דרוש מידע ישיבת גדולה שמשלבת לימודי חול

מצב
הנושא נעול.

משה שאחא

משתמש פעיל
הרעיון שישיבה תשמש גם כמקום הגנה רוחני גורם לקושי לאנשים שלא מצליחים להתקדם דרכו בחיים
אם בשביעי לעשירי מישהו היה מסתתר בבית מהמחבלים גם היית אומר לו לצאת ולהתמודד
אכן כן בדור שלנו עדיף להיות בישיבה מאשר במקומות לא מפוקחים כי ברחוב מה שהולך מבחינה רוחנית זה לא פחות ודי לראות את הנוער שנופל לרחוב
 

הנדימן

משתמש רשום
אני לא כל כך בטוח שגדולי ישראל היו מעדיפים שהבחור ישב בטל במשך השנים וכידוע שעמום מביא לידי חטא
וגם התורה עצמה אומרת שעדיף לעבוד ולא לישב בטל.
אבל כמובן אני חס ושלום לא קובע שום דבר כי אין לי מושג מה השיקולים של גדולי הדור
יש דרך פשוטה לדעת - ללכת ולשאול באופן אישי את אחד מגדול"י...
 

זמר

משתמש מקצוען
אני לא כל כך בטוח שגדולי ישראל היו מעדיפים שהבחור ישב בטל במשך השנים וכידוע שעמום מביא לידי חטא
וגם התורה עצמה אומרת שעדיף לעבוד ולא לישב בטל.
אבל כמובן אני חס ושלום לא קובע שום דבר כי אין לי מושג מה השיקולים של גדולי הדור
מהסיפורים על הרב שך נראה שהעמדה היתה שיהיה מקומות כאלה בלי הכרה מערכתית שזה מחיר ששני הצדדים יצטרכו לשלם
כלומר העולם החרדי לוקח סיכון מסוים ומי שהולך ללמוד מגיע בלי לגיטימציה ציבורית למעשיו
 

mmt3

משתמש צעיר
אני לא כל כך בטוח שגדולי ישראל היו מעדיפים שהבחור ישב בטל במשך השנים וכידוע שעמום מביא לידי חטא
וגם התורה עצמה אומרת שעדיף לעבוד ולא לישב בטל.
אבל כמובן אני חס ושלום לא קובע שום דבר כי אין לי מושג מה השיקולים של גדולי הדור
כל בחור לגופו אם זה המצב שלו צריך ללכת ולהתייעץ, הוא יקבל מענה מותאם אישית,
הבעיה היא להקים מוסדות רשמיים כאלה, או להפוך את זה לשיטה,
מאז ומתמיד היו כאלה בחורים ובכל זאת תמיד גדו"י התנגדו,
נכון גם שהסיכונים גדולים בהרבה למי שלומד מקצוע ויוצא לעבוד,
הכרתי בחורים שהיו בטלני צמרת ומשועממים, והיום הם אברכים מצוינים,
מה שכמעט א"א לומר על מי שיוצא,וד"ל.
 

HZ

משתמש צעיר
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
אם בשביעי לעשירי מישהו היה מסתתר בבית מהמחבלים גם היית אומר לו לצאת ולהתמודד
אכן כן בדור שלנו עדיף להיות בישיבה מאשר במקומות לא מפוקחים כי ברחוב מה שהולך מבחינה רוחנית זה לא פחות ודי לראות את הנוער שנופל לרחוב
וזה בדיוק העניין לפתוח מקום שמגוון עוד דברים כדי שלבחור יהיה מעניין ויהנה לשלב עוד דברים.
וזה ללא ספק עדיף מבחור שירד לרחוב בסופו של דבר
 

משה שאחא

משתמש פעיל
וגם התורה עצמה אומרת שעדיף לעבוד ולא לישב בטל.
היכן
בשום מקום בתורה לא כתוב שעבודה אמור להיות כיעד שצריך לעבוד אלא רק כאמצעי לפרנסת הבית מה לעשות עם הבטלה יש מספיק מה לעשות ולא עבודה אמורה להיות הפתרון הראשון
 
נערך לאחרונה ב:

3524

משתמש מקצוען
שאלת תם:

אם מדובר בבחור מוכשר שפשוט לא מושך אותו לימודי קודש, למה סתם לגרום לו סבל ולחפש לו מסגרת שיש בה כמה שעות של לימודי קודש? לא עדיף שימצה את עצמו בשלימות בתחום שהוא טוב בו? שיהיה שוליא של נפח, עיתונאי, איש סאונד, מבקר מסעדות, מתנדב איחוד הצלה, מה שליבו חפץ. אבל בשביל מה שיתבזבז על לימודי קודש שאין לו בהם כל חפץ?

אגב, אצל החסידים יש מסגרות כמו 'אורייתא' לבחורים מבוגרים, שלצד שיעורי תורה מלמדים אותם מקצועות קודש כמו שחיטה, סופרות וכדומה.
 

נמבר וואן

משתמש פעיל
שאלת תם:

אם מדובר בבחור מוכשר שפשוט לא מושך אותו לימודי קודש, למה סתם לגרום לו סבל ולחפש לו מסגרת שיש בה כמה שעות של לימודי קודש? לא עדיף שימצה את עצמו בשלימות בתחום שהוא טוב בו? שיהיה שוליא של נפח, עיתונאי, איש סאונד, מבקר מסעדות, מתנדב איחוד הצלה, מה שליבו חפץ. אבל בשביל מה שיתבזבז על לימודי קודש שאין לו בהם כל חפץ?

אגב, אצל החסידים יש מסגרות כמו 'אורייתא' לבחורים מבוגרים, שלצד שיעורי תורה מלמדים אותם מקצועות קודש כמו שחיטה, סופרות וכדומה.
זה נשאל ברצינות?
 

נמבר וואן

משתמש פעיל
והעיקר של ישב בטל במשך כל השנים היפות בישיבה זה גיל שאסור להעביר בבטלה בגיל הזה יש הרבה אנרגיות וכוח וחבל שלא יעשו עם זה כלום
בהחלט אבל לשים לב שלא פותרים בעיה אחת ע"י יצירת בעיה אחרת...
בגיל הזה צריך לבחור את התעסוקה בקפידה כי תעסוקה שלא מתאימה מכל הבחינות, עלולה להביא לדרדור רוחני.
 
  • תודה
Reactions: HZ

הנדימן

משתמש רשום
שאלת תם:

אם מדובר בבחור מוכשר שפשוט לא מושך אותו לימודי קודש, למה סתם לגרום לו סבל ולחפש לו מסגרת שיש בה כמה שעות של לימודי קודש? לא עדיף שימצה את עצמו בשלימות בתחום שהוא טוב בו? שיהיה שוליא של נפח, עיתונאי, איש סאונד, מבקר מסעדות, מתנדב איחוד הצלה, מה שליבו חפץ. אבל בשביל מה שיתבזבז על לימודי קודש שאין לו בהם כל חפץ?
מניסוח השאלה נראה שלא מדובר בשאלת תם אלא שאלת בן אחר מארבעת הבנים מליל הסדר...
 

זמר

משתמש מקצוען
שאלת תם:

אם מדובר בבחור מוכשר שפשוט לא מושך אותו לימודי קודש, למה סתם לגרום לו סבל ולחפש לו מסגרת שיש בה כמה שעות של לימודי קודש? לא עדיף שימצה את עצמו בשלימות בתחום שהוא טוב בו? שיהיה שוליא של נפח, עיתונאי, איש סאונד, מבקר מסעדות, מתנדב איחוד הצלה, מה שליבו חפץ. אבל בשביל מה שיתבזבז על לימודי קודש שאין לו בהם כל חפץ?

אגב, אצל החסידים יש מסגרות כמו 'אורייתא' לבחורים מבוגרים, שלצד שיעורי תורה מלמדים אותם מקצועות קודש כמו שחיטה, סופרות וכדומה.
זה כבר קיים אבל בכוונת מכוון לא בצורה רשמית
וכיף לנו לשכוח אבל ההשכלה הוציאה המונים מהיהדותאח"כ בא גל הלאומנות\סוציאליזם ואח"כ לאומנות יהודית
אנחנו עכשיו בגל נוסף של תנועת האינדבדואליזים שמגיע אלינו 20 30 שנה אחרי שהוא התחיל לצבור תאוצה
מי שמניח שהתוצאה ליהדות תהיה שונה הוא או טיפש או משקר
 

נמבר וואן

משתמש פעיל
בחור מוכשר שפשוט לא מושך אותו לימודי קודש
בחור מוכשר שלא נהנה מלימודים רק בגלל שזה לימודי "קודש", זה חריג, ומן הסתם ניתן לעזור לו. לפחות בשביל הזמן שהוא כן לומד.
 

HZ

משתמש צעיר
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
מניסוח השאלה נראה שלא מדובר בשאלת תם אלא שאלת בן אחר מארבעת הבנים מליל הסדר...
רבותי בואו לא נפגע פה אחד בשני נשמור על שיח מכבד מותר שיהיו חילוקי דעות
וכמובן כל אחד יכתוב את דבריו בצורה ראויה ולא נזלוג פה למחוזות אחרים בחשיבות לימוד התורה אין חולק ולא על זה אנחנו דנים פה
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כז

א לְדָוִד יְהוָה אוֹרִי וְיִשְׁעִי מִמִּי אִירָא יְהוָה מָעוֹז חַיַּי מִמִּי אֶפְחָד:ב בִּקְרֹב עָלַי מְרֵעִים לֶאֱכֹל אֶת בְּשָׂרִי צָרַי וְאֹיְבַי לִי הֵמָּה כָשְׁלוּ וְנָפָלוּ:ג אִם תַּחֲנֶה עָלַי מַחֲנֶה לֹא יִירָא לִבִּי אִם תָּקוּם עָלַי מִלְחָמָה בְּזֹאת אֲנִי בוֹטֵחַ:ד אַחַת שָׁאַלְתִּי מֵאֵת יְהוָה אוֹתָהּ אֲבַקֵּשׁ שִׁבְתִּי בְּבֵית יְהוָה כָּל יְמֵי חַיַּי לַחֲזוֹת בְּנֹעַם יְהוָה וּלְבַקֵּר בְּהֵיכָלוֹ:ה כִּי יִצְפְּנֵנִי בְּסֻכֹּה בְּיוֹם רָעָה יַסְתִּרֵנִי בְּסֵתֶר אָהֳלוֹ בְּצוּר יְרוֹמְמֵנִי:ו וְעַתָּה יָרוּם רֹאשִׁי עַל אֹיְבַי סְבִיבוֹתַי וְאֶזְבְּחָה בְאָהֳלוֹ זִבְחֵי תְרוּעָה אָשִׁירָה וַאֲזַמְּרָה לַיהוָה:ז שְׁמַע יְהוָה קוֹלִי אֶקְרָא וְחָנֵּנִי וַעֲנֵנִי:ח לְךָ אָמַר לִבִּי בַּקְּשׁוּ פָנָי אֶת פָּנֶיךָ יְהוָה אֲבַקֵּשׁ:ט אַל תַּסְתֵּר פָּנֶיךָ מִמֶּנִּי אַל תַּט בְּאַף עַבְדֶּךָ עֶזְרָתִי הָיִיתָ אַל תִּטְּשֵׁנִי וְאַל תַּעַזְבֵנִי אֱלֹהֵי יִשְׁעִי:י כִּי אָבִי וְאִמִּי עֲזָבוּנִי וַיהוָה יַאַסְפֵנִי:יא הוֹרֵנִי יְהוָה דַּרְכֶּךָ וּנְחֵנִי בְּאֹרַח מִישׁוֹר לְמַעַן שׁוֹרְרָי:יב אַל תִּתְּנֵנִי בְּנֶפֶשׁ צָרָי כִּי קָמוּ בִי עֵדֵי שֶׁקֶר וִיפֵחַ חָמָס:יג לוּלֵא הֶאֱמַנְתִּי לִרְאוֹת בְּטוּב יְהוָה בְּאֶרֶץ חַיִּים:יד קַוֵּה אֶל יְהוָה חֲזַק וְיַאֲמֵץ לִבֶּךָ וְקַוֵּה אֶל יְהוָה:
נקרא  5  פעמים

אתגר AI

מנדלה במטבח • אתגר 53

לוח מודעות

למעלה