והפוךחילוני : יום שבת
חרדי: שבת
חילוני - כיפור
חרדי - יום כיפור
והפוךחילוני : יום שבת
חרדי: שבת
בעיקרוןגיוואלד
וגיוואלדיג
כדאי לברר, יש שם עוד כמה וכמה כינויים הזויים ומצחיקים עד כאב בטן לאיזורים שונים בקריה.הייתי שם פעם ויש להם קטע נורא מוזר - יש שם איזה בנין שמשום מה מכונה הבית-הלבן (אולי נשיא ארה"ב ביקר שם פעם).
ממש לא מדוייק. גם בב"ב, באשדוד, בערד, בחיפה ובחצור יש "שטיבלאך".שטיבל זה כל "סניף" של בית הכנסת המרכזי שנמצא בעיר של האדמו"ר.
טעות."פרנק" (ר' מנוקדת בסגול) הכוונה לספרדי מודרני
כשאומרים את זה על אשכנזי זה פשוט טעות אין כזה דבר אשכנזי פרנק
בלת"ק
חסידת גור - הכביסה תולה בחוץ (אולי בעוד חסידויות, אני שמעתי דווק מהן )
אולי המורה שלה לדיקדוק היתה גורית?השוויגער שלי אומרת כך והיא ליטאית גמורה, וזן גם טעות גמורה (שהרי זה פועל בגוף שלישי)
מושג די חדש (ליטאים בירושלים), לפני ארבע שנים עוד לא היה (לפחות אצלנו)עוד משהו-
רזומה (של שידוכים)
נראה לי תלוי בערים כי לא הכרתי את המושג הזה עד לא מזמן
ירושלמים מבוגרים (למיטב ידיעתי)מי אומר עט אדומה?
ההבדל בין פעיל לסביל...השוויגער שלי אומרת כך והיא ליטאית גמורה, וזן גם טעות גמורה (שהרי זה פועל בגוף שלישי)
והשוויגער היקרה גם אומרת "התמונה תולה על הקיר"
וואי, אחד המציקים...השוויגער שלי אומרת כך והיא ליטאית גמורה, וזן גם טעות גמורה (שהרי זה פועל בגוף שלישי)
והשוויגער היקרה גם אומרת "התמונה תולה על הקיר"
המקור לא בחרדית.עוד מילה בחרדית
צינתוק...
לא הפעולה או השם הוא חרדי,המקור לא בחרדית.
המקור מגיע מהימים בהם לא היו חבילות של שיחות ללא הגבלה, וכל שיחה שענו לה היתה עולה כסף.
ואז אנשים בכל המגזרים היו מצנתקים אחד לשני כדי להעביר מסר שסוכם מראש בלי לשלם.
היום בעידן השיחות ללא הגבלה והווצאפ אין בזה צורך, ונשארו רק הארגונים המצנתקים למיניהם, וזה באמת קיים יותר אצל חרדים.
הם כנראה צעירים מדי (או מבוגרים מדי). כי לפחות בציבור הדתי לאומי, המונח צינתוק היה מוכר מאד לפני 15 שנה בקרב בני הנוער.כשאני מדברת עם חילונים/דתיים ואני אומרת את המילה "צינתוק" אני נתקלת בהרבה פיות פעורים של "מה זה?"
מדברת על השפה היום.הם כנראה צעירים מדי (או מבוגרים מדי). כי לפחות בציבור הדתי לאומי, המונח צינתוק היה מוכר מאד לפני 15 שנה בקרב בני הנוער.
והוא בכלל הומצא בתוכנית רדיו חילונית
אם מתכוונים לצבע הדיו אכן מומלץ יותר לומר דיו אדומה (ע"פ האקדמיה).מי אומר עט אדומה?
גם זה כנראה מגיע מהתחביר האידישאי (לא יודע לכתוב באידיש, לכן לא אביך את עצמי בפומבי).יצא לי לשמוע חסידים שאומרים "מדברים מזה" במקום "מדברים על זה". זה משהו מגזרי?
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
26.11
כ"ה חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
27.11
כ"ו חשוון
נפתחה ההרשמה!
קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכו
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו: