ירידות מחירים נדל"ן???!!!

מצב
הנושא נעול.

כמו הרוח

משתמש מקצוען
נדל"ן

היזמים הגדולים בשוק מודים: קצב מכירת הדירות האט. מה יקרה למחירים?​

יזמים ובכירים בענף חוששים מהשפעות המיתון הכלכלי העולמי והאינפלציה, שמרחפות מעל שוק הדיור המקומי - לצד התייקרויות בעלויות הבנייה ובהחזרי המשכנתאות והחשש משיתוק עקב הבחירות ■ חלקם כבר מגיבים לכך באמצעות מבצעים ■ "הסיבה להאטה הנוכחית קשורה לכך ששוב הממשלה החליטה לצאת להגרלות עם פרויקטים לא בשלים
 

שתים

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
הנדסת תוכנה

ציטוט מתוך הכתבה:
המדינה יכולה לפרסם מפות התחלות בנייה, דירות שנרכשו ודירות שעדיין לא נרכשו. היא הרי עושה את זה בצורה בהירה באתר ההרשמה לפרויקטי מחיר למשתכן, שם הפרויקטים מצוינים על מפה דינמית בצורה ברורה ואפקטיבית. פרסום זהה של דירות פנויות יכול לעזור לאזרחים לדעת האם איש המכירות העומד מולם דובר אמת במקום ליפול למניפולציות ״מהר מהר לפני שיגמר״.
אבל למדינה אין אינטרס להוריד את מחירי הדירות, ולכן גם לא תנגיש את המידע.
וגופי התקשורת? האם הם יהיו ישרים מספיק כדי לציין שהראיון/ כתבה נעשו ביוזמת יח״צ? האם ישאלו את השאלות שמאתגרות את הנרטיב? ידרשו נתונים ויאמתו או יפריכו אותם?
יציינו שהראיון הוא חלק משת״פ מסחרי או ימשיכו להסתפק באמירה כללית שהמרואיין הוא בעל אינטרס? הסיכוי שהם יעשו זאת זהה לסיכוי שהם ישאלו את המרואיינים כמה תאונות בנייה קורות בפרויקטים שלהם וכיצד הם מפצים את משפחות הנפגעים והמתים, לסיכוי שהם ישאלו האם הם משקיעים זמן ומשאבים במציאת ואימוץ חומרי בנייה ידידותיים לסביבה ומציבים ועומדים ביעדים של בניה שתצמצם צריכת אנרגיה או האם הם מקפידים להיפטר מפסולת הבניין בצורה חוקית ומתחשבת בסביבה. ועוד


מבלי לדעת אבל כנראה שיש עוד אלפי דירות בבית שמש שעדיין לא נמכרו.
ואם הציבור ידע את זה, זה קריסה מיידית של עשרות אחוזים במחירים.
שיתוף פעולה מסיבי של הציבור בנושא הזה יכול מאוד לעזור - לפחות חלקית.
אולי נפתח פה בפרוג אשכול שבו יפרט כל אחד את התחלות הבניה באיזור שלו ופרטי הקבלנים?
תמונות ומפות מדוייקות יכולות גם מאוד להועיל.
@כמו הרוח יכולה לעזור בזה גם?
 

Israel.ישראל

משתמש רשום
עוד בנדל״ן

למכור את הנכס היום עם המחירים של מחר?

אנשים רבים מתלבטים מסיבות שונות האם למכור את הנכס. מתי זה כדאי, מתי לא ובאיזה מחיר? בדקנו עם שלל אנשי מקצוע




ענף הנדל"ן בארץ עובר תהפוכות רבות לנוכח האצת הבניה שפוקדת אותנו במהלך העשור האחרון, ולכן המושג 'בעל נכס' מקבל משמעות גדולה. אחרי הכול, לא בכל יום אנו מוכרים או קונים נכס, עבור רבים מאיתנו זו עסקה של פעם בחיים. רכישה אינה עניין פסיכולוגי, היא פעולה חשובה, מהותית ומושכלת.

אבל אף על פי שהביקושים חזקים, השוק אינו לקונים בלבד. מסיבות שונות, יש המחזיקים בנכס ותוהים האם הגיע הזמן למכור. שאלנו מומחים איך נקבע המחיר, מתי כדאי למכור

הערך עולה ועולה. האם הוא יירד?

רון לנדסמן, מנכ"ל ובעלים של סוכנות נדל"ן ומנטור לסוכני נדל"ן, נתקל רבות בשאלת 'מיליון הדולר': כמה עולה הנכס שברשותי? "ניתן לומר באופן כללי, על פי ניסיון העבר, שערך הדירה עולה מדי שנה ב-10 אחוזים", הוא מסביר, "ישנם אתרים כמו גוב ואתר מדל"ן שמהם ניתן ללמוד את הנתונים. הם מאפשרים לקהל הרחב לבדוק את היסטוריית המחירים בבניין ובשכונה ולהבין כמה הדירה או הבית שלכם באמת שווים. המדד הכי טוב שתקבלו הוא לפנות למתווך נדל"ן מומחה באזורכם. מתווך טוב מכיר את השכונה ואת המחירים והתנודות, ויוכל לתת לכם הערכת שווי מעודכנת".

האם שווה למכור את הנכס או לחכות לעליה נוספת? "ככל שתחכו יותר, כך שווי הנכס שלכם יעלה", משיב לנדסמן, "אך צריך להתחשב גם באינפלציה וערכו של הכסף, כך שאם התוכנית היא לקנות נכס אחר זה לא באמת משנה. מי שמוכר בסכום יקר יצטרך לקנות נכס אחר בסכום יקר. הכול תלוי בסיבה בגינה זקוקים לכסף. אם הצורך הוא בכסף זמין, עדיף לא למכור את הנכס, כי הוא בעל ערך מאוד גבוה וניתן למשכן חלק ממנו ולקבל את הסכום מבלי למכור. היום האפשרות היא למשכן כ-50 אחוזים מהנכס".

"בכל הקשור לדירות ישנות, אם אני מחזיק בנכס בבניין ישן, היום אנחנו יודעים בוודאות שבאזורי הביקוש הבניינים עתידים להיהרס ולהיבנות מחדש במסגרת של תוכניות פינוי בינוי, לכן המחיר בעתיד יהיה גבוהה יותר משמעותית ולא כדאי למכור", אומר המתווך רפי חבסוב, בעלים של "רפי נכסים ונדל"ן", "עדיף להחזיק בנכס ולא למכור, ואם אנחנו צריכים ממש כסף, כדאי לדעת מה מקבלים בעתיד, ליידע את הקונים על עתידו של הבניין ולמכור בהתאם".

חבסוב מסביר כי "זאת הסיבה שנוצר חוסר בדירות באזור המרכז. כל הבתים הישנים נמצאים בהליך של פינוי בינוי, לכן בעלי הנכסים לא מוכרים ואפילו מחזיקים בדירות ריקות ואין דירות בשוק. מה שעד לא מזמן נחשב לקשה למכירה הפך לזהב, במיוחד כשעיריות שלמות מקדמות שינויים ומתחמים שלמים להתחדשות עירונית".



כל דירה נחטפת במהירות והשוק לא מראה סימנים של רגיעה(צילום: ראובן קסטרו)



סער פלד(צילום: יחצ)



שירה מוסקל(צילום: שני הלוי)

"המגמה כיום מצביעה על ירידה בכמות העסקאות", אומר סער פלד, בעלים של סער פלד שמאות מקרקעין, שמאי מקרקעין וסגן יו"ר לשכת שמאי מקרקעין בישראל"סקירה שפורסמה ע"י הכלכלנית הראשית במשרד האוצר, מצביעה על ירידה של 16% בחודש מאי השנה אל מול חודש מאי בשנה החולפת. האם ירידה זו מסמנת ירידת מחירים? יש צורך להפריד בין הדברים. הירידה בכמות העסקאות נובעת בחלקה מירידה בהיצע. כיום סך הדירות יד שנייה שנמצאות בשוק למכירה נמוך מאוד ולכן כמות העסקאות ירדה. ברגע שדירה משווקת (כל עוד המחיר ריאלי כמובן), זמן המכירה שלה קצר מאוד. עליית הריבית אכן תורמת לירידה בכמות העסקאות, אך היא אינה מהווה פתרון לעליית המחירים. למעשה, עליית הריבית מייקרת את העסקאות, מייצרת אי וודאות לגבי גובה המימון הנדרש, ובהחלט לא עוזרת לזוגות הצעירים ולמשפרי הדיור שרוצים לרכוש דירה".

"עולם הנדל"ן הוא עולם של ניצול הזדמנויות", מוסיפה האדריכלית שירה מוסקל מ"הלל אדריכלות, "אם אין הזדמנות או מצב קריטי של חוסר, אין תשואה או התאמה לצרכים - לא כדאי לצאת לדרך. בסופו של דבר קונים ומוכרים משהו, ולכן בשני המקרים בודקים מהו ערך השוק היום. אם תמכור ביוקר תצטרך גם לקנות ביוקר. אם שתי הפעולות הן באותו זמן, הן יהיו באותה הרמה.

"מצד שני, יש משהו שקורה בשטח. השמרנים יותר מעדיפים למכור ואז לקנות וכאן חטפו סטירת לחי רצינית, משום שהמחירים מאוד עלו והכסף היה שווה הרבה פחות. זה היה ממש לא צפוי, וזה משהו שצריך לקחת בחשבון, יש מקרים קיצוניים שאי אפשר להיערך אליהם. חשוב להיות ערניים למצבים של הזדמנויות, כלומר, אם במיקום טוב יש נכס למכירה והמחיר אטקרטיבי ביחס לשוק, הרי זו הזדמנות נדירה".



זוגות השקיעו ועכשיו הם מתגרשים? זו ההזדמנות שלכם. דירה בעיצוב שירה מוסקל, הלל אדריכלות(צילום: מאור מויאל)

מוסקל מדברת על הזדמנויות אחרות, למשל מכירת נכס מתחת למחיר השוק, אנשים שכבר קנו ורוצים למכור, אנשים שרוצים לנסוע ולהיפטר מהנכס: "היום יש יותר שוק של קונים מאשר מוכרים. בזמנים רגילים יש הזדמנויות כאלו, כמו במצבים של גירושים אם שני הצדדים מוכנים להתפשר.

קניה כזו היא הזדמנות".

מוסקל מזכירה גם שניתן להשביח את הנכס: "אין ספק כי שיפוץ הוא יציאה מוחלטת מאזור הנוחות, ולעיתים שיפוץ של משהו אחד מאוד מוגדר יכול לתפוס נפח גדול יותר ולהביא להוצאה כלכלית עצומה לצד לחצים כבדים. מי שחשקה נפשו בשיפוץ לטובת השבחת נכס, צריך להבין מראש את מידת ההתאמה של הנכס אל מול השיפוץ שברצונכם לעשות. השבחה נכונה ומדויקת יכולה 'להפוך' את הנכס מקצה לקצה, עם התוספות הנכונות, בריכה, גג וכד', תוכלו לקבל נכס חדש לגמרי".

איך תעריכו את מחיר הדירה שלכם?

"היחיד שמוסמך להעריך נכס במדינת ישראל הוא שמאי מקרקעין", אומר פלד, "לצורכי הערכת הנכס, השמאי בודק את העסקאות שבוצעו באזור (שמאי המקרקעין משתמשים בגישת ההשוואה). בגישה זו אנו משווים את הנכס הנדון לעסקאות נוספות ומתייחסים לפרמטרים כמו גודל הדירה, כשהגודל המדווח אינו תמיד נכון ויש לבדוק זאת. בין היתר, נתייחס גם למועד עסקאות ההשוואה וניתן מקדם התאמה בהתייחס לרמת המחירים במועד העסקה.

"כמובן שאין לדעת מה צופן העתיד, אך לפני רכישת נכס מקרקעין, חובה להתייחס לשינויים בשוק ולהבין שעסקת מקרקעין הינה עסקה שמשפיעה לטווח הארוך על מצבם הכלכלי של הרוכשים. בנוסף, רכישת נכס כרוכה לרוב בנטילת משכנתא ויש לקחת בחשבון את גובה ההחזר החודשי תוך מתן דגש על מסלולי המשכנתא השונים, אשר חלקם עתידים להיות מושפעים ישירות ממגמת עליית הריבית כיום. נדל"ן מהווה השקעה בעלת נזילות נמוכה. חשוב לקחת זאת בחשבון בטרם רכישת נכס מקרקעין והשקעת מיטב כספכם. באם הכסף נדרש כיום, עדיף להשקיע אותו בחלופות נזילות יותר שנמצאות בשוק".
 

Israel.ישראל

משתמש רשום
אני יכול לספר שכאחד שחושב למכור דירה בשכונה בירושלים .אכן הייתה בתקופה אחרונה ירידה בפניות אבל בימים האחרונים יש סוג של התעורוות ממש חזקה בשוק המון פניות וזאת אף על פי שנאלצתי לעלות את המחיר משמעותית....מה זה אומר על העתיד ? לא יודע ...מה שברור שאני רואה הרבה אנשים שמרגישים דחיפות לסגור עסקה גם בימים אלה
 

זקן

משתמש חדש
קחו כלל
כל זמן שאנשים מביאים ילדים לעולם, זה אומר שהם יתחתנו באיזה שהוא שלב... ויצטרכו לגור באיזשהו דירה!!!
בינתיים אין צפי לפרויקטים על החלל...
כולנו נשאר לריב על פיסת ד' אמות בארץ ישראל.
 

מולטיגרפיה

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
אני רק רציתי להראות שיש למדינה כלים להתמודד עם אינפלציה מתמשכת ח''ו ושהדרך ארוך עד שהעסק פה תקרוס
ושוב,עם קצב גדילה של הואכלוסיה פה וכמויות שי עולים שעוד יבאו,והכמות מטורפת של מיסים שיש פה....בקיצור,ב''ה שיהיה ס''ד עוד איזה תקופה הריביות שוב ירדו

ניחושים שלי
יש לה
הכלכלה של ישראל נקראת חזקה.
 

מולטיגרפיה

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
יכולה לומר על המשכנתא שלנו שבפרוש נלקחה בתנאים לא אופטימליים (קבוצת רכישה שלא היה מידי מקום למשחק)
ואכן בחודשים האחרונים אנחנו חווים עליה בהחזר של אפילו עד 100-130 ש"ח, וזה אכן מעצבן, מגרד ומתסכל, אבל אני לא מכירה ולו משפחה אחת שבעבור סכומים כאלו ירימו ידיים וימכרו את הדירה.
מה עוד שהריביות לא עולות לנצח בד"כ.

ולכן אני שואלת את מי שחוזה סחף של מכירות בעקבות עליית הריביות והמדד, לאן צופים שזה יכול להגיע ברמת ההחזר החודשי.
למה את לא ממחזרת לבנק?
 

מולטיגרפיה

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
אולי יתרגזו על התגובה שלי
אבל בתור אחת בלי הון עצמי ובלי שום דירה באופק, אני רק רוצה להזכיר:
הקב"ה הוא זה שמנהל את שוק הנדלן ואת החיים של כולנו,
והוא זה שמחליט למי יהיה דירה, מתי ואיפה ובאיזה גודל... והדיונים, החישובים וההשערות לא ישנו את זה,
בלי לסתור את התגובות החכמות שנכתבו כאן.

מאחלת לכולכם שה' ייתן לכם דירות גדולות ונעימות במיקום טוב ועם שכנים טובים בקרוב בקלות.
יש היום המון אופציות,
אפשר לקבל הלוואה מ’אשראי ברגע’ וכו בשביל ההון העצמי ולקנות דירה קטנה בצפון או הדרום.
 

szn

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
עו"ד בלה ברדה-ברקת (הכותבת היא חברת הנהלת הפורום הישראלי לעירוניות, ובעלת חברת ייעוץ לחברות נדל"ן ולמשקיעים פרטיים):

"אני רוצה לעזור לך, אבל אין לי אינטרס", המשפט הזה תואם היטב את עמדתה של מדינת ישראל כלפי משבר הדיור: היא לכאורה רוצה להוזיל את מחירי הדירות, אבל בפועל – אין לה אינטרס. למה? ראש ממשלת לוקסמבורג לשעבר ז'אן-קלוד יונקר ניסח זאת היטב: "כולנו יודעים מה צריך לעשות, אבל אנחנו לא יודעים איך להיבחר שנית אחרי שנבצע את הנדרש". לכן, לפניכם נאום דמיוני של ראש ממשלה ישראלי אמיץ באופן לא מציאותי, שאומר את האמת הכואבת בפנים:

"אזרחי ישראל,

"יהיה לכם קשה לשמוע את זה, אבל לממשלת ישראל אין אינטרס להוריד את מחירי הדיור. הנה, אמרתי את זה. אני יודע, זה מפתיע, אתם לא רגילים לשמוע אמת כואבת ולא פופוליסטית מפוליטיקאי בכיר, בטח כשהבחירות תמיד מעבר לפינה, אבל זה מה יש. אתם חייבים להבין, 65 מיליארד שקל נכנסו ב-2021 לקופת המדינה רק ממסים ומכרזים בענף הנדל"ן. מדובר ב-15% מתקציב המדינה. אם תרצו, אפשר לומר שענף הנדל"ן מממן את כל תקציב מערכת החינוך. אתם חושבים שיש לי את הרצון או את הפריבילגיה לוותר על זה?
"אני יודע שיש לכם ציפיות ענק משדות הגז, אבל האמת היא שמדינת ישראל לא משופעת במשאבי טבע. הקרקע היא אחד העיקריים בהם ויש לנהוג בה בזהירות וביעילות. לצערי, המכרזים של רשות מקרקעי ישראל הם הדרך הטובה ביותר שיש לנו להבטיח מחירים גבוהים ובעקבותיהם הכנסות גבוהות. את המחירים הגבוהים האלה אתם משלמים כיום וילדיכם ישלמו בעתיד.
"אזרחי ישראל, עומדות בפניי שתי אפשרויות גרועות: קיצוץ הוצאות או העלאת מסים. הראשונה תפגע בתפקוד המדינה והשנייה תגרור התקוממות אזרחית ותפגע בסיכויים שלי להיבחר שוב. לכן, עידוד שוק הנדל"ן הוא הדרך המהירה והקלה שלי להכניס כסף לקופת המדינה. הידעתם שעד אמצע 2022 הגדלנו את הכנסותינו ממס שבח בלבד ביותר מ-140% לעומת 2021? אתם באמת מצפים שאני אוותר על זה?
"אזרחים יקרים, כל מדינה, קל וחומר זו שלנו, זקוקה לכסף רב כדי לתפקד, להתפתח, לשלם משכורות ולהגן על עצמה. מדינת ישראל מתמודדת תדיר עם איומים ביטחוניים מעזה, לבנון, סוריה, איראן ויהודה ושומרון. זה נימוק מצוין עבור שר הביטחון והרמטכ"ל לדרוש ממני עוד ועוד תקציבים למשכורות ולרכש. מאין אביא את הכסף?

"אני לא בטוח שאתם מודעים לכך, אבל אוכלוסיית המדינה צפויה להכפיל את עצמה ב-30 השנים הבאות, ואנחנו חייבים להכין תשתיות מתאימות שעלותן אדירה. מאין יבוא הכסף? תוסיפו לזה את העובדה שמסיבות כאלה ואחרות – לא כולן ענייניות - אנחנו מתכננים יישובים חדשים בנגב, שעלותם תהיה כפולה בהשוואה להרחבת יישובים קיימים. תוסיפו לזה את הקלות המס לתושבי הפריפריה ואת ההוצאות האדירות מתקציב המדינה על מאות אלפי תושבי השטחים. איך אתם מצפים שאכסה על כל זה?
"ואני חייב להודות: מחירי הנדל"ן הגבוהים נגרמים בין השאר גם בגלל מגזר ציבורי לא יעיל ומחסור בכוח אדם במגזר הפרטי, שתי בעיות שקודמיי ואני לא מצליחים לפתור. אתם הרי יודעים שהוצאת היתר בנייה כרוכה בהמתנה אינסופית לפקידי העירייה שאו כורעים תחת העומס, או נמצאים בסכסוך עבודה או בדיוק בהפסקה. בשוק הפרטי חסרים נכון להיום יותר מ-5,000 אדריכלים, מהנדסים, שמאים ושאר יועצים, וכן 15 אלף עובדי בניין. ועוד לא הזכרתי את ראשי העיריות שיוצאים מגדרם לטרפד ולעכב בנייה למגורים, כזאת שדורשת מהם לספק לתושבים החדשים צרכים רבים, ומונעת מהם את הארנונה הגבוהה שהם יכולים לקבל מבנייה לעסקים.

"אזרחי ישראל, כנבחר ציבור אני חייב לכם את האמת - והאמת היא שלא כולכם תוכלו לקנות דירות. זה כואב, זה מרגיז, זה מתסכל, זה מדאיג, זה מנוגד לאתוס הישראלי שהתעצב כאן 74 שנים – אבל זאת האמת. שוק הדיור יעבור מהפך. בעלות על דירת מגורים תהיה נחלתו של אחוז מסוים מהאוכלוסייה. השאר ייאלצו להסתפק בשכירות לטווח ארוך או זכאות לדיור ציבורי.
"גבירותי ורבותיי, הממשלות הקודמות בזבזו כספים רבים על תוכניות למראית עין כמו מע"מ אפס ומחיר למשתכן אף שהן ידעו שאין פתרון אמיתי ומהיר לעליית מחירי הנדל"ן. אני לא לוקח חלק במשחק הזה. אני אומר את האמת: מחירי הדירות לא ירדו, בטח לא באופן משמעותי, כי פשוט אין לי אינטרס כזה או ברירה אחרת. אז תודה רבה אזרחי ישראל, שיהיה לכם ערב טוב. ובבקשה תצביעו לי".
 

כמו הרוח

משתמש מקצוען
עו"ד בלה ברדה-ברקת (הכותבת היא חברת הנהלת הפורום הישראלי לעירוניות, ובעלת חברת ייעוץ לחברות נדל"ן ולמשקיעים פרטיים):

"אני רוצה לעזור לך, אבל אין לי אינטרס", המשפט הזה תואם היטב את עמדתה של מדינת ישראל כלפי משבר הדיור: היא לכאורה רוצה להוזיל את מחירי הדירות, אבל בפועל – אין לה אינטרס. למה? ראש ממשלת לוקסמבורג לשעבר ז'אן-קלוד יונקר ניסח זאת היטב: "כולנו יודעים מה צריך לעשות, אבל אנחנו לא יודעים איך להיבחר שנית אחרי שנבצע את הנדרש". לכן, לפניכם נאום דמיוני של ראש ממשלה ישראלי אמיץ באופן לא מציאותי, שאומר את האמת הכואבת בפנים:

"אזרחי ישראל,

"יהיה לכם קשה לשמוע את זה, אבל לממשלת ישראל אין אינטרס להוריד את מחירי הדיור. הנה, אמרתי את זה. אני יודע, זה מפתיע, אתם לא רגילים לשמוע אמת כואבת ולא פופוליסטית מפוליטיקאי בכיר, בטח כשהבחירות תמיד מעבר לפינה, אבל זה מה יש. אתם חייבים להבין, 65 מיליארד שקל נכנסו ב-2021 לקופת המדינה רק ממסים ומכרזים בענף הנדל"ן. מדובר ב-15% מתקציב המדינה. אם תרצו, אפשר לומר שענף הנדל"ן מממן את כל תקציב מערכת החינוך. אתם חושבים שיש לי את הרצון או את הפריבילגיה לוותר על זה?
"אני יודע שיש לכם ציפיות ענק משדות הגז, אבל האמת היא שמדינת ישראל לא משופעת במשאבי טבע. הקרקע היא אחד העיקריים בהם ויש לנהוג בה בזהירות וביעילות. לצערי, המכרזים של רשות מקרקעי ישראל הם הדרך הטובה ביותר שיש לנו להבטיח מחירים גבוהים ובעקבותיהם הכנסות גבוהות. את המחירים הגבוהים האלה אתם משלמים כיום וילדיכם ישלמו בעתיד.
"אזרחי ישראל, עומדות בפניי שתי אפשרויות גרועות: קיצוץ הוצאות או העלאת מסים. הראשונה תפגע בתפקוד המדינה והשנייה תגרור התקוממות אזרחית ותפגע בסיכויים שלי להיבחר שוב. לכן, עידוד שוק הנדל"ן הוא הדרך המהירה והקלה שלי להכניס כסף לקופת המדינה. הידעתם שעד אמצע 2022 הגדלנו את הכנסותינו ממס שבח בלבד ביותר מ-140% לעומת 2021? אתם באמת מצפים שאני אוותר על זה?
"אזרחים יקרים, כל מדינה, קל וחומר זו שלנו, זקוקה לכסף רב כדי לתפקד, להתפתח, לשלם משכורות ולהגן על עצמה. מדינת ישראל מתמודדת תדיר עם איומים ביטחוניים מעזה, לבנון, סוריה, איראן ויהודה ושומרון. זה נימוק מצוין עבור שר הביטחון והרמטכ"ל לדרוש ממני עוד ועוד תקציבים למשכורות ולרכש. מאין אביא את הכסף?

"אני לא בטוח שאתם מודעים לכך, אבל אוכלוסיית המדינה צפויה להכפיל את עצמה ב-30 השנים הבאות, ואנחנו חייבים להכין תשתיות מתאימות שעלותן אדירה. מאין יבוא הכסף? תוסיפו לזה את העובדה שמסיבות כאלה ואחרות – לא כולן ענייניות - אנחנו מתכננים יישובים חדשים בנגב, שעלותם תהיה כפולה בהשוואה להרחבת יישובים קיימים. תוסיפו לזה את הקלות המס לתושבי הפריפריה ואת ההוצאות האדירות מתקציב המדינה על מאות אלפי תושבי השטחים. איך אתם מצפים שאכסה על כל זה?
"ואני חייב להודות: מחירי הנדל"ן הגבוהים נגרמים בין השאר גם בגלל מגזר ציבורי לא יעיל ומחסור בכוח אדם במגזר הפרטי, שתי בעיות שקודמיי ואני לא מצליחים לפתור. אתם הרי יודעים שהוצאת היתר בנייה כרוכה בהמתנה אינסופית לפקידי העירייה שאו כורעים תחת העומס, או נמצאים בסכסוך עבודה או בדיוק בהפסקה. בשוק הפרטי חסרים נכון להיום יותר מ-5,000 אדריכלים, מהנדסים, שמאים ושאר יועצים, וכן 15 אלף עובדי בניין. ועוד לא הזכרתי את ראשי העיריות שיוצאים מגדרם לטרפד ולעכב בנייה למגורים, כזאת שדורשת מהם לספק לתושבים החדשים צרכים רבים, ומונעת מהם את הארנונה הגבוהה שהם יכולים לקבל מבנייה לעסקים.

"אזרחי ישראל, כנבחר ציבור אני חייב לכם את האמת - והאמת היא שלא כולכם תוכלו לקנות דירות. זה כואב, זה מרגיז, זה מתסכל, זה מדאיג, זה מנוגד לאתוס הישראלי שהתעצב כאן 74 שנים – אבל זאת האמת. שוק הדיור יעבור מהפך. בעלות על דירת מגורים תהיה נחלתו של אחוז מסוים מהאוכלוסייה. השאר ייאלצו להסתפק בשכירות לטווח ארוך או זכאות לדיור ציבורי.
"גבירותי ורבותיי, הממשלות הקודמות בזבזו כספים רבים על תוכניות למראית עין כמו מע"מ אפס ומחיר למשתכן אף שהן ידעו שאין פתרון אמיתי ומהיר לעליית מחירי הנדל"ן. אני לא לוקח חלק במשחק הזה. אני אומר את האמת: מחירי הדירות לא ירדו, בטח לא באופן משמעותי, כי פשוט אין לי אינטרס כזה או ברירה אחרת. אז תודה רבה אזרחי ישראל, שיהיה לכם ערב טוב. ובבקשה תצביעו לי".
זה העבודה שלה
תפסיקו דייי
 

szn

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עריכה תורנית

מולטיגרפיה

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
פריים +4
כלומר

היום
= 6.75 אחוז ריבית
יקר להחריד!
אם זה הסכום שאתה משלם לשכירות, זה יכול להיות הגיוני
וגם, תמיד אפשר למחזר
וגם, נשאר לך נכס שאולי גם יעלה..
אבל לשיקולכם כמובן.
 

מולטיגרפיה

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
שם זה פחות ראיה כי יש הרבה חוצניקים
בנתיים לא ראיתי כאלה לידי
ב ד2
פה ושם אחד..
וגם, זה שיש חוצניקים, לא אומר שיש כסף.
יש בשפע מהם בלי שקל.
ומי שכן, נמצא בא’, אין לו מה לחפש ב ד
 

כמו הרוח

משתמש מקצוען
לא טענתי שהם יירדו.
טענתי ואני אומר גם כעת - הם יכולים לרדת. בהחלט.
לא צריך להתנצל.
אתה מוגבה באנשי מקצוע מתוך התחום.
כן..... יש סיכוי שאכן המחירים יעצרו.
ואף ירדו....
כן יש סיכוי ש3 חדרים בק"ס תעלה 1.5 מיליון
הבעיה תהיה הריבית
אבל מי שיעשה את זה בצורה מושכלת יוכל להרוויח
כי לא לעולם זה ישאר כך
 
  • תודה
Reactions: szn
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיג

א הַלְלוּיָהּ הַלְלוּ עַבְדֵי יי הַלְלוּ אֶת שֵׁם יי:ב יְהִי שֵׁם יי מְבֹרָךְ מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם:ג מִמִּזְרַח שֶׁמֶשׁ עַד מְבוֹאוֹ מְהֻלָּל שֵׁם יי:ד רָם עַל כָּל גּוֹיִם יי עַל הַשָּׁמַיִם כְּבוֹדוֹ:ה מִי כַּיהוָה אֱלֹהֵינוּ הַמַּגְבִּיהִי לָשָׁבֶת:ו הַמַּשְׁפִּילִי לִרְאוֹת בַּשָּׁמַיִם וּבָאָרֶץ:ז מְקִימִי מֵעָפָר דָּל מֵאַשְׁפֹּת יָרִים אֶבְיוֹן:ח לְהוֹשִׁיבִי עִם נְדִיבִים עִם נְדִיבֵי עַמּוֹ:ט מוֹשִׁיבִי עֲקֶרֶת הַבַּיִת אֵם הַבָּנִים שְׂמֵחָה הַלְלוּיָהּ:
נקרא  6  פעמים

לוח מודעות

למעלה