דיון מחירי הדירות לאן?

ברברוג

משתמש פעיל
לפי איך שאתה כותב זה נשמע הפלא ופלא פשוט מתמיד!
כשהריביות ירדו תוך שנה בעזרת ה' (לפי כל הערכה הריביות כאן בשביל להישאר ועם חוסר היציבות בעולם ובארץ בנוסף בעקבות הרפורמה יש סבירות שבשנתיים הקרובות הם יישארו איתנו ואפילו יעלו ל 6% לפי תחזיות מסוימות)
אנשים מיד יעוטו בדיוק כמו קודם לקחת משכנתאות גבוהות ל 30 שנה קדימה בלי חשבון
הלא הריבית לא תחזור לרמתה הנמוכה, ומי ערב שלא תעלה שוב אנחנו חיים בעולם כל כך יציב?
היתה פה רעידת אדמה מבחינת לוקחי המשכנתאות שבנו על כך שהריבית תשאר נמוכה עד סוף תקופת המשכנתא או לכל הפחות לא תאמיר משמעותית והם גילו את הטעות הכואבת
מדוע יש אוקיינוס של בקשות למחזור המשכנתא וים דירות חוזרות לשוק אם זה עניין זמני ואוטוטו הריבית תרד
זה זעזע את שוק הנדל"ן שאיבד את מעמדו היציב
נוסף על כך במידה והריבית תשאר על 3% לפי כל התחזיות בשנים הקרובות, זה בערך התשואה שמקבלים בהשקעה בנדל"ן אז הנה לך בריחת משקיעים מהשוק
אם לשיטתך לאחר כל זאת ועוד המחירים יעלו ויעלו עד הרקיע השביעי אין לי מה להוסיף בנידון
התשואה משכירות היא 3% ללא שום קשר לתשואה מעליית מחירי הדיור.

נכון, משכנתא של מליון שקל התייקרה ב2000,
אבל להתעלם מכך שמחירי השכירות זינקו וממשיכים לזנק גם עכשיו זה די מגוחך.

הטענה היא שאנשים לא יקחו משכנתא כי היא התייקרה אבל לשכירות שמתיקרת מחודש לחודש יש להם כסף??
 

ר. המוסד

משתמש מקצוען
התשואה משכירות היא 3% ללא שום קשר לתשואה מעליית מחירי הדיור.

נכון, משכנתא של מליון שקל התייקרה ב2000,
אבל להתעלם מכך שמחירי השכירות זינקו וממשיכים לזנק גם עכשיו זה די מגוחך.

הטענה היא שאנשים לא יקחו משכנתא כי היא התייקרה אבל לשכירות שמתיקרת מחודש לחודש יש להם כסף??
קודם כל עליית הריבית היא בהרבה יותר משמעותית מהשכירות
כי היא על כל הסכום של המשכנתא,
וגם על תשכח שגם הריבית על הפקדונות בבנקים מתחילה לעלות, ושם זה כסף הכי בטוח יותר מנדל"ן,
וגם לא מדברים כאן עדיין על ירידת מחירים רק על עצירה.

ואם גם התשואה היא מאד נמוכה
והתשואה על המינוף היא נהפכה לשלילית
וגם התזרים שלילי,
וגם המחירים נעצרו
אז בשביל מה לקנות נדל"ן?
וכאן הדרך לירידת מחירים תלולה....
 

ברברוג

משתמש פעיל
קודם כל עליית הריבית היא בהרבה יותר משמעותית מהשכירות
כי היא על כל הסכום של המשכנתא,
וגם על תשכח שגם הריבית על הפקדונות בבנקים מתחילה לעלות, ושם זה כסף הכי בטוח יותר מנדל"ן,
וגם לא מדברים כאן עדיין על ירידת מחירים רק על עצירה.

ואם גם התשואה היא מאד נמוכה
והתשואה על המינוף היא נהפכה לשלילית
וגם התזרים שלילי,
וגם המחירים נעצרו
אז בשביל מה לקנות נדל"ן?
וכאן הדרך לירידת מחירים תלולה....
את מי מעניין על איזה סכום.
משכנתא עלתה ב-2000 ש''ח והשכירויות עלו ב-1700 ש''ח לפחות.
 

בית שמשניק

משתמש סופר מקצוען
עמוד הבית נדל"ן ותשתיות

מחירי הדירות | טור סופ"ש

למה לא מגלים לנו איזה ירידת מחירים ענקית מתחבאת במבצעים לרכישת דירות​

בשנת 2015 קבע בית המשפט בפסק דין תקדימי כי ערך נדל"ן נקבע לפי המחיר בחוזה, בלי להתחשב בהנחות או הטבות שונות • כך, למרות שבשטח ברור לכולם שהמבצעים משקפים ירידות מחירים משמעותיות, הנתונים הרשמיים מדווחים על ירידה מינורית של 0.6% מתחילת השנה • וגם: מי היו כוכבי השבוע?​

דרור מרמור13:00

מבצעי האשראי שמציפים את שוק הדיור/ צילומים: דרור מרמור, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

מבצעי האשראי שמציפים את שוק הדיור/ צילומים: דרור מרמור, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

כל מי שמסתובב בשוק הדיור יודע שבפועל המחירים יורדים. תוצאה מתבקשת של צניחה בביקוש וזינוק בהוצאות המימון, הן של היזמים והן של קוני הדירות הפוטנציאלים. מצד שני, הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מדווחת מדי חודש לכל היותר על ירידה מינורית של 0.6% מתחילת 2023. מאיפה מגיע הפער? בין השאר, מהיכולת המרשימה של הקבלנים "ללכת עם ולהרגיש בלי". לתת הנחות מפליגות, אבל כאלה שלא נכנסות למכ"מ הסטטיסטי ולחישובים הרשמיים.

וכשמדברים כל כך הרבה בעת הזו על פרשנות משפטית ומשמעותה הגדולה, כדאי לדעת שהטריק הזה קורה גם בגלל פסיקה דרמטית שנתן בית המשפט העליון בסוף מאי 2015.
בקליפת אגוז: בינואר 2011 מכרה חברת תנובה מחלבה ישנה בכניסה לתל אביב ל־3 יזמים - קנדה ישראל, אלקטרה ויורוקום נדל"ן, תמורת 530 מיליון שקל. אבל היזמים שקנו את הקרקע, עליה הוקמו בהמשך מגדלי מידטאון (אחד למגורים ואחד למשרדים), רשמו אותה בדוחות הכספיים לפי שווי של 509.4 מיליון שקל. בהתאם, הם דרשו לשלם מס רכישה נמוך יותר (25 מיליון שקל). לאן נעלמו כמעט 21 מיליון שקל מהמחיר? הטענה של הקונים נשמעה הגיונית: לפי החוזה, הכסף עובר לתנובה בפריסת תשלומים מאוד ארוכה. 75% מהתמורה, 397.5 מיליון שקל, יעברו למשל למוכרת רק שנה וחצי לאחר השלמת העסקה. ולכן, ברור שהערך הנוכחי האמיתי נמוך בהרבה (אפשר גם להסתכל על זה ככה: תנובה הייתה שמחה לקבל 509 מיליון שקל ביד ומיד, ולא 530 מיליון שקל הפרוסים על פני שנתיים). ודאי כשהריבית במשק טסה באותם ימים מ־2% בתחילת 2011 ל־3.25% ביוני.
ובלשון העתירה שהגישו היזמים לבית המשפט העליון נגד רשות המסים: "המונח המשפטי 'תמורה' אינו יכול להיות מנותק מהמשמעות הכלכלית. יודע זאת כל אדם כאשר הוא מעדיף לשלם עבור כל מוצר או שירות בפריסה ובדחיית תשלומים. צדדים אינם צריכים לכלול בהסכם סעיפים כדי להמחיש אמת כלכלית, רק כדי להניח דעתם של פקידי מס שמתעלמים בשומתם ממה שכל אחד מהם היה מיישם בחייו האישיים".
אבל רשות המסים התעקשה שהמחיר בחוזה קובע. היזמים גם עשו "טעות של טירונים", כששילמו מס רכישה לפי מחיר העסקה, ורק אז הזדרזו לבקש החזר. בסופו של ההליך הארוך, השופטים, יורם דנציגר, דפנה ברק־ארז ומני מזוז, לא השתכנעו. לפי ההלכה שנקבעה בעליון, מחיר נדל"ן נקבע לפי המחיר "הטיפש" במועד חתימת החוזה, גם אם בשל תעלולי מימון התמורה האמיתית נמוכה בהרבה וברור שלעסקה יש תוספת שמקורה ברכיבי אשראי.

אין ביטוי סטטיסטי למשמעות של ריבית​

בחזרה אלינו: בשנת 2023, החישוב היבש נמצא בעוכרי הסטטיסטיקה ומאמצי המדינה להציג ירידות מחירים. במשרדי האוצר והשיכון מתוסכלים יותר ויותר מכך שכשאנשי הלמ"ס ניגשים למספרים היבשים - נתוני העסקאות בדיווחי רשות המסים - הם לא רואים שם כמעט ירידה. זאת, בשעה שכל שוק הדירות החדשות יישר קו עם מבצעי 80:20, שלם 20% עכשיו ו־80% רק בעת קבלת המפתח. ללא שום הצמדה או ריבית. ולא רק שזו ברירת המחדל השכיחה, אלא שקבלנים רבים מציעים מבצעים אגרסיביים בהרבה 90% ואפילו 95% במסירת הדירה, מחיר שמגלם הטבה כספית אדירה מול המחיר הרשמי.

כמה אדירה? לפי חישוב פיננסי פשוט, שמודד "ערך נוכחי" של כסף שיגיע רק בעתיד, מיליון שקל שיגיעו רק בעוד 3 שנים בסביבת ריבית בגובה 5%, שווים כרגע רק 864 אלף שקל - 14% פחות. אם התשלום והדירה יגיעו בעוד שנתיים, הערך הנוכחי של הכסף עומד על 907 אלף שקל - הנחה של 9%. ברור שהקבלנים סופגים את העלות הזו כדי למכור ולהתגלגל הלאה, אבל אין לה שום ביטוי סטטיסטי.
למה? ככה. כי במשך שנים זה עבד לרשות המסים - יותר מס רכישה ולקבלנים - המחיר "הרשמי" לא יורד בדוחות הכספיים. מה גם שצריך להודות שגילום ההנחה מהמחיר לא פשוט לחישוב (לפי איזה ריבית, על פני איזה תקופת זמן, כמה מתוך הסכום המלא ועוד). ומעל הכל - בגלל פסק דין מידטאון, שכבר קבע במסמרות שהמחיר האמיתי הוא זה שנרשם בחוזה, ללא שום קשר לתאריך התשלום. ואם תרצו, הנה עוד תירוץ לממשלה - שלא מצליחה לשכנע את הציבור שמחירי הדיור יורדים. היא יכולה להאשים את פסיקת שופטי העליון.
 

גולש בנט

משתמש מקצוען
השבוע בנדל"ן: האם חסרות דירות מגורים בישראל?


במשך השנים הורגלנו לשמוע מצד שרים ופקידים בממשלות כי חסרות דירות בישראל. הטענה הייתה כי יש מחסור במה שמכונה "המלאי התכנוני", כלומר סך הדירות המתוכננות; וגם מחסור פיזי בדירות חדשות שמוצעות למכירה.
● ירידת המחירים הענקית שמתחבאת במבצעים לרכישת דירות● אחרי חודש וחצי על המדף: בכמה נמכרה דירת 3.5 חדרים בבת ים?● המועמדים לעיריות מבטיחים לבטל את הנת"צ? זה כנראה לא יקרה
השבוע נבדוק את הטענה הראשונה, ואין כמו החשב הכללי שהתייחס באופן עקיף לעניין, כשהשווה בין היעדים הממשלתיים שנקבעו בעצה אחת עם מינהל התכנון, שהוא גוף התכנון הלאומי, לבין מספר יחידות הדיור שאושרו בפועל.
התברר כי מאז 2015 המערכת התכנונית אישרה יותר יחידות דיור מאשר המספר שנקבע ביעדי הממשלה. למעשה, בכל שנה ושנה מאז, המערכת התכנונית אישרה הרבה יותר יחידות דיור מאשר הממשלה ייעדה, למעט ב־2020 שנת הקורונה, שאז היעד השנתי היה לאשר 105 אלף יחידות דיור, וגופי התכנון אישרו רק 95 אלף. ואולם בסך הכל בשמונה השנים שבין 2015 ל־2022, גופי התכנון אישרו כ־992 אלף יחידות דיור, בעוד שהיעדים הגיעו לסך של 846 אלף, כלומר פער של 17%.
הדעת נותנת, שבמצב כזה הממשלה הייתה פועלת באחד משתי הצורות: מעדכנת יעדים בצורה שתוכיח שעדיין חסרות דירות למלאי התכנוני, או טומנת במגירה את הטענות שקיים מחסור במלאי התכנוני. זה לא קורה, כמובן, ואין פלא שיש כאלה שטוענים שחלק משמעותי מהמלאי התכוני שנוצר הוא חסר טעם, לא ימומש, ואם ימומש מתי שהוא יתברר שמדובר בתוכניות מיושנות וחסרות טעם.
ביום שני הקרוב תדון ועדת משנה א' של הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה תל אביב, בנושא שמציק לעיריית רמת השרון, וליזמים שמעוניינים לפעול באזור "צפון גלילות", הכולל את מתחם הסינמה סיטי וצפונה, וזאת באמצעות פתיחתה מחדש של התוכנית הקיימת באזור זה.
האזור עובר פיתוח נרחב בתקופה הנוכחית, מכוח תוכנית מ־2002. על פי עקרונות התוכנית, היתרי בנייה בתחומה מותנים בהתחלת ביצוע מחלף הרב־מכר, שנמצא צפונית למתחם, ואמור לחבר אותו ואת אזור התעשייה הרצליה פיתוח לכביש החוף, בנקודה שבה נפגש היום רחוב אלטנוילנד בהרצליה עם כביש 2.
לא מעט מאבקים עברו על המחלף הזה, שבזמנו עיריית הרצליה דרשה את הקמתו כתנאי להסכמתה לקידומי תוכניות הוותמ"ל בשטחה, וגם מצד בעלי קרקעות שבשטחם אמור היה להיבנות המחלף.
ואולם לפני כארבע שנים הודיעה חברת נתיבי איילון כי קידום המחלף הופסק, וכתוצאה מכך לא ניתן להוציא עוד היתרי בנייה באזור צפון גלילות והיתרי בנייה שכבר הוגשו לוועדה המקומית אינם ניתנים לאישור לאור אי ביצוע המחלף.
נטען כי כיום אין צורך במחלף הרב־מכר כתנאי להנפקת היתרים במקום, שכן בשנים האחרונות בוצעו שיפורים תחבורתיים בסביבה, כגון חיבור מאיילון צפון על ידי רמפה לתוך המתחם לכיכר המחרשה, פתיחת כביש 531 וחיבורו לנתיבי איילון, הפעלת נתבי תחבורה ציבורית בכבישים 2 ו־20 ועוד.
לאור כל זה, הוועדה תצטרך לדון בהמשך האפשרויות התכנוניות העומדות בפני אזור צפון גלילות.
16 מכרזי רשות מקרקעי ישראל לסך של 5,300 דירות במתחם "כרמי גת צפון", אמורים להסתיים במועד זה. המכרזים כוללים מתחמים של 46־318 יחידות דיור, והדירות יוגרלו במסגרת מחיר מטרה.
מחיר דירת 100 מ"ר תיאורטית שתשתתף בהגרלות אמור להגיע לכ־1.1 מיליון שקל. מדובר במחיר שמגלם בתוכו הנחה משמעותית של 600 אלף שקל ואף יותר, לעומת מחירי השוק בכרמי גת, אך הוא גבוה בכ־200 אלף שקל ממחיר דירות שהוגרלו במקום בעבר.
 

בית שמשניק

משתמש סופר מקצוען
TheMarker | נדל"ן

בכיר במשרד הבינוי והשיכון: "מחירי הדירות ירדו ב–7% בממוצע בכל הארץ"​

במאי הגיע מלאי הדירות שהתקבלו עבורן היתרי בנייה ועדיין לא נמכרו לשיא של 57 אלף — עלייה של 35% לעומת מאי 2022 ■ משרד השיכון בוחן דרכים לעזור ליזמים להיפטר מהן

עדי כהן

18:50, 06 באוגוסט 2023

משרד הבינוי והשיכון מקדם יוזמה שתאפשר ליזמים "להיפטר" מדירות לא מכורות — ולגלגל אותן להגרלות התוכנית הממשלתית דירה בהנחה. כך חשף אתמול אריאל רוזנברג, מנהל אגף בכיר שיווק במשרד השיכון, בשולחן עגול של מרכז הנדל"ן, בו נכחו יזמים בכירים וצמרת משרד הבינוי והשיכון.

"יש היום 140 אלף משקי בית שעוד מחכים לדירה בהנחה מהמדינה — ועבור היזמים זה יכול להיות קהל מיידי שיקבלו", אמר רוזנברג. לדבריו, היוזמה תושק בקול קורא שיופץ בקרוב ליזמים שנתקעו עם מלאי של דירות לא מכורות בפרויקטים, שאותן יוכלו להעביר להגרלות של תוכנית ההנחות הממשלתית.


גובה ההנחה שהיזמים יידרשו לתת במסגרת זו, וכן מספר הדירות המינימלי שיאפשר ליזמים את האופציה הזאת — נבחנים בימים אלה. לפי רוזנברג, ההנחה לזכאים עבור דירות אלה לא תרד מ–10%, והמדינה בוחנת שורת תמריצים שיינתנו ליזמים כנגד זה.


"בארבע עיניים כמעט כל יזמי הנדל"ן מודים היום שהם מורידים מחירים", אמר רוזנברג. "בהערכה זהירה אגיד שבממוצע הירידה מגיעה ל–7% בכל הארץ, ובחלק מהפרויקטים גם הרבה יותר מזה. לרוב אנחנו רואים מבצעים של מימון משכנתאות, אי־הצמדה למדד ועוד".



נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מצביעים על המלאי הגדל והולך של דירות לא מכורות בידי קבלנים ומצוקת השיווק: במאי הגיע מלאי הדירות שהתקבלו עבורן היתרי בנייה ועדיין לא נמכרו לשיא של 57,282. זוהי עלייה בשיעור של 35% לעומת מאי 2022 ועלייה של 1,284 לעומת אפריל 2023.


היוזמה שהציג רוזנברג היא אחת מכמה יוזמות בוסריות שהציגו בדיון נציגי המשרד, כפתרונות לקיפאון בשוק הדיור. במשרד השיכון שוקלים גם סל תמריצים לרשויות המקומיות, לעידוד קליטת תושבים חדשים. היוזמה תוצג בשבועות הקרובים לקבינט הדיור בראשות שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף.


"אחד האתגרים הגדולים שלנו בהגדלת היצע הדירות הוא חוסר תיאום עם הרשויות המקומיות. אנחנו רוצים לראות איך לא נהיה בני ערובה של ראשי הערים", אמר מנכ"ל המשרד יהודה מורגנשטרן. בין התמריצים הנבחנים: הגדלה של חלף היטל ההשבחה שיקבלו הרשויות על בנייה בתחומן, ותוספת מענקים במסגרת הסכמי הגג.

מורגנשטרן אמר כי הוא פועל גם לעידוד מיזמי השכרה ארוכת טווח, לאחר שיזמות בתחום זה נפסקה כמעט לחלוטין בעקבות עליית הריבית. נבחנת פריסת תשלומים שתקל על יזמים להתמודד על המכרזים, באופן שיאפשר ליזם לשלם עם הזכייה רק 30% מהסכום, ואת היתרה כשנתיים לאחר מכן. עוד בוחן המשרד גם מתן מענקים של עשרות אלפי שקלים ליחידת דיור להשכרה.


בעלות חלקית

רשם הקבלנים עמית גריידי סיפר בפגישה כי הוא בוחן מודל אנגלי לרכישת דירה המכונה shared ownership — רוכש הדירה משלם סכום נמוך תמורת חלק מהבעלות, ונכנס לגור בה תמורת דמי שכירות במחיר שוק על החלק שלא בבעלותו, עם אפשרות לרכישת יתר הבעלות בהמשך בתנאים ידועים מראש. השיטה מאפשרת לבעל הון עצמי נמוך להיות בעלים חלקיים של דירה ונותנת להם דריסת רגל בשוק הדיור.


גריידי אמר כי המודל יותאם לדירות בשווי של כ–1.5 מיליון שקל, ולבעלי הון עצמי מינימלי של 150 אלף שקל. העסקה תבוצע בתנאי שוק החופשי, אם כי נבחנים תמריצים כלכליים ליזמים שיאמצו את השיטה.


"המצב הנוכחי נוצר בשל עליית הריבית והלך הרוח הכללי בשוק, ובשני המקרים אלו דברים זמניים", סיכם את הדברים דן קצ'נובסקי, מנכ"ל ובעלי מרכז הנדל"ן. "מה שקבוע ויציב זה הגידול באוכלוסייה מצד אחד, וירידה דרסטית בהיתרי הבנייה מצד שני. המשמעות היא שאם לא יהיה גידול משמעותי בהתחלות הבנייה, הרוכשים צפויים לחזור לשוק בהמשך וביתר שאת, והתוצאה תהיה המשך עלייה לא פרופורציונלית של מחירי הדיור ביחס לשכר הממוצע במשק".
 

משכיל אל דל

משתמש מקצוען
מדהים
בתחילת הכתבה בכירי משרד השיכון מדברים על ירידה
ובסוף הכתבה איש נדל"ן מדבר על עליה גדולה

במחשבה שניה כנראה זה בדיוק מה שמשתקף משוק הדיור : אי ודאות לגבי העתיד, עם אינטרסנטים לכל הצדדים
 

%IOO

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
התשואה משכירות היא 3% ללא שום קשר לתשואה מעליית מחירי הדיור.

נכון, משכנתא של מליון שקל התייקרה ב2000,
אבל להתעלם מכך שמחירי השכירות זינקו וממשיכים לזנק גם עכשיו זה די מגוחך.

הטענה היא שאנשים לא יקחו משכנתא כי היא התייקרה אבל לשכירות שמתיקרת מחודש לחודש יש להם כסף??
את מי מעניין על איזה סכום.
משכנתא עלתה ב-2000 ש''ח והשכירויות עלו ב-1700 ש''ח לפחות.
אח שלי שלם עד עכשיו שכירות 6000 ש"ח
עכשיו מעלים לו את המחיר ל12,000 ש"ח
ככה במכה אחד!
 

%IOO

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
הוא מתכוון לשלם את זה או לעבור?
האם דירות אחרות באזור באותה רמת מחירים?
בטח לעבור,
מאיפה משלמים 12K ?
ככה המחירים בכל האזור
ואפילו במחיר הזה אין דירות נורמליות
דירה קצת יותר טובה מתחיל ב 15K
 

הבט

משתמש פעיל
בטח לעבור,
מאיפה משלמים 12K ?
ככה המחירים בכל האזור
ואפילו במחיר הזה אין דירות נורמליות
דירה קצת יותר טובה מתחיל ב 15K
למה לגור בירושלים??
אפשר להשכיר בבית שמש למשל ברבע מחיר
 

%IOO

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
למה לגור בירושלים??
אפשר להשכיר בבית שמש למשל ברבע מחיר
ממש לא ברבע מחיר
בשליש אולי...
הוא בדק דירות ברמה ד'
4 חדרים 5000 ש"ח
וגם את זה אין כמעט....

אדרבה אם יש כאן למישהו מידע על דירה 4/5 חדרים בד' 1/3 או אזור מרכזי בד' 2 אשמח לשמוע
 
החלפת המידע בפרום הינה בין משקיעים חובבנים, ואינה מהווה תחליף ליעוץ מקצועי.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קח

א שִׁיר מִזְמוֹר לְדָוִד:ב נָכוֹן לִבִּי אֱלֹהִים אָשִׁירָה וַאֲזַמְּרָה אַף כְּבוֹדִי:ג עוּרָה הַנֵּבֶל וְכִנּוֹר אָעִירָה שָּׁחַר:ד אוֹדְךָ בָעַמִּים יי וַאֲזַמֶּרְךָ בַּלְאֻמִּים:ה כִּי גָדוֹל מֵעַל שָׁמַיִם חַסְדֶּךָ וְעַד שְׁחָקִים אֲמִתֶּךָ:ו רוּמָה עַל שָׁמַיִם אֱלֹהִים וְעַל כָּל הָאָרֶץ כְּבוֹדֶךָ:ז לְמַעַן יֵחָלְצוּן יְדִידֶיךָ הוֹשִׁיעָה יְמִינְךָ וַעֲנֵנִי:ח אֱלֹהִים דִּבֶּר בְּקָדְשׁוֹ אֶעְלֹזָה אֲחַלְּקָה שְׁכֶם וְעֵמֶק סֻכּוֹת אֲמַדֵּד:ט לִי גִלְעָד לִי מְנַשֶּׁה וְאֶפְרַיִם מָעוֹז רֹאשִׁי יְהוּדָה מְחֹקְקִי:י מוֹאָב סִיר רַחְצִי עַל אֱדוֹם אַשְׁלִיךְ נַעֲלִי עֲלֵי פְלֶשֶׁת אֶתְרוֹעָע:יא מִי יֹבִלֵנִי עִיר מִבְצָר מִי נָחַנִי עַד אֱדוֹם:יב הֲלֹא אֱלֹהִים זְנַחְתָּנוּ וְלֹא תֵצֵא אֱלֹהִים בְּצִבְאֹתֵינוּ:יג הָבָה לָּנוּ עֶזְרָת מִצָּר וְשָׁוְא תְּשׁוּעַת אָדָם:יד בֵּאלֹהִים נַעֲשֶׂה חָיִל וְהוּא יָבוּס צָרֵינוּ:
נקרא  10  פעמים

אתגר AI

מלכות ה' • אתגר 119

לוח מודעות

למעלה