התייעצות מה אתם מברכים על "שניצל"?

מה אתם מברכים על "שניצל"?

  • שהכל נהיה בדברו

    הצבעות: 412 92.4%
  • בורא מיני מזונות

    הצבעות: 34 7.6%

  • סה"כ מצביעים
    446

תן סימן

משתמש פעיל
אם הפירורים רק לדבק [בדרך כלל שניצל סויה זה כך], או למראה, מברך על פי מה שבפנים.
אם הפירורים לתוספת טעם, כגון בשניצל עוף, מברך מזונות.
 

דפניאל

משתמש רשום
לפי מה שאני יודע זה מוסכם על כולם ש"טעם דגן לא בטל",
רק בשניצל חלקו האם זה בא לטעם או סתם ליופי,
אני יודע בוודאות שזה בא לטעם-לכן אני מברך מזונות בלי חשש!
יש בזה נידון רחב ושורשיו בראשונים
האם הדין של כל שיש בו נאמר אך ורק
במקום שהוא מרכיב עיקרי רק הוא מיעוט כלפי המין השני
אב אם אני עיקר המאכל רק בא להטעים הא כן בטל
או שמא גם במקום שייעודו להטעים
 

חושם

משתמש מקצוען
D I G I T A L
אפילו על קרמבו ועל גלידה
ששם בוודאי שהעוגיה והגביע באו גם לטעם
בכל זאת יש מגדולי הפוסקים שכתבו שמכיון שזה נועד להחזיק ובלי זה לא היה אוכל את הגביע או העוגיה, מברך שהכל ופוטר את המזונות
 

יוסי123

משתמש סופר מקצוען
תתבייש לך
האמירה החד-משמעית שלך היא ממש לא נכונה
גדולי ישראל נחלקו בדבר
אפילו על קרמבו ועל גלידה
ששם בוודאי שהעוגיה והגביע באו גם לטעם
בכל זאת יש מגדולי הפוסקים שכתבו שמכיון שזה נועד להחזיק ובלי זה לא היה אוכל את הגביע או העוגיה, מברך שהכל ופוטר את המזונות
אפשר מקורות?
גדולי הפוסקים.. תציין לפחות שם אחד.
(קרמבו, זה נידון אחר אולי זה נחשב לשני חלקים)
 

חושם

משתמש מקצוען
D I G I T A L
אפשר מקורות?
גדולי הפוסקים.. תציין לפחות שם אחד.
(קרמבו, זה נידון אחר אולי זה נחשב לשני חלקים)

הגר"ש ווואזנר
הגר"א ווייס
הגר"מ שטרנבוך
הגרי"ש אלישיב (אלא בשניצל עם ציפוי עבה)

הם לא מספיק נחשבים גדולי הפוסקים בעיניך?
 

david ben

משתמש חדש
אפשר מקורות?
גדולי הפוסקים.. תציין לפחות שם אחד.
(קרמבו, זה נידון אחר אולי זה נחשב לשני חלקים)
עיין אור לציון ח"ב פי"ד תשובה י"ט שמחלק לצורך מה הציפוי.
וכן דעת הגר"נ קרליץ בחוט השני ברכות עמ' ר"ה ואילך.

ודעת הגר"ש ווזנר שתמיד שהכל. שו"ת שבט הלוי ח"ד קס"א. שבציפוי לא נאמר כל שיש בו, ונסמך על דברי מרן בסי' ר"ב סי"ג.
וי"א בשם הגרי"ש אלישיב סברא אחרת שתמיד ברכתו שהכל, שאצל האוכלים העיקר הוא העוף ולא הציפוי. עיין עוד וזאת הברכה פי"ב עמ' 110. (אבל ידוע שיש סתירות בשמו, כיון שתלוי איך השואל הי' מתאר את המאכל הקרוי שניצל).
 

חושם

משתמש מקצוען
D I G I T A L
שבט הלוי ח"ד סי' קס"א
לגבי הגר"ע יוסף אני לא יודע, אך לדעת בנו הגר"י בילקוט יוסף בעבר היה כתוב שהכל וכמדומני שכעת כתוב מזונות
ונימוקו עימו שבעבר זה היה בשביל המראה אך כעת זה בשביל הטעם ולכן מזונות
(כאמור לדעת השבט הלוי גם אם זה ציפוי עבה ובשביל הטעם זה שהכל, כי מכיוון שזה רק ציפוי זה לא עיקר)
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  54  פעמים

לוח מודעות

למעלה