רציתי לדבר היום על כמה שירים שיצאו לאחרונה בואו נתחיל:
אברהם פריד וארי היל אני התחברתי מהרגע הראשון אהבתי וכבר שמעתי אותו יותר מעשר פעמים מילים מצוינות שירה מטורפת של אברהם פריד את ארי היל אני פחות אוהב וגם פחות שומעים אותו בשיר (מענין שזה הרי שיר שלו בעיקרון כמו שראיתי שכתבו עליו) יותר אהבתי את החצי האחרון של האידיש והאנגלית ביצוע יותר משובח
לדעתי כל מה שהשיר תפס, והמיוחדות בשיר הזה הוא התנועה ''אבא אבא'' וכו' (הבית השני), שלדעתי עלה למלחין בהבזק - הארה...
, (הייתי אומר שזה הולחן עם גיטרה ביד, ולא עם פסנתר.....), התנועה מאד פשוטה, אבל מוציאה רגשות של לב מלא על גדותיו רגשות תודה, ומבקשת עוד.... (האקורדים הפשוטים שמנוגנים כל אחד לזמן ארוך.. Am Am Am Em x2 ואז הD- שוב ושוב.. משמאל לימין). ואז המלחין התחיל לעבוד על בניית חלק ראשון לשיר, ולדעתי בזה הוא קצת כשל, קודם כל זה מידי קצר, הוא היה אמור לחזור על הבית הראשון פעמיים עם מילים אחרות כל פעם, ולא לעבור מיד אחרי הפעם הראשונה לבית השני, שזה כאמור עיקר וגוף השיר. (כשאמרתי את זה לחבר שלי הוא טוען שאמנם אנחנו לא רגילים לכך, אבל במוזיקה הגויית עושים את זה הרבה, שמיד נכנסים לעיקר השיר, אבל כמובן אני לא מתמצא בזה, אבל שומע את הרעיון..), שנית, ההרגשה שלי בבית הראשון של השיר, הוא הרגשה של הפתעה, הרגשה של תחילת הצגה... (אני מקווה שאתם מבינים את הלב שלי..
), במקום זה אמור להיות לחן עם הרגשה של לב מלא על גדותיו הודיה, ולאחר שיש את זה אפשר להיכנס לחלק השני של השיר, לב מלא הודאה שמבקשת. כ''ז על הלחן.
ולגבי העיבוד, זה ממש צרם לי, הייתי מצפה לשמוע בבית הראשון בפעם הראשונה פסנתר - warm grand piano , ובפעם השניה של הבית השני, עוד קצת strings ברקע מאחור, מאד חלש, pizicato, ואז לעלות לבית השני עם
'בום', תופים עם גיטרה חשמלית בכל הכח...
חבל שזה לא עובד טוב, ובמקום לחשוב על התוכן וכו', השקיעו בשטויות של סירנות וכו', וכן במוזיקה חשמלית.... (אולי באמת במוזיקה הגויית זה כן דרך, אבל כאמור).......
אשמח לשמוע הערות!!!