יש לנו קדנציה נפלאה כזו שכל הכוכבים מסתדרים לנו, שרי שיכון ופנים חרדיים, שר אוצר כמעט חרדי, וראש ממשלה שצריך את החרדים, ברור שתקום עיר חרדית, אולי אפילו יותר מאחת, השאלה רק היכן.
וכאן היפנה את תשומת ליבי, הרב שלמה פרידמן, יהודי יקר שאני מעריך, איש חזון ומעש שמנהל רשת של חיידרים חסידיים בהתיישבות החרדית החדשה, כי במקום לחפש את העיר המיוחלת בחולות כסיף בסוף העולם דרומה (יזמה מבורכת בעיקרון, אם רק יסדרו את הבעיות), או בסובב קרית גת עם הצרות שלה (הלוואי, אם רק יסתדרו עם השונאים והבג"ץ), במקום להצפין עד הגולן או להדרים עד מצפה רמון, הפתרון נמצא ממש מתחת לפנס: מעלה עמוס.
מעלה עמוס הוא היישוב הפסטורלי ביותר שיש לציבור החרדי, פחות ממאה וחמישים משפחות נהנים מאיכות חיים שאין לה אח ורע בשום מקום, הצימרים שם תפוסים עד לאמצע החורף הקרוב והכי חשוב: בניגוד לכל פתרון דיור אחר, כאן אנחנו מדברים על 30 דקות בלבד מירושלים, 20 מביתר, ועשר מאפרת שהיא עיר דתית חשובה. בדיוק כמו בסיפור של רבי נחמן מברסלב, אין צורך לחפש את האוצר בגשר הרחוק שטרם נבנה, צריך טיפלה לחפור ולגלות שהוא נמצא צמוד לבית שלנו.
אך הטור הזה אינו עוסק בתיירות פנים והמלצות על כפרי נופש, מה שמעניין אותנו זה עתודות הבנייה של היישוב, וכאן אנחנו מקבלים נתונים מדהימים.
מעלה עמוס, ביחד עם מיצד הסמוכה (יישוב חרדי נוסף בגוש עציון) חולשים יחדיו על שטח בגודל של כ-20,000 דונם, לשם השוואה: תחום השיפוט של מודיעין עילית על 130,000 תושביה הוא פחות מ5000 דונם, עכשיו תעשו חשבון כמה דירות אפשר להכניס כאן, גם אם בסטנדרטים שפויים יותר מאשר בעיר התורה.
אלא שבעוד רוב הערים החרדיות (מלבד בית שמש) מתקרבות לתקרת הזכוכית שלהן, מ"ע הגיע כבר לשיפולי דיר קדיס חרבתא ובלעין, ביתר כבר נוגעת בחוסאן ובתיר ושאר מרעין בישין, ואפילו אלעד מיצתה כבר את ההתרחבות (אלא אם כן מתייחסים לקברים כדירות), הרי שמעלה עמוס לא מוגבלת כמעט בשום צד שלה, אפשר להתרחב עד ים המלח מבלי להפריע לאיש, גם לא פלסטיני.
אני לא ממציא כאן את הגלגל אלא רק מכריז על קיומו. כבר לפני ארבעים שנה מונה לראש הוועד של היישוב אברך צעיר ומוכשר במיוחד בשם אריה דרעי שגילה את הפוטנציאל של המקום, אלא שבורא עולם רצה אחרת וגילו אותו ואת הפוטנציאל שלו ושלפו אותו משם היישר למשרד הפנים, אחרת כנראה היישוב הזה היה היום נמנה בין הערים החרדיות הגדולות והחשובות.
אז אם כל כך טוב למה כל כך רע? אם יש לנו עיר עם סדר גודל כזה בקרבה כזו, איך זה שהמקום לא מתפתח? השאלה מתעצמת כאשר אנו רואים את היישובים מסביב, המשגשגים במספרים שמוציאים לארגוני השמאל את העיניים. כך למשל היישוב הצמוד "איב"י הנחל" שהוקם בעיקרון עבור חוזרים בתשובה חסידיו של רבי ישראל בר אודסר, אך בהעדר התפתחות ואנשים שיבואו לגור שם הגיעו לגור משפחות דתיות לאומיות, ותוך כמה שנים המקום הפך ליישוב דתי עם תנופת בנייה אדירה של מאות דירות, בתים תבנה ואיש אחר יחנכנו. אז איפה נכשלנו שהם הצליחו?
והתשובה היא שפשוט אין מי שייקח אחריות בציבור שלנו על המקום, על מנת שהעיר, כל עיר, תתקדם יש צורך בנציגים שרוצים את המטרה של בניית הדירות ועוסקים בעניין זה, יש צורך בתכנון ובהכנת מכרזים, בהשגת תקציבים ואישורם. ביישוב הזה יש בעיות נוספות שדורשות התערבות של הנציגים החרדיים בכנסת ושל גדולי ישראל שליט"א ואין כאן מקומם להאריך, אך הנציגים שלנו עסוקים ובצדק – או לפחות היו עסוקים עד השבוע לאשר את תקציב המדינה שמקנה להם שקט עד פורים תשפ"ה – וכנראה הדברים חשובים הרבה יותר מאשר סתם לדאוג לדירות, והנושא נזנח, חבל.
ועוד נקודה עדינה: מעלה עמוס ומיצד נמצאים בין 22 יישובים של המועצה האיזורית גוש עציון, שבראשה עומד מר שלמה נאמן, אשר כשמו כן הוא = נאמן לערכים של ההתיישבות היהודית ביו"ש, בתפקידו הנוסף כיו"ר מועצת יש"ע. אלא שכמה שאחינו הדתיים אוהבים אותנו עדיין הם אוהבים יותר את עצמם, ולכן אי אפשר לצפות ממנו ומהצוות הנפלא שלו, שכאשר מגיעות הזדמנויות הוא יעניקם דווקא לציבור החרדי. כאן שוב מגיעה הנקודה שבשבילה הלכנו לבחירות חמש פעמים בשנתיים האחרונות, כאן אנחנו צריכים את נציגינו ובראשם שר השיכון ויו"ר וועדת הכספים שילחצו היכן שצריך (הם יודעים איך ואיפה ללחוץ, רק צריכים לרצות) על מנת שמעלה עמוס תהפוך לעיר חרדיות עם אלפי ורבבות דירות. אחרת, חבל.
חבל על אלפי דירות שאפשר לבנות לציבור החרדי, חלקן מעכשיו לעכשיו וחלקן מעכשיו למחר, ואם לא עכשיו, כשיש בידינו את הכח איפה שצריך – אימתי.
אם הגענו עד מעלה עמוס, פעם דברתי עם יזם כלשהו שטען שביישוב צופים ישנם עתודות קרקע עם אישורי מינהל של כמה אלפי יח"ד, צופים ממוקמת כמה דקות מכפר סבא וכ 2.5 ק"מ מהגדר של הקו הירוק מה שמאפשר פריצת כביש גישה לא דרך השטחים, אז הבנתי שהבעיה העיקרית זה שהתב"ע היא לבניית וילות והיישוב מתנגד לשינוי כי לא רוצים שהחרדים ישתלטו, אולי הגיע הזמן גם לזה...
 

למדן וידען

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
הייתי ממליץ לך לקרוא את כל מה שכתבו כאן באשכול גם אנשים שהיו שם וגם אנשים שגרים שם והם נותנים נתונים אחרים חוץ מקצת פחד או אי נעימות בנסיעה האווירה ביישוב עצמו רגוע
אז או שלא מדברים על אותו מקום או שאתה היית בדיוק בזמן רגיש ומפחיד וכמו שאתה מתאר בתקופת הפיגוע בנווה יעקב........
ברור לי שמי שגר שם חן המקום על יושביוץ
בנוסך שגם מי שעובד בביוב יכול לשבת ולאכול שם אחרי שהתרגל.

וכאמור, אפשר לשכנע ולפסטרל את המקום.
נהיה מציאותיים, זה לא יתפוס.
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמז

א הַלְלוּיָהּ כִּי טוֹב זַמְּרָה אֱלֹהֵינוּ כִּי נָעִים נָאוָה תְהִלָּה:ב בּוֹנֵה יְרוּשָׁלִַם יְהוָה נִדְחֵי יִשְׂרָאֵל יְכַנֵּס:ג הָרֹפֵא לִשְׁבוּרֵי לֵב וּמְחַבֵּשׁ לְעַצְּבוֹתָם:ד מוֹנֶה מִסְפָּר לַכּוֹכָבִים לְכֻלָּם שֵׁמוֹת יִקְרָא:ה גָּדוֹל אֲדוֹנֵינוּ וְרַב כֹּחַ לִתְבוּנָתוֹ אֵין מִסְפָּר:ו מְעוֹדֵד עֲנָוִים יְהוָה מַשְׁפִּיל רְשָׁעִים עֲדֵי אָרֶץ:ז עֱנוּ לַיהוָה בְּתוֹדָה זַמְּרוּ לֵאלֹהֵינוּ בְכִנּוֹר:ח הַמְכַסֶּה שָׁמַיִם בְּעָבִים הַמֵּכִין לָאָרֶץ מָטָר הַמַּצְמִיחַ הָרִים חָצִיר:ט נוֹתֵן לִבְהֵמָה לַחְמָהּ לִבְנֵי עֹרֵב אֲשֶׁר יִקְרָאוּ:י לֹא בִגְבוּרַת הַסּוּס יֶחְפָּץ לֹא בְשׁוֹקֵי הָאִישׁ יִרְצֶה:יא רוֹצֶה יְהוָה אֶת יְרֵאָיו אֶת הַמְיַחֲלִים לְחַסְדּוֹ:יב שַׁבְּחִי יְרוּשָׁלִַם אֶת יְהוָה הַלְלִי אֱלֹהַיִךְ צִיּוֹן:יג כִּי חִזַּק בְּרִיחֵי שְׁעָרָיִךְ בֵּרַךְ בָּנַיִךְ בְּקִרְבֵּךְ:יד הַשָּׂם גְּבוּלֵךְ שָׁלוֹם חֵלֶב חִטִּים יַשְׂבִּיעֵךְ:טו הַשֹּׁלֵחַ אִמְרָתוֹ אָרֶץ עַד מְהֵרָה יָרוּץ דְּבָרוֹ:טז הַנֹּתֵן שֶׁלֶג כַּצָּמֶר כְּפוֹר כָּאֵפֶר יְפַזֵּר:יז מַשְׁלִיךְ קַרְחוֹ כְפִתִּים לִפְנֵי קָרָתוֹ מִי יַעֲמֹד:יח יִשְׁלַח דְּבָרוֹ וְיַמְסֵם יַשֵּׁב רוּחוֹ יִזְּלוּ מָיִם:יט מַגִּיד (דברו) דְּבָרָיו לְיַעֲקֹב חֻקָּיו וּמִשְׁפָּטָיו לְיִשְׂרָאֵל:כ לֹא עָשָׂה כֵן לְכָל גּוֹי וּמִשְׁפָּטִים בַּל יְדָעוּם הַלְלוּיָהּ:
נקרא  2  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה