התייעצות מה אתם מברכים על "שניצל"?

מה אתם מברכים על "שניצל"?

  • שהכל נהיה בדברו

    הצבעות: 412 92.4%
  • בורא מיני מזונות

    הצבעות: 34 7.6%

  • סה"כ מצביעים
    446

ברוך ר

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
עימוד ספרים
כמדומה שאין צריך לברך מזונות. עי' משנ"ב סימן קס"ח ס"ק מ"ו: ואם אכל המרקחת מלמעלה והשאיר הרקיקין ואכלן בפני עצמן צריך לברך במ"מ עליהם אך אם אכלן ביחד ונשאר עוד קצת רקיק בלא מרקחת אין צריך לברך עליו כיון דעיקר אכילתו היה ביחד ונחשב לטפל להמרקחת אין חוששין על גמר האכילה:
שאלו פעם שני אנשים את הרב אליישיב מה מברכים על השניצל
לאחד ענה מזונות, ולשני הוא ענה שהכל
שאלו אותו איך זה ?
ענה הרב אליישיב (כמו שהזכירו את זה פה באשכול) שתלוי איך השואל שאל את השאלה, אם הוא שאל שהציפוי נועד רק שלא ידבק, אז שהכל. ואם לטעם - אז מזונות.
אני בטוח שהמו"ץ יודע את המשנ"ב הזה, ואם כל זאת הוא ביקש לדעת מה הציבור נוהג, אז כנראה זה לא כזה פשוט ...
 

במבונה

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
וזאת הברכה פרק יב' מביא את הדעות בענין. ואת החילוק בין ציפוי עבה לציפוי דק.
 

יוסי1234

משתמש מקצוען
אני מברך מזונות בלי שום חשש,
לפחות אצלי הפירורים באים נטו בשביל הטעם!
לא צריך מידי לדון-
אם זה בא בשביל הטעם צריך לברך מזונות ולא משנה מה העיקר ומה הטפל.
 

במבונה

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
אני מברך מזונות בלי שום חשש,
לפחות אצלי הפירורים באים נטו בשביל הטעם!
לא צריך מידי לדון-
אם זה בא בשביל הטעם צריך לברך מזונות ולא משנה מה העיקר ומה הטפל.
זה לא מוסכם על כולם. יש שמברכים תמיד שהכל. תעיין בוזאת הברכה.
 

ע.מ.

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
עיצוב ואדריכלות פנים
זו באמת שאלה
וע"כ אצלינו אוכלים מרק עם שקדי מרק או אטריות למזונות ושהכל ואז ממשיכים לשניצל והתוספת.
 

יוסי1234

משתמש מקצוען
זה לא מוסכם על כולם. יש שמברכים תמיד שהכל. תעיין בוזאת הברכה.
לפי מה שאני יודע זה מוסכם על כולם ש"טעם דגן לא בטל",
רק בשניצל חלקו האם זה בא לטעם או סתם ליופי,
אני יודע בוודאות שזה בא לטעם-לכן אני מברך מזונות בלי חשש!
 

במבונה

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
אם כבר בישיבות עסקינן. כידוע שכל האוכל שם "דפוק", חוץ מהשניצל.
 

במבונה

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
לפי מה שאני יודע זה מוסכם על כולם ש"טעם דגן לא בטל",
רק בשניצל חלקו האם זה בא לטעם או סתם ליופי,
אני יודע בוודאות שזה בא לטעם-לכן אני מברך מזונות בלי חשש!
יש אומרים שעל מיעוטא דמיעוטא [שלטעם] לא קפדינן. [ילקוט יוסף והגר"מ אליהו.] ותמיד שהכל.
 

יאן

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
שאלו פעם שני אנשים את הרב אליישיב מה מברכים על השניצל
לאחד ענה מזונות, ולשני הוא ענה שהכל
שאלו אותו איך זה ?
ענה הרב אליישיב (כמו שהזכירו את זה פה באשכול) שתלוי איך השואל שאל את השאלה, אם הוא שאל שהציפוי נועד רק שלא ידבק, אז שהכל. ואם לטעם - אז מזונות.
אני בטוח שהמו"ץ יודע את המשנ"ב הזה, ואם כל זאת הוא ביקש לדעת מה הציבור נוהג, אז כנראה זה לא כזה פשוט ...
תעיין שוב את מי ציטטתי.
 

ה. בקר

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
יוצרי ai
חבל שאי אפשר לסמן גם וגם

אצלינו מברכים מזונות על משהו אחר ואז שהכל
 

פינחס רוזנצוויג

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
הדיון מתמקד סביב השאלה:
"למה שמים בשניצל פרורי לחם/ קמח מצה"?
אם התשובההיא: בשביל הטעם, אז ממילא יש כאן שאלה של בורא מיני מזונות.
רוב המטגנים שמים פרורי לחם כי כך אבא/ אמא שלהם שמה.

עיקר הסיבה שצריך פרורי לחם או כל ציפוי שהוא כשמטגנים חלבון, הוא,
כי בלי פרורי הלחם השניצל בחלקו הסמוך למחבת ישרף, ואז הוא יהיה קשה ובלתי ראוי לאכילה.
מה שאין כן אם מדביקים עליו פרורי לחם או כל עמילן שהוא, זה מגן על הפנים מפני שריפה, והציפוי שאינו עשוי מחלבון, נעשה פריך ולא קשה
ולכן נח לאוכלו אף אם הוא שרוף מעט.
מנהג עתיק להוסיף אי אלו תבלינים לחומר הצפוי לשניצל, כיון שהשניצל עצמו חסר טעם.
אבל כמובן, שפרורי הלחם עצמם הם חסרי טעם, דוקא המשתמשים בפרורי זהב, זה בשביל היופי, והטעם של התבלינים שמתווספים לפירורים.

ההערה הקולונרית הזו לא פוטרת לגמרי את השאלה אם צריך לברך על הפירורים המודבקים בורא מיני מזונות
והאם זה נחשב לבא לטעם כיון שהוא בא להגן שהטעם לא יתקלקל.
 

לעבעדיקייט

משתמש מקצוען
אצלנו מברכים "שהכל".
מזכיר את הבדיחה על חנות מאד מסויימת שמוכרת קציצות דגים שברכתם המוציא.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  54  פעמים

לוח מודעות

למעלה