כן, אח"כ חשבתי שהדוגמא לא טובה, אבל העיקרון הוא שלא כל מה שבא להטעים הוא רק כזה, לפעמים הוא יכול לקבל חשיבות.שוקולד בתוך הסעודה ולכן אין מקום לשאלה מה הברכה כי לא היו אוכלים את השוקולד בלי הלחם
אנשים מעדיפים פירורית זהב הרבה פעמים בגלל הצבע ולאו דווקא בגלל הטעם.זה מגיע רק לציפוי ולא לטעם?
תנסה לאכול שניצל שטוגן בלי פירורי לחם...
מה גם שבדר"כ אנשים מעדיפים דווקא פירורית זהב וכדו' בגלל טעמו השונה, כלומר הפירורי לחם בהחלט באים גם לתת טעם.
גם את הפירורי לחם לא היינו אוכלים בלי השניצל.שוקולד בתוך הסעודה ולכן אין מקום לשאלה מה הברכה כי לא היו אוכלים את השוקולד בלי הלחם
אין זה דומה לשוקולד, שבחמשת מיני דגן יש כלל, שאם זה בא לתת גם טעם אפילו אם זו המיעוט, מברכים במ"מ, משא"כ בשוקולד אפילו אם זה בא לתת טעם, כיון שזו המיעוט, מברכים על הלחם.גם ממרח שוקולד בא להטעים את הלחם... הנושא הוא האם הציפוי נהפך למשהו עיקרי או שהוא עדיין טפל לדבר עצמו. לכן כתבתי שתלוי אם זה הרבה ציפוי או קצת.
אין זה דומה לשוקולד, שבחמשת מיני דגן יש כלל, שאם זה בא לתת גם טעם אפילו אם זו המיעוט, מברכים במ"מ, משא"כ בשוקולד אפילו אם זה בא לתת טעם, כיון שזו המיעוט, מברכים על הלחם.
כן, אח"כ חשבתי שהדוגמא לא טובה, אבל העיקרון הוא שלא כל מה שבא להטעים הוא רק כזה, לפעמים הוא יכול לקבל חשיבות.
על שניצל בישיבות מברכים ברוך משנה הבריות וכעבור יום בלי בעיות עיכול מברכים ברוך שעשה לי נס במקום הזה - דרך אגב יש לחפש אחרי הבשר בתוך הציפוי הנוטף שומן בכדי לוודא שהשניצל אמנם בשרי....כמו שכבר כתבו פה, על שניצל ביתי שהכול, ובישיבות יש סוגים של מזונות
בלת"ק.התבקשתי ע"י מוראה הוראה לעשות סקר מה העולם נוהג לברך על שניצל אשמח לשמוע את דעתכם
אצלנו מכינים באופן קבוע עם קמח תפוחי אדמה (לא קשור לגלוטן)הכרתי פעם טבח יר"ש, שעשה שניצלים רק עם קורנפלור, בגלל השאלה של הברכה.
קחו בחשבון שלרוב שניצל נאכל עם פתיתים וכו, שעליהם מברכים מזונות ואז על השניצל שהכל
@אויבער חוכםהלוא פירורי הלחם טפלים לעוף, אז מדוע שתשתנה הברכה?
לרוב נאכל עם "פירה"/תפו"א - על שלל אפשרויותיו.
כמדומה שאין צריך לברך מזונות. עי' משנ"ב סימן קס"ח ס"ק מ"ו: ואם אכל המרקחת מלמעלה והשאיר הרקיקין ואכלן בפני עצמן צריך לברך במ"מ עליהם אך אם אכלן ביחד ונשאר עוד קצת רקיק בלא מרקחת אין צריך לברך עליו כיון דעיקר אכילתו היה ביחד ונחשב לטפל להמרקחת אין חוששין על גמר האכילה:גם אם לא העוף משמש כעיקר . ואף על פי שהציפוי בא לתת טעם והוא מחמשת מיני דגן בדרך כלל אזי העוף הוא העיקרי (כמו כרובית עם ציפוי וכו') . כל הבעיה אם יש מישהו שמלקק את הפרורים ואז צריך לברך מזונות
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
26.11
כ"ה חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
27.11
כ"ו חשוון
נפתחה ההרשמה!
קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכו
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו: