התייעצות מה אתם מברכים על "שניצל"?

מה אתם מברכים על "שניצל"?

  • שהכל נהיה בדברו

    הצבעות: 412 92.4%
  • בורא מיני מזונות

    הצבעות: 34 7.6%

  • סה"כ מצביעים
    446

חחח

משתמש סופר מקצוען
זה מגיע רק לציפוי ולא לטעם?
תנסה לאכול שניצל שטוגן בלי פירורי לחם...
מה גם שבדר"כ אנשים מעדיפים דווקא פירורית זהב וכדו' בגלל טעמו השונה, כלומר הפירורי לחם בהחלט באים גם לתת טעם.
אנשים מעדיפים פירורית זהב הרבה פעמים בגלל הצבע ולאו דווקא בגלל הטעם.
 
D

Deleted member 63178

אורח
גם ממרח שוקולד בא להטעים את הלחם... הנושא הוא האם הציפוי נהפך למשהו עיקרי או שהוא עדיין טפל לדבר עצמו. לכן כתבתי שתלוי אם זה הרבה ציפוי או קצת.
אין זה דומה לשוקולד, שבחמשת מיני דגן יש כלל, שאם זה בא לתת גם טעם אפילו אם זו המיעוט, מברכים במ"מ, משא"כ בשוקולד אפילו אם זה בא לתת טעם, כיון שזו המיעוט, מברכים על הלחם.
 

אדם לעמל יולד

משתמש מקצוען
אין זה דומה לשוקולד, שבחמשת מיני דגן יש כלל, שאם זה בא לתת גם טעם אפילו אם זו המיעוט, מברכים במ"מ, משא"כ בשוקולד אפילו אם זה בא לתת טעם, כיון שזו המיעוט, מברכים על הלחם.
כן, אח"כ חשבתי שהדוגמא לא טובה, אבל העיקרון הוא שלא כל מה שבא להטעים הוא רק כזה, לפעמים הוא יכול לקבל חשיבות.
 

אפרים 1

משתמש פעיל
כמו שכבר כתבו פה, על שניצל ביתי שהכול, ובישיבות יש סוגים של מזונות
על שניצל בישיבות מברכים ברוך משנה הבריות וכעבור יום בלי בעיות עיכול מברכים ברוך שעשה לי נס במקום הזה - דרך אגב יש לחפש אחרי הבשר בתוך הציפוי הנוטף שומן בכדי לוודא שהשניצל אמנם בשרי....
 

חשמל

אמנות העימוד
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עימוד ספרים
עריכה תורנית
שימו לב, שהשואל לא שאל מה צריך לברך על שניצל. הוא שאל מה נוהגים לברך.
ולכן כל הנידון כאן מה צריך לברך הוא לא במקומו, במיוחד שניכר מתגובתם של חלק מהמגיבים שאינם יודעים אפי' איזה חלק של השולחן ערוך צריך לפתוח כדי ללמוד את הסוגיא, כל שכן שאינם יכולים לדון בסוגיא עצמה, שהיא ידועה כסוגיא גדולה, עם הרבה סברות לכאן ולכאן, שחלקן הקטן הוזכר באשכול, וחלקן כנראה אפי' אינו ידוע למגיבים באשכול.
 

שינדלה

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
פוטרת מן הצד
 

sl הנהלת חשבונות וחשבות שכר

משתמש סופר מקצוען

בת שבע א.

משתמש צעיר
אנחנו מברכים "שהכל".
גם בד"כ כשאני עושה עם פירורים, זה פירורי קורנפלקס, שזה בכל מקרה "שהכל".
לא אוהבת פירורי לחם.
 

יאן

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
גם אם לא העוף משמש כעיקר . ואף על פי שהציפוי בא לתת טעם והוא מחמשת מיני דגן בדרך כלל אזי העוף הוא העיקרי (כמו כרובית עם ציפוי וכו') . כל הבעיה אם יש מישהו שמלקק את הפרורים ואז צריך לברך מזונות
כמדומה שאין צריך לברך מזונות. עי' משנ"ב סימן קס"ח ס"ק מ"ו: ואם אכל המרקחת מלמעלה והשאיר הרקיקין ואכלן בפני עצמן צריך לברך במ"מ עליהם אך אם אכלן ביחד ונשאר עוד קצת רקיק בלא מרקחת אין צריך לברך עליו כיון דעיקר אכילתו היה ביחד ונחשב לטפל להמרקחת אין חוששין על גמר האכילה:
 

גלילאי

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
כשאלו את החזו"א על געפילטע פיש שעקרות הבית החרוצות ידעו לעשותו טעים גם כשחלק גדול ממנו (כמובן, לא הרוב) היה מלא בלחם ישן (בפרט בתקופת הצנע) הוא ענה "ס'איז דאך פארט א פיש" ( זה בכל זאת דג)
ולענינינו "ס'איז דאך פארט א פלייש".
וכן אני נוהג...
 

אפכא מסתברא

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
מקובלני מבית אבא לברך 'שהכל', אבל לאחר שחתני הרב הכניס בלבי פקפוק בעניין התחלתי לפטור מן הצד.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  54  פעמים

אתגר AI

תרפיה בבעלי חיים • אתגר 143

לוח מודעות

למעלה