יועץ ארגוני פדגוגי
מהמשתמשים המובילים!
הסכם אופק חדש שיפר את השכר בכללי לא פר שעה אלא המשכורת גדולה יותר
בהסכמים רצו להרגיע גם את ארגוני המורים ולצ'פר את עובדי ההוראה וגם את אנשי האוצר שכעסו על אחוזי משרה שונים לעובדי הוראה (במשק 42 שש זה משרה מלאה)
מצאו פיתרון של תוספת שעות שהיה ופרטני
גם מענה לתלמידים גם תשלום על עבודה שלא שולמה עד היום גם משכורת גדולה יותר אבל בסהכ יצא שפר שעה השכר נהיה קטן יותר (אם כי זה 3 סוגי שעות).
וגם עידוד לפיתוח מקצועי לעליה בדרגה.
בנוסף הגדילו את התשלום לתפקידים
אם גמול חינוך היה משכר הבסיס והתקזז מהמינימום כעת הבסיס גדול יותר אותו דבר גם לגבי גמול ריכוז.
מי שנדפק היו עובדי ז ח שבבסיס משרה שלהם היה 24 ולא 30 ולכן מקדם המרה שלהם גבוה יותר.
במהלך השנים הבינו שאין עובדי הוראה חדשים ועשו הסכמים להתחיל עם בסיס גבוה יותר, מה שמעצבן את הוותיקים שעבדו על זה שנים, אבל עדיין השכר שלהם גבוה יותר.
למעשה הרעיון הוא שעובד הוראה חדש יכנס כבר עם תואר ומתחיל בדרגה 1 ולאורך השנים עד הפרישה הוא כל הזמן מתקדם ואין מצב שהוא כביכול הגיע לשיא ואין לו סיבה לפיתוח מקצועי וכדו'.
העניין שיש כאלה שעוברים לאופק לאחר שנים במערכת החינוך זה היה בזמנו שהתחיל אופק בציבור הכללי וכעת עם הצטרפות המגזר החרדי וכאן מתקיימת המרה שקצת מורכבת ומשקללת המון פרטים, לעומת המורים החדשים שיכולים לדעת עם מה הם מתחילים וכיצד הם יתקדמו.
בנוסף במהלך השנים עודכנו הסכמי השכר ועלו כך שיתכן שמה שהיום 5 היה בעבר 6 אבל הסכום מקביל כך שאולי זה דרגה פחות אבל משתווה בשכר (ובנוסף בערך עוד 4 שנים להגיע לפסגה).
לסיכום:
1. אופק חדש מגדיל את שכר המורים פר משרה ולא פר שעה.
2. ההסכם מיועד לשיפור תנאי המורה לתשלום על שעות השהיה וגם לתת מנוחה ולא כל השעות בכיתה (ואין שעות חלון ללא תשלום) ודרך זה גם לשפר את ההישגים של התלמידים.
3.מורים חדשים נכנסים עם בסיס גבוה לעומת העבר ומתקדמים לאורך הקריירה.
4. ההמרה למורים ותיקים קצת מורכבת ולפעמים זה נראה ששווה היה להיכנס בעבר או לחכות לעתיד וצריך חישוב כל מורה לגופו אבל עדיין זה אמור להגדיל את המשכורת השאלה היא בכמה וכיצד למקסם את ההמרה בצורה הטובה ביותר.
5. מורי ז ח בבית ספר יסודי (א-ח ולא חטיבה נפרדת) מפסידים כי בסיס המשרה משתווה ולכן זה לא עולה ב20% מ30 ל36 אלא ב50% מ24 ל36 ולכן מקדם ההמרה שלהם גבוה יותר וכך מקבלים שכר גבוה יותר וכן ההתקדמות שלהם תהיה מהירה יותר. (2 מורים אותו וותק גמולים ותעודות אחד מורה בו' והשני בז' יכנסו בדרגה שונה).
6. בעבר חינוך כיתה התבטא ב3 שעות חינוך וגמול מזערי שלפעמים ירד מהתוספת מינימום ובאופק אין שעות חינוך אבל הגמול הוא גבוה יותר גם כי הבסיס גבוה וגם כי הוא מינימום 1000 שח או 10% הגבוה מביניהם.
בהסכמים רצו להרגיע גם את ארגוני המורים ולצ'פר את עובדי ההוראה וגם את אנשי האוצר שכעסו על אחוזי משרה שונים לעובדי הוראה (במשק 42 שש זה משרה מלאה)
מצאו פיתרון של תוספת שעות שהיה ופרטני
גם מענה לתלמידים גם תשלום על עבודה שלא שולמה עד היום גם משכורת גדולה יותר אבל בסהכ יצא שפר שעה השכר נהיה קטן יותר (אם כי זה 3 סוגי שעות).
וגם עידוד לפיתוח מקצועי לעליה בדרגה.
בנוסף הגדילו את התשלום לתפקידים
אם גמול חינוך היה משכר הבסיס והתקזז מהמינימום כעת הבסיס גדול יותר אותו דבר גם לגבי גמול ריכוז.
מי שנדפק היו עובדי ז ח שבבסיס משרה שלהם היה 24 ולא 30 ולכן מקדם המרה שלהם גבוה יותר.
במהלך השנים הבינו שאין עובדי הוראה חדשים ועשו הסכמים להתחיל עם בסיס גבוה יותר, מה שמעצבן את הוותיקים שעבדו על זה שנים, אבל עדיין השכר שלהם גבוה יותר.
למעשה הרעיון הוא שעובד הוראה חדש יכנס כבר עם תואר ומתחיל בדרגה 1 ולאורך השנים עד הפרישה הוא כל הזמן מתקדם ואין מצב שהוא כביכול הגיע לשיא ואין לו סיבה לפיתוח מקצועי וכדו'.
העניין שיש כאלה שעוברים לאופק לאחר שנים במערכת החינוך זה היה בזמנו שהתחיל אופק בציבור הכללי וכעת עם הצטרפות המגזר החרדי וכאן מתקיימת המרה שקצת מורכבת ומשקללת המון פרטים, לעומת המורים החדשים שיכולים לדעת עם מה הם מתחילים וכיצד הם יתקדמו.
בנוסף במהלך השנים עודכנו הסכמי השכר ועלו כך שיתכן שמה שהיום 5 היה בעבר 6 אבל הסכום מקביל כך שאולי זה דרגה פחות אבל משתווה בשכר (ובנוסף בערך עוד 4 שנים להגיע לפסגה).
לסיכום:
1. אופק חדש מגדיל את שכר המורים פר משרה ולא פר שעה.
2. ההסכם מיועד לשיפור תנאי המורה לתשלום על שעות השהיה וגם לתת מנוחה ולא כל השעות בכיתה (ואין שעות חלון ללא תשלום) ודרך זה גם לשפר את ההישגים של התלמידים.
3.מורים חדשים נכנסים עם בסיס גבוה לעומת העבר ומתקדמים לאורך הקריירה.
4. ההמרה למורים ותיקים קצת מורכבת ולפעמים זה נראה ששווה היה להיכנס בעבר או לחכות לעתיד וצריך חישוב כל מורה לגופו אבל עדיין זה אמור להגדיל את המשכורת השאלה היא בכמה וכיצד למקסם את ההמרה בצורה הטובה ביותר.
5. מורי ז ח בבית ספר יסודי (א-ח ולא חטיבה נפרדת) מפסידים כי בסיס המשרה משתווה ולכן זה לא עולה ב20% מ30 ל36 אלא ב50% מ24 ל36 ולכן מקדם ההמרה שלהם גבוה יותר וכך מקבלים שכר גבוה יותר וכן ההתקדמות שלהם תהיה מהירה יותר. (2 מורים אותו וותק גמולים ותעודות אחד מורה בו' והשני בז' יכנסו בדרגה שונה).
6. בעבר חינוך כיתה התבטא ב3 שעות חינוך וגמול מזערי שלפעמים ירד מהתוספת מינימום ובאופק אין שעות חינוך אבל הגמול הוא גבוה יותר גם כי הבסיס גבוה וגם כי הוא מינימום 1000 שח או 10% הגבוה מביניהם.