כל הפרטים על הצטרפות החינוה''ע ובני יוסף לאופק חדש

יצחק77

משתמש מקצוען
בעקבות הגזרה החדשה של הורדת אחוזי מישרה יתכן ועדיף שלא להיכנס לאופק או שבהמשך ממלא כולם ייכנסו?
תלוי כל א' לגופו צריך לעשות את החישוב
האם תוספת השכר מצדיקה את תוספת השעות
ומאד תלוי באיזה דרגה נכנסים לאופק
במסמך שהחינוך העצמאי מחתים את המורות עכשיו, על 86.1 אחוז משרה
אין שום התיחסות לדרגה שבה היא תכנס לאופק ולא מה יהיה השכר הכל בגדר השארות וסימולציות פרימיטיביות שאף אחד לא מוכן לחתום ולהתחייב עליהן
לכל המסנגרים על החינוך העצמאי שמישהו יסביר לנו מדוע לא כתוב במסמך במילים פשוטות
היקף המשרה עד עכשיו היה כ"כ סך שעות עבודה כ"כ השכר ששולם לך כ"כ
במעבר לאופק תיכנסי בהיקף משרה כ"כ שעות העבודה כ"כ בדרגה כ"כ ושכרך הברוטו יהיה =
האם את מעוניינת או לא ? מה העמימות והסודות
עדיין על פניו יש כאן עליה משמעותית בשכר
 

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
מזכיר לכולם שאף אחד לא יכול להבטיח לכם כניסה בהמשך
רק אתמול קוצצו הכספים המיועדים לאופק לשנת 2024 מ 880 מיליון ל 590 מיליון על חשבון מוסדות אחרים במוכש"ר שלא יכנסו
אז נכון שכאן זה באותו מוסד, אבל את גזירות הייעוץ המשפטי וכלכלני האוצר אנחנו כבר מכירים
 

מבלבל

משתמש רשום
לא הבנתי למה נוצר מחסור בשעות בגלל ז-ח? ההיפך יש להם עודף שעות מכך לא?
מורות בז ח עבדו לפני אופק 16 שעות ועכשיו צריכות לעבוד לפחות 21 שעות
צריך ללמד את השעות האלו איפה שהוא
יש פתרון נוסף שלא לתת תקנים חדשים או להוציא מורות לפנסיה
 

פרוגר הלוי

משתמש צעיר
כדאי לקחת בחשבון שנזקי המלחמה לכלכלת המדינה עדיין לא באים לידי ביטוי אבל ברור לכל בר דעת שבמצב הנראה לעין הרי שבעוד 3-4 חודשים יהיה שוב קיצוץ עמוק בתקציב 24, הערכה מינימאלית היא על קיצוץ של 15% מהתקציב שיופנה למערכת הביטחון הכושלת.
אז קחו בחשבון שבכל תרחיש כעת המצב לא מרנין, וברמת השתדלות נראה שכדאי שמישהו כאן ירים את הכפפה לארגן תביעה לבית הדין לעבודה.
נכון כולם מפחדים שהנהלת החינוך העצמאי 'תטפל' ב'פושע', אלא אם כן זו תהיה תביעה של כמה עשרות / מאות מורים ומורות.
 

איש את רעהו

משתמש פעיל
היות שכמה כתבו שיש חילוק לפנסיה אני רוצה להבין היות שאין לי פנסיה תקציבית למה שיהיה חילוק כמה אחוזי משרה יש לי?
אין שום הבדל בפנסיה צוברת כמה אחוזי משרה, המשמעות היחידה היא לגובה השכר.
יש למישהו מושג מה אמור להיות ההבדלי משכורת (בערך) בין מורה רגילה לבין מורה עם דרגה 3?
( 25 שעות שבועיות).
הבדל מזערי של כ 150-300 ש"ח תלוי בותק.
(ההסבר הוא שבדרגות הנמוכות הפער בין דרגה לדרגה לא משמעותי בגלל ההפחתה במקביל בתוספת 2016 ו2022, רק החל מדרגה 4-5 יש פער משמעותי יותר).
 

איש את רעהו

משתמש פעיל
שאלה למבינים
אמרו לי שיש לי 94 אחוז ואני רוצה להוריד קצת, מישהו יודע האם בקבלה לאופק כדאי שאני ימקסם את האחוזים, או שאני מפסידה רק מה שאני לא עובדת.
בעיקרון אין שום משמעות מבחינת הדרגה לגודל אחוז המשרה שלך (כמובן שהשכר יופחת אבל באותו יחס של הפחתת המשרה).
כך שאין הבדל האם את נכנסת עם הפחתת אחוז משרה, או שאת נכנת עם משרה גבוהה ומפחיתה אחר כך.
כמו"כ גם לפנסיה אין לזה שום משמעות אם זה פנסיה צוברת (ולא תקציבית).
אלא"כ את רוצה לשמר את אחוזי המשרה בשביל שיהיה לך אופציה בעתיד לעבוד יותר, ואז אולי אפשר לעשות כמו שהציע יצחק (לא ידוע לי האם יש כזו אפשרות)
 

טובה יונה

משתמש חדש
מה בנוגע למורה מקצועית שיש לה רק 48% משרה, האם גם לה יורדים האחוזים?
האם משתלם לה בכלל להכנס לאופק חדש? או שכדאי לפרוש?
כמה עליה במשכורת?
 

בת ה

משתמש רשום
הסיבה ברורה ומובנת ברגע שמורות ז ח צריכות ללמד 21 שעות לפחות במעבר לאופק בגלל שהיקף משרה מלאה גדל בדומה לכיתות א ו
נוצר מחסור בשעות שלא קיימות תחשבו את מי ילמדו ומתי
ובנוסף גם מורות בא ו מחנכות צריכות להוסיף לפחות שעה פרונטאלית
נכון שכנגד מורות מקצועיות מורידות שעות אבל. עדיין קיים פער שלצורך הצמצום והאיזון שלו צריך להוריד לכולם שעה אחת פרונטאלית ועוד אחת שהיה
מההשמביא להפחתה של 5 אחוז במשכורת שזה סביב ה500 600 שח לחודש
השאלה באמת אם הקיצןץ יהיה לכולם או שיהיו מיוחסות שימלט
מחנכות לא צריכות להוסיף שעות כי רובן אמהות (אצלנו..)
מורות בכתות ז-ח אצלנו לא מוכנות להוסיף שעה...ולכן יש אצלנו אפילו עודף
 

בת ה

משתמש רשום
שאלת השאלות היא למה בבני יוסף מסתדרים בלי לקצץ ל86 ורק סורוצקין מתעקש על זה
אני לא יודעת כמה את מעודכנת אבל החתימו אותן בבני יוסף על הורדת אחוזי משרה ושלא יהיה להם תלונות
 

מיכי82

משתמש פעיל
בעיקרון אין שום משמעות מבחינת הדרגה לגודל אחוז המשרה שלך (כמובן שהשכר יופחת אבל באותו יחס של הפחתת המשרה).
כך שאין הבדל האם את נכנסת עם הפחתת אחוז משרה, או שאת נכנת עם משרה גבוהה ומפחיתה אחר כך.
כמו"כ גם לפנסיה אין לזה שום משמעות אם זה פנסיה צוברת (ולא תקציבית).
אלא"כ את רוצה לשמר את אחוזי המשרה בשביל שיהיה לך אופציה בעתיד לעבוד יותר, ואז אולי אפשר לעשות כמו שהציע יצחק (לא ידוע לי האם יש כזו אפשרות)
מלבד עניין משרת אם שמשפיע על הדרגה.
 

מבלבל

משתמש רשום
מחנכות לא צריכות להוסיף שעות כי רובן אמהות (אצלנו..)
מורות בכתות ז-ח אצלנו לא מוכנות להוסיף שעה...ולכן יש אצלנו אפילו עודף
א. מיעוט המורות שאינן אמהות
ב. אם היקף המשרה יהיה 91 כל מורה תצטרך להוסיף שעה
ג. מה זה נקרא לא מוכנות הם לא יכולות להצטרף לאופק בלי להוסיף שעות
 

ששנה טובה

משתמש רשום
אל צוותי הניהול וההוראה "החינוך העצמאי",
בימים אלו אנו נחשפים לטענות רבות העולות מחדרי המורים והמורות.
מבדיקה מתברר כי הטענות נובעות מחוסר מידע מספיק. לצערנו בחלק מהמקרים ישנם כאלו שיוצרים תסיסה )אנחנו מקווים שלא בזדון( ורבים וטובים מכם צוותי ההוראה היקרים, אשר הטענות מגיעות לאוזניכם, מביעים בתום לב חשש ואף תרעומת. אליכם מיועד מכתב הבהרה זה.
להלן מספר נקודות אותן ראינו לנכון לשוב ולהבהיר, בתקוה שיינתן בכך מענה לחששות ולחרושת השמועות:
תחילה, עדכון מצב עדכני. בתי הספר התחילו את שנת הלימודים תחת תוכנית 'אופקים - אופק חדש בחינוך העצמאי', בהתאמה ל'שבוע העבודה' החדש, ע"פ הנתונים והמידע אשר היו בידינו באותה העת. ככל שחלף הזמן, התחדדו הנתונים והעמקנו את המידע באופן מבוסס. עתה, יש לחתור לסיום תקופת ההטמעה, לדייק את המערכות ואת היקפי המשרות.
דיוק היקפי משרה
ככלל, 'אופק חדש' הוא הסכם המרחיב את שעות העבודה ובהתאם לכך את גובה השכר. במעבר מהסכמי העבודה שהיו עד כה ועל פיהם עבדו צוותי ההוראה, להסכמי 'אופק חדש', יש על פי רוב שינוי בהיקפי המשרה. זאת משום שבהתאמה לשבוע העבודה המעודכן ובהתחשב בכך שלא ניתן לקבוע היקף משרה בחצאי שעות, יש לקבוע את היקף המשרה הקרוב ביותר - בשעות עגולות.
)על מנת להבין זאת לעומק, יש לעיין בטבלאות שבוע העבודה שהתפרסמו בבתי הספר(
הסכם מחייב
מעבר החינוך העצמאי להסכמי אופק חדש, מחייב את כלל בתי הספר והעובדים. על כן אין מקום לשיקולי כדאיות פרטניים. על אף זאת, בהבנות שהושגו עם הגורמים הרלוונטיים, ניתן מרחב גמישות בתקופה הראשונה, לאפשר ולאשר בקשות יציאה מאופק חדש בקריטריונים שהנהלים לגביהם הועברו לבתי הספר.
בקשת יציאה / ביטול יציאה / חל"ת שעות
בתחילת השנה עמלנו רבות להביא לידי צוותי ההוראה את מירב המידע האפשרי במגוון דרכים )סימולטורים, עלוני מידע ועלוני שאלות ותשובות, מוקד מידע טלפוני ומקוון(. לאחר מכן, בפרק זמן סביר, ניתנה האפשרות להגיש בקשות יציאה וחל"ת שעות. עתה, על אף שהשינויים ההכרחיים הנובעים מדיוקי המשרה ועדכון הנתונים - אינם דרמטיים, אנו מאפשרים לפנים משורת הדין, פרק זמן קצר נוסף להגשת הבקשות;
א. יציאה מאופק.
ב. ביטול בקשת יציאה קודמת.
ג. 'חל"ת שעות'. )בקשת חופשה ללא תשלום עבור חלק מהיקף המשרה(
חשוב להבהיר כי קוצר הזמן נובע מכך שעל הנהלות בתי הספר לדייק עד לסיום המחצית את מערכת השעות החדשה התו
 

חוחית

משתמש סופר מקצוען
אל צוותי הניהול וההוראה "החינוך העצמאי",
בימים אלו אנו נחשפים לטענות רבות העולות מחדרי המורים והמורות.
מבדיקה מתברר כי הטענות נובעות מחוסר מידע מספיק. לצערנו בחלק מהמקרים ישנם כאלו שיוצרים תסיסה )אנחנו מקווים שלא בזדון( ורבים וטובים מכם צוותי ההוראה היקרים, אשר הטענות מגיעות לאוזניכם, מביעים בתום לב חשש ואף תרעומת. אליכם מיועד מכתב הבהרה זה.
להלן מספר נקודות אותן ראינו לנכון לשוב ולהבהיר, בתקוה שיינתן בכך מענה לחששות ולחרושת השמועות:
תחילה, עדכון מצב עדכני. בתי הספר התחילו את שנת הלימודים תחת תוכנית 'אופקים - אופק חדש בחינוך העצמאי', בהתאמה ל'שבוע העבודה' החדש, ע"פ הנתונים והמידע אשר היו בידינו באותה העת. ככל שחלף הזמן, התחדדו הנתונים והעמקנו את המידע באופן מבוסס. עתה, יש לחתור לסיום תקופת ההטמעה, לדייק את המערכות ואת היקפי המשרות.
דיוק היקפי משרה
ככלל, 'אופק חדש' הוא הסכם המרחיב את שעות העבודה ובהתאם לכך את גובה השכר. במעבר מהסכמי העבודה שהיו עד כה ועל פיהם עבדו צוותי ההוראה, להסכמי 'אופק חדש', יש על פי רוב שינוי בהיקפי המשרה. זאת משום שבהתאמה לשבוע העבודה המעודכן ובהתחשב בכך שלא ניתן לקבוע היקף משרה בחצאי שעות, יש לקבוע את היקף המשרה הקרוב ביותר - בשעות עגולות.
)על מנת להבין זאת לעומק, יש לעיין בטבלאות שבוע העבודה שהתפרסמו בבתי הספר(
הסכם מחייב
מעבר החינוך העצמאי להסכמי אופק חדש, מחייב את כלל בתי הספר והעובדים. על כן אין מקום לשיקולי כדאיות פרטניים. על אף זאת, בהבנות שהושגו עם הגורמים הרלוונטיים, ניתן מרחב גמישות בתקופה הראשונה, לאפשר ולאשר בקשות יציאה מאופק חדש בקריטריונים שהנהלים לגביהם הועברו לבתי הספר.
בקשת יציאה / ביטול יציאה / חל"ת שעות
בתחילת השנה עמלנו רבות להביא לידי צוותי ההוראה את מירב המידע האפשרי במגוון דרכים )סימולטורים, עלוני מידע ועלוני שאלות ותשובות, מוקד מידע טלפוני ומקוון(. לאחר מכן, בפרק זמן סביר, ניתנה האפשרות להגיש בקשות יציאה וחל"ת שעות. עתה, על אף שהשינויים ההכרחיים הנובעים מדיוקי המשרה ועדכון הנתונים - אינם דרמטיים, אנו מאפשרים לפנים משורת הדין, פרק זמן קצר נוסף להגשת הבקשות;
א. יציאה מאופק.
ב. ביטול בקשת יציאה קודמת.
ג. 'חל"ת שעות'. )בקשת חופשה ללא תשלום עבור חלק מהיקף המשרה(
חשוב להבהיר כי קוצר הזמן נובע מכך שעל הנהלות בתי הספר לדייק עד לסיום המחצית את מערכת השעות החדשה התו
מה זה?
 

מנוי חדש

משתמש פעיל
מצ''ב המשך המכתב של סורוצקין מההודעה הקודמת:
1705500708590.png
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קה

א הוֹדוּ לַיי קִרְאוּ בִּשְׁמוֹ הוֹדִיעוּ בָעַמִּים עֲלִילוֹתָיו:ב שִׁירוּ לוֹ זַמְּרוּ לוֹ שִׂיחוּ בְּכָל נִפְלְאוֹתָיו:ג הִתְהַלְלוּ בְּשֵׁם קָדְשׁוֹ יִשְׂמַח לֵב מְבַקְשֵׁי יי:ד דִּרְשׁוּ יי וְעֻזּוֹ בַּקְּשׁוּ פָנָיו תָּמִיד:ה זִכְרוּ נִפְלְאוֹתָיו אֲשֶׁר עָשָׂה מֹפְתָיו וּמִשְׁפְּטֵי פִיו:ו זֶרַע אַבְרָהָם עַבְדּוֹ בְּנֵי יַעֲקֹב בְּחִירָיו:ז הוּא יי אֱלֹהֵינוּ בְּכָל הָאָרֶץ מִשְׁפָּטָיו:ח זָכַר לְעוֹלָם בְּרִיתוֹ דָּבָר צִוָּה לְאֶלֶף דּוֹר:ט אֲשֶׁר כָּרַת אֶת אַבְרָהָם וּשְׁבוּעָתוֹ לְיִשְׂחָק:י וַיַּעֲמִידֶהָ לְיַעֲקֹב לְחֹק לְיִשְׂרָאֵל בְּרִית עוֹלָם:יא לֵאמֹר לְךָ אֶתֵּן אֶת אֶרֶץ כְּנָעַן חֶבֶל נַחֲלַתְכֶם:יב בִּהְיוֹתָם מְתֵי מִסְפָּר כִּמְעַט וְגָרִים בָּהּ:יג וַיִּתְהַלְּכוּ מִגּוֹי אֶל גּוֹי מִמַּמְלָכָה אֶל עַם אַחֵר:יד לֹא הִנִּיחַ אָדָם לְעָשְׁקָם וַיּוֹכַח עֲלֵיהֶם מְלָכִים:טו אַל תִּגְּעוּ בִמְשִׁיחָי וְלִנְבִיאַי אַל תָּרֵעוּ:טז וַיִּקְרָא רָעָב עַל הָאָרֶץ כָּל מַטֵּה לֶחֶם שָׁבָר:יז שָׁלַח לִפְנֵיהֶם אִישׁ לְעֶבֶד נִמְכַּר יוֹסֵף:יח עִנּוּ בַכֶּבֶל (רגליו) רַגְלוֹ בַּרְזֶל בָּאָה נַפְשׁוֹ:יט עַד עֵת בֹּא דְבָרוֹ אִמְרַת יי צְרָפָתְהוּ:כ שָׁלַח מֶלֶךְ וַיַּתִּירֵהוּ מֹשֵׁל עַמִּים וַיְפַתְּחֵהוּ:כא שָׂמוֹ אָדוֹן לְבֵיתוֹ וּמֹשֵׁל בְּכָל קִנְיָנוֹ:כב לֶאְסֹר שָׂרָיו בְּנַפְשׁוֹ וּזְקֵנָיו יְחַכֵּם:כג וַיָּבֹא יִשְׂרָאֵל מִצְרָיִם וְיַעֲקֹב גָּר בְּאֶרֶץ חָם:כד וַיֶּפֶר אֶת עַמּוֹ מְאֹד וַיַּעֲצִמֵהוּ מִצָּרָיו:כה הָפַךְ לִבָּם לִשְׂנֹא עַמּוֹ לְהִתְנַכֵּל בַּעֲבָדָיו:כו שָׁלַח מֹשֶׁה עַבְדּוֹ אַהֲרֹן אֲשֶׁר בָּחַר בּוֹ:כז שָׂמוּ בָם דִּבְרֵי אֹתוֹתָיו וּמֹפְתִים בְּאֶרֶץ חָם:כח שָׁלַח חֹשֶׁךְ וַיַּחְשִׁךְ וְלֹא מָרוּ אֶת (דבריו) דְּבָרוֹ:כט הָפַךְ אֶת מֵימֵיהֶם לְדָם וַיָּמֶת אֶת דְּגָתָם:ל שָׁרַץ אַרְצָם צְפַרְדְּעִים בְּחַדְרֵי מַלְכֵיהֶם:לא אָמַר וַיָּבֹא עָרֹב כִּנִּים בְּכָל גְּבוּלָם:לב נָתַן גִּשְׁמֵיהֶם בָּרָד אֵשׁ לֶהָבוֹת בְּאַרְצָם:לג וַיַּךְ גַּפְנָם וּתְאֵנָתָם וַיְשַׁבֵּר עֵץ גְּבוּלָם:לד אָמַר וַיָּבֹא אַרְבֶּה וְיֶלֶק וְאֵין מִסְפָּר:לה וַיֹּאכַל כָּל עֵשֶׂב בְּאַרְצָם וַיֹּאכַל פְּרִי אַדְמָתָם:לו וַיַּךְ כָּל בְּכוֹר בְּאַרְצָם רֵאשִׁית לְכָל אוֹנָם:לז וַיּוֹצִיאֵם בְּכֶסֶף וְזָהָב וְאֵין בִּשְׁבָטָיו כּוֹשֵׁל:לח שָׂמַח מִצְרַיִם בְּצֵאתָם כִּי נָפַל פַּחְדָּם עֲלֵיהֶם:לט פָּרַשׂ עָנָן לְמָסָךְ וְאֵשׁ לְהָאִיר לָיְלָה:מ שָׁאַל וַיָּבֵא שְׂלָו וְלֶחֶם שָׁמַיִם יַשְׂבִּיעֵם:מא פָּתַח צוּר וַיָּזוּבוּ מָיִם הָלְכוּ בַּצִּיּוֹת נָהָר:מב כִּי זָכַר אֶת דְּבַר קָדְשׁוֹ אֶת אַבְרָהָם עַבְדּוֹ:מג וַיּוֹצִא עַמּוֹ בְשָׂשׂוֹן בְּרִנָּה אֶת בְּחִירָיו:מד וַיִּתֵּן לָהֶם אַרְצוֹת גּוֹיִם וַעֲמַל לְאֻמִּים יִירָשׁוּ:מה בַּעֲבוּר יִשְׁמְרוּ חֻקָּיו וְתוֹרֹתָיו יִנְצֹרוּ הַלְלוּיָהּ:
נקרא  1  פעמים

אתגר AI

רגעים מכריעים בחיים • אתגר 116

לוח מודעות

למעלה