לכל אדם עם רגש

תמיד בעליה

משתמש מקצוען
אין לי סוף לסיפור הזה. מה אתם מציעים?
 

קבצים מצורפים

  • טוב שיש שחרית.doc
    KB 38.5 · צפיות: 21

יואל ארלנגר - קקטוס

אוהב קצת מהכל
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
אתה כותב נהדר
מפריע לי רק שיש פתיח - הייתי מכניס את זה בתוך הסיפור
 

יואל ארלנגר - קקטוס

אוהב קצת מהכל
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
נכתב ע"י תמיד בעליה;1344983:
זה ממש בחיתולים. עדיין בבסיס. ומה עם סיום?
מי אני שאדע?
 

נוי

משתמש סופר מקצוען
פרסום וקופי
מוזיקה ונגינה
כתיבה יפה, כושר תיאורי עד לפרטים הקטנים!
נראה לי שהפתיח הורס את העניין הגדול והסקרנות שיכולה להיווצר בקריאת החלק הראשון בסיפור.
הצעת ייעול כללית: רצוי להתחיל לנסוע בכתיבת סיפור כשיודעים (לפחות בקווים כללים) מהי התחנה האחרונה שלו.
וכעת לשאלה איך לגמור:
יש לנו כאן נערה תקועה. מה יוציא אותה מזה?
השינוי יכול להיות בתהליך פנימי אבל אז הסיפור יהיה קצת אנמי אלא אם השינוי יבוטא בעוצמה .
השינוי יכול להיות דרך מעורר חיצוני כמו חוויה מטלטלת.
לדוגמה:
חוויה מיסטית: סבתא עליזה ע"ה באה אליה בחלום לבושה לבן ואומרת לה...
חוויה דרמטית: סבתא של הנפטר פולשת לה לחדר דרך החלון ו...
חוויה היסטרית: רעידת אדמה היא נכלאת תחת ההריסות ומתוך המעמקים עת צוות החילוץ שומע אותה צועקת "ממעמקים קראתיך ה'" נובטת בה התובנה שהיא כן חפצה בחיים.
חוויה שמימית: הנפטר עצמו מתגלה בחלום ואמר לה "מחול לך"...
אשאיר לדמיון הכותב למצוא רעיון מוצלח באמת, הנ"ל נכתב בשביל השעשוע.

למותר לציין שככל שהפתרון יותר אמין ופחות נסי ומלודרמטי הוא ייתן חווית קריאה טובה ומחוברת.
 

lambrski

משתמש פעיל
עימוד ספרים
אני לא יודע, אבל אפשר לנסות...

אפשר לנסות למצוא חפץ, דמות, תמונה, שנמצאים בחיים שלה ואפילו בחדר שלה בהישג יד - כמו דובי, עציץ עם פרח, וכיוצ"ב, שהוא ייצג את שמוליק תוך הקבלות מסויימות, ויאפשר לה לנהל מולו באלם את הדיאלוג שהיא היתה רוצה לנהל מול שמוליק אילו היתה לה את האפשרות לעשות את זה...
 

תמיד בעליה

משתמש מקצוען
נכתב ע"י lambrski;1345335:
אפשר לנסות למצוא חפץ, דמות, תמונה, שנמצאים בחיים שלה ואפילו בחדר שלה בהישג יד - כמו דובי, עציץ עם פרח, וכיוצ"ב, שהוא ייצג את שמוליק תוך הקבלות מסויימות, ויאפשר לה לנהל מולו באלם את הדיאלוג שהיא היתה רוצה לנהל מול שמוליק אילו היתה לה את האפשרות לעשות את זה...

כיוון חדש ומפתיע!
איך אתם מגיעים ברגע לדברים שלא הגעתי כשחשבתי מלא?
 

תהילה חזקיאן

משתמש סופר מקצוען
מתערבת, אפשר?
מחמאות: התיאורים שלך ממש מעולים. (השוקולד - מדהים! אהבתי)
והרעיון יפה.
נקודות לחיזוק:
* לא ברור לי מה קרה עם שמוליק - נפטר? חי במצב קשה? איפה המשפחה שלו?
* באמת אפשר לוותר על ההקדמונת הזו ולשלב אותה בפרק הראשון במחשבות/דיבורים של דמויות מהסיפור.
* אם הוא לא מת, השמוליק (מיהו? מהו? ספר לנו!), ניתן "להחיות" את שולי ע"י שתעזור/תיצור משהו למען המשפחה/הילד - משהו שרק היא יודעת לעשות (לנגן/ לצייר/ לעזור בבית המשפחה וכו' וכו' וכו')

הרבה הצלחה - אל תפסיק לכתוב!
 

lambrski

משתמש פעיל
עימוד ספרים
אל תוותרי על הספונטניות...

ואגב, בקשר להערה שהעירו כאן, שעדיף לדעת מראש את הסוף לפני שמתחילים לכתוב - אני דוקא חושב אחרת... לדעתי, יש משהו ספונטני בלהתחיל לכתוב בלי לדעת את הסוף, פשוט כי הדברים יוצאים ממך, ולתת לסיפור להוביל אותך במקום להוביל אותו...
זה נכון שיש בזה סיכון מסויים, כי ניתן להגיע למבוי סתום בסופו של דבר, אבל בשביל זה יש את הפורום הזה, לא?
 

סטודיו מיתר

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
נכתב ע"י lambrski;1345358:
לתת לסיפור להוביל אותך במקום להוביל אותו...

ואם מותר להוסיף - ככל שהדמויות ברורות וידועות ליוצרם, כך ידועות פעולתם
 

תמיד בעליה

משתמש מקצוען
נכתב ע"י קליגרף B;1345365:
ואם מותר להוסיף - ככל שהדמויות ברורות וידועות ליוצרם, כך ידועות פעולתם

זהו. ששולי כ"כ מוכרת לי מקרוב, היא כ"כ התגובות שלי, כך שאין לי מושג באמת איך אפשר לצאת מזה...
לכן אני צריכה אתכם, דוקא כי הדמויות מוכרות, עד כאב
 

תהילה חזקיאן

משתמש סופר מקצוען
נכתב ע"י תמיד בעליה;1345373:
זהו. ששולי כ"כ מוכרת לי מקרוב, היא כ"כ התגובות שלי, כך שאין לי מושג באמת איך אפשר לצאת מזה...
לכן אני צריכה אתכם, דוקא כי הדמויות מוכרות, עד כאב
איזה אומץ - כל הכבוד על יכולת הכתיבה הפנימית המשובחת!
אם כי
נכתב ע"י קליגרף B;1345390:
בסיס האומנות
זה דווקא להרחיק את הסיפור הכתוב ממציאות חיי!
 

סטודיו מיתר

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
יש בזה המון דעות ופילוסופיה שלמה אבל בקיצור:

התומכים בשיטה של ה"ריחוק" נובעת מההבנה שמה שאני רואה כרחוק ממני , זה הצד האפל והכואב שבו צריך לגעת

("מציאות חיי " זה מה שאני רוצה לראות כחיי )

מעבר לכך בכל אומנות שבעולם מה שמחזיק זה החיבור האישי וזה דבר ברור

ואכמ"ל
 

נוי

משתמש סופר מקצוען
פרסום וקופי
מוזיקה ונגינה
נכתב ע"י lambrski;1345358:
ואגב, בקשר להערה שהעירו כאן, שעדיף לדעת מראש את הסוף לפני שמתחילים לכתוב - אני דוקא חושב אחרת... לדעתי, יש משהו ספונטני בלהתחיל לכתוב בלי לדעת את הסוף, פשוט כי הדברים יוצאים ממך, ולתת לסיפור להוביל אותך במקום להוביל אותו...
זה נכון שיש בזה סיכון מסויים, כי ניתן להגיע למבוי סתום בסופו של דבר, אבל בשביל זה יש את הפורום הזה, לא?
כתיבה ספונטאנית בלי כיוון היא נהדרת בשביל כתיבותרפיה ואם זו כוונת המשורר (סליחה, הכותב) אדרבה.
על פי ניסיוני, סיפורים טובים מוקלדים אחרי בישול איטי במוח.
להבדיל, קטעי הומור -מושפרצים בספונטאניות.
 

תהילה חזקיאן

משתמש סופר מקצוען
יכמ"ל:
הריחוק אינו סותר חיבור. להיפך.
כשסופר מחובר לעצמו אז סיפוריו אמיתיים וכנים גם אם אינו כותב על עצמו כלל.
סיפור אינו אמור להיות חלון ראווה לחיי כותבו... (להוציא סיפור אישי למטרה זו...)
 

lambrski

משתמש פעיל
עימוד ספרים
דעתי האישית...

נכתב ע"י נוי;1345412:
כתיבה ספונטאנית בלי כיוון היא נהדרת בשביל כתיבותרפיה ואם זו כוונת המשורר (סליחה, הכותב) אדרבה.
על פי ניסיוני, סיפורים טובים מוקלדים אחרי בישול איטי במוח.
להבדיל, קטעי הומור -מושפרצים בספונטאניות.

אני כותב בדרך כלל בשני שלבים: שלב ראשון - ספונטאני, כאשר תוך כדי כתיבה נבנה הסיפור, ואילו בשלב השני - אני עובר על התוצר המוגמר ומשביח אותו. אני לא יודע אם זה מתאים לכל אחד, אבל אני חושב שזה נותן מענה לצורך בספונטאניות בלי לפגוע במקצועיות...
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיג

א הַלְלוּיָהּ הַלְלוּ עַבְדֵי יי הַלְלוּ אֶת שֵׁם יי:ב יְהִי שֵׁם יי מְבֹרָךְ מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם:ג מִמִּזְרַח שֶׁמֶשׁ עַד מְבוֹאוֹ מְהֻלָּל שֵׁם יי:ד רָם עַל כָּל גּוֹיִם יי עַל הַשָּׁמַיִם כְּבוֹדוֹ:ה מִי כַּיהוָה אֱלֹהֵינוּ הַמַּגְבִּיהִי לָשָׁבֶת:ו הַמַּשְׁפִּילִי לִרְאוֹת בַּשָּׁמַיִם וּבָאָרֶץ:ז מְקִימִי מֵעָפָר דָּל מֵאַשְׁפֹּת יָרִים אֶבְיוֹן:ח לְהוֹשִׁיבִי עִם נְדִיבִים עִם נְדִיבֵי עַמּוֹ:ט מוֹשִׁיבִי עֲקֶרֶת הַבַּיִת אֵם הַבָּנִים שְׂמֵחָה הַלְלוּיָהּ:
נקרא  8  פעמים

לוח מודעות

למעלה