וכאשר אבדתי אבדתי
משתמש מקצוען
אני מה אעשה...לייק, תודה, חחח, וכו' כו'
אם אני אוהב משהו אני שם עליו לייק...
אני מה אעשה...לייק, תודה, חחח, וכו' כו'
המניפסט הקומוניסטי של קרל מרקס ופרידריך אנגלס היה יותר קריא חחחנסתי להשתמש במילים מקצעיותעל משהו שכתב התחלתי לכתוב בלשון יותר פשוטה, ברצוני לשמוע את דעתכם:
מקום התבטאותה של הנשמה
דוגמא א-
בחקר זה נעסוק בפילוסופיה פסיכופיזית, השופטת את חיבור הגוף לנפש, האם אכן ההנחה המוניסטית היא הנכונה, או שיש יותר לצדד כפי ההנחה הפלורליסטית שיש לבני האנוש ריבוי דעות מגוונות. על כן בראש דברינו נצטרך לעמוד על התודעה האנושית, האם היא רק קוגנטיבה סובייקטיבית, שאינה ניתנת להפרכה או לחלופין להוכחה, אלא רק לתחושה מזווית אישית. או שמא יש הוכחה לוגית אובייקטיבית, שאינה ניתנת לעירעור.
דוגמא ב-
בתחילה נבוא להבין מה הצורך להתחבר אל הנשמה? ובמבט יותר ממוקד נשאל, מה ההבדל בין אדם שחי את חייו כשהוא מחובר אל נשמתו, לאדם המובדל ממנה? האם יש הבדל "מעשי" בניהם, או רק הבדל "חשבתי-תאורתי"? ובניסוח יותר מעמיק נשאל, היכן מתבטאת הנשמה בחיי היום-יום שלנו? האם ההתבטאות היא רק ברגש, כמו לדוגמא: אדם המחובר לנשמתו, תפילתו תהיה יותר מהלב, וכן מצוותיו תעשנה יותר בשמחה ובהתעלות. או שנאמר שבטויה של הנשמה מתבטא גם בפן המעשי-מציאותי, כמו לדוגמא: אדם המחובר לנשמתו מצוותיו ייעשו באופן "מציאותי" שונה מאשר אדם המובדל מנשמתו. ויש להוסיף שגם במידה ונניח שיש שוני גם באופן מעשי-מציאותי, עדיין יש צורך לברר, האם השוני יתכן רק בין אדם המובדל מנשמתו לאדם המחובר לה. או שנאמר שגם בין שני בין אדם המחוברים לנשמתם, יתכן שוני מעשי-מציאותי?
אתה חייב להקפיד על הטיות נכונות (זכר / נקבה), בפרט כשאתה משתמש בשפה כזו.בסוף ניסחתי כך [זה היה די מתיש...]:
אקסיומת פשוטה ובפרט ביהדות שיש נפש, אולם מה תוכנותיה וכיצד צורת תפקודה, זה בהחלט פילוסופיה פסיכולוגית ארוכה. הקושי העיקרי בחקר זה, הוא שרוב ככל הטענות אינם טענות לוגיות מוכחות ומוכרחות, אלא יותר נוטות להיות סובייקטיביות הנסמכות על תצפית פסיכואנליטית חלקית, וחלקן אף בגדר פסבדו מדעי בלבד.
כדי להבין את התשובה לשאלת הבסיס במחקרנו מה תפקידה של הנפש, נצטרך להתמקד בכמה שאלות: א. כיצד יש להגדיר את הנפש בתודעת האדם? ב. מה צורת תפקודה של הנפש, האם היא רק סובייקטיבית המתמקדת ברגש ובשינויי האופי בין בני-האדם, או שהשלכותיה הם גם אובייקטיביות המשנות למעשה בתפקוד היום-יומי? ג. האם תכונות הנפש הם אוניברסליות השוות בין כל סוגי האנשים, כפי טענת המוניזם, שהכל נובע מעיקרון יחיד וברור. או שתכונותיה הם אינדיבידואליות השונות בין אדם לחבירו, כפי טענת הפלורליזם, שלמין האנושי ישנן דרכי חשיבה שונות, אשר אינן תמיד עולות בקנה אחד? ד. האם תכונות הנפש הם רק סוג אופי-אישיותי, או שיש בה תכונות עמוקות יותר של דת ומצפון?
השתמש בדרך זו. השימוש המרובה במילים לועזיות ו'גבוהות' מוריד את החשק לקרוא.זה בכלל מוגזם ועדיף להשאיר כך
אתה יודע להסביר במילים פשוטות כל מה שכתבת?בסוף ניסחתי כך [זה היה די מתיש...]:
אקסיומת פשוטה ובפרט ביהדות שיש נפש, אולם מה תוכנותיה וכיצד צורת תפקודה, זה בהחלט פילוסופיה פסיכולוגית ארוכה. הקושי העיקרי בחקר זה, הוא שרוב ככל הטענות אינם טענות לוגיות מוכחות ומוכרחות, אלא יותר נוטות להיות סובייקטיביות הנסמכות על תצפית פסיכואנליטית חלקית, וחלקן אף בגדר פסבדו מדעי בלבד.
כדי להבין את התשובה לשאלת הבסיס במחקרנו מה תפקידה של הנפש, נצטרך להתמקד בכמה שאלות: א. כיצד יש להגדיר את הנפש בתודעת האדם? ב. מה צורת תפקודה של הנפש, האם היא רק סובייקטיבית המתמקדת ברגש ובשינויי האופי בין בני-האדם, או שהשלכותיה הם גם אובייקטיביות המשנות למעשה בתפקוד היום-יומי? ג. האם תכונות הנפש הם אוניברסליות השוות בין כל סוגי האנשים, כפי טענת המוניזם, שהכל נובע מעיקרון יחיד וברור. או שתכונותיה הם אינדיבידואליות השונות בין אדם לחבירו, כפי טענת הפלורליזם, שלמין האנושי ישנן דרכי חשיבה שונות, אשר אינן תמיד עולות בקנה אחד? ד. האם תכונות הנפש הם רק סוג אופי-אישיותי, או שיש בה תכונות עמוקות יותר של דת ומצפון?
זה הסקה אינדוקטיבית שמסתכלת על הפרטים ומשם לומדת לכלל.אתה יודע להסביר במילים פשוטות כל מה שכתבת?
מה זה תצפית פסיכואנליטית חלקית, למשל?
מעורר השראה! העתקתי פשוט מילה מילה, אשמח מאד לעזרה גם בהמשך!אני הייתי מגיהה יותר את הנכתב, כלהלן:
"אקסיומה פשוטה, בפרט ביהדות, היא קיומה של הנפש. אולם המידע על תוכנותיה וצורת תפקודה מהווה ללא ספק פילוסופיה פסיכולוגית ארוכה. הקושי העיקרי בחקר זה הוא שרובן ככולן של הטענות אינן טענות לוגיות מוכחות ומוכרחות, אלא יותר נוטות להיות טענות סובייקטיביות, הנסמכות על תצפית פסיכואנליטית חלקית, וחלקן הינן אף בגדר פסבדו מדעי בלבד."
אשמח לשמוע מה הביקורת ולתקן!מלבד זאת, יש לי ביקורת על הטקסט עצמו ועל שיבוץ המילים בתוכו.
אני חושב שאפשר לראות שלא שיבצתי סתם מילים, אלא חקרתי אחרי הרבה מאד מילים וכתבתי רק מה שהרגשתי לנכון, אבל בכל אופן אני רק בתחילת הדרך בזה...אני הייתי ממליץ לך לכתוב במילים שאתה מבין ואוהב,
האם גם במאמר לעבודת BA?לדעתי זה הרבה יותר מקצועי והרבה יותר נכון. זה שבמקומות מסויימים סרבול לשוני ושימוש במילים לועזיות מייצג מקצועיות, לא אומר שכולנו צריכים להיגרר אחרי זה.
האם זה נכון גם לעבודת BA?השתמש בדרך זו. השימוש המרובה במילים לועזיות ו'גבוהות' מוריד את החשק לקרוא.
שאלתי על הביטוי הספציפי הזה, כי הוא פשוט נשמע לי לא מדויק.זה הסקה אינדוקטיבית שמסתכלת על הפרטים ומשם לומדת לכלל.
כמו בדוגמא שלפנינו, אין לי ראיה על האדם הזה ספציפי, אלא החוקר חקר כמות X של אנשים, ולפי זה החליט שגם שאר אנשים הם באותו מהלך נפשי.
כמו למשל בשיטת האניאגרם שאני תמיד יציג שיטה זו... הם בחנו X אנשים והחליטו שיש 9 אבות טיפוס, ומשם למדו לשאר העולם.
פסיכואנליטית- זה אומר מבנה של תודעה בנפש, דהיינו תהליכים הפועלים בנפש.
זו שגיאת כתיב.1. שיטת מטריאליזם
אין דבר כזה שאני תמיד יציג. צריך לכתוב אציג. גם המילה תמיד לא ממש קשורה (צריך משהו כמו-זאת השיטה שאני אציג בהמשך... או משהו מעין זה)כמו למשל בשיטת האניאגרם שאני תמיד יציג שיטה זו... הם בחנו X אנשים והחליטו שיש 9 אבות טיפוס, ומשם למדו לשאר העולם.
או עדיף - השיטה אשר תוצג בהמשך.אין דבר כזה שאני תמיד יציג. צריך לכתוב אציג. גם המילה תמיד לא ממש קשורה (צריך משהו כמו-זאת השיטה שאני אציג בהמשך... או משהו מעין זה)
אז בכללי אתה ממש אוהב פה בפרוג את התוכן, לא?אני מה אעשה...
אם אני אוהב משהו אני שם עליו לייק...
תודה על התובנה, אבל כתבתי את זה רק כבדיחה... [וגם רק לחבר פרוג ולא חלק מהמאמר]אין דבר כזה שאני תמיד יציג. צריך לכתוב אציג. גם המילה תמיד לא ממש קשורה (צריך משהו כמו-זאת השיטה שאני אציג בהמשך... או משהו מעין זה)
נכון, אבל אני כותב ברמת תשומת הלבתודה על התובנה, אבל כתבתי את זה רק כבדיחה... [וגם רק לחבר פרוג ולא חלק מהמאמר]
כפי שכבר כתבתי, בעבודת BA עשוי להיות נכון להשתמש במילים לועזיות ו'גבוהות' הקשורות לנושא העבודה/התחום הנלמד. ושים לב, שבמקרים רבים השימוש במילים אלו בצורה לא נכונה עלול רק להוריד את רמת המאמר.האם זה נכון גם לעבודת BA?
לפעמים הולכים עם רעיונות קצת רחוק מדי...מצאתי מילה מעוברתת מאנגלית שלפי ספר הצופן- מקורה בלשון הקודש. הייתי בהלם!!!!
alternative- אלטרנטיבה.
הרב זמיר כהן כותב שהמקור הוא צירוף המילים אלתר - נתיב. מלשון לאלתר נתיב חלופי.
המילה אלתר פרושה הוצאה לפועל במידיות, ונתיב- כולנו יודעים מה זה, ומכאן המילה אלטרנטיבה.
לא בדקתי בתוך הספר. תבדוק בספר הצופן.לפעמים הולכים עם רעיונות קצת רחוק מדי...
לגוף העניין-המילה "אלתר" הרי מורכבת מהמילים "על-אתר" והמילה אתר למיטב זכרוני היא בארמית בכלל
עריכה-צפה בקובץ המצורף 1398928(מילון אבניאון)
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
26.11
כ"ה חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
27.11
כ"ו חשוון
נפתחה ההרשמה!
קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכו
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו: