כאן מנתחים מוזיקה בכיף

מצב
הנושא נעול.

horseman

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
לפי מה דירגת??
אני לא יודעת לפי מה הלכת אבל

מבחינתי לחן צריך להיות קודם חידוש מרענן במלודיה! לפני המילים!
דבר שני התאמה בין מילים למנגינה שהמילים ישבו טוב על התיבות! בלי קיצורי מילים מלעיל וכו' כנהוג.....
עוד דבר שיהיה מסר בלחן שתהיה מסוגל להתחבר למילים דרך הלחן [כשתהיה באורות.....]
[מאך א'ברכה למשל הכל טוב ויפה אבל לא מתחבר לי תעשה ברכה....אולי באידיש כן;).]
יש כמובן עיבוד ושירה[/QUOTE]
מהבחינה הזו של שילוב בין כל הנ"ל זמרים רבים הרחק מאחורי מ.ב.ד!!!
בואי בשלום הוא הדוגמא שיר פשוט מבחינת לחן אבל זה שיר שמדבר אילך!! יש לו משמעות ולכן הצליח יותר מלחנים הרבה יותר מבריקים!!!
 
נערך לאחרונה ב:

בוב ספוג

משתמש מקצוען
אם אתה מתכוון לשיר האחרון שלו "יהא רעוא", מבלי להתייחס לשיר עצמו, לדעתי הקליפ שלו בכלל לא נחשב מושקע. אני חושב שיהודה גרובייס היה עושה את זה הרבה יותר טוב ומושקע בעבר [למי שעוד זוכר את הסרט שלו על אליעזר בן הורקנוס].
וחוץ מזה, לקחת כמה ילדים קטנים ובחורי ישיבות, לתקוע להם איזה סמרטוט על הראש בלי שום צורה וכולם עם מכנסיים, זה אותנטי? כך היה נראה רבי עקיבא ורועי הצאן שבדורו עם מכנסיים??
---
זה נקרא מושקע כי השקיעו זמן בצילומים והוציאו על כך כסף יחסית לקליפים אחרים בציבור החסידי...
 

רבקושש

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
למי שעוד זוכר את הסרט שלו על אליעזר בן הורקנוס
גם לי הסרט הזה עלה לי ישר כשראיתי את הקליפ..
זה נקרא מושקע כי השקיעו זמן בצילומים והוציאו על כך כסף יחסית לקליפים אחרים בציבור החסידי...
ממש ממש לא
לא חסר היום קליפים יפים ברמה...
 

אחת מנשר

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
אם אתה מתכוון לשיר האחרון שלו "יהא רעוא", מבלי להתייחס לשיר עצמו, לדעתי הקליפ שלו בכלל לא נחשב מושקע. אני חושב שיהודה גרובייס היה עושה את זה הרבה יותר טוב ומושקע בעבר [למי שעוד זוכר את הסרט שלו על אליעזר בן הורקנוס].
וחוץ מזה, לקחת כמה ילדים קטנים ובחורי ישיבות, לתקוע להם איזה סמרטוט על הראש בלי שום צורה וכולם עם מכנסיים, זה אותנטי? כך היה נראה רבי עקיבא ורועי הצאן שבדורו עם מכנסיים??
---
יהודה גרובייס היה עושה את זה דרמתי
ופה זה היה אותנטי וטבעי (למעט שוט אחד)
 

m a r g a l i t

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
תודה!!!
יש משהו בשפה יותר פשוטה?
Am B וכו
לי אין. אני לא חושב שיש דרך להסביר את זה בלי להיכנס לעומקם של ההרמוניה והתאוריה. צריך, עבור זה, להכיר את הדרגות הבסיסיות של הסולם ואת התפקיד שלהם ביחס לטוניקה. (טוניקה, סאבדומיננטה, דומיננטה וכו')
לא קראתי את הכל אז אני לא בטוחה שאני עונה הכי לעניין, אבל אם הבנתי נכון אז..
א"א ללמוד את כל התורה על רגל אחת אבל אני אתן קצת דוגמאות אולי זה יהיה מובן יותר.
ניתן דוגמא את סולם Am:
הטוניקה: Am C (בדחק F)
סובדומיננטה: Dm F ו- B מוקטן
דומיננטה: E G (לפעמים אפשר גם B מוקטן)

מהלכים:
T.SD.D.T
דוגמאות למהלכים אפשריים:

Am|Dm|E|Am

C|F|G|C

Am|F|G|C

Am|F|E|Am

C|Dm|G|C

Am|Dm|G|C

C|F|E|Am

מקווה שהרעיון הובן..
 

קלאסיקה

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
לא קראתי את הכל אז אני לא בטוחה שאני עונה הכי לעניין, אבל אם הבנתי נכון אז..
א"א ללמוד את כל התורה על רגל אחת אבל אני אתן קצת דוגמאות אולי זה יהיה מובן יותר.
ניתן דוגמא את סולם Am:
הטוניקה: Am C (בדחק F)
סובדומיננטה: Dm F ו- B מוקטן
דומיננטה: E G (לפעמים אפשר גם B מוקטן)

מהלכים:
T.SD.D.T
דוגמאות למהלכים אפשריים:

Am|Dm|E|Am

C|F|G|C

Am|F|G|C

Am|F|E|Am

C|Dm|G|C

Am|Dm|G|C

C|F|E|Am

מקווה שהרעיון הובן..
מה שכתבת נכון - רק שגלשת לתאוריה של הג'אז שהיא שונה מהתאוריה ומהבסיס הקלאסי.
דבר ראשון: הסולמות C ו-Am הם סולמות הקשורים אחד לשני, אבל בעין הקלאסית - שונים לגמרי.
למשל במהלך השלישי שהבאת:
Am|F|G|C
המעבר מ-Am ל-F הוא בעצם מעבר מטוניקה לדרגה שישית (VI) בסולם Am, וזה כבר לא בדיוק יוצר את המתח המקובל בין טוניקה לסאבדומיננטה (כי בפועל F בסולם הזה אינו סאבדומיננטה).
מה עוד, שבסוף המתח "נפתר" ל-C, שהוא הדרגה השלישית ב-Am ולא הטוניקה. (מצוי שפותרים ככה מתח, אבל בעיקר כשרוצים ליצור הכנה למתח חדש)
 

בן ציון יקר

משתמש פעיל
מוזיקה ונגינה
אפרופו דברים דומים שמתם לב שהפתיח של ויהיה זרעי של סמט זה הלחן של עלה קטן.....תחזיק חזק עלה קטן.....
תגיד תודה גדולה שזה מועתק משירים שלנו ולא מפתיחים ווראציות מעולמות שאוזן חרדית לא סובלתן
כמו ששומעים היום הרבה מהם גם בחתונות משלנו וגם בדיסקים של מעבדים מסוימים שמטעמי הוצאת דיבה ולשון הרע לא ננקוט בשמות......
 

תכל'ס

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
משל למה הדבר דומה.

לילד שנכנס עם אביו לחנות הממתקים,מימין צעק לו החמצוץ.קח אותי,
משמאל היה זה הטופי הכתום.אני מאד טעים.צרח בלי קול.
ממול ניצב הדוריטוס והזדקר בגאווה.

הילד לא ידע מה לעשות.

אבא.אני רוצה את הכל. אמר בלי קול.

והנמשל-ישנו יהודי יקר בשם יואלי דיקמן הוא התחיל כמעבד, המשיך לתזמורת מובילה בחתונות,
על הדרך הוא החל לשדר תוכנית ברדיו, בהתחלה היא הייתה שבועית אחר כך יומית,הוא גם מנצח על תזמורת בת עשרות כלים באירועים יוקרתיים, ועכשיו,יואלי רוצה להיות זמר.

אבל זה נראה יותר כמו אותו ילד אומלל בחנות הממתקים שלא יודע במה לבחור.אז הוא מחליט לבחור בהכל.

מי אמר לי שאני צודק? העיבוד של השיר 'ישתבח שמו'.

עושה רושם שיואלי לקח את ההשראה לעיבוד מהצגת ילדים בשם 'בן המלך האבוד' שרצה בחנוכה האחרון בכל רחבי נתיבות.

יואלי דיקמן הוא מוזיקאי מחונן ומעבד בחסד עליון.

חבל שעם ריבוי התפקידים.ההילה שאפפה אותו הולכת ונעלמת.
 
נערך לאחרונה ב:

m a r g a l i t

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
מה שכתבת נכון - רק שגלשת לתאוריה של הג'אז שהיא שונה מהתאוריה ומהבסיס הקלאסי.
דבר ראשון: הסולמות C ו-Am הם סולמות הקשורים אחד לשני, אבל בעין הקלאסית - שונים לגמרי.
למשל במהלך השלישי שהבאת:
Am|F|G|C
המעבר מ-Am ל-F הוא בעצם מעבר מטוניקה לדרגה שישית (VI) בסולם Am, וזה כבר לא בדיוק יוצר את המתח המקובל בין טוניקה לסאבדומיננטה (כי בפועל F בסולם הזה אינו סאבדומיננטה).
מה עוד, שבסוף המתח "נפתר" ל-C, שהוא הדרגה השלישית ב-Am ולא הטוניקה. (מצוי שפותרים ככה מתח, אבל בעיקר כשרוצים ליצור הכנה למתח חדש)
בגלל זה הקדמתי שלא קראתי לפני כן מה בדיוק כתבתם..... (לא היה לי כח מידי לחפור אחורה..)
את האמת במוזיקה קלאסית אני עדיין עוד לא מבינה גדולה (בטח לא מול מישהו עם שם כזה..)
לגבי המהלכים שהבאתי,
הבאתי סוגים שונים של מהלכים אפשריים, לא משהו מסויים.
 

horseman

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
משל למה הדבר דומה.

לילד שנכנס עם אביו לחנות הממתקים,מימין צעק לו החמצוץ.קח אותי,
משמאל היה זה הטופי הכתום.אני מאד טעים.צרח בלי קול.
ממול ניצב הדוריטוס והזדקר בגאווה.

הילד לא ידע מה לעשות.

אבא.אני רוצה את הכל. אמר בלי קול.

והנמשל-ישנו יהודי יקר בשם יואלי דיקמן הוא התחיל כמעבד, המשיך לתזמורת מובילה בחתונות,
על הדרך הוא החל לשדר תוכנית ברדיו, בהתחלה היא הייתה שבועית אחר כך יומית,הוא גם מנצח על תזמורת בת עשרות כלים באירועים יוקרתיים, ועכשיו,יואלי רוצה להיות זמר.

אבל זה נראה יותר כמו אותו ילד אומלל בחנות המשחקים שלא יודע במה לבחור.אז הוא מחליט לבחור בהכל.

מי אמר לי שאני צודק? העיבוד של השיר 'ישתבח שמו'.

עושה רושם שיואלי לקח את ההשראה לעיבוד מהצגת ילדים בשם 'בן המלך האבוד' שרצה בחנוכה האחרון בכל רחבי נתיבות.

יואלי דיקמן הוא מוזיקאי מחונן ומעבד בחסד עליון.

חבל שעם ריבוי התפקידים.ההילה שאפפה אותו הולכת ונעלמת.
נכון לגמרי!!
לפעמים גם חלק מהיח"צ זה שאתה לא מוכר!!!
כמו שאמרו אין נביא בעירו!!
 

ח.נוי

משתמש מקצוען
פרסום וקופי
מוזיקה ונגינה
הנדסת תוכנה
התאכזבתי שלא מצאתי פה חוות דעת על "הדור" של חנן בן ארי, בשביל זה פתחתי את האשכול ...:(
אנשים התלוננו שהשיר לא בסדר ולכן לא העלו אותו גם באשכול הסינגלים, אז הבאתי חוות דעת מאתר הידברות, שמסבירה למה התכוון חנן כשכתב את השיר, משום מה תוך 2 דקות נעלמה ההודעה...:(
 

לוי קליין

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
רציתי לדבר היום על כמה שירים שיצאו לאחרונה בואו נתחיל:
אברהם פריד וארי היל אני התחברתי מהרגע הראשון אהבתי וכבר שמעתי אותו יותר מעשר פעמים מילים מצוינות שירה מטורפת של אברהם פריד את ארי היל אני פחות אוהב וגם פחות שומעים אותו בשיר (מענין שזה הרי שיר שלו בעיקרון כמו שראיתי שכתבו עליו) יותר אהבתי את החצי האחרון של האידיש והאנגלית ביצוע יותר משובח
לדעתי כל מה שהשיר תפס, והמיוחדות בשיר הזה הוא התנועה ''אבא אבא'' וכו' (הבית השני), שלדעתי עלה למלחין בהבזק - הארה...;), (הייתי אומר שזה הולחן עם גיטרה ביד, ולא עם פסנתר.....), התנועה מאד פשוטה, אבל מוציאה רגשות של לב מלא על גדותיו רגשות תודה, ומבקשת עוד.... (האקורדים הפשוטים שמנוגנים כל אחד לזמן ארוך.. Am Am Am Em x2 ואז הD- שוב ושוב.. משמאל לימין). ואז המלחין התחיל לעבוד על בניית חלק ראשון לשיר, ולדעתי בזה הוא קצת כשל, קודם כל זה מידי קצר, הוא היה אמור לחזור על הבית הראשון פעמיים עם מילים אחרות כל פעם, ולא לעבור מיד אחרי הפעם הראשונה לבית השני, שזה כאמור עיקר וגוף השיר. (כשאמרתי את זה לחבר שלי הוא טוען שאמנם אנחנו לא רגילים לכך, אבל במוזיקה הגויית עושים את זה הרבה, שמיד נכנסים לעיקר השיר, אבל כמובן אני לא מתמצא בזה, אבל שומע את הרעיון..), שנית, ההרגשה שלי בבית הראשון של השיר, הוא הרגשה של הפתעה, הרגשה של תחילת הצגה... (אני מקווה שאתם מבינים את הלב שלי..;)), במקום זה אמור להיות לחן עם הרגשה של לב מלא על גדותיו הודיה, ולאחר שיש את זה אפשר להיכנס לחלק השני של השיר, לב מלא הודאה שמבקשת. כ''ז על הלחן.
ולגבי העיבוד, זה ממש צרם לי, הייתי מצפה לשמוע בבית הראשון בפעם הראשונה פסנתר - warm grand piano , ובפעם השניה של הבית השני, עוד קצת strings ברקע מאחור, מאד חלש, pizicato, ואז לעלות לבית השני עם 'בום', תופים עם גיטרה חשמלית בכל הכח...
חבל שזה לא עובד טוב, ובמקום לחשוב על התוכן וכו', השקיעו בשטויות של סירנות וכו', וכן במוזיקה חשמלית.... (אולי באמת במוזיקה הגויית זה כן דרך, אבל כאמור).......
אשמח לשמוע הערות!!!
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  55  פעמים

לוח מודעות

למעלה