כל הפרטים על הצטרפות החינוה''ע ובני יוסף לאופק חדש

יועץ ארגוני פדגוגי

מהמשתמשים המובילים!
הסכם אופק חדש שיפר את השכר בכללי לא פר שעה אלא המשכורת גדולה יותר
בהסכמים רצו להרגיע גם את ארגוני המורים ולצ'פר את עובדי ההוראה וגם את אנשי האוצר שכעסו על אחוזי משרה שונים לעובדי הוראה (במשק 42 שש זה משרה מלאה)
מצאו פיתרון של תוספת שעות שהיה ופרטני
גם מענה לתלמידים גם תשלום על עבודה שלא שולמה עד היום גם משכורת גדולה יותר אבל בסהכ יצא שפר שעה השכר נהיה קטן יותר (אם כי זה 3 סוגי שעות).
וגם עידוד לפיתוח מקצועי לעליה בדרגה.
בנוסף הגדילו את התשלום לתפקידים
אם גמול חינוך היה משכר הבסיס והתקזז מהמינימום כעת הבסיס גדול יותר אותו דבר גם לגבי גמול ריכוז.
מי שנדפק היו עובדי ז ח שבבסיס משרה שלהם היה 24 ולא 30 ולכן מקדם המרה שלהם גבוה יותר.
במהלך השנים הבינו שאין עובדי הוראה חדשים ועשו הסכמים להתחיל עם בסיס גבוה יותר, מה שמעצבן את הוותיקים שעבדו על זה שנים, אבל עדיין השכר שלהם גבוה יותר.


למעשה הרעיון הוא שעובד הוראה חדש יכנס כבר עם תואר ומתחיל בדרגה 1 ולאורך השנים עד הפרישה הוא כל הזמן מתקדם ואין מצב שהוא כביכול הגיע לשיא ואין לו סיבה לפיתוח מקצועי וכדו'.
העניין שיש כאלה שעוברים לאופק לאחר שנים במערכת החינוך זה היה בזמנו שהתחיל אופק בציבור הכללי וכעת עם הצטרפות המגזר החרדי וכאן מתקיימת המרה שקצת מורכבת ומשקללת המון פרטים, לעומת המורים החדשים שיכולים לדעת עם מה הם מתחילים וכיצד הם יתקדמו.
בנוסף במהלך השנים עודכנו הסכמי השכר ועלו כך שיתכן שמה שהיום 5 היה בעבר 6 אבל הסכום מקביל כך שאולי זה דרגה פחות אבל משתווה בשכר (ובנוסף בערך עוד 4 שנים להגיע לפסגה).

לסיכום:
1. אופק חדש מגדיל את שכר המורים פר משרה ולא פר שעה.
2. ההסכם מיועד לשיפור תנאי המורה לתשלום על שעות השהיה וגם לתת מנוחה ולא כל השעות בכיתה (ואין שעות חלון ללא תשלום) ודרך זה גם לשפר את ההישגים של התלמידים.
3.מורים חדשים נכנסים עם בסיס גבוה לעומת העבר ומתקדמים לאורך הקריירה.
4. ההמרה למורים ותיקים קצת מורכבת ולפעמים זה נראה ששווה היה להיכנס בעבר או לחכות לעתיד וצריך חישוב כל מורה לגופו אבל עדיין זה אמור להגדיל את המשכורת השאלה היא בכמה וכיצד למקסם את ההמרה בצורה הטובה ביותר.
5. מורי ז ח בבית ספר יסודי (א-ח ולא חטיבה נפרדת) מפסידים כי בסיס המשרה משתווה ולכן זה לא עולה ב20% מ30 ל36 אלא ב50% מ24 ל36 ולכן מקדם ההמרה שלהם גבוה יותר וכך מקבלים שכר גבוה יותר וכן ההתקדמות שלהם תהיה מהירה יותר. (2 מורים אותו וותק גמולים ותעודות אחד מורה בו' והשני בז' יכנסו בדרגה שונה).
6. בעבר חינוך כיתה התבטא ב3 שעות חינוך וגמול מזערי שלפעמים ירד מהתוספת מינימום ובאופק אין שעות חינוך אבל הגמול הוא גבוה יותר גם כי הבסיס גבוה וגם כי הוא מינימום 1000 שח או 10% הגבוה מביניהם.
 

נישנוש

משתמש חדש
עם רצון ועמידה של החינוך העצמאי מול התחמנים ממשרד האוצר, מורות ז-ח לא יקופחו
בחוזר לבעלויות בעמוד 27 נכתב שבכל סתירה בין החוזר לההסכם המקורי של "אופק חדש" יקבעו לפי ההסכם, וכל החוזר הוא רק ריכוז של הנתונים
ייעצר מיד הרעת התנאים למורות ז-ח
 

קבצים מצורפים

  • אופק קובע.pdf
    KB 182.6 · צפיות: 32

יאט

משתמש פעיל
נכון
אבל עדיין עוד בערך 3000 ש"ח זה כן שווה,
בפרט שלא באמת עובדים שעות פרטניות ושהייה......וד"ל
לבינתיים אני שומעת שהפחידו את המנהלות כהוגן וכולן הולכות למלאות את השעות במלואן !!!
 

מיכי82

משתמש פעיל
הסכם אופק חדש שיפר את השכר בכללי לא פר שעה אלא המשכורת גדולה יותר
בהסכמים רצו להרגיע גם את ארגוני המורים ולצ'פר את עובדי ההוראה וגם את אנשי האוצר שכעסו על אחוזי משרה שונים לעובדי הוראה (במשק 42 שש זה משרה מלאה)
מצאו פיתרון של תוספת שעות שהיה ופרטני
גם מענה לתלמידים גם תשלום על עבודה שלא שולמה עד היום גם משכורת גדולה יותר אבל בסהכ יצא שפר שעה השכר נהיה קטן יותר (אם כי זה 3 סוגי שעות).
וגם עידוד לפיתוח מקצועי לעליה בדרגה.
בנוסף הגדילו את התשלום לתפקידים
אם גמול חינוך היה משכר הבסיס והתקזז מהמינימום כעת הבסיס גדול יותר אותו דבר גם לגבי גמול ריכוז.
מי שנדפק היו עובדי ז ח שבבסיס משרה שלהם היה 24 ולא 30 ולכן מקדם המרה שלהם גבוה יותר.
במהלך השנים הבינו שאין עובדי הוראה חדשים ועשו הסכמים להתחיל עם בסיס גבוה יותר, מה שמעצבן את הוותיקים שעבדו על זה שנים, אבל עדיין השכר שלהם גבוה יותר.


למעשה הרעיון הוא שעובד הוראה חדש יכנס כבר עם תואר ומתחיל בדרגה 1 ולאורך השנים עד הפרישה הוא כל הזמן מתקדם ואין מצב שהוא כביכול הגיע לשיא ואין לו סיבה לפיתוח מקצועי וכדו'.
העניין שיש כאלה שעוברים לאופק לאחר שנים במערכת החינוך זה היה בזמנו שהתחיל אופק בציבור הכללי וכעת עם הצטרפות המגזר החרדי וכאן מתקיימת המרה שקצת מורכבת ומשקללת המון פרטים, לעומת המורים החדשים שיכולים לדעת עם מה הם מתחילים וכיצד הם יתקדמו.
בנוסף במהלך השנים עודכנו הסכמי השכר ועלו כך שיתכן שמה שהיום 5 היה בעבר 6 אבל הסכום מקביל כך שאולי זה דרגה פחות אבל משתווה בשכר (ובנוסף בערך עוד 4 שנים להגיע לפסגה).

לסיכום:
1. אופק חדש מגדיל את שכר המורים פר משרה ולא פר שעה.
2. ההסכם מיועד לשיפור תנאי המורה לתשלום על שעות השהיה וגם לתת מנוחה ולא כל השעות בכיתה (ואין שעות חלון ללא תשלום) ודרך זה גם לשפר את ההישגים של התלמידים.
3.מורים חדשים נכנסים עם בסיס גבוה לעומת העבר ומתקדמים לאורך הקריירה.
4. ההמרה למורים ותיקים קצת מורכבת ולפעמים זה נראה ששווה היה להיכנס בעבר או לחכות לעתיד וצריך חישוב כל מורה לגופו אבל עדיין זה אמור להגדיל את המשכורת השאלה היא בכמה וכיצד למקסם את ההמרה בצורה הטובה ביותר.
5. מורי ז ח בבית ספר יסודי (א-ח ולא חטיבה נפרדת) מפסידים כי בסיס המשרה משתווה ולכן זה לא עולה ב20% מ30 ל36 אלא ב50% מ24 ל36 ולכן מקדם ההמרה שלהם גבוה יותר וכך מקבלים שכר גבוה יותר וכן ההתקדמות שלהם תהיה מהירה יותר. (2 מורים אותו וותק גמולים ותעודות אחד מורה בו' והשני בז' יכנסו בדרגה שונה).
6. בעבר חינוך כיתה התבטא ב3 שעות חינוך וגמול מזערי שלפעמים ירד מהתוספת מינימום ובאופק אין שעות חינוך אבל הגמול הוא גבוה יותר גם כי הבסיס גבוה וגם כי הוא מינימום 1000 שח או 10% הגבוה מביניהם.
אבל יוצא שהסכם 2022 דילג על מצטרפים חדשים (שעושיםהמרה מעולם ישן)ותוספת השכר שלהם היא אך ורק התוספת השקלית שבדרגה 4-5 היא בערך 700 שקל, שזה תוספת של אחוזים בודדים מהשכר, וזה פחות מעליית מדד המחירים, כך יוצא שמשכורתם נשחקת.
 

חיהחנה

משתמש פעיל
הכי כואב לי שהפיקוח נתן הוראה מפורשת לשבץ את שהות שהיה באמצע היום כדי שחלילה מורות לא 'יברחו'......
תפילה שווה חצי שעה שהייה ולא פרטני או פרונטלי.
מה שיתכן שמותר בחינוך הכללי אצלנו אסור וקשוח מאוד?
מה עם תפקידה של האמא היהודיה לגדל את הילדים ולהיות בבית? הרי בבית נחזור ונעמול על חומר לימודי וכו' נכון?
למה ששעות ניהול כיתה לא יהיו מהבית?
כולנו /רובינו נכנסים כעת לאופק חדש, נגיד שזו הייתה חובת השעה של המעסיקים שלנו מסיבות כאלו ואחרות, אבל למה שלא תבואו לקראת? כואב לראות שדווקא מתוך אנ"ש ירא"ש יש דרישה להחמיר להקשות את הדרישות.........
 

יועץ ארגוני פדגוגי

מהמשתמשים המובילים!
הכי כואב לי שהפיקוח נתן הוראה מפורשת לשבץ את שהות שהיה באמצע היום כדי שחלילה מורות לא 'יברחו'......
תפילה שווה חצי שעה שהייה ולא פרטני או פרונטלי.
מה שיתכן שמותר בחינוך הכללי אצלנו אסור וקשוח מאוד?
מה עם תפקידה של האמא היהודיה לגדל את הילדים ולהיות בבית? הרי בבית נחזור ונעמול על חומר לימודי וכו' נכון?
למה ששעות ניהול כיתה לא יהיו מהבית?
כולנו /רובינו נכנסים כעת לאופק חדש, נגיד שזו הייתה חובת השעה של המעסיקים שלנו מסיבות כאלו ואחרות, אבל למה שלא תבואו לקראת? כואב לראות שדווקא מתוך אנ"ש ירא"ש יש דרישה להחמיר להקשות את הדרישות.........
כבר דובר על זה הרבה.....
ובציבור הכללי שהיה ופרטני גם במהלך היום.
ניהול כתה זה שעות עם תלמידות ספרטני ולכן אי אפשר מהבית.
השאלה היחידה זה על התפילה.
 

בת צלופחד

משתמש רשום
שאלה דחופה,
מישהו יודע מה לגבי שעת הנקה? האם מקבלים רק מ79% משרה?
וכן לפי חנוה"ע יורד רק משהייה? איך זה מסתדר עם שעות שהייה באמצע היום?
אשמח לתשובה דחופה ממי שמבין.
 

איש את רעהו

משתמש פעיל
שאלה דחופה,
מישהו יודע מה לגבי שעת הנקה? האם מקבלים רק מ79% משרה?
שעת הנקה היא רק לעובדת מ 90% ומעלה

ז"ל החוזר: עובדת הוראה לאחר חופשת לידה, אשר היקף העסקתה הינו 90% משרה ומעלה, תהיה זכאית, במשך ארבעה
חודשים ממועד תום חופשת הלידה )בהתאם לחוק עבודת נשים(, להפחתה של שעה אחת ...


וכן לפי חנוה"ע יורד רק משהייה? איך זה מסתדר עם שעות שהייה באמצע היום?
זה באמת החוק שזה יורד רק משהיה ובמקביל מתבטל הזכאות להפחתת שעה פרונטלית בגין משרת אם (כך שעובדים שעה פרונטלית אחת וללא שום שעת שהיה).
איך זה יסתדר עם שעות שהיה באמצע? זה באמת שאלה טובה, אולי רק הפרטני יהיה באמצע והשהיה לא, זה באמת קשה לדעת....
 

חיהחנה

משתמש פעיל
כבר דובר על זה הרבה.....
ובציבור הכללי שהיה ופרטני גם במהלך היום.
ניהול כתה זה שעות עם תלמידות ספרטני ולכן אי אפשר מהבית.
השאלה היחידה זה על התפילה.
בציבור הכללי יש בתי ספר ששהייה גם בתחילה ובסוף היום, אם יש אסיפה נשארים /באים מוקדם אחרת מגיעים לפרונטלי או הולכים מוקדם לגבי ניהול כיתה שימו לב מה כתוב בדף מידע שצורף.
 

קבצים מצורפים

  • אופק חדש דף מידע למורה.docx
    KB 21.3 · צפיות: 71

חוחית

משתמש סופר מקצוען
אם יש צד שהם יעשו משהו, זה לא בפניה בפרוג,
תפנו אליהם ישירות בטלפונים ופקסים שיעשו משהו, אבל כאן הם ודאי לא נמצאים.
פנו אליהם כבר.
הרשות המחוקקת, השופטת והמבצעת-במקה הנ"ל-היא אותו גוף.
"המדינה זאת אני"...
 

מאה ואחת .

משתמש חדש
מורות-אם אתן חשות מנוצלות.
אל תצטרפנה.
זה הזמן להוכיח כוח.

ועוד נקודה,
תבוא הסתרות מורי אגוי ותוכיח מה היא כן מסוגלת לעשות
מי זה הסתדרות מורי אגודת ישראל מתי שמעתם מהם משהו חוץ מזה שהם גובים לנו כל חודש הם והם צריכים להגן עלינו הם לא דיברו עם אף אחד נראה שהם לא יודעים שיש אופק
 

מאה ואחת .

משתמש חדש
יש הרבה נסתר על הגלוי בכל זה, נראה לי רק בחנוכה נהיה יותר ברורים ונבין לאן זה הולך ,עדיין לאף אחד לא קבעו דרגה.
 

יועץ ארגוני פדגוגי

מהמשתמשים המובילים!
יש הרבה נסתר על הגלוי בכל זה, נראה לי רק בחנוכה נהיה יותר ברורים ונבין לאן זה הולך ,עדיין לאף אחד לא קבעו דרגה.
שאני התחלתי לעבוד בממד
גם לקח להם 3 חודשים עד שקיבלתי דרגת המרה
והייתי מורה בודד
כעת מדובר על כמות של מורים מורות עם המון פרטים, חינוך, אם, זח, ועוד אם זה יהיה עד חנוכה זה יהיה מהר
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

א לְדָוִד אֵלֶיךָ יְהוָה נַפְשִׁי אֶשָּׂא:ב אֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:ג גַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:ד דְּרָכֶיךָ יְהוָה הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ה הַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:ו זְכֹר רַחֲמֶיךָ יְהוָה וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:ז חַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יְהוָה:ח טוֹב וְיָשָׁר יְהוָה עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:ט יַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:י כָּל אָרְחוֹת יְהוָה חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יא לְמַעַן שִׁמְךָ יְהוָה וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יב מִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יְהוָה יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יג נַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:יד סוֹד יְהוָה לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טו עֵינַי תָּמִיד אֶל יְהוָה כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טז פְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יז צָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יח רְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יט רְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כ שָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כא תֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כב פְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  5  פעמים

אתגר AI

פלינדרום • אתגר 52

לוח מודעות

למעלה