מדע בדיוני, והציבור החרדי. מה דעתכם?

יואב ברק

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
העיר החדשה, אמר העולם והתכון ל'גאס-ווד'. רכבי הרחק ריחפו במקומם, עד שיקבלו אישור לגשת לעמדת הבידוק. העיר זרקה את האורות למרחקים. וברכבי הרחף ישבו הפליטים והביטו, בולעים קצת מהיופי המובטח. אמרו להם שכאן יהיה בטוח, לכאן הכותתים לא יעזו להתקרב. הם חייכו, תוך שהם מלטפים צלקות שנחרטו על זרועם. הילדים לא הבינו עדיין, אבל יבוא יום והם יצטרכו לדעת שהעולם לא מה שהיה פעם.

עמדות הבידוק נבנו בצורת סער. קרני התרמו-לייזר איימו על אלו מבריחי גבול למניהם. מטרתם הייתה להפחיד, אך בפועל הם יצרו הילה כחלחלה על כל האופק. ימוס, ישב בתא הנהיגה ומחה את עיניו. הוא היה עייף ונאלץ כל רגע לקום ולהתיישר שוב בכורסת הנהג. מתי כל זה התחיל? שאל את עצמו שוב. ידיו היו זרוקות על הלוחות, אבל לא היה איכפת לו. הוא רק רצה לישון קצת. בהתחלה הוא לא הבין בהתחלה, אבל כשהמנועים נהמו פתאום הוא שם לב שידו מונחת על בקר המנוע. שוטה שכמותך, הוא נזף בעצמו וסילק את ידו. זה מה שחסר לי עכשיו, שלא יתנו לי להכנס.

'יוסטל' היה מעל ראשו של הפקיד. עמדת הבידוק הייתה מוצפת באור חיור שהכריח אותו למצמץ. הוא שקל להפעיל את האפקט האופטי אבל אז התחרט. בזהירות הוא גישש עד למעגל האלקטרוזיפ עד שהכל כבה. הוא הניח את ידיו על ברכיו ולא זז. הקשתות האדומות עלו וירדו סביב רכב הרחק בקול זמזום. זזז... זזז... הקשתות שבו לתחתית והתחלפו לירוק. הוא נשם בליבו ולא זז.

שלום וברוכים הבאים לגאס-ווד. נשמע קול רובוטי. בכדי להשלים את הליך כניסתכם, עליכם למלא את שאלון הבטיחות. לפניו נפרש השאלון והוא מיהר להניח את אצבעו במקום המיועד, טביעת האצבע הופיע על המסמך. ולאחר רגע גם תמונתו הופיעה. הזהוי הושלם! נכתב ונאמר באותו רגע. הוא רוקן את האויר מראותיו, הכל בסדר, הוא לחש.

מערכת לחץ אויר הניעה אותו עד לסוף העמדה. ואז גם המנוע שב לפעילות. 'תודה שבאתם לבקר בגאס-ווד' אמר הרובוט והשער נפתח.
==================================================================================
סתם מתעניין! איך אתם ומדע בדיוני?
והאם זה נראה לכם ראוי לציבור שלנו?
ספרו לי על זה.
 

אבימי

מנהל קהילת איור
מנהל
מנוי פרימיום
מנוי פרימיום
מרצה בבית פרוג
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
מדע בדיוני לשמו זה כמו דרמה לשמה. סתם משעמם. מדע בדיוני שיושב על כתיבה טובה? הו הו הו, זו חגיגה של ממש.
לחבר בין הציבור החרדי והמדע הבדיוני זה להוביל משאית לריקוד הורה בין טיפות גשם. כל כך הרבה רגישויות להתחשב.
הייתי מעז לקבוע שזה קרוב לגבול הבלתי אפשרי, אלא אם כן זהו מדע בדיוני "רך" מאוד.

הקטע שלך חמוד, אל חסרה בו סיפוריות. אל תפול במלכודת של מדע בדיוני, של להפציץ בנתונים. שמור דברים פשוטים מאוד מאוד.
 

דוכסוסטוס

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
אני מבין שהקטע הזה נועד רק לשם הדגמה ועל כן אין מה לשפוט אותו.

יש את הפלטפורמה המוצלחת מאוד של מיה קינן של מדע בדיוני, שאר הספרים החרדיים בתחום, פחות מוצלחים.

יש כמה מכשולים שצריך לצלוח:
1. ביאת המשיח: חובה שעוברת בקלילות בהדגשה בתחילת הספר שהכול הוא דמיון בלבד ומדובר לו חלילה לא יבוא במהרה משיח צדקנו.
2. התפתחות האינטרנט: הנוהל בספרות החרדית הרשמית ממווה על התעלמות כמעט מוחלטת מקיומו של עולם הרשת, מיה קינן פתרה את זה בקלות והמירה את המחשב או הסמארטפון במשטח דיגיטלי אישי אותו נושא כל אזרח.
יש ודאי עוד כמה ברוח זו, לדעתי מדובר במכשולים בהחלט עבירים.
אדרבה, כיון שמדובר בתחום לא מפותח דיו, יש פוטנציאל וסיכויים טובים לספר מדע בדיוני להתקבל ולהצליח. ובשקט בשקט אפשר להוסיף שמהסיבה האחרונה יהיה קל מאוד לגייר ספרים קיימים כאלה.
 

אשר שרבר

משתמש סופר מקצוען
יונה משהו כותב בדיוני סביר לגמרי למגזר, האחרון שלו היה ההתנקשות, אני לא אוהב להיכנס לדרמות האלו, אבל אם מצאתי את עצמי באיזה חול המועד פסח משועמם, וסחפתי לשטות כזו, אני מתענג, עד כשי שאני מוצא את עצמי באיזה שלוש לפנות בוקר מתחמתח עם עיניים מעופעפות ומפרק רדום מחפש בית שימוש וכוס שתייה, ופולט לחלל הבית הישן כי גמרתי את הספר.
 

אולי מעניין אותך גם...

אשכולות דומים

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ב'

ט בַּמֶּה יְזַכֶּה נַּעַר אֶת אָרְחוֹ לִשְׁמֹר כִּדְבָרֶךָ:י בְּכָל לִבִּי דְרַשְׁתִּיךָ אַל תַּשְׁגֵּנִי מִמִּצְוֹתֶיךָ:יא בְּלִבִּי צָפַנְתִּי אִמְרָתֶךָ לְמַעַן לֹא אֶחֱטָא לָךְ:יב בָּרוּךְ אַתָּה יְהוָה לַמְּדֵנִי חֻקֶּיךָ:יג בִּשְׂפָתַי סִפַּרְתִּי כֹּל מִשְׁפְּטֵי פִיךָ:יד בְּדֶרֶךְ עֵדְוֹתֶיךָ שַׂשְׂתִּי כְּעַל כָּל הוֹן:טו בְּפִקֻּדֶיךָ אָשִׂיחָה וְאַבִּיטָה אֹרְחֹתֶיךָ:טז בְּחֻקֹּתֶיךָ אֶשְׁתַּעֲשָׁע לֹא אֶשְׁכַּח דְּבָרֶךָ:
נקרא  5  פעמים

לוח מודעות

למעלה