למה כדאי ליווי של איש מקצוע

shira bira

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
בלת"ק.

ומה הוא היה עושה אם היה לו איש מקצוע?
היה אומר לאנשי מס הכנסה: שניה, אני מתקשר לרו"ח שלי לשאול אם יש לי כספת?

כעת אני מדברת על עוסקים פטורים:
אני נמצאת שנים אצל רו"ח שעושה לי את הדוח רק כי אין לי כח לעשות זאת.
בפועל גיליתי שכל פעם אני זו שצריכה להפנות אליה שאלות, היא מבחינתה -יש לה מלא לקוחות,
היא לא זוכרת לעדכן אותי בפרטים שקשורים רק אליי,
אלא מעדכנת מעת לעת על אפשרות להכניס להוצאות גם כיבוד.. משהו שהיא שולחת לכלל הלקוחות..
על דוח של פעם בשנה אני צריכה לשלם מחיר,
ובפועל חופשת לידה קיבלתי חצי (באשמתי, אוקי, אבל היא לא דאגה להסביר לי שאם אני מעכבת חודש אחד, בט"ל יכולים לקרצץ לי בנושא).
ואח"כ שילמתי כסף מלא גם לבטל- כי היא לא עדכנה אותי לגבי חוק חדש שבט"ל הוציא, ואי אפשר להוריד רטרואקטיבית.

כך שמה עזר לי?
והיא לא תתייחס אליי אישית כי אני רק עוסק פטור.
אז מה?
אני משלמת את מחיר העצלות שלי.
שאין לי כח להכניס את הפרטים לבד.
לדעתי- על כזה דוח חד שנתי- לא שווה לשלם יותר מ200 שח.
ולא צריך איש מקצוע.

ואל תמליצו לי ללכת למישהו יקר יותר, כי גם שם כבר הייתי,
ואין מענה פרטני. אין.
א. חפשי רואת חשבון אחרת. לכי לפי המלצות מעוסקים פטורים כמוך.
ב. כן. אצלנו יש להם יחס פרטני. הודעה על ביקורת בעסק היא בראש סדר העדיפויות ואנחנו גם עורכים להם תחזיות מס בחציון ולקראת סוף שנה כדי לוודא שאין צפי שיעברו את התקרה וגם שהם משלמים מקדמות לב"ל בסכום שמתאים לרווח.
 

shira bira

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
את ממש לקחת לי את המילים,
זה מה שאני מנסה להגיד כל הזמן, אף אחד לא מתדרך את בעלי העסקים מה לעשות במקרה של ביקורות או משהו כזה, לא מכירה מייצגים שעושים את זה, ובזמן של ביקורת, את לא תרימי טלפון למייצג שלך שידריך אותך, את פשוט זורמת עם הסיטואציה.

המייצג מגיע ועוזר אחרי שבעל העסק עשה את הטעויות.....
אצלנו העוסקים מרימים אלינו טלפון וגם מקבלים תדרוך. לא הוגן להכפיש את כל בעלי המקצוע.
 

מלפפון

משתמש סופר מקצוען
א. חפשי רואת חשבון אחרת. לכי לפי המלצות מעוסקים פטורים כמוך.
ב. כן. אצלנו יש להם יחס פרטני. הודעה על ביקורת בעסק היא בראש סדר העדיפויות ואנחנו גם עורכים להם תחזיות מס בחציון ולקראת סוף שנה כדי לוודא שאין צפי שיעברו את התקרה וגם שהם משלמים מקדמות לב"ל בסכום שמתאים לרווח.
ומותר לשאול שאלה חצופה:
כמה אתם לוקחים לשנה עבור השרות הנ"ל?
 

shira bira

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
ומותר לשאול שאלה חצופה:
כמה אתם לוקחים לשנה עבור השרות הנ"ל?
ככלל אני לא עובדת עם עוסקים פטורים (רק קרוב משפחה אחד והוא בחינם :)). רק עם חברות ובעלי מניות.
אבל פה זה נע בין 1200 ל1500.
 

פילפלית

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
מוזיקה ונגינה
ומותר לשאול שאלה חצופה:
כמה אתם לוקחים לשנה עבור השרות הנ"ל?
@מלפפון צודקת בהחלט שיש משרדי רו"ח גדולים שהעוסקים פטורים נאבדים שם בין הלקוחות הגדולים, יכולה להעיד שאצלנו המשרד מאד אישי ומשפחתי..וכן..לוקחים לדוח 1500+מעמ, אבל זה כולל הכל, ז"א טיפול שנתי שאלות, דיווח מקדמות אם יש, תשלום ביטוח לאומי , טפסולוגיה..יעוץ וכו'
 

מלפפון

משתמש סופר מקצוען
ככלל אני לא עובדת עם עוסקים פטורים (רק קרוב משפחה אחד והוא בחינם :)). רק עם חברות ובעלי מניות.
אבל פה זה נע בין 1200 ל1500.
עוסקים פטורם לא ירוויחו 1500 על השרות הזה, מסור ככל שיהיה.
לכן עדיף להם לבד.
אם באמת המחזור מתקרב לתקרה- אולי כדאי להשקיע גם בשביל חיסכון בזמן,
(אני לא מתקרבת לצערי כרגע, כי אני גם אמא במשרה מלאה).

אני רועדת מביקורת מראש.
לכן כל דבר מתועד אצלי דרך קבלות.
מס הכנסה (שלא) יגיעו אליי- יקבלו קבלות מסודרות, רישומים ברורים בעו"ש, וביי.
אין לי כזה דבר שחבר שואל את בעלי אם הוא מוכן לקבל כסף לחשבון ולתת לו במזומן.
אין שטיקים. הכל מסודר.

אגב, מי שרוצה לשווק את עצמו- יכול לכתוב כללים לביקורת ולשלוח לתפוצה של עצמאים.
כל הזכויות על הרעיון המקורי שמורות לי,
מוכנה לנסח תמורת תשלום:)
 

מלפפון

משתמש סופר מקצוען
אני עוסק פטור ומקבלת יעוץ סופר פרטני ומקצועי.
תמיד בסבלנות ועם חיוך.
חבל שאת ממשיכה להתעסק עם מקום שלא נותן לך שרות
ועוד יותר חבל שבגלל העדר שרות שחווית את מבאישה את כולם.
לא הבאשתי את כולם.
כתבתי שהייתי אצל שניים, ואני לא מאמינה שנותנים שרות פרטני.
למה הבאשת אותי?

(אני נהנית להשתמש במילה בואש, כי זה טרנדי כנראה:)).
 

מלפפון

משתמש סופר מקצוען
במשרדים שאני מכירה, המחירים לעוסק פטור מתחילים ב-1500.
ובוודאי שיש מענה פרטני.
מענה פרטני- אני לא מתכוונת שכשאני מתקשרת לבקש מסמך למעון, או אישור רו"ח.

אלא שיגידו לי:
כדאי לך להרוויח החודש שקל פחות, כדי להרוויח הרבה יותר.
או:
השנה הרווחת כך אבל הפסדת כך.
או:
לא שילמת לבט"ל החודש, ואת מסתכנת כי הם עלולים לעשות לך בעיה עם דמי חופשת הלידה.
 

shira bira

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
מענה פרטני- אני לא מתכוונת שכשאני מתקשרת לבקש מסמך למעון, או אישור רו"ח.

אלא שיגידו לי:
כדאי לך להרוויח החודש שקל פחות, כדי להרוויח הרבה יותר.
או:
השנה הרווחת כך אבל הפסדת כך.
או:
לא שילמת לבט"ל החודש, ואת מסתכנת כי הם עלולים לעשות לך בעיה עם דמי חופשת הלידה.
אבל זה בדיוק התפקיד של יועץ מס/ רו"ח שמטפל בך!
לפחות זו התפיסה פה במשרד שלנו.
 

shira bira

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
@מלפפון צודקת בהחלט שיש משרדי רו"ח גדולים שהעוסקים פטורים נאבדים שם בין הלקוחות הגדולים, יכולה להעיד שאצלנו המשרד מאד אישי ומשפחתי..וכן..לוקחים לדוח 1500+מעמ, אבל זה כולל הכל, ז"א טיפול שנתי שאלות, דיווח מקדמות אם יש, תשלום ביטוח לאומי , טפסולוגיה..יעוץ וכו'
ולכן, עבור עוסק פטור אין שום סיבה שבעולם ללכת למשרד גדול.
 

אורחת לרגע

משתמש מקצוען
זה מה שאני מנסה לברר כאן לאורך כל האשכול. איך הידיעות של בעלי המקצוע לגבי שגיאות של בעל עסק בעת הביקורת עוזרות בפועל לבעל העסק.
בא עורך דין ומספר סיפורים על טעויות קריטיות של בעלי עסקים בעת ביקורת. יפה מאוד. המסקנה: בעלי עסקים הם לא רואי חשבון, ואין להם את הידע המקצועי איך להתנהל. נכון מאוד.
ואני שואלת: איך מי שכן קשור לאיש מקצוע 'יינצל' בזמן אמת? (בלי לקרוא בפרוג...).

אני לא נגד ליווי מקצועי. אני שואלת האם ליווי כזה מכסה את הכל. אם בעל עסק הוא 'ראש קטן', סומך בעיניים עיוורות על הליווי המקצועי ולא לומד את הנושא, לא שואל שאלות, לא מספיק בעניינים, לא מתכונן מראש לסיטואציות שונות, האם לא יהיה בכל מקרה בבעיה בזמן אמת?

ואולי הרצאות כאלה כמו של אותו עו''ד כדאי ורצוי שיינתנו לא רק למייצגים, אלא בראש ובראשונה לבעלי עסקים?
אף אחד לא מתדרך את בעל העסק מה עליו לעשות, כי ממילא בזמן אמת הוא לא יזכור כלום. רק מתדרכים אותו-במקרה של ביקורת לפני הכל, אמור "סליחה, אני רוצה להתייעץ עם רו"ח/יועץ מס שלי"
 

אורחת לרגע

משתמש מקצוען
בלת"ק.

ומה הוא היה עושה אם היה לו איש מקצוע?
היה אומר לאנשי מס הכנסה: שניה, אני מתקשר לרו"ח שלי לשאול אם יש לי כספת?

כעת אני מדברת על עוסקים פטורים:
אני נמצאת שנים אצל רו"ח שעושה לי את הדוח רק כי אין לי כח לעשות זאת.
בפועל גיליתי שכל פעם אני זו שצריכה להפנות אליה שאלות, היא מבחינתה -יש לה מלא לקוחות,
היא לא זוכרת לעדכן אותי בפרטים שקשורים רק אליי,
אלא מעדכנת מעת לעת על אפשרות להכניס להוצאות גם כיבוד.. משהו שהיא שולחת לכלל הלקוחות..
על דוח של פעם בשנה אני צריכה לשלם מחיר,
ובפועל חופשת לידה קיבלתי חצי (באשמתי, אוקי, אבל היא לא דאגה להסביר לי שאם אני מעכבת חודש אחד, בט"ל יכולים לקרצץ לי בנושא).
ואח"כ שילמתי כסף מלא גם לבטל- כי היא לא עדכנה אותי לגבי חוק חדש שבט"ל הוציא, ואי אפשר להוריד רטרואקטיבית.

כך שמה עזר לי?
והיא לא תתייחס אליי אישית כי אני רק עוסק פטור.
אז מה?
אני משלמת את מחיר העצלות שלי.
שאין לי כח להכניס את הפרטים לבד.
לדעתי- על כזה דוח חד שנתי- לא שווה לשלם יותר מ200 שח.
ולא צריך איש מקצוע.

ואל תמליצו לי ללכת למישהו יקר יותר, כי גם שם כבר הייתי,
ואין מענה פרטני. אין.
דווקא, במקרה שלך, ככל שהמשרד גדול יותר, עוסק פטור יקבל יחס מועט יותר.
 

y&m

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
איך הוא היה אמור לדעת שזה מה שעליו לומר??
האם בדרך כלל רואי החשבון מתדרכים מראש את לקוחותיהם מה עליהם לעשות במקרה של ביקורת? איך להגיב לכל סיטואציה שעלולה להיות?

מייצגים נורמלים מקיפים את הנושאים אלו בהדרכה של עשה ולא תעשה בפגישה השניה בערך.
(בראשונה סגרו)

את ממש לקחת לי את המילים,
זה מה שאני מנסה להגיד כל הזמן, אף אחד לא מתדרך את בעלי העסקים מה לעשות במקרה של ביקורות או משהו כזה, לא מכירה מייצגים שעושים את זה, ובזמן של ביקורת, את לא תרימי טלפון למייצג שלך שידריך אותך, את פשוט זורמת עם הסיטואציה.

המייצג מגיע ועוזר אחרי שבעל העסק עשה את הטעויות.....

מייצג טוב מסוגל למזער עד מאד טעויות קריטיות שהנישום עשה.
כך שבוודאי ובוודאי לאחר הטעויות חובה שיהיה מייצג מקצועי.

@מלפפון תחליפי.
מהיכרות ומניסיון יש בארץ מספיק אנשי מקצוע טובים שנותנים שירות מצוין לעסקים קטנים וגדולים גם בפרמטרים שציינת.

קשר עם איש מקצוע הוא לא חתונה קטולית.
תעשי סקר שוק ותזכי לשירות טוב יותר.
 

Ruty Kepler

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
מענה פרטני- אני לא מתכוונת שכשאני מתקשרת לבקש מסמך למעון, או אישור רו"ח.

אלא שיגידו לי:
1. כדאי לך להרוויח החודש שקל פחות, כדי להרוויח הרבה יותר.
או:
2. השנה הרווחת כך אבל הפסדת כך.
או:
3. לא שילמת לבט"ל החודש, ואת מסתכנת כי הם עלולים לעשות לך בעיה עם דמי חופשת הלידה.

1. ו-3. : רוב העוסקים הפטורים לא רוצים ליווי חודשי (וגם לא צריכים).
אז אין למייצג דרך לדעת איפה הם אוחזים בכל רגע נתון, מבחינת ההכנסות. כי פנקס הקבלות אצלם, והם ממלאים אותו לבד.
אנחנו גם לא נתקשר לכל מיוצגת בכל חודש ונברר אם היא מתכננת לידה בעתיד הקרוב. זו האחריות המינימלית שלה, לדעת שאם יש לידה באופק - היא אמורה להרים טלפון ולשאול איך להתנהל.
וגם לגבי תשלום לביטוח לאומי - מי שרוצה לשלם על שירות חודשי, שישלם ונעקוב. מי שמעדיף לבוא פעם בשנה לדו"ח, לא יכול לצפות שנעקוב אחרי התשלומים החודשיים שלו לביטו"ל! (אם הוא יתקשר אלינו לברר מה מצב החשבון בביטו"ל, נבדוק ונענה לו. אבל לא נערוך בדיקות מיוזמתנו. הוא זה שאמור לשלם כל חודש לרשויות, ואנחנו לא מורה בכיתה ג' שבודקת שיעורי בית).

2. יושבים על הדוח השנתי ומסבירים אותו. יכולה להגיד שברוב המקרים, הפרה רוצה להסביר פי כמה ממה שהעגל רוצה לשמוע. אני באה לפגישות מלאת נכונות ורצון טוב לנאום, והלקוח מזדגג באיזה שהוא שלב, משתעמם, ובסוף נמאס לו והוא קוטע אותי: אה, כן? אה? אז איפה לחתום?
 

מלפפון

משתמש סופר מקצוען
יושבים על הדוח השנתי ומסבירים אותו. יכולה להגיד שברוב המקרים, הפרה רוצה להסביר פי כמה ממה שהעגל רוצה לשמוע. אני באה לפגישות מלאת נכונות ורצון טוב לנאום, והלקוח מזדגג באיזה שהוא שלב, משתעמם, ובסוף נמאס לו והוא קוטע אותי: אה, כן? אה? אז איפה לחתום?
הוא לא רוצה הסבר.
הוא רוצה ייצוג מלא.
 

shira bira

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
הוא לא רוצה הסבר.
הוא רוצה ייצוג מלא.
כן. הוא רק חייב לקחת בחשבון שששירות מקיף כולל גם ייעוץ שכולל גם הסברים. לא רק ייצוג.
ובעניין הדוגמא שרותי נתנה. אין לנו דרך לדעת על מצבה של העוסקת . אם היא צפויה ללדת נשמח לקבל עדכון ולהסביר את האפשרויות העומדות בפניה בהתאם.
 

shira bira

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
1. ו-3. :
וגם לגבי תשלום לביטוח לאומי - מי שרוצה לשלם על שירות חודשי, שישלם ונעקוב. מי שמעדיף לבוא פעם בשנה לדו"ח, לא יכול לצפות שנעקוב אחרי התשלומים החודשיים שלו לביטו"ל! (אם הוא יתקשר אלינו לברר מה מצב החשבון בביטו"ל, נבדוק ונענה לו. אבל לא נערוך בדיקות מיוזמתנו. הוא זה שאמור לשלם כל חודש לרשויות, ואנחנו לא מורה בכיתה ג' שבודקת שיעורי בית).
בשל כך אגב, אנו ממליצים על הו"ק לביטוח לאומי וכן על ייצוג מטעמנו בב"ל.
כך ברגע שיש חוב יש התראות שקופצת בכניסה למערכת המייצגים.
היועץ מס פה לא סומך על זה ועושה בדיקות מעת לעת.
 

yudit10

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
מצטרפת לדברי @מלפפון
אף רואה חשבון /יועץ מס לא ישב והסביר לי כמה כדאי לי להרוויח ע"מ שאוכל לקבל החזר מס, לדוגמא,
ועוד ועוד.
למדתי למלא את הדו"ח השנתי לבד,
(במשרדי מס הכנסה יש הדרכה למילוי הטפסים למי שלא יודע איך למלא)
מנהלות החשבונות ויועצות המס שבסביבתי הקרובה זוכות מדי פעם לטלפונים של שאלות,
והן עונות לי יותר בשמחה.

כמובן שכשיגיע הצהרת הון אפנה לבעל מקצוע.
 

shira bira

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
מצטרפת לדברי @מלפפון
אף רואה חשבון /יועץ מס לא ישב והסביר לי כמה כדאי לי להרוויח ע"מ שאוכל לקבל החזר מס, לדוגמא,
ועוד ועוד.
למדתי למלא את הדו"ח השנתי לבד,
(במשרדי מס הכנסה יש הדרכה למילוי הטפסים למי שלא יודע איך למלא)
מנהלות החשבונות ויועצות המס שבסביבתי הקרובה זוכות מדי פעם לטלפונים של שאלות,
והן עונות לי יותר בשמחה.

כמובן שכשיגיע הצהרת הון אפנה לבעל מקצוע.
אז מסתבר שאת לא עובדת לבד. את פשוט מקבלת הדרכה בחינם מחברות נדיבות.
מה תעשי כשתגיעי לשלב השידור המקוון?
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ק'

קמה קָרָאתִי בְכָל לֵב עֲנֵנִי יי חֻקֶּיךָ אֶצֹּרָה:קמו קְרָאתִיךָ הוֹשִׁיעֵנִי וְאֶשְׁמְרָה עֵדֹתֶיךָ:קמז קִדַּמְתִּי בַנֶּשֶׁף וָאֲשַׁוֵּעָה (לדבריך) לִדְבָרְךָ יִחָלְתִּי:קמח קִדְּמוּ עֵינַי אַשְׁמֻרוֹת לָשִׂיחַ בְּאִמְרָתֶךָ:קמט קוֹלִי שִׁמְעָה כְחַסְדֶּךָ יי כְּמִשְׁפָּטֶךָ חַיֵּנִי:קנ קָרְבוּ רֹדְפֵי זִמָּה מִתּוֹרָתְךָ רָחָקוּ:קנא קָרוֹב אַתָּה יי וְכָל מִצְוֹתֶיךָ אֱמֶת:קנב קֶדֶם יָדַעְתִּי מֵעֵדֹתֶיךָ כִּי לְעוֹלָם יְסַדְתָּם:
נקרא  2  פעמים

אתגר AI

הסוואה • אתגר 21 • אתגר נושא פרסים 🎁

לוח מודעות

למעלה