נכתב ע"י הגשש;1826337:כשסיימתי לקרוא את הספר הזה קראתי לו 'מתוק', כי הוא באמת כזה, הספר הובא כדוגמה לספר טוב, כתיבה איכותית אך קשה - שוב לדעתי - להניח את האצבע על המסר המרכזי שלו.
נכתב ע"י רותי קפלר;1826343:האם 'מסר' בעיניכם הוא רק 'תתפללו חזק' ו'תתחזקו באמונה' ו'אל תתנו לתרבות זרה להכנס אליכם'
נכתב ע"י רותי קפלר;1826343:מסר של הבנה והכרת המציאות, מודעות עצמית ויחס לשונה, אינו מסר?
נכתב ע"י הגשש;1826337:כשסיימתי לקרוא את הספר הזה קראתי לו 'מתוק', כי הוא באמת כזה, הספר הובא כדוגמה לספר טוב, כתיבה איכותית אך קשה - שוב לדעתי - להניח את האצבע על המסר המרכזי שלו.
נכתב ע"י חיוך;1826283:"הגשש" לא "גלבוע".
נכתב ע"י נחמן בר;1831248:אם יורשה לי זו דעתי לחלק מהנושאים שהועלו כאן באשכול.
אפתח בקביעה מעט קיצונית: אין תרבות חרדית. החיה הזו עדיין לא הומצאה. הספרות החרדית היא ברובה מותחנים לצעירים, הסרטים מיועדים לילדים, המוזיקה בעיקרה פופ חסידי שמצמידה לחן קופצני למילים מהמקורות, הזמרים מבצעים ואינם יוצרים. שולי רנד, אם שאלתם, הוא בעל תשובה, ובכלל, הוא ברסלב'ר, והברסלבים תמיד היו חרדים קצת אחרים.
הסיבה להיעדרה של תרבות חרדית לא מצויה במיעוט כישרונות. כמו בכל חברה, גם אצל החרדים יש רבים שניחנו במוח פורה וחושים יצירתיים. הנימוק המרכזי, אולי היחיד, לחוסר הזה נעוץ במדיניות. אין הערכה לתרבות לשם תרבות. אנחנו נדרשים ללימוד תורה ולתפילה. כשיש פנאי הוא מתמלא במנוחה, טיולים וחוויות משפחתיות. לשם מילוי הפנאי נכתבים ספרים ומולחנים שירים, תוצרת כשרה שתפקידה להחליף את תרבות הפנאי החילונית. אם אפשר, עדיף שהיצירות הללו יישאו מסר חינוכי כלשהו, כדי שצריכתם לא תהא בטלה מוחלטת. אבל תרבות כמספרת סיפור, כביטוי לחוויות אישיות וכהשמעת קול - איננה מושג שהעולם החרדי מעלה על נס. משכך, רמתה של התרבות החרדית המיוצרת כיום אינה עולה על הרמה שנדרשת לשם העברת שעות פנאי. תרבות גבוהה, כזו העוסקת בחומרי החיים ומרכיבה מהם פאזל אישי, אינה בנמצא.
נכתב ע"י נחמן בר;1831280:אני מניח שהשימוש במושג נרחב כתרבות עומד כאן לרועץ .
אני אף מניח שהבנת לאיזה פירוש תרבות כיוונתי בדברי ואם להשתמש בהגדרה שהבאת אז מדובר בתרבות
תחומי העשייה לשעות הפנאי.
הרי כל העולם החרדי הוא בעצם תרבות אחת גדולה או ליתר דיוק הרבה הרבה הרבה תרבויות.
נכתב ע"י mig;1831309:אם יורשה לי לחלוק,
האדם היהודי המאמין(מקווה שגם החרדי) מכוון מטרה,
הוא לא מסתובב כאן סתם כך מכאן ולשם, ובשעות הפנויות - צורך מוזיקה וספרות או כל תרבות פנאי אחרת.
מכיוון שהוא מאד מפוקס, הוא אמור לשאוף/ שואף לעסוק במה שמקדם אותו למטרתו, הווי אומר גם כאשר אינו עוסק בתורה, גמ"ח או ענייני העולם הזה ונח, למנוחה שלו יש מטרה שכאשר יקום ממנה יהיו לו יותר כלים וכוחות להמשיך בעבוד הבורא.
לכן, הספרות החרדית אם היא זולה, לא מקצועית, הקורא קם ממנה מאוכזב כאשר הוא לא התקדם בפסיעה.
ואם היא מקצועית וטובה הרי שהיא מקדמת אותו.
כנ"ל מוזיקה, היא מסוגלת להביא את האדם לפסגות של התעוררות.
נכתב ע"י נחמן בר;1831280:אני מניח שהשימוש במושג נרחב כתרבות עומד כאן לרועץ .
אני אף מניח שהבנת לאיזה פירוש תרבות כיוונתי בדברי ואם להשתמש בהגדרה שהבאת אז מדובר בתרבות
תחומי העשייה לשעות הפנאי.
הרי כל העולם החרדי הוא בעצם תרבות אחת גדולה או ליתר דיוק הרבה הרבה הרבה תרבויות.
יש.נכתב ע"י יוחנן ק;1832626:יש מצב לשאלה,
האם יש פה כאלו שקראו את ספרי חיים סבתו ?
סמכות של איזה רב?נכתב ע"י צצפ;1791217:בהיסוס אציע:
(מעבר לקיום המצות קלה כבחמורה מתוך בחירה)
חרדי הוא אדם המאמין בסמכות הרבנית
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
8.05
ל' ניסן
פתיחת מסלול
אוטומציות עסקיות, בוטים והטמעת מערכות מידע
מלגות גבוהות!
9.05
א' אייר
הנחת ענק!
ירושלמי?
יש לנו מלגה מטורפת עבורך! קורס במימון כמעט מלא!!
ההרשמה בעיצומה
28.05
כ' אייר
פתיחת מסלול מורחב:
פיתוח ובניית אתרים
מלגות גבוהות!
2.06
כ"ה אייר
פתיחת מסלול
קורס עריכת וידאו
מלגות והנחות משמעותיות!
24.06
י"ח סיוון
פתיחת מסלול
מאסטר בשיווק דיגיטלי
מלגות גבוהות!
27.06
כ"א סיוון
פתיחת מסלול
עיצוב ואדריכלות פנים
מלגות גבוהות!
27.06
כ"א סיוון
השקה חגיגית!
עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
21.05
י"ג אייר
#רקבפרוג
הרצאה מרתקת:
דיגיטל בגובה העיניים
עם מנדי נאבול
כל האפשרויות הטמונות בעולם הדיגיטל שיגרמו לך להרוויח יותר!
לתלמידים ובוגרים בלבד!
תהילים פרק קלז
א עַל נַהֲרוֹת בָּבֶל שָׁם יָשַׁבְנוּ גַּם בָּכִינוּ בְּזָכְרֵנוּ אֶת צִיּוֹן:ב עַל עֲרָבִים בְּתוֹכָהּ תָּלִינוּ כִּנֹּרוֹתֵינוּ:ג כִּי שָׁם שְׁאֵלוּנוּ שׁוֹבֵינוּ דִּבְרֵי שִׁיר וְתוֹלָלֵינוּ שִׂמְחָה שִׁירוּ לָנוּ מִשִּׁיר צִיּוֹן:ד אֵיךְ נָשִׁיר אֶת שִׁיר יְהוָה עַל אַדְמַת נֵכָר:ה אִם אֶשְׁכָּחֵךְ יְרוּשָׁלִָם תִּשְׁכַּח יְמִינִי:ו תִּדְבַּק לְשׁוֹנִי לְחִכִּי אִם לֹא אֶזְכְּרֵכִי אִם לֹא אַעֲלֶה אֶת יְרוּשָׁלִַם עַל רֹאשׁ שִׂמְחָתִי:ז זְכֹר יְהוָה לִבְנֵי אֱדוֹם אֵת יוֹם יְרוּשָׁלִָם הָאֹמְרִים עָרוּ עָרוּ עַד הַיְסוֹד בָּהּ:ח בַּת בָּבֶל הַשְּׁדוּדָה אַשְׁרֵי שֶׁיְשַׁלֶּם לָךְ אֶת גְּמוּלֵךְ שֶׁגָּמַלְתְּ לָנוּ:ט אַשְׁרֵי שֶׁיֹּאחֵז וְנִפֵּץ אֶת עֹלָלַיִךְ אֶל הַסָּלַע: