אל צוותי הניהול וההוראה "החינוך העצמאי",
בימים אלו אנו נחשפים לטענות רבות העולות מחדרי המורים והמורות.
מבדיקה מתברר כי הטענות נובעות מחוסר מידע מספיק. לצערנו בחלק מהמקרים ישנם כאלו שיוצרים תסיסה )אנחנו מקווים שלא בזדון( ורבים וטובים מכם צוותי ההוראה היקרים, אשר הטענות מגיעות לאוזניכם, מביעים בתום לב חשש ואף תרעומת. אליכם מיועד מכתב הבהרה זה.
להלן מספר נקודות אותן ראינו לנכון לשוב ולהבהיר, בתקוה שיינתן בכך מענה לחששות ולחרושת השמועות:
תחילה, עדכון מצב עדכני. בתי הספר התחילו את שנת הלימודים תחת תוכנית 'אופקים - אופק חדש בחינוך העצמאי', בהתאמה ל'שבוע העבודה' החדש, ע"פ הנתונים והמידע אשר היו בידינו באותה העת. ככל שחלף הזמן, התחדדו הנתונים והעמקנו את המידע באופן מבוסס. עתה, יש לחתור לסיום תקופת ההטמעה, לדייק את המערכות ואת היקפי המשרות.
דיוק היקפי משרה
ככלל, 'אופק חדש' הוא הסכם המרחיב את שעות העבודה ובהתאם לכך את גובה השכר. במעבר מהסכמי העבודה שהיו עד כה ועל פיהם עבדו צוותי ההוראה, להסכמי 'אופק חדש', יש על פי רוב שינוי בהיקפי המשרה. זאת משום שבהתאמה לשבוע העבודה המעודכן ובהתחשב בכך שלא ניתן לקבוע היקף משרה בחצאי שעות, יש לקבוע את היקף המשרה הקרוב ביותר - בשעות עגולות.
)על מנת להבין זאת לעומק, יש לעיין בטבלאות שבוע העבודה שהתפרסמו בבתי הספר(
הסכם מחייב
מעבר החינוך העצמאי להסכמי אופק חדש, מחייב את כלל בתי הספר והעובדים. על כן אין מקום לשיקולי כדאיות פרטניים. על אף זאת, בהבנות שהושגו עם הגורמים הרלוונטיים, ניתן מרחב גמישות בתקופה הראשונה, לאפשר ולאשר בקשות יציאה מאופק חדש בקריטריונים שהנהלים לגביהם הועברו לבתי הספר.
בקשת יציאה / ביטול יציאה / חל"ת שעות
בתחילת השנה עמלנו רבות להביא לידי צוותי ההוראה את מירב המידע האפשרי במגוון דרכים )סימולטורים, עלוני מידע ועלוני שאלות ותשובות, מוקד מידע טלפוני ומקוון(. לאחר מכן, בפרק זמן סביר, ניתנה האפשרות להגיש בקשות יציאה וחל"ת שעות. עתה, על אף שהשינויים ההכרחיים הנובעים מדיוקי המשרה ועדכון הנתונים - אינם דרמטיים, אנו מאפשרים לפנים משורת הדין, פרק זמן קצר נוסף להגשת הבקשות;
א. יציאה מאופק.
ב. ביטול בקשת יציאה קודמת.
ג. 'חל"ת שעות'. )בקשת חופשה ללא תשלום עבור חלק מהיקף המשרה(
חשוב להבהיר כי קוצר הזמן נובע מכך שעל הנהלות בתי הספר לדייק עד לסיום המחצית את מערכת השעות החדשה התו