לעבוד בתכנות זה כדאי?

מצב
הנושא נעול.

בונג'סטה

משתמש רשום
וכשה יקרה יצטרכו המורות לתת בשביל מטרה זו 40 ש"ש שאז הן משוות תנאים אם המפתחות---
אבל עדיין יהיה להם יותר חופשות
וגם העבודה עצמה יותר נוחה וקלה
ואפי' במשכורת הזאת עדיין יהיו להם יותר הנחות ממי שהברוטו שלה מעל 10,000
 

shimשימי

משתמש סופר מקצוען
לא, הנושא העיקרי באשכול האם הצר (המשכורת הנותרת ביד) שווה בנזק (העבודה הרבה)
איך אפשר באמת להסביר חילוני ממוצע שהולך להייטק
אם באמת היה עדיף לו להישאר בבית ולהנות משלל הטבות?
כי אין הצר שווה בנזק?


צריך מח של הייטק בשביל זה...



שוב,תעשו חשבון רק על הקרן השתלמות
וזה כבר יעשה טיפל'ה סדר בראש
 

ברבור1

משתמש מקצוען
הנדסת תוכנה
לא, הנושא העיקרי באשכול האם הצר (המשכורת הנותרת ביד) שווה בנזק (העבודה הרבה)
אכן,
וכשה יקרה יצטרכו המורות לתת בשביל מטרה זו 40 ש"ש שאז הן משוות תנאים אם המפתחות---
ממש לא!
משרה באופק - משרה מלאה - לאמא (ילד עד גיל 14)
היא 34 שעות שבועיות , בהייטק משרה מלאה = 45 שעות שבועיות, (שעת אם ניתנת למשך 4 חודשים עלובים מאז שחוזרים מחל"ד....)
יחי ההבדל הענקקקקק,
שלא לדבר על חופשים על ימין ועל שמאל,
ועל פער השעות השנתי.... בין המשרות...
 

Yael Mor

משתמש מקצוען
אבל עדיין יהיה להם יותר חופשות
וגם העבודה עצמה יותר נוחה וקלה
ואפי' במשכורת הזאת עדיין יהיו להם יותר הנחות ממי שהברוטו שלה מעל 10,000
ממש לא קלה ונוחה! מוזמנת ליום אחד להוראה(לא מדברת על בית יעקב...)
 

אנוכי

משתמש מקצוען
וגם העבודה עצמה יותר נוחה וקלה
פה טמון הכלב / הטעות עבודת ההוראה לוקחת פי 20 אנרגיות, ומחייבת פיכמה,
כמו שאמר (?) "מתכנתת דורכת על אינטים וסטרינגים מורה דורך על נשמות"
ואפי' במשכורת הזאת עדיין יהיו להם יותר הנחות ממי שהברוטו שלה מעל 10,000
הפערים בהטבות בין מי שהברוטו של ה9K למי שהברוטו שלה 10 K מינורי ממש
איך אפשר באמת להסביר חילוני ממוצע שהולך להייטק
אם באמת היה עדיף לו להישאר בבית ולהנות משלל הטבות?
כי אין הצר שווה בנזק?
מה הענין להסביר לו?
מה תרויח? תסביר לו שעדיף להיות מוכר בביתן הלוטו העבודה יותר קלה והברוטו הוא 9K ולא צריך לעבוד קשה
 

צמה

משתמש מקצוען
יוצרי ai
ממש לא קלה ונוחה! מוזמנת ליום אחד להוראה(לא מדברת על בית יעקב...)
נכון מאוד מאוד!
כאחת שמרוויחה יפה מאוד יחסית לעובדת הוראה אני אומרת במפורש:
אין כסף חינם
מקומות שמשלמים יותר, דורשים הרבה יותר
הורים דורשים, אתגרים משמעותיים, פיקוח מעורב מאוד, שיחות הרבה מעבר שעות העבודה,
בקיצור- השקעה מעבר למוכר במוסדות החרדים הסטנדרטים
ועדיין-אני בהחלט מעדיפה לעבוד כך.

מה יהיה כשהחינוך העצמאי אכן יעבור לאופק חדש (לא יודעת איפה זה אוחז)? אין לי מושג.
 

ברבור1

משתמש מקצוען
הנדסת תוכנה
ממליצה לך לנסות יום יומיים,
גם מתכנתת יכולה לענות ככה....
בכל מקרה לא חושבת שיש עבודה קלה ....
(כמו שהביאו כאן בתחילת האשכול גם בתכנות יש משרד ממשלתי, כמו שבהוראה יש מורה מקצועית לבנות בית יעקב צנועות וחסודות שמלמדת טבע...)
וגם בהייטק יש סטארט אפ לחוץ (כפי שהביאה כאן פותחת האשכול שעובדת כל יום כ11 שעות ביום, עם לחץ מנפשי גבוה - שמי שלא עבד ככה לעולם לא יבין...)
כמו שבהוראה אפשר ליפול על כיתת חינוך קשה בשכבה סציו אקונומית נמוכה - להשקיע את הנשמה ולקבל בחזרה רק קש....
+ פיקוח לוחץ, הורים דורשים וכו....
 

צמה

משתמש מקצוען
יוצרי ai
אבל עדיין יהיה להם יותר חופשות
וגם העבודה עצמה יותר נוחה וקלה
ואפי' במשכורת הזאת עדיין יהיו להם יותר הנחות ממי שהברוטו שלה מעל 10,000
בהוראה הברוטו יכול להיות הרבה מעבר ל 10,
וגם בהוראה אפשר לשלם מס (ולהפסיד את רוב ההטבות, ולהיכנס לדיון אם זה אכן משתלם:))

ואם הגבתי שלא בהקשר, מתנצלת מראש,
אני לא כ"כ אוחזת ראש בדיון...
(חשוב לי להעלות את העניין למודעות, שבנות תדענה שהן יכולות להרוויח כסף גם בהוראה, אם יצאו קצת מהריבוע המוכר שלהן)
 
נערך לאחרונה ב:

עדיה שיר

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
בלת"ק חלקי

@בונג'סטה
אני מרגישה בתור אחת שנמצאת בהוראה וגם קצת בתכנות,
שבחורת סמינר שיצא ללמוד תכנות, (תקנו אותי אם אני טועה...) היא לא בהכרח אחת שניגשה לשם עם אהבה עזה למקצוע, או חיבור רגשי עמוק. לרוב מודבר בבנות מוכשרות שבאופן טבעי גלשו לשם. במקום הזה מונח הראש והמוח שלהן והן מתאימות לעבודה כזאת. (מתאימות. לא דווקא אוהבות)
הוראה- לפי דעתי, נסיוני והרגשתי בשטח- חייבים לאהוב מאוד!
אם תגידי לי כיום, מה עדיף לי, תכנות או הוראה... אני יגיד לך באופן אישי- הוראה.
למה?
טוב לי מאוד מאוד במקצוע הזה.
אני אוהבת את הגיוון, את הכימיה עם הילדים, את החופשים והשחרורים המקלים, את עיגולי הפינות מיד פעם ואת העבודה הצעירה והנעימה הזאת. וגם את האתגר שבה.
לעומת זאת תגיד לך חמותי שכבר 30 שנה בהוראה- שהיא שחוקה ועובדת קשה. הגיוני. היא נשארה באותה שכבת גיל של כיתה החינוך שלה כבר שלושים שנה.
במידה ואת לא 97 אחוז מתחברת להוראה, אין לך מה לנסות שם. תרגישי שהעבודה לא שווה את זה. המשכורת לא מרימה לך, העבודה מתישה ואת נגמרת. ואז באמת עדיף תכנות ושלום.
אבל במידה וכן, אז איך אני תמיד אומרת... (ולא לנסות לחלוק עלי על המשפט הזה- כי הוא מוחלט אצלי) 'אלוקים לא מעניק עושר רק למתכנתים'
נשמע נאיבי ונחמד. אבל חד משמעית. שכר גבוה בעייני הוא לא מדד. השתדלות, סיפוק, עשייה ותפילה- הם המדד האמיתי והכוח לקבלת השפע הגדול.
נקודה.
 

אנוכי

משתמש מקצוען
גם מתכנתת יכולה לענות ככה....
בכל מקרה לא חושבת שיש עבודה קלה ....
(כמו שהביאו כאן בתחילת האשכול גם בתכנות יש משרד ממשלתי, כמו שבהוראה יש מורה מקצועית לבנות בית יעקב צנועות וחסודות שמלמדת טבע...)
וגם בהייטק יש סטארט אפ לחוץ (כפי שהביאה כאן פותחת האשכול שעובדת כל יום כ11 שעות ביום, עם לחץ מנפשי גבוה - שמי שלא עבד ככה לעולם לא יבין...)
כמו שבהוראה אפשר ליפול על כיתת חינוך קשה בשכבה סציו אקונומית נמוכה - להשקיע את הנשמה ולקבל בחזרה רק קש....
+ פיקוח לוחץ, הורים דורשים וכו....
ברור שמתכנתת יכולה לומר את זה, השאלה אם תצדק :)
ואין לי טעם להתווכח, עבדתי בהוראה בבית יעקב. (כמה שנים, לא הציץ ונפגע)
ועבדתי בעבודות משרדיות לחוצות (סגנון הייטק מדידת שעות והספקים) ג"כ כמה שנים
ובתכנות במשרד ממשלתי
אין מה להשוות ----
אז נכון שאנחנו עם 9 שעות, אבל זו עבודה משרדית שלא משתווה בשום פנים ואופן לכמות האנרגיות שצריכה מורה עם 35 תלמידות ל45 דק'
(סתם מענין איך אחרי שעתיים עם הילדים :) תכפילי, תשלשי, תעלי בחזקה)
 

אנוכי

משתמש מקצוען
אני אוהבת את הגיוון, את הכימיה עם הילדים, את החופשים והשחרורים המקלים, את עיגולי הפינות מיד פעם ואת העבודה הצעירה והנעימה הזאת. וגם את האתגר שבה.
זה החלק ה-כ-י קשה בלעזוב את ההוראה,
הגיוון, הכימיה עם אנשים, הגמישות המחשבתית והזרימה, היצירתיות!! וגם- הליחיות את לוח השנה העיברי, את פרשת השבוע, את החגים. ווואו, גרמת לי לגעגועים----
 

טילון

מהמשתמשים המובילים!
עריכה והפקת סרטים
איך אפשר באמת להסביר חילוני ממוצע שהולך להייטק
אם באמת היה עדיף לו להישאר בבית ולהנות משלל הטבות?
כי אין הצר שווה בנזק?
מי אמר שהחילוני הממוצע הולך להייטק? בצבור הכללי יש מגוון רחב הרבה יותר של מקצועות נפוצים.

אבל בהנחה שאצל החילוני הממוצע הקריירה תופסת יותר מקום מאשר בציבור החרדי-
אצל החילוני הממוצע יש פחות ילדים בבית, ככה שיש לו פחות שנים לשלם למעון, ואשתו פחות זקוקה לזמן בבית. גם אם יש כמה שנים שבהן קשה לה להשקיע בקריירה הן עוברות יחסית מהר, ככה שהשקעה בשנים האלו משתלמת יותר.

וגם אם לא- אפשר לפתח את הקריירה לפני שהילדים נולדים (בד"כ מתחילים ללדת מאוחר יותר), ואז קל יותר להפחית שעות לכמה שנים כשהילדים קטנים, ולחזור למשרה מלאה אחרי שהם גדלים- מה שמי שלא התברגה היטב במקום עבודה לפני שהילדים נולדו, ויש לה יותר שנים על ילדים קטנים בבית כנראה לא תוכל לעשות.

שלא לדבר על זה שאם שני בני הזוג עובדים, אז אפשר שאחד ילך להייטק, והשני לעבודה פחות תובענית וישקיע יותר בילדים.

מעבר לזה- אני חושבת שיש עניין חברתי בסיפור. אצל חילונים המעמד החברתי מושפע מאד מהעיסוק- ולכןאנשים פחות ירשו לעצמם לעבוד בעבודה "לא מכובדת" ולהסתמך על הטבות למיניהן.
בציבור החרדי המעמד החברתי נקבע ע"פ פרמטרים אחרים, ואף אשת אברך לא תרגיש שהיא שווה פחות בגלל שהיא עובדת בעבודה מכניסה פחות ונזקקת להטבות.

אגב, אני ממש לא נגד ללכת להייטק. אני לגמרי בעד למי שזה מתאים לה, אבל אני גם בעד להכיר את המחירים שיש לזה ולא רק את המשכורות הגבוהות, ולבחור בצורה מושכלת.
 
נערך לאחרונה ב:

אני_רק_שאלה

משתמש צעיר
בתור אחת שניסתה את שתי סוגי העבודות, קצת מצחיק לראות שמשווים ביניהן על פי הכדאיות הכלכלית לעומת המאמץ הנדרש.

אלו סוגי עבודות שדורשות מבנה נפשי שונה לחלוטין אם לא רוצים להתחיל כל יום בתפילה שיסתיים כבר.

ואגב יש עוד תחומי עבודה במשק, שווה לבדוק.
 

בונג'סטה

משתמש רשום
בתור אחת שניסתה את שתי סוגי העבודות, קצת מצחיק לראות שמשווים ביניהן על פי הכדאיות הכלכלית לעומת המאמץ הנדרש.

אלו סוגי עבודות שדורשות מבנה נפשי שונה לחלוטין אם לא רוצים להתחיל כל יום בתפילה שיסתיים כבר.

ואגב יש עוד תחומי עבודה במשק, שווה לבדוק.
את צודקת אבל בכל זאת את רואה שניסית את שתי סוגי העבודות
למרות שהם דורשות מבנה הנפשי כל כך שונה ..;)
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  106  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה