עזרה מדברים בחרדית? זקוקה לתרגום!

מצב
הנושא נעול.

א-ירושלמית

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
פרסום וקופי
UX UI
D I G I T A L
הייתי שם פעם ויש להם קטע נורא מוזר - יש שם איזה בנין שמשום מה מכונה הבית-הלבן (אולי נשיא ארה"ב ביקר שם פעם).
כדאי לברר, יש שם עוד כמה וכמה כינויים הזויים ומצחיקים עד כאב בטן לאיזורים שונים בקריה.
שטיבל זה כל "סניף" של בית הכנסת המרכזי שנמצא בעיר של האדמו"ר.
ממש לא מדוייק. גם בב"ב, באשדוד, בערד, בחיפה ובחצור יש "שטיבלאך".
"פרנק" (ר' מנוקדת בסגול) הכוונה לספרדי מודרני
כשאומרים את זה על אשכנזי זה פשוט טעות אין כזה דבר אשכנזי פרנק
טעות.
פרענק זה צרפתי.
 

יוגורט

משתמש מקצוען
בלת"ק
חסידת גור - הכביסה תולה בחוץ (אולי בעוד חסידויות, אני שמעתי דווק מהן )
השאר - הכבחסה תלויה בחוץ.

מי אומר עט אדומה?
 

מאיר 4134

משתמש מקצוען
בלת"ק
חסידת גור - הכביסה תולה בחוץ (אולי בעוד חסידויות, אני שמעתי דווק מהן )

השוויגער שלי אומרת כך והיא ליטאית גמורה, וזן גם טעות גמורה (שהרי זה פועל בגוף שלישי)

והשוויגער היקרה גם אומרת "התמונה תולה על הקיר"
 

יוגורט

משתמש מקצוען
השוויגער שלי אומרת כך והיא ליטאית גמורה, וזן גם טעות גמורה (שהרי זה פועל בגוף שלישי)
אולי המורה שלה לדיקדוק היתה גורית?
בכל מקרה זו הפעם הראשונה שאני שומעת שליטאית אומרת כך, וגם אם יש עוד זו לא תופעה גורפת. או שהשויגער לא למדה בכלל דקדוק, וכאן מדובר על תלמידות שכמה דורות בארץ. נבחנות על 7 הבנינים וכו'
 

sk1203

משתמש מקצוען
עוד משהו-
רזומה (של שידוכים)
נראה לי תלוי בערים כי לא הכרתי את המושג הזה עד לא מזמן
מושג די חדש (ליטאים בירושלים), לפני ארבע שנים עוד לא היה (לפחות אצלנו)
מי אומר עט אדומה?
ירושלמים מבוגרים (למיטב ידיעתי)
השוויגער שלי אומרת כך והיא ליטאית גמורה, וזן גם טעות גמורה (שהרי זה פועל בגוף שלישי)

והשוויגער היקרה גם אומרת "התמונה תולה על הקיר"
ההבדל בין פעיל לסביל...
יש מצב שאפשר לומר גם ככה
אופס...
יצאה לי עוד מילה בחרדית...
 

YRN

משתמש מקצוען
יצא לי לשמוע חסידים שאומרים "מדברים מזה" במקום "מדברים על זה". זה משהו מגזרי?
 

טילון

מהמשתמשים המובילים!
עריכה והפקת סרטים
עוד מילה בחרדית
צינתוק...
המקור לא בחרדית.
המקור מגיע מהימים בהם לא היו חבילות של שיחות ללא הגבלה, וכל שיחה שענו לה היתה עולה כסף.
ואז אנשים בכל המגזרים היו מצנתקים אחד לשני כדי להעביר מסר שסוכם מראש בלי לשלם.
היום בעידן השיחות ללא הגבלה והווצאפ אין בזה צורך, ונשארו רק הארגונים המצנתקים למיניהם, וזה באמת קיים יותר אצל חרדים.
 

sk1203

משתמש מקצוען
המקור לא בחרדית.
המקור מגיע מהימים בהם לא היו חבילות של שיחות ללא הגבלה, וכל שיחה שענו לה היתה עולה כסף.
ואז אנשים בכל המגזרים היו מצנתקים אחד לשני כדי להעביר מסר שסוכם מראש בלי לשלם.
היום בעידן השיחות ללא הגבלה והווצאפ אין בזה צורך, ונשארו רק הארגונים המצנתקים למיניהם, וזה באמת קיים יותר אצל חרדים.
לא הפעולה או השם הוא חרדי,
אלא המילה.
כשאני מדברת עם חילונים/דתיים ואני אומרת את המילה "צינתוק" אני נתקלת בהרבה פיות פעורים של "מה זה?"
כשמתרגמים לעברית-מדוברת- בפי-כל כולם מכירים את הדבר הזה
 

טילון

מהמשתמשים המובילים!
עריכה והפקת סרטים
כשאני מדברת עם חילונים/דתיים ואני אומרת את המילה "צינתוק" אני נתקלת בהרבה פיות פעורים של "מה זה?"
הם כנראה צעירים מדי (או מבוגרים מדי). כי לפחות בציבור הדתי לאומי, המונח צינתוק היה מוכר מאד לפני 15 שנה בקרב בני הנוער.
והוא בכלל הומצא בתוכנית רדיו חילונית
 

sk1203

משתמש מקצוען
הם כנראה צעירים מדי (או מבוגרים מדי). כי לפחות בציבור הדתי לאומי, המונח צינתוק היה מוכר מאד לפני 15 שנה בקרב בני הנוער.
והוא בכלל הומצא בתוכנית רדיו חילונית
מדברת על השפה היום.
כמו שיש מילים משפחתיות שרובם כנראה שמשו במהלך השנים כמילים שימושיות מאוד בכלל הציבור ומשום מה רק במשפחות מסוימות הן השתמרו.
 

מתן מאור

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מי אומר עט אדומה?
אם מתכוונים לצבע הדיו אכן מומלץ יותר לומר דיו אדומה (ע"פ האקדמיה).
יצא לי לשמוע חסידים שאומרים "מדברים מזה" במקום "מדברים על זה". זה משהו מגזרי?
גם זה כנראה מגיע מהתחביר האידישאי (לא יודע לכתוב באידיש, לכן לא אביך את עצמי בפומבי).
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  108  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה