לכל אדם עם רגש

סטודיו מיתר

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
אוייש נו באמת מי דיבר על לכתוב על עצמו,

חיבור אישי הכוונה להרגיש באמת את מה שאני מנסה להעביר לקורא , וההרגשות האמתיים נמצאים בפחדים וכ"ו וכ"ו ,

זה הסיבה שאנשים רוצים "דרמה" ו"מתח" כי שם מרגישים באמת!
 

תמיד בעליה

משתמש מקצוען
סופרים נכבדים! אין מצב לתאר את כוש אם לא הייתם בה מעולם.
אין מצב לתאר רגש אם לא חשתם אותו
לא העברתי שום ילד את הכביש והוא נדרס.
אבל נקיפות מצפון אני מכירה כמו כל אחד מכם, ומהמקום שאני מכירה אותם, פרשתי אותם לסיפור עם עלילה ושמות ומקום.
אני חושבת שזאת הדרך היחידה לגרום לקוראים להתחבר לרגשות
תקנו אותי אם אני טועה.
 

efrat1

משתמש סופר מקצוען
יוצרי ai
הערה קטנה: בעמוד 3 שורה רביעית שולי במקום שיפי
 

נוי

משתמש סופר מקצוען
פרסום וקופי
מוזיקה ונגינה
נכתב ע"י lambrski;1345424:
אני כותב בדרך כלל בשני שלבים: שלב ראשון - ספונטאני, כאשר תוך כדי כתיבה נבנה הסיפור, ואילו בשלב השני - אני עובר על התוצר המוגמר ומשביח אותו. אני לא יודע אם זה מתאים לכל אחד, אבל אני חושב שזה נותן מענה לצורך בספונטאניות בלי לפגוע במקצועיות...
אולי אפשר לחלק לכמה שלבים:
שלב א'- הסיפור מסתובב בראש יום או יומיים, חודש או חודשיים, שנה או שנתיים. (לא כ-ל הזמן,במשך הזמן. אנא, לא להיבהל!)
שלב ב'- ההקלדה: בלי מעצורים, בלי הרהורי ביקורת. לשפוך, להתיז, להקציף.
שלב ג'- הגהה ראשונה.
שלב ד'- שינה. הן של הסופר, והן של סיפורו.
שלב ה'- הגהה שניה. (וואוו, כמה טעויות... איך לא ראיתי אותן אמש?)
שלב ו'- להגיש למבקר/ים.
(יש המדלגים על שלב השינה מטעמי התרגשויות ודם מבעבע מחמת חדוות היצירה, ונוחלים פדיחות לרוב:rolleyes:)
 

מנחם מלוין

משתמש רשום
סיפור יפה
נוגע בכאב הלא פתור
ולכן כל כך טוב שאין לך פתרון
שאין לך סיום כזה...קונבנציונאלי, נורמאלי, תפור...
החיים כואבים לפעמים ואין להם סוף ברור.

כל העניין הזה שלכל סיפור יש מסגרת
שייך יותר לשכנים כאן בפורום
לשכנים מפורום צילום,
להם יש מסגרת
ואפילו חוקי שליש
ומד פוקוס ממורכז
עם תשע נקודות מיקוד ידועות מראש,
אבל לנו הכותבים אין לוכסוס כזה
כי אנו מהחיים האמיתיים
הלא פתורים.

תצליחו
 

מנחם מלוין

משתמש רשום
לגופו של עניין.
א. כדאי ללכת בכיוון של נוי או של למבורסקי (אלף סליחות אם לא דייקתי בשם).
כמובן מותר להשאיר סוף לא פתור.
ב. את הניתוח הפסיכולוגי בסוף יש להסיר לפי דעתי.
ג. יש מספר טעויות כתיב, תגלה אותם בנקל.
ד. העיקר: תמשיך לכתוב.
 

יואל ארלנגר - קקטוס

אוהב קצת מהכל
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
נכתב ע"י מנחם מלוין;1345760:
כל העניין הזה שלכל סיפור יש מסגרת
שייך יותר לשכנים כאן בפורום
לשכנים מפורום צילום,
להם יש מסגרת
ואפילו חוקי שליש
ומד פוקוס ממורכז
עם תשע נקודות מיקוד ידועות מראש,
אבל לנו הכותבים אין לוכסוס כזה
כי אנו מהחיים האמיתיים
הלא פתורים.

תצליחו
לא.
כאחד שגם מצלם וגם כותב אני יכול להעיד על עצמי שהאתגרים בשניהם דומים זה לזה.
כמובן שיש צלמים שצמודים לשלישים, כמו שיש כותבים שלא מתחילים לכתוב בלי פרולוג ואפילוג.
אבל מי שלא צמוד למסגרת כאן, גם לא ייצמד אליה שם.
 

הצפרדע

משתמש רשום
נכון מאוד!

בס"ד
בתור צפרדע אני קצת רועד מעיניה ומידה של המפלצת...
אני מסכים מאוד, גם בכתיבה וגם בצילום, יש אתגר בלמצוא את הנקודה הנכונה, וזה לא רק כללים יבשים.
 

תמיד בעליה

משתמש מקצוען
מעניין מה שאתם אומרים:
זאת אומרת שבכל אומנות שתהיה האדם שם את עצמו במרכז ומשם הוא מושך את התוצאות.
לא רק בכתיבה\ בציור כמו שחשבתי עד היום...........
 

תהילה חזקיאן

משתמש סופר מקצוען
נכתב ע"י תמיד בעליה;1346155:
מעניין מה שאתם אומרים:
זאת אומרת שבכל אומנות שתהיה האדם שם את עצמו במרכז ומשם הוא מושך את התוצאות.
לא רק בכתיבה\ בציור כמו שחשבתי עד היום...........
זה לא שהאדם שם את עצמו במרכז, אלא שכל אומנות שאתה יוצר, וזה לא משנה מאיזה סוג, מושפעת ביודעין או בעקיפין מאישיותך, מתכונותיך, ממצב רוחך, מהלך מחשבתך, ממציאויות חייך אף המשתנות וכד'.

וא"כ "חותם יד כל אדם בו"... (ככה כותבים?)
 

מנחם מלוין

משתמש רשום
למר קקטוס היקר
אשמח אם תסביר את האמירה שהאתגרים דומים בצילום ובכתיבה.
אנני חולק עליך, אלא שלא העמקתי עדיין מספיק בשיתוף הבין תחומי.
כמובן שתכני אישיותו של האומן הם העיקר הן בבחירת המושא והמדיה
והן בהדגשות ובנויאנסים הדקים העושים את היצירה לאומנות. לחויה.
לפי ניתוחיך בעבר נראה שיש באמתחתך עושר מיוחד למסור לנו.

דרך אגב תודה לך על החלפת הלוגו-הציור שלך.
אמנם לא היו לי סיוטים בלילה מהציור הישן, אך עתה אני יותר רגוע.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיג

א הַלְלוּיָהּ הַלְלוּ עַבְדֵי יי הַלְלוּ אֶת שֵׁם יי:ב יְהִי שֵׁם יי מְבֹרָךְ מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם:ג מִמִּזְרַח שֶׁמֶשׁ עַד מְבוֹאוֹ מְהֻלָּל שֵׁם יי:ד רָם עַל כָּל גּוֹיִם יי עַל הַשָּׁמַיִם כְּבוֹדוֹ:ה מִי כַּיהוָה אֱלֹהֵינוּ הַמַּגְבִּיהִי לָשָׁבֶת:ו הַמַּשְׁפִּילִי לִרְאוֹת בַּשָּׁמַיִם וּבָאָרֶץ:ז מְקִימִי מֵעָפָר דָּל מֵאַשְׁפֹּת יָרִים אֶבְיוֹן:ח לְהוֹשִׁיבִי עִם נְדִיבִים עִם נְדִיבֵי עַמּוֹ:ט מוֹשִׁיבִי עֲקֶרֶת הַבַּיִת אֵם הַבָּנִים שְׂמֵחָה הַלְלוּיָהּ:
נקרא  8  פעמים

לוח מודעות

למעלה