כך התקשורת מעלה את מחירי הדירות
כלי התקשורת מתדלקים את עליית המחירים, בכך שנותנים ראיונות כדי למלא עמודים, ולא בודקת בעצמה. אנשי הנדל"ן (וזה נכון גם לתחומים אחרים) מעבירים מסרים לקולגות ולמתחרים, דרך התקשורת, ואף אחד לא אומר שבעצם יש כאן תיאום מחירים
www.bizportal.co.il
ציטוט מתוך הכתבה:
המדינה יכולה לפרסם מפות התחלות בנייה, דירות שנרכשו ודירות שעדיין לא נרכשו. היא הרי עושה את זה בצורה בהירה באתר ההרשמה לפרויקטי מחיר למשתכן, שם הפרויקטים מצוינים על מפה דינמית בצורה ברורה ואפקטיבית. פרסום זהה של דירות פנויות יכול לעזור לאזרחים לדעת האם איש המכירות העומד מולם דובר אמת במקום ליפול למניפולציות ״מהר מהר לפני שיגמר״.
אבל למדינה אין אינטרס להוריד את מחירי הדירות, ולכן גם לא תנגיש את המידע.
וגופי התקשורת? האם הם יהיו ישרים מספיק כדי לציין שהראיון/ כתבה נעשו ביוזמת יח״צ? האם ישאלו את השאלות שמאתגרות את הנרטיב? ידרשו נתונים ויאמתו או יפריכו אותם? יציינו שהראיון הוא חלק משת״פ מסחרי או ימשיכו להסתפק באמירה כללית שהמרואיין הוא בעל אינטרס? הסיכוי שהם יעשו זאת זהה לסיכוי שהם ישאלו את המרואיינים כמה תאונות בנייה קורות בפרויקטים שלהם וכיצד הם מפצים את משפחות הנפגעים והמתים, לסיכוי שהם ישאלו האם הם משקיעים זמן ומשאבים במציאת ואימוץ חומרי בנייה ידידותיים לסביבה ומציבים ועומדים ביעדים של בניה שתצמצם צריכת אנרגיה או האם הם מקפידים להיפטר מפסולת הבניין בצורה חוקית ומתחשבת בסביבה. ועוד
מבלי לדעת אבל כנראה שיש עוד אלפי דירות בבית שמש שעדיין לא נמכרו.
ואם הציבור ידע את זה, זה קריסה מיידית של עשרות אחוזים במחירים.