דיון מחשבות על נוכלים למיניהם - בעיקר בזכות הפורום להגנת הצרכן החרדי של איצ'ה מקו המידע.

מצב
הנושא נעול.

דף גמרא

משתמש מקצוען
בשבוע שעבר קראתי את הכתבה הנ"ל
ועלו לי מחשבות רבות לכאן ולכאן
אבל השבת בקריאת התורה צצו מול עיני המילים:
"כִּי יִהְיֶה בְךָ אֶבְיוֹן מֵאַחַד אַחֶיךָ בְּאַחַד שְׁעָרֶיךָ בְּאַרְצְךָ אֲשֶׁר יי אֱלֹהֶיךָ נֹתֵן לָךְ לֹא תְאַמֵּץ אֶת לְבָבְךָ וְלֹא תִקְפֹּץ אֶת יָדְךָ מֵאָחִיךָ הָאֶבְיוֹן.
כִּי פָתֹחַ תִּפְתַּח אֶת יָדְךָ לוֹ וְהַעֲבֵט תַּעֲבִיטֶנּוּ דֵּי מַחְסֹרוֹ אֲשֶׁר יֶחְסַר לוֹ."

התורה מצווה עלינו לפתוח את הלב ולתת צדקה לעני, ולא כתוב בשום מקום שאדם שנהיה עני בגלל טיפשותו לא צריך לעזור לו.
אני לא מתנגד לאופציה לסייע באמצעות הלוואה במקום במתנה, אבל המחשבות האלו כמו:
"אתם לא אמורים לתת", אמרתי לגבאי, "אני אישית חושב שאם אדם הלך וסיכן את הדירה שלו בלי לשאול ובלי להתייעץ עם מי שמבין בתחום, הוא פושע והוא מזיד ואסור לעזור לו מכספי צדקה".
הם בדיוק מה שהתורה הזהירה מפניו.
 

שוקי לדרמן

משתמש צעיר
בשבוע שעבר קראתי את הכתבה הנ"ל
ועלו לי מחשבות רבות לכאן ולכאן
אבל השבת בקריאת התורה צצו מול עיני המילים:
"כִּי יִהְיֶה בְךָ אֶבְיוֹן מֵאַחַד אַחֶיךָ בְּאַחַד שְׁעָרֶיךָ בְּאַרְצְךָ אֲשֶׁר יי אֱלֹהֶיךָ נֹתֵן לָךְ לֹא תְאַמֵּץ אֶת לְבָבְךָ וְלֹא תִקְפֹּץ אֶת יָדְךָ מֵאָחִיךָ הָאֶבְיוֹן.
כִּי פָתֹחַ תִּפְתַּח אֶת יָדְךָ לוֹ וְהַעֲבֵט תַּעֲבִיטֶנּוּ דֵּי מַחְסֹרוֹ אֲשֶׁר יֶחְסַר לוֹ."

התורה מצווה עלינו לפתוח את הלב ולתת צדקה לעני, ולא כתוב בשום מקום שאדם שנהיה עני בגלל טיפשותו לא צריך לעזור לו.
אני לא מתנגד לאופציה לסייע באמצעות הלוואה במקום במתנה, אבל המחשבות האלו כמו:
"אתם לא אמורים לתת", אמרתי לגבאי, "אני אישית חושב שאם אדם הלך וסיכן את הדירה שלו בלי לשאול ובלי להתייעץ עם מי שמבין בתחום, הוא פושע והוא מזיד ואסור לעזור לו מכספי צדקה".
הם בדיוק מה שהתורה הזהירה מפניו.
זאת נטייה מהגנים שטבועים בך עם ישראל רחמנים בני רחמנים וטוב שכך אבל לא בטוח שאתה צודק הלכתית.
 

דאון

משתמש מקצוען
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
"כִּי יִהְיֶה בְךָ אֶבְיוֹן מֵאַחַד אַחֶיךָ בְּאַחַד שְׁעָרֶיךָ בְּאַרְצְךָ אֲשֶׁר יי אֱלֹהֶיךָ נֹתֵן לָךְ לֹא תְאַמֵּץ אֶת לְבָבְךָ וְלֹא תִקְפֹּץ אֶת יָדְךָ מֵאָחִיךָ הָאֶבְיוֹן.
השאלה הגדולה היא מה הכוונה אביון???
והאם יש מקרים שלא צריך לתת?
 

דף גמרא

משתמש מקצוען
זאת נטייה מהגנים שטבועים בך עם ישראל רחמנים בני רחמנים וטוב שכך אבל לא בטוח שאתה צודק הלכתית.
אשמח שתכוון אותי למקור שמוכיח אחרת
השאלה הגדולה היא מה הכוונה אביון???
אם זה לא אביון, מי כן נקרא אביון?!
והאם יש מקרים שלא צריך לתת?
לדעתי בקריאה הפשוטה של הפסוקים, זה מקרה פשוט שחובה לתת.
אבל לא בדקתי את הנושא ההלכתי, ואם אני טועה אשמח שתתקנו אותי
 

bmsz

משתמש פעיל
"תניא היה רבי מאיר אומר יש לו לבעל הדין להשיבך ולומר לך אם אלהיכם אוהב עניים הוא מפני מה אינו מפרנסן אמור לו כדי שניצול אנו בהן מדינה של גיהנם וזו שאלה שאל טורנוסרופוס הרשע את ר"ע אם אלהיכם אוהב עניים הוא מפני מה אינו מפרנסם א"ל כדי שניצול אנו בהן מדינה של גיהנם"
הח"ח מאריך בזה שכל מה שאדם עני הוא מחמתינו שאנו נזכה בו להינצל.
ולכן מן הדין לפרנסו שהרי כל מה שהוא עני זה עבורינו.
הלכתית - עני שאינו מהוגן אין נותנים לו צדקה - צריך לדעת שיש עני שאינו מהוגן במקרים כאלו וצריך לדעת כל מקרה לגופו מי עומד בקריטריון על פי דעת תורה בלבד.
אנו נגועים בדברים אלו בצורה הכי גרועה שיש
 

KATZEFET

משתמש רשום
בלת"ק חלקי
גם אם מגיעה לו צדקה,
אני אישית אעדיף לתת את המעשרות שלי לאדם שזקוק להם
מסיבה אחרת ולא כי רצה לעשות הון...
 

י. שלמה כהן

משתמש מקצוען
בשבוע שעבר קראתי את הכתבה הנ"ל
ועלו לי מחשבות רבות לכאן ולכאן
אבל השבת בקריאת התורה צצו מול עיני המילים:
"כִּי יִהְיֶה בְךָ אֶבְיוֹן מֵאַחַד אַחֶיךָ בְּאַחַד שְׁעָרֶיךָ בְּאַרְצְךָ אֲשֶׁר יי אֱלֹהֶיךָ נֹתֵן לָךְ לֹא תְאַמֵּץ אֶת לְבָבְךָ וְלֹא תִקְפֹּץ אֶת יָדְךָ מֵאָחִיךָ הָאֶבְיוֹן.
כִּי פָתֹחַ תִּפְתַּח אֶת יָדְךָ לוֹ וְהַעֲבֵט תַּעֲבִיטֶנּוּ דֵּי מַחְסֹרוֹ אֲשֶׁר יֶחְסַר לוֹ."

התורה מצווה עלינו לפתוח את הלב ולתת צדקה לעני, ולא כתוב בשום מקום שאדם שנהיה עני בגלל טיפשותו לא צריך לעזור לו.
אני לא מתנגד לאופציה לסייע באמצעות הלוואה במקום במתנה, אבל המחשבות האלו כמו:
"אתם לא אמורים לתת", אמרתי לגבאי, "אני אישית חושב שאם אדם הלך וסיכן את הדירה שלו בלי לשאול ובלי להתייעץ עם מי שמבין בתחום, הוא פושע והוא מזיד ואסור לעזור לו מכספי צדקה".
הם בדיוק מה שהתורה הזהירה מפניו.
כתוב מפורש שאסור לרחם על השוטים, ואחת ההגדרות ההלכתיות לשוטה זה מי שמאבד ממון בידיים.

אני לא רב ולא מורא הוראה, לא יודע אם מצווה לעזור במקרה כזה או שאסור, אבל בכל מקרה ברוררר שאסור לעזור ככה לבוא לשים צק וגמרנו. זה חייב לבוא עם תוכנית כלכלית שהוא ילמד משהו מהסיפור הזה.
 

דף גמרא

משתמש מקצוען
כתוב מפורש שאסור לרחם על השוטים, ואחת ההגדרות ההלכתיות לשוטה זה מי שמאבד ממון בידיים.

אני לא רב ולא מורא הוראה, לא יודע אם מצווה לעזור במקרה כזה או שאסור, אבל בכל מקרה ברוררר שאסור לעזור ככה לבוא לשים צק וגמרנו. זה חייב לבוא עם תוכנית כלכלית שהוא ילמד משהו מהסיפור הזה.
גם אני לא רב ולא מורה הוראה
אבל נראה לי שמה שכתבת ממש לא נכון
 

י. שלמה כהן

משתמש מקצוען
כתוב שאסור לתת לשוטה צדקה?
מי שמאבד בידים הכוונה למי שהשקיע בעסקה בלי להתייעץ עם גיסו?
מי ששם כסף בהשקעות מפוקפקות. היינו מאבד כסף היינו שוטה.
בנוגע לאם מותר לתת לו כסף כתבתי שאני לא מורה הוראה וצריך לבדוק הלכתית, זה היה לאפוקי מאחת ההודעות לעיל שכתב שחובה לתת לו ומצווה והתורה מזהירה מלהמנע מלתת לו וכו
 

scw

משתמש מקצוען
יוצרי ai
בשבוע שעבר קראתי את הכתבה הנ"ל
ועלו לי מחשבות רבות לכאן ולכאן
בלי להתייחס למה נכון הלכתית, המשפט האחרון בכתבה מריח כמו נקמה,
אני אחייב אותך להחזיר לי בגלל שהתאכזרת למשפחה שלך!! הוא בא לנקום את נקמת אחייניו מאביהם??
 

דף גמרא

משתמש מקצוען
בלי להתייחס למה נכון הלכתית, המשפט האחרון בכתבה מריח כמו נקמה,
אני אחייב אותך להחזיר לי בגלל שהתאכזרת למשפחה שלך!! הוא בא לנקום את נקמת אחייניו מאביהם??
יותר מזה זה נראה שהכעס הוא בעיקר אישי
איך לא התייעצת איתי?!
הרי אני מומחה בתחום?!
 

י. שלמה כהן

משתמש מקצוען
בלי להתייחס למה נכון הלכתית, המשפט האחרון בכתבה מריח כמו נקמה,
אני אחייב אותך להחזיר לי בגלל שהתאכזרת למשפחה שלך!! הוא בא לנקום את נקמת אחייניו מאביהם??
יותר מזה זה נראה שהכעס הוא בעיקר אישי
איך לא התייעצת איתי?!
הרי אני מומחה בתחום?!
לא חושב שנקמה ולא חושב שכעס אישי על עצם איבוד הממון.
גם אני אם יש לגיסי מליונים מיותרים לשים ביחד עם הגחלים במנגל ועוד נשאר לו לרפד את המזרן, אז בכיף ובשמחה, מ'כפת לי?
אבל אם הוא שורף את המשכורת העכשוית שלו שממנה הוא צריך לקנות לילדים לחם וחלב, ועוד לוקח הלוואות עתק, ובסוף זה נופל עלי ואני צריך לשלם לו את זה או חלק מזה, אז אני סופר כועס עליו.
 

תאורת חרום

משתמש סופר מקצוען
החפץ חיים מביא בספר אהבת חסד, שחייבים לעשות כללים לגמ"ח כי אחרת ייגמר הכסף והגמח.
כך גם בדברים האלו.

אמנם ייתכן כי אם מי שאוסף את הכסף נותן להם מזה רק לחם וחלב ושאר הצרכים האנושיים יהיה אחרת?
 

ד. מ.

משתמש מקצוען
נראה לי שהמסקנה היא שלהתנהג ככה בפועל זה אולי לא ראוי, אבל לכתוב ככה כדי להתריע שאנשים שיחשבו להיכנס לעסקאות מפוקפקות יצוף להם הדמיון הקודר שכתב מוישה גוטמן בשפתו הציורית וירתיע אותם זה מאד מאד ראוי (ולדעתי זו היתה המטרה של מוישה גוטמן ולא כדי להורות לבני משפחה מה לעשות כשאחד מהם נפל, וכשקורה רח"ל כזה מקרה ברור שעל כל אחד לעשות שאלת רב למורה הוראה מובהק מה נכון וכיצד ראוי להתנהג).
 
מצב
הנושא נעול.
החלפת המידע בפרום הינה בין משקיעים חובבנים, ואינה מהווה תחליף ליעוץ מקצועי.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  86  פעמים

אתגר AI

קוביסט • אתגר 144

לוח מודעות

למעלה