למה כדאי ליווי של איש מקצוע

אורחת לרגע

משתמש מקצוען
שוב שואלת: אם הם מגיעים הביתה, וקרה שכן פתחו את הדלת, והם מבקשים לחקור ולנבור. האם יש אפשרות לומר להם: אני מתקשר/ת לרו''ח, ולבקש הדרכה?
כי הדרכה כללית מראש, זה מצוין. השאלה בזמן אמת, בשעת ביקורת - אם יש דרישה נניח לנבור או לראות כספת (כמו בסיפור הפותח). האם יש אפשרות לסרב עד שלא מקבלים הדרכה מהרו''ח?
בהחלט כן, הם מנצלים את זה שבד"כ אנשים מפחדים מצמד המילים "מס הכנסה", הם פועלים בבריונות, ועוברים על החוק. (כך בכ"א לפי דברי העו"ד)
הוא סיפר על עצמו בעבודתו כחוקר מס הכנסה (דרגה גבוהה יותר ממבקר סטנדרטי, והסמכויות שלו נרחבות יותר), ישב אצל בנ"א, אחרי חקירה סמויה, הוא הגיע מוכן עם צו חיפוש, במשרד ובמחסן, והנה, תוך כדי החקירה מתברר שיש מחסן נוסף עליו לא ידע, והחוש שלו אומר לו ש"שם טמון הכלב".
כרגע עומדות לרשותו 2 אופציות: 1. ללכת לשופט ולשכנע אותו לקבל צו חיפוש, תהליך שיקח מספר שעות
2. ללכת בשיטת מצליח, ובאדיבות פונה לבעל העסק: "האם תוכל ללוות אותי למחסן הזה", בעל העסק כמובן לא מסרב (הוא מפחד) ולוקח אותו לשם, פותח לו חומרים, מראה מה שמתבקש, וכתוצאה מכך נאספים כל החומרים להאשמה בהעלמת הכנסות.
בעל העסק יכל באדיבות לאמר לו: תוכל להכנס לשם בשמחה, עם צו חיפוש, והחוק עומד לצידו. אבל ברגע שאפשר לו להכנס, ונתן לו מה שרצה, כבר לא יכול להכחיש את ההעלמה.
 

szn

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
מה שלא הבנתי איך בודקים העברות בבנק,
מה הם נכנסים לחשבון בנק?
 

כוכב103

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עיצוב ואדריכלות פנים
עימוד ספרים
"האם תוכל ללוות אותי למחסן הזה", בעל העסק כמובן לא מסרב (הוא מפחד) ולוקח אותו לשם, פותח לו חומרים, מראה מה שמתבקש, וכתוצאה מכך נאספים כל החומרים להאשמה בהעלמת הכנסות.
בעל העסק יכל באדיבות לאמר לו: תוכל להכנס לשם בשמחה, עם צו חיפוש, והחוק עומד לצידו. אבל ברגע שאפשר לו להכנס, ונתן לו מה שרצה, כבר לא יכול להכחיש את ההעלמה.
בעל העסק היה יכול לומר לו להביא צו שופט
בינתיים להתייעץ עם איש מקצוע, ולדאוג שמה שלא צריך להיות שם לא יהיה...
 

כוכב103

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עיצוב ואדריכלות פנים
עימוד ספרים
אבל לא הבנתי דבר בסיסי
אלו שטוענים שלא צריך איש מקצוע- האם שווה לכם לא לישון בלילה
או לחטוף התקף לב עם כל שיחת טלפון חשודה.
ובסוף גם להפסיד כסף מיותר, במקום לדעת מראש מה ואיך מנהלים חשבונות.

יש לי חברה שמשכירה חנות, אמרו לה שהיא תצטרך לשלם אחוזים ניכרים למס הכנסה,
אבל אחרי התיעצות עם איש מקצוע שיודע היטב חוקים, היא הגיעה לאופן הגשה נקי לחלוטין עם אחוזי הפרשה נמוכים מאוד |(בהתחשב בנתונים האישיים שלה)
 

מרחבית

משתמש מקצוען
בעל העסק היה יכול לומר לו להביא צו שופט
איך הוא היה אמור לדעת שזה מה שעליו לומר??
האם בדרך כלל רואי החשבון מתדרכים מראש את לקוחותיהם מה עליהם לעשות במקרה של ביקורת? איך להגיב לכל סיטואציה שעלולה להיות?
 
נערך לאחרונה ב:

xyzw

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
איך הוא היה אמור לדעת שזה מה שעליו לומר? האם בדרך כלל רואי החשבון מתדרכים מראש את לקוחותיהם מה עליהם לעשות במקרה של ביקורת? איך להגיב לכל סיטואציה שעלולה להיות?

את ממש לקחת לי את המילים,
זה מה שאני מנסה להגיד כל הזמן, אף אחד לא מתדרך את בעלי העסקים מה לעשות במקרה של ביקורות או משהו כזה, לא מכירה מייצגים שעושים את זה, ובזמן של ביקורת, את לא תרימי טלפון למייצג שלך שידריך אותך, את פשוט זורמת עם הסיטואציה.

המייצג מגיע ועוזר אחרי שבעל העסק עשה את הטעויות.....
 

מרחבית

משתמש מקצוען
זה מה שאני מנסה לברר כאן לאורך כל האשכול. איך הידיעות של בעלי המקצוע לגבי שגיאות של בעל עסק בעת הביקורת עוזרות בפועל לבעל העסק.
בא עורך דין ומספר סיפורים על טעויות קריטיות של בעלי עסקים בעת ביקורת. יפה מאוד. המסקנה: בעלי עסקים הם לא רואי חשבון, ואין להם את הידע המקצועי איך להתנהל. נכון מאוד.
ואני שואלת: איך מי שכן קשור לאיש מקצוע 'יינצל' בזמן אמת? (בלי לקרוא בפרוג...).

אני לא נגד ליווי מקצועי. אני שואלת האם ליווי כזה מכסה את הכל. אם בעל עסק הוא 'ראש קטן', סומך בעיניים עיוורות על הליווי המקצועי ולא לומד את הנושא, לא שואל שאלות, לא מספיק בעניינים, לא מתכונן מראש לסיטואציות שונות, האם לא יהיה בכל מקרה בבעיה בזמן אמת?

ואולי הרצאות כאלה כמו של אותו עו''ד כדאי ורצוי שיינתנו לא רק למייצגים, אלא בראש ובראשונה לבעלי עסקים?
 
נערך לאחרונה ב:

xyzw

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
ואולי הרצאות כאלה כמו של אותו עו''ד כדאי ורצוי שיינתנו לא רק למייצגים, אלא בראש ובראשונה לבעלי עסקים?

מה שאני מנסה כל הזמן להבהיר, זה לא שתזרקו את בעלי המקצוע לפח ותסתדרו לבד. ממש לא.
אלא-תהיו מעורבים גם בעניינים המיסויים המשפטיים והחשבונאיים!
זה העסק שלכם!
אתם צריכים לדעת להכיר אותו מכל הכיוונים!
כן,
תלמדו איך קוראים דוחות כספיים, דוחות רווח והפסד,
תלמדו להכיר את סגנון הכתיבה של מ"ה, וכל הגורמים הרלוונטיים לכם.
תקראו-אין כמו למידה עצמית, מהדרכות מקוונות של מה עושים ביום פקודה לפני שהוא בא עליכם.
תחפשו טיפים, לא רק בתחום הבסיסי של המקצוע שלכם אלא גם בהיבטים נוספים.
תפתחו עיניים.
 

Ruty Kepler

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
לא מכירה מייצגים שעושים את זה, ובזמן של ביקורת, את לא תרימי טלפון למייצג שלך שידריך אותך, את פשוט זורמת עם הסיטואציה.

בוודאי שמרימים טלפון למייצג.
מייצג נורמלי הוא כזה שעונה לך ומדריך תוך כדי.
ושיחה מלקוח, של 'הגיעה אלי ביקורת', היא שיחה שתזנק מיד לראש סולם העדיפויות במשרד.
 

כוכב103

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עיצוב ואדריכלות פנים
עימוד ספרים
מה פירוש האם איש מקצוע מדריך?
ברור שכן.
כל אחד אמור לקבל תידרוך בדיוק מה מתרחש בעסק שלו, מה יעשה בכל סיטואציה אפשרית
אילו מההכנסות כבר הוצהרו אילו לא, איזו הוצאה מוכרת לצרכי מס, ומה לא.
זה בדיוק הענין לקחת איש מקצוע, הוא לא רק מדווח מה קרה פעם בשנה, הוא אמור להדריך כמה הכנסות כדאי שיהיו, איך לדווח אותם וכדו'
לפעמים עדיף לא לקחת עוד עבודות השנה כי הם יעלו לך ביוקר, ולפעמים עוד כמה שקלים הוצאה יעשו את המאזן יותר רווחי. מי שלא בענין- לא ידע זאת.
חבל זה יכול לעלות ביוקר.
 

מלפפון

משתמש סופר מקצוען
המטרה כאן לא להפחיד, אלא להסביר שאנחנו לא רק מחפשים לקחת את כספכם. (להפך תעשו הכל לבד, תבואו אלינו רק עם הבעיות-שם יושב הכסף הגדול :) )

אתמול השתתפתי בהרצאה של עו"ד חיים גבאי (http://hgabay.co.il/ תוכלו לקרוא על הרזומה שלו)
מטרת ההרצאה היתה לתת טיפים לציבור המייצגים מה עושים במקרה של ביקורת.
אני לא מתכוונת להעלות את כל ההרצאה לכאן.

רק סיפור אחד קטן, הגיע מבקר מס הכנסה לאדם שיש לו עסק בבית. הבנ"א הכניס אותם, וענה על שאלותיהם. גם לשאלה אם יש כספת בבית ענה "כן" ולבקשת המפקח לראות את הכספת, הוביל אותם לחדר השינה שלו !!! (הלו, הוא לא חייב, אבל הוא כנראה חכם, הוא לא צריך ליווי של איש מקצוע), פתח בפניהם את הכספת והראה את הכסף שנצבר.
לבקשתם הסכים להתלוות אליהם למשרדי מס הכנסה, ושם חתם על שומה מרצון, שתוצאת השומה היתה שכל הסכום שהיה בכספת (מעל 100,000$) נמסר כמס לאנשי מס הכנסה.

רק אח"כ נזכר הבנ"א בזכותו להתייעץ, והתברר שעשה טעות, ועוד אחת, ושוב נוספת ואפילו בימ"ש לא יכל לבטל את השומה.

אז תמשיכו לבד, ייתכן שאתם באמת חכמים ויודעים להסתדר לבד, אבל מאיפה אתם יודעים אם מי ששואל אתכם כאן בפורום איך מבצעים דברים הוא גם חכם כמוכם ? אולי אתם מפילים אותו בפח ???? קצת יותר אחריות.
בלת"ק.

ומה הוא היה עושה אם היה לו איש מקצוע?
היה אומר לאנשי מס הכנסה: שניה, אני מתקשר לרו"ח שלי לשאול אם יש לי כספת?

כעת אני מדברת על עוסקים פטורים:
אני נמצאת שנים אצל רו"ח שעושה לי את הדוח רק כי אין לי כח לעשות זאת.
בפועל גיליתי שכל פעם אני זו שצריכה להפנות אליה שאלות, היא מבחינתה -יש לה מלא לקוחות,
היא לא זוכרת לעדכן אותי בפרטים שקשורים רק אליי,
אלא מעדכנת מעת לעת על אפשרות להכניס להוצאות גם כיבוד.. משהו שהיא שולחת לכלל הלקוחות..
על דוח של פעם בשנה אני צריכה לשלם מחיר,
ובפועל חופשת לידה קיבלתי חצי (באשמתי, אוקי, אבל היא לא דאגה להסביר לי שאם אני מעכבת חודש אחד, בט"ל יכולים לקרצץ לי בנושא).
ואח"כ שילמתי כסף מלא גם לבטל- כי היא לא עדכנה אותי לגבי חוק חדש שבט"ל הוציא, ואי אפשר להוריד רטרואקטיבית.

כך שמה עזר לי?
והיא לא תתייחס אליי אישית כי אני רק עוסק פטור.
אז מה?
אני משלמת את מחיר העצלות שלי.
שאין לי כח להכניס את הפרטים לבד.
לדעתי- על כזה דוח חד שנתי- לא שווה לשלם יותר מ200 שח.
ולא צריך איש מקצוע.

ואל תמליצו לי ללכת למישהו יקר יותר, כי גם שם כבר הייתי,
ואין מענה פרטני. אין.
 

כוכב103

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עיצוב ואדריכלות פנים
עימוד ספרים
אז תחפשי רואת חשבון אחרת
 

xyzw

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
בוודאי שמרימים טלפון למייצג.
מייצג נורמלי הוא כזה שעונה לך ומדריך תוך כדי.
ושיחה מלקוח, של 'הגיעה אלי ביקורת', היא שיחה שתזנק מיד לראש סולם העדיפויות במשרד


נכון, באמת לא כתבתי את דברי ברור.
חלק מתפקידו של המייצג הוא להיות זמין און ליין לכאלו שיחות,
אבל בפועל,
כמה מהלקוחות באמת יודעים על האפשרות הזאת?
כמה מייצגים, כשפותחים תיק מיידעים את הלקוח באמת בכל הפינות והמעטפת שבעל עסק צריך לדעת?
ואף אחד גם לא יכול לעשות זאת, כי כל אחד נתקל בדברים ספציפיים במהלך העסקים ואנחנו לא יכולים לשער ולהכין להכל.
ולכן, אני חוזרת ואומרת מעל הפורום הזה,
בעלי עסקים יקרים, אל תניחו את כל הנושאים הללו בצד, תהיו מעורבים, תלמדו, תשאלו, תתעניינו. אתם יכולים, הידע הזה לא שמור רק לאנשי המקצוע, הוא נגיש לכל.
 

xyzw

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
בלת"ק.

ומה הוא היה עושה אם היה לו איש מקצוע?
היה אומר לאנשי מס הכנסה: שניה, אני מתקשר לרו"ח שלי לשאול אם יש לי כספת?

ואין מענה פרטני. אין.

מה שצריך לעשות כשמגיע ביקורת ויש לך מייצג-
להגיד אני צריך להתקשר למייצג שידריך אותי,
בפועל, האנשים מאבדים צפון, נלחצים, מתבלבלים. עומדים לבד מול הביקורת, ועושים שגיאות שאח"כ המייצג אמור לתקן אותם.
 

Ruty Kepler

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
אין מישהו שנותן מענה פרטני.
ושלא יספרו לי סיפורים.

עוסק פטור משלם הכי הרבה 1200 לשנה,
ואף משרד לא מתחזק אותו.

במשרדים שאני מכירה, המחירים לעוסק פטור מתחילים ב-1500.
ובוודאי שיש מענה פרטני.
 

אסתר כהן

משתמש מקצוען
אין מישהו שנותן מענה פרטני.
ושלא יספרו לי סיפורים.

עוסק פטור משלם הכי הרבה 1200 לשנה,
ואף משרד לא מתחזק אותו.
השערה שלי:
לעוסק פטור לא נראה לי ששולחים ביקורות
זה כסף קטן
אין להם חשק להתעסק עם זה

תקנו אותי אם אני טועה
 

עדינה הלפגוט

מהמשתמשים המובילים!
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
בלת"ק.

ומה הוא היה עושה אם היה לו איש מקצוע?
היה אומר לאנשי מס הכנסה: שניה, אני מתקשר לרו"ח שלי לשאול אם יש לי כספת?

כעת אני מדברת על עוסקים פטורים:
אני נמצאת שנים אצל רו"ח שעושה לי את הדוח רק כי אין לי כח לעשות זאת.
בפועל גיליתי שכל פעם אני זו שצריכה להפנות אליה שאלות, היא מבחינתה -יש לה מלא לקוחות,
היא לא זוכרת לעדכן אותי בפרטים שקשורים רק אליי,
אלא מעדכנת מעת לעת על אפשרות להכניס להוצאות גם כיבוד.. משהו שהיא שולחת לכלל הלקוחות..
על דוח של פעם בשנה אני צריכה לשלם מחיר,
ובפועל חופשת לידה קיבלתי חצי (באשמתי, אוקי, אבל היא לא דאגה להסביר לי שאם אני מעכבת חודש אחד, בט"ל יכולים לקרצץ לי בנושא).
ואח"כ שילמתי כסף מלא גם לבטל- כי היא לא עדכנה אותי לגבי חוק חדש שבט"ל הוציא, ואי אפשר להוריד רטרואקטיבית.

כך שמה עזר לי?
והיא לא תתייחס אליי אישית כי אני רק עוסק פטור.
אז מה?
אני משלמת את מחיר העצלות שלי.
שאין לי כח להכניס את הפרטים לבד.
לדעתי- על כזה דוח חד שנתי- לא שווה לשלם יותר מ200 שח.
ולא צריך איש מקצוע.

ואל תמליצו לי ללכת למישהו יקר יותר, כי גם שם כבר הייתי,
ואין מענה פרטני. אין.

אני עוסק פטור ומקבלת יעוץ סופר פרטני ומקצועי.
תמיד בסבלנות ועם חיוך.
חבל שאת ממשיכה להתעסק עם מקום שלא נותן לך שרות
ועוד יותר חבל שבגלל העדר שרות שחווית את מבאישה את כולם.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קח

א שִׁיר מִזְמוֹר לְדָוִד:ב נָכוֹן לִבִּי אֱלֹהִים אָשִׁירָה וַאֲזַמְּרָה אַף כְּבוֹדִי:ג עוּרָה הַנֵּבֶל וְכִנּוֹר אָעִירָה שָּׁחַר:ד אוֹדְךָ בָעַמִּים יי וַאֲזַמֶּרְךָ בַּלְאֻמִּים:ה כִּי גָדוֹל מֵעַל שָׁמַיִם חַסְדֶּךָ וְעַד שְׁחָקִים אֲמִתֶּךָ:ו רוּמָה עַל שָׁמַיִם אֱלֹהִים וְעַל כָּל הָאָרֶץ כְּבוֹדֶךָ:ז לְמַעַן יֵחָלְצוּן יְדִידֶיךָ הוֹשִׁיעָה יְמִינְךָ וַעֲנֵנִי:ח אֱלֹהִים דִּבֶּר בְּקָדְשׁוֹ אֶעְלֹזָה אֲחַלְּקָה שְׁכֶם וְעֵמֶק סֻכּוֹת אֲמַדֵּד:ט לִי גִלְעָד לִי מְנַשֶּׁה וְאֶפְרַיִם מָעוֹז רֹאשִׁי יְהוּדָה מְחֹקְקִי:י מוֹאָב סִיר רַחְצִי עַל אֱדוֹם אַשְׁלִיךְ נַעֲלִי עֲלֵי פְלֶשֶׁת אֶתְרוֹעָע:יא מִי יֹבִלֵנִי עִיר מִבְצָר מִי נָחַנִי עַד אֱדוֹם:יב הֲלֹא אֱלֹהִים זְנַחְתָּנוּ וְלֹא תֵצֵא אֱלֹהִים בְּצִבְאֹתֵינוּ:יג הָבָה לָּנוּ עֶזְרָת מִצָּר וְשָׁוְא תְּשׁוּעַת אָדָם:יד בֵּאלֹהִים נַעֲשֶׂה חָיִל וְהוּא יָבוּס צָרֵינוּ:
נקרא  13  פעמים

אתגר AI

מלכות ה' • אתגר 119

לוח מודעות

למעלה