דרוש מידע כשרות חתם סופר בני ברק לפסח

איש עברי

משתמש מקצוען
בשביל מה כתבת את השורה האחרונה
רציתי להדגיש את דעתי.
מה הקשר כאן לאובייקטיביות, אינני עובד אצל שום כשרות.
אם כבר, בדר"כ חוסר אובייקטיביות מצויה אצל אלו שצורכים כשרויות מפוקפקות, ומסבירים מליון תירוצים לעצמם ולשומעים למה בעצם זה לא כזה גרוע, ושמעתי מסבתא רבה של השכן וכו' וכו'.
 

חיים דוביד

משתמש סופר מקצוען
אני מאוד מודה לכל המגיבים
[למרות שאני כבר חושש שעוד רגע ינעלו את האשכול מחמת הדברים שנכתבו...]

אבל אני באמת מבקש
שמות וטלפונים של כאלו שיודעים
תודה רבה מאוד
 

רסיס לילה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
ההשערות הבנויות על תילי תילים של של תיאוריות למיניהם (כמו שאחד כתב כאן שפשוט לו - ומנין?! - שההבדל היחיד בין הציפס הרגיל לציפס עם הפלפל הוא רק תוספת הפלפל - וממילא אין בעיה. ואגב, סתם נקודה למחשבה: בפלפל עצמו לא יכולים להיות בעיות?) מדהימים אותי כל פעם מחדש.
בכל מוצר יכולים להיות בעיות של דאורייתות על הכיפאק. וכל מי שהידר לאכול כזית מצה בשיעור חזון איש שידע שהוא יכול בקלות להיכשל בדאוריתות, בגלל שככה זה מסתדר לו ונראה לו ונדמה לו וכנראה ובפשטות ומסברא....
בקיצור, צריך לברר טוב טוב על כל מוצר וכל גוף כשרות, עם אנשים שבקיאים בנושא, ולא עם כל מיני אנשים שרואים דברים בפוזיציה מסויימת, כולל משגיחים שבדרך כלל חשופים לפרומיל מכל תהליך היצור של מוצר ספיציפי ובטח שלא לכל המוצרים מכל גוף הכשרות.
 

sap13

משתמש מקצוען
הרב זולדן אמין, למה לא תרימו לו טלפון ותשאלו אותו? למה להאמין לשמועות.
 

דעת חכמה

משתמש פעיל
בעיקר הנידון מעודי לא שמעתי מאנשים המבינים בכשרות שהמליצו על גוף כשרות זה. ואף שמעתי פעמים רבות ביקורות נוקבות עד מאוד.
בביתי, באם מזדמן מוצר מכשרויות שאיננו משתמשים, בדר"כ מביאים למי שמשתמש. למעט חת"ס (ב"ב ופ"ת) ובד"ץ בית יוסף שמושלכים לאשפה.
ועל זה נאמר הלואי ותקפיד על מה שאתה מוציא מהפה/מקלדת כמו שאתה מקפיד על מה שאתה מכניס לפה.
 

מרום

משתמש רשום
התלבטתי מאוד אם לכתוב, אבל אני רואה שהנושא ממשיך, אז אכתוב, ומקווה שזה לתועלת.
לפני כמה שנים שמענו שמועות שהכשרות הנ"ל נחלשה מאוד, ובעייתי לסמוך עליהם.
הרמנו טלפון לשני מומחי כשרות שאנו סומכים על דעתם, לכל אחד בנפרד. אחד מהם מנהל מחלקה גדולה של כשרות באחת הערים הגדולות בארץ, והשני, משגיח כשרות וותיק מאוד, שגם נוסע הרבה למשימות כשרות בחו"ל.
שניהם הסתייגו מאוד מלסמוך על הכשרות הזו.
מאז - לא אוכלים בבית שלנו מוצרים בהכשר הזה. ולא תמיד זה כיף, כי יש להם די הרבה מוצרים.
כמובן שאין בנכתב כדי לנקוט בדעה או להציב עובדה לגבי רמת גוף הכשרות הזו. כתבתי רק את מה שהיה אצלנו בבית.
ההצעה שלי - כל אלו שמתלבטים בשאלה כזו, שפשוט ירימו טלפון למומחה כשרות שהם מכירים באופן אישי
 

אפרסמון2

משתמש סופר מקצוען
התלבטתי מאוד אם לכתוב, אבל אני רואה שהנושא ממשיך, אז אכתוב, ומקווה שזה לתועלת.
לפני כמה שנים שמענו שמועות שהכשרות הנ"ל נחלשה מאוד, ובעייתי לסמוך עליהם.
הרמנו טלפון לשני מומחי כשרות שאנו סומכים על דעתם, לכל אחד בנפרד. אחד מהם מנהל מחלקה גדולה של כשרות באחת הערים הגדולות בארץ, והשני, משגיח כשרות וותיק מאוד, שגם נוסע הרבה למשימות כשרות בחו"ל.
שניהם הסתייגו מאוד מלסמוך על הכשרות הזו.
מאז - לא אוכלים בבית שלנו מוצרים בהכשר הזה. ולא תמיד זה כיף, כי יש להם די הרבה מוצרים.
כמובן שאין בנכתב כדי לנקוט בדעה או להציב עובדה לגבי רמת גוף הכשרות הזו. כתבתי רק את מה שהיה אצלנו בבית.
ההצעה שלי - כל אלו שמתלבטים בשאלה כזו, שפשוט ירימו טלפון למומחה כשרות שהם מכירים באופן אישי
או בקיצור, אם אתם אוכלים כל הכשר, תמשיכו לאכול, לא צריך לברר (גם רבנות, למה לא)

אם אתם מודעים לעובדה שחותמת לא אומרת בהכרח "כשר", אז אין סיבה לשער שכו---לם מבלבלים את המוח.
 

דעת חכמה

משתמש פעיל
או בקיצור, אם אתם אוכלים כל הכשר, תמשיכו לאכול, לא צריך לברר (גם רבנות, למה לא)

אם אתם מודעים לעובדה שחותמת לא אומרת בהכרח "כשר", אז אין סיבה לשער שכו---לם מבלבלים את המוח.
מדהים שעל אתר אינטרנט (כושרות) אפשר (לשיטתך) לסמוך בעיינים עצומות, ועל רבנים ידועי שם צריך בדיקה!!!
 

רייזי 36

משתמש מקצוען
ואגב, באתר האמין והמקצועי "כושרות",
.........
ושימו לב למה שהם כתבו בהערה על ועדת מהדרין תנובה, להדגיש שלא תטעו. (ללחוץ על ה3 נקודות על הלוגו)
מענין גם לקרוא מה שהם כתבו על הבד"ץ והרב לנדא
נשמע שיש להם בעיה עם ירקות העלים של הרב לנדא
מזמן חשדתי שההוראות המחמירות שלו לגבי שטיפת העלים מגיעים זה שהוא מאשר יותר חרקים מהבד"ץ
 

אפרסמון2

משתמש סופר מקצוען
מדהים שעל אתר אינטרנט (כושרות) אפשר (לשיטתך) לסמוך בעיינים עצומות, ועל רבנים ידועי שם צריך בדיקה!!!
לא אמרתי לסמוך עליהם בעיניים עצומות

איזה דמגוגיה לכתוב "אתר אינטרנט". אלו קבוצת רבנים ואברכים (חרדלי"ם) שעוסקים בבירור הנושא של כשרות בצורה בלתי אמצעית וללא אינטרסים, את תוצאות הבדיקה שלהם הם מפרסמים באתר אינטרנט.

ואת המידע על הבד"ץ שבכותרת האשכול, כל מי שמבין בתחום יודע לתת. רבנים, מומחים, מה שתרצו. אבל לזה אין לי איך לשים לינק...
 

חיים דוביד

משתמש סופר מקצוען
התלבטתי מאוד אם לכתוב, אבל אני רואה שהנושא ממשיך, אז אכתוב, ומקווה שזה לתועלת.
לפני כמה שנים שמענו שמועות שהכשרות הנ"ל נחלשה מאוד, ובעייתי לסמוך עליהם.
הרמנו טלפון לשני מומחי כשרות שאנו סומכים על דעתם, לכל אחד בנפרד. אחד מהם מנהל מחלקה גדולה של כשרות באחת הערים הגדולות בארץ, והשני, משגיח כשרות וותיק מאוד, שגם נוסע הרבה למשימות כשרות בחו"ל.
שניהם הסתייגו מאוד מלסמוך על הכשרות הזו.
מאז - לא אוכלים בבית שלנו מוצרים בהכשר הזה. ולא תמיד זה כיף, כי יש להם די הרבה מוצרים.
כמובן שאין בנכתב כדי לנקוט בדעה או להציב עובדה לגבי רמת גוף הכשרות הזו. כתבתי רק את מה שהיה אצלנו בבית.
ההצעה שלי - כל אלו שמתלבטים בשאלה כזו, שפשוט ירימו טלפון למומחה כשרות שהם מכירים באופן אישי
אני מעוניין לשאול האם הרבנים הנ''ל אוסרים לכתוב את שמותיהם והטלפונים?
 

חיים דוביד

משתמש סופר מקצוען
כמדומה שאם הם הסכימו לומר ל @מרום אין סיבה שלא יסכימו לומר לאחרים
לא נראה לי שבשיחות פרטיות יש תביעות 'לשון הרע' ....

ויש מצוה של אפרושי מאיסורא
 

מרום

משתמש רשום
אני מעוניין לשאול האם הרבנים הנ''ל אוסרים לכתוב את שמותיהם והטלפונים?
אני מעוניין לשאול האם הרבנים הנ"ל מסכימים לעורר מחלוקת ולקבל הטרדות ואיומים בתביעות לשון הרע וכולי?
תרגיעו.
ובבקשה, נא לדייק.
א. לא כתבתי רבנים. כתבתי מומחי כשרות, וותיקים בתחום, שאנחנו סומכים על דעתם. לא רבנים, לא ראשי ישיבות, לא אדמו"רים, לא באבות ולא נעליים.
ב. לא ביקשתי את רשותם לפרסם את שמותיהם ואת מספרי הטלפון שלהם. ואני מאמין שגם אם אשאל אותם, לכאורה התשובה לא תהיה חיובית. כי למה להם להסתבך? וכי למה להם לסבך את גופי הכשרות בהם הם עובדים?
ולא, הם לא בענייני מחלוקת ולשה"ר והטרדות ואיומים וכו' וכו'.
הם ענו לנו תשובה אישית, פשוט כי שאלנו אותם שאלה אישית, במטרה לדעת לעצמנו מה לעשות, כי אנחנו רוצים לשמור על עצמנו ועל מה שאנחנו מכניסים לפה שלנו ושל הילדים שלנו.
ואדגיש שוב, לא כתבתי את מה שכתבתי כ'דעה' או כ'עובדה'.
רק סיפרתי מה היה איתנו, מה שאלנו ומה נענינו ע"י האנשים שאותם שאלנו.
לעצמנו לקחנו את המסקנה האישית שלנו.
זה לא אומר שכל אחד צריך לצאת עם אותה מסקנה.
כל אחד מוזמן לשאול, לברר, להסיק לעצמו את המסקנות, ולעשות את מה שנכון בעיניו
 

דעת חכמה

משתמש פעיל
תרגיעו.
ובבקשה, נא לדייק.
א. לא כתבתי רבנים. כתבתי מומחי כשרות, וותיקים בתחום, שאנחנו סומכים על דעתם. לא רבנים, לא ראשי ישיבות, לא אדמו"רים, לא באבות ולא נעליים.
ב. לא ביקשתי את רשותם לפרסם את שמותיהם ואת מספרי הטלפון שלהם. ואני מאמין שגם אם אשאל אותם, לכאורה התשובה לא תהיה חיובית. כי למה להם להסתבך? וכי למה להם לסבך את גופי הכשרות בהם הם עובדים?
ולא, הם לא בענייני מחלוקת ולשה"ר והטרדות ואיומים וכו' וכו'.
הם ענו לנו תשובה אישית, פשוט כי שאלנו אותם שאלה אישית, במטרה לדעת לעצמנו מה לעשות, כי אנחנו רוצים לשמור על עצמנו ועל מה שאנחנו מכניסים לפה שלנו ושל הילדים שלנו.
ואדגיש שוב, לא כתבתי את מה שכתבתי כ'דעה' או כ'עובדה'.
רק סיפרתי מה היה איתנו, מה שאלנו ומה נענינו ע"י האנשים שאותם שאלנו.
לעצמנו לקחנו את המסקנה האישית שלנו.
זה לא אומר שכל אחד צריך לצאת עם אותה מסקנה.
כל אחד מוזמן לשאול, לברר, להסיק לעצמו את המסקנות, ולעשות את מה שנכון בעיניו
אז כמשיח לפי תומו הכל נאמר כאן ואני מצטט "וכי למה להם לסבך את גופי הכשרות בהם הם עובדים" עד כמה שידוע לי קוראים לזה נוגע בדבר ודי למבין..
 

גלינג

משתמש סופר מקצוען
נשמע שיש להם בעיה עם ירקות העלים של הרב לנדא
ישנו ויכוח של ועדי הכשרות עם הרב לנדא.
ראשית הרב לנדא הקפיד יותר מכל אחד אחר על תצרוכת נקיה מחרקים (לא מדבר על אניסאקיס שנושא שונה).
מכיון שלדעתו הירקות המפוקחים עדיין נדרשים בדיקה. ואחר שהם מפוקחים הציבור לא בודק אותם. לכך העדיף שיהיו ירקות ללא פיקוח וכך (רובם) יבדקו בבית.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  104  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה