ילד. מנהל. אמא.

יוסף שחק

משתמש סופר מקצוען
ילד.

אני אוהב עכשיו רק את המשפחה שלי. כל החברים האלו בכלל לא חברים אמיתיים. למה איך שהתחלתי לצרוח הם מיד ברחו?! אפילו כשהמנהל שאל אותם מה קרה לי הם ענו לו לאט, ולא היה אכפת להם שבנתיים אני סובל. והכי הכי אני שונא את נפתלי. כי הוא היה הראשון שברח וכולם ברחו אחריו ועזבו את הקרשים, ובגלל זה כל הקרשים נפלו עלי.

עכשיו אני מחכה לאמא בלובי של טר"ם. הכי כיף זה להיות לבד עם אמא כשהיא יוצאת באמצע העבודה, כי אז יש לה את התיק של העבודה והיא מביאה לי משם סוכריות מנטה, אח"כ היא קונה לי רוגלע ענק בקיוסק וכל הדרך אני מספר לה והיא מחייכת לי. אבל עכשיו היד שלי כואבת ואני לא רוצה בכלל שהיא תקנה לי כלום, רק שהיא תבא ותחבק אותי חזק כי כואב לי מאד, ורק היא יכולה להבין כמה זה כואב לי.

אבל במקום אמא הגיע המנהל של החיידר, והוא חייך חיוך גדול אבל לא שמח, אני חייכתי לו בחזרה כדי לא להעליב אותו, אבל בכלל לא רציתי בכלל שהוא יהיה איתי. והוא שאל אותי מה קרה, וסיפרתי לו כל מה שתכננתי לספר לאמא, ובגללו ירדו לי דמעות שרציתי שאמא תראה אותם ולא הוא בכלל.

ואז הוא ליטף לי את הלחי וזה לא היה כיף בכלל, כי הוא לא אימא ויש לו יד של זקנים.

מנהל.

שאף אחד לא יספר לי שזו סתם עבודה של 'כבוד' ו'שטעלע'. כי לפעמים מה שמנהל אחד עושה, גם עשרה רעבעס' לא יכולים לעשות, כמה חימם לי את הלב לראות את חיוך של ילד קטן שמחכה לבד לאמא שלו שתחזור מהעבודה, ואין בינתיים מישהו שיושיט יד מלטפת. ואיך שהילדים נפתחים - זה מדהים! תוך כמה רגעים והוא כבר בוכה ומוציא הלב הכל.

וגם האמא שלו בוודאי מאד נרגעה כשראתה אותי שם, כי לך תדע מה הילד רואה ומבין כשהוא נמצא במקום כזה המוני ללא השגחה, אבל כשרואים שהמנהל נמצא אותו זה כבר מרגיע ונותן תחושת בטחון,

כך שלהיות מנהל חיידר זה ממש לא מה שחושבים, זה עניין של אחריות ושל הבנה לנפש התלמיד, ובעיקר זה הכישרון לדעת מה הטיימינג הנכון לכל זה, כמו שהוכחתי היום.



אמא.

אוף, אני אמא גרועה לפעמים. בושות שאין לי במקפיא אוכל מוכן למקרים כאלו. במקום תזונה בריאה אני קונה לו שטויות בקיוסק, שלא לדבר על היחס שאני לא מצליחה להעניק לו בזמנים כאלו, כל הראש שלי בעבודה ואני לא מצליחה להתרכז במה שהוא אומר, ממש רחמנות על הילד.

והמנהל הזה, איש טוב שירבו כמותו. אבל לא ידעתי שהם חייבים ללוות את התלמיד עד שהאמא מגיעה, אם הייתי יודעת לא הייתי מאחרת, ממש בושות. לא יודעת מי המציא את המנהג הזה אבל זה ממש מיותר, מסכן, בטח זה על חשבון המשפחה שלו.

----
ביקורות בכיף
 
נערך לאחרונה ב:

RACHELIZ

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
אדם יראה לעיניים וה' יראה ללבב.…
מה שכן, אפשר וצריך ללמוד כדי להשכיל לראות כמה שיותר ללב..
קטע מקסים!
ואני תמיד נהנית לראות איך מבוגרים מצליחים לרדת ולגעת בעולם הילדים!
 

רחל סרולוביץ

כתיבה שיווקית וקופירייטינג
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
כשקראתי על הילד, הרגשתי כאילו הדברים נכתבו מפיו,
וציפיתי לטבוע גם בנעליהם של המנהל והאם,
אך שם זה היה פחות חזק לדעתי העניה.
דהיינו, הזוויות שלהם טובות, אבל לא סובייקטיביות מספיק כמו של הילד
 

רחל סרולוביץ

כתיבה שיווקית וקופירייטינג
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
תודה.
גם אני הרגשתי כך
זהו אתגר נפוץ בנבכי הכתיבה.
בעל כורחנו אנו מתחברים לדמות מסוימת, שם אנחנו נותנים את עצמנו הכי טוב וזה בא לנו בקל,
ואז בדמויות האחרות, עלינו להתאמץ כדי לשדר אותן פרפקט.
 

מ"ם

משתמש סופר
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
איור וציור מקצועי
קטע נפלא. אין ספק שזה כך בכל רגע בחיים, ואשרי האיש שמצליח להביט במשקפיים של אחרים, כמה שיותר וכמה שיותר אחרים.


לגבי ההערה המעניינת,

לפענ"ד תמיד כשנכנסים לראש של ילד זה יהיה מחובר יותר (ואפילו קל יותר). התחושות שלו עדיין טהורות וגם כשיש אינטרסים אלו אינטרסים טבעיים ובסיסיים ולא מורכבים מאוד, רעים ואפלים, או כאלו שסוחבים על גבם טראומות ואירועים של עשרות שנים.

לעומת המבוגרים, שהם בעצם אנחנו עם סברות שונות לפי הסיטואציה, או תחושות מתבקשות, כך שאין משהו שמדגיש את העולם האחר של הדמות.
 

אשר שרבר

משתמש סופר מקצוען
יפה.

כמובן אפשר לשחק עם התפקידים, הילד יכול מאוד לשמוח שהמנהל מתפנה רק אליו, ולא אכפת לו ממה שכל הילדים חשבו, ועד שאמא תגיע הוא לבד עם המנהל.
והמנהל בכלל יכול לכעוס על זה שאמא לא הגיבה לטלפונים הראשונים והוא היה חייב לקחת אותו במקומה.
והאמא בכלל יכולה להיות מלאת ייסורי מצפון ואו תחושות הודיה להשם שיש לה כזה ילד שאוהב סוכריות מנטה...

זה יכול להיות אתגר... @אבימי
 

אבימי

מנהל קהילת איור
מנהל
מנוי פרימיום
מנוי פרימיום
מרצה בבית פרוג
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
זה קסום.
אהבתי מאוד.
הייתי מרוצה אפילו יותר אם היתה מתגלית מבין השיטין גם עלילה מסויימת, והתרחשות.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קלז

א עַל נַהֲרוֹת בָּבֶל שָׁם יָשַׁבְנוּ גַּם בָּכִינוּ בְּזָכְרֵנוּ אֶת צִיּוֹן:ב עַל עֲרָבִים בְּתוֹכָהּ תָּלִינוּ כִּנֹּרוֹתֵינוּ:ג כִּי שָׁם שְׁאֵלוּנוּ שׁוֹבֵינוּ דִּבְרֵי שִׁיר וְתוֹלָלֵינוּ שִׂמְחָה שִׁירוּ לָנוּ מִשִּׁיר צִיּוֹן:ד אֵיךְ נָשִׁיר אֶת שִׁיר יְהוָה עַל אַדְמַת נֵכָר:ה אִם אֶשְׁכָּחֵךְ יְרוּשָׁלִָם תִּשְׁכַּח יְמִינִי:ו תִּדְבַּק לְשׁוֹנִי לְחִכִּי אִם לֹא אֶזְכְּרֵכִי אִם לֹא אַעֲלֶה אֶת יְרוּשָׁלִַם עַל רֹאשׁ שִׂמְחָתִי:ז זְכֹר יְהוָה לִבְנֵי אֱדוֹם אֵת יוֹם יְרוּשָׁלִָם הָאֹמְרִים עָרוּ עָרוּ עַד הַיְסוֹד בָּהּ:ח בַּת בָּבֶל הַשְּׁדוּדָה אַשְׁרֵי שֶׁיְשַׁלֶּם לָךְ אֶת גְּמוּלֵךְ שֶׁגָּמַלְתְּ לָנוּ:ט אַשְׁרֵי שֶׁיֹּאחֵז וְנִפֵּץ אֶת עֹלָלַיִךְ אֶל הַסָּלַע:
נקרא  13  פעמים

לוח מודעות

למעלה