איזה קטע אני בדיוק גם קראתי שוב את הסידרה החודש בפעם ה800 אני ממז מתחברת לסידרה אבל מבאס שפדהאל עדיין לא יצא לאור מיוזוד כנראה שעברו כבר 4 שנים...תיק"ו - עד שיבוא פדהאל.......(ואולי צ"ל פיק"ו).
איזה קטע אני בדיוק גם קראתי שוב את הסידרה החודש בפעם ה800 אני ממז מתחברת לסידרה אבל מבאס שפדהאל עדיין לא יצא לאור מיוזוד כנראה שעברו כבר 4 שנים...תיק"ו - עד שיבוא פדהאל.......(ואולי צ"ל פיק"ו).
חבל הטבור נכרך סביב אחת בלידה, ומנע הגעת חמצן למוח בכמה דקות קריטיות, מה שהפך את בת האצילים לנכה ומוגבלת שבסופו של דבר נשאה לאדם ממעמד פשוט בעל לב זהב....היי,
אולי מישהו ידע לענות לי?
ממש מטריד אותי
תודה
מתלבטת ביןחבל הטבור נכרך סביב אחת בלידה, ומנע הגעת חמצן למוח בכמה דקות קריטיות, מה שהפך את בת האצילים לנכה ומוגבלת שבסופו של דבר נשאה לאדם ממעמד פשוט בעל לב זהב....
לא כואב לכולם כל כך על מותו בימי עלומיו, אלא על צורת המוות, מבן מלך שמותו אמור היה לעורר טכסי אבל ממלכתיים, כשדגל הביואר מורד לחצי התורן. מת יקוואל רחוק מבני משפחתו, לבוש בבגדי אויבי עמו, כשכל הסימנים מעידים על כך שהוא האחראי על השימוש באבקת הרעם הנוראית במטרה לעורר מרד במלכותו של אחיו, ואיש לא יודע את האמת כי מת מוות הרואי במאמץ לכלות את אבקת הרעם.יקוואל מת . מי אמר שמותו הוא תולדה של מעשה רע שעשה?
הוא מת כי היה צריך למות, יש הרבה אנשים צדיקים שנפטרים ואין לנו השגה מדוע זה קרה.
כמובן שניתן לקשר את סיבת מותו למעשיו בחייו. כמו שרגילים בני האדם לעשות. ונכון שבספר שהוא מעין מטפורה זה מתקבל יותר שמת בגלל מעשיו הרעים , ואם באמת כך היה, אז היא באה ללמד אותנו כי לא תמיד סופם של המערערים בתשובה הוא "וחי עד מאה עשרים בעושר ואושר", אם הכל היה ברור פה בעולם אז מה מטרתה של הבחירה בין טוב לרע? אם ידוע שעל טוב משלמים טוב ועל רע -רע , אז :
מה כדאי יותר???
לא כואב לכולם כל כך על מותו בימי עלומיו, אלא על צורת המוות, מבן מלך שמותו אמור היה לעורר טכסי אבל ממלכתיים, כשדגל הביואר מורד לחצי התורן. מת יקוואל רחוק מבני משפחתו, לבוש בבגדי אויבי עמו, כשכל הסימנים מעידים על כך שהוא האחראי על השימוש באבקת הרעם הנוראית במטרה לעורר מרד במלכותו של אחיו, ואיש לא יודע את האמת כי מת מוות הרואי במאמץ לכלות את אבקת הרעם.
דבר שאני באמת לא מבינה הוא מדוע אין צורת התייחסות כמו טכסי שבעה וצער על מותו של נסיך.
כנראה שכחת שלאחר מותו של יקוואל אולה אמר לעצמו שכיצד יוכל לספר שיקוואל בריגעי חייו האחרונים לבש את מדי אויבי עמו והוא לא יגלה שיקוואל מת, ואפילו לא יספר שפגש או נודע לו מה קרה עם יקוואל.
ולכן חגגו את שובו של מיכאל באתיל ללא שום ידיעה שיקוואל מת.
חושבת שזה היה הכוון- כתוב לא מדויק שאולה שם אותו בכפר שיטפלו בגופה שלו משהו כזהכנראה שכחת שלאחר מותו של יקוואל אולה אמר לעצמו שכיצד יוכל לספר שיקוואל בריגעי חייו האחרונים לבש את מדי אויבי עמו והוא לא יגלה שיקוואל מת, ואפילו לא יספר שפגש או נודע לו מה קרה עם יקוואל.
ולכן חגגו את שובו של מיכאל באתיל ללא שום ידיעה שיקוואל מת.
ודרך אגב לא נראה לי שמיה תעשה שיקוואל נותר בחיים, זה ישמע בלתי אמין.
שלא תחזיר אותו לחיים,יכול להיות שמיה לא תחזיר אותו לחיות כי יעשו עליה אמבוש
אבל ההרגשה שלי היתה שהיא משאירה לעצמה פתח...
שלא תחזיר אותו לחיים,
אבל כן שתיתן לו את הכבוד לו הוא ראוי.
אוף, איך אנחנו מתפלספים כאילו זה היה באמת
לא הגזמנו?
לא יודעת מה באמת ההלכה אבל אולי לא יושבים שבעה על מורד במלכות?שבעה---- הם חייבים להיות באבל
מסכימה עם כל מילה!!!לדעתי כל האכזבה של כל הנוגעים בדבר מהספר זה לא כי הוא לא טוב, הוא ספר מעולה. אם הוא היה הראשון בסדרה
הייתם עפים עליו. אבל אחרי הפסגה של מהללאל זה היה מאוד הגיוני שהספר הבא יהיה פחות, איך אפשר לשחזר הצלחה
בכזה סדר גודל?! ועדיין תראו איך הוא מטריד אתכם, ואיך התחברתם לגיבורים שלו.
המוות של יקוואל היה החלק הכי יפה בעלילה, ולהפוך אותה ללא מבינה את הנוער הנושר זה לא נכון. היו הרבה נשמות טובות בממלכה שניסו לדבר איתו בלשון רכה ולא הצליחו לגשת אליו. הוא התנהג תמיד כמו ילד קטן ולא
לקח אחראיות על עצמו. היא פשוט חידדה פה את המסר הכי חזק: גם אם המטרה שלך טהורה, אם בחרת
באמצעים לא כשרים- לא תוכל להאשים אף אחד בשם הרע שקנית. אז קח אחראיות על הבחירות שלך.
מה רציתם? שהוא יחזור עטור במדליות של מציל כוזר?שהוא יפרח באיזה אחוזה תחת זהות עלומה? כל הכאב
והאכזבה ממותו המבוזה רק מחדדת לכם בתת מודע את המסר, וזו ההצלחה של הסופרת.
כי הדרך עד לאתיל לקחה יותר משבועדבר שאני באמת לא מבינה הוא מדוע אין צורת התייחסות כמו טכסי שבעה וצער על מותו של נסיך
ההלכה באמת שלא יושבים שבעה על מורד במלכותלא יודעת מה באמת ההלכה אבל אולי לא יושבים שבעה על מורד במלכות?
במקרה כזה יושבים לדקה ואז קמים (שמועה רחוקה)כי הדרך עד לאתיל לקחה יותר משבוע
מסתבר שאולה נועץ במנרם בנטיליאן שהורה לו את ההלכה.חושבת שזה היה הכוון- כתוב לא מדויק שאולה שם אותו בכפר שיטפלו בגופה שלו משהו כזה
ועל זה נאמר הציטוט שהבאת... (ויתכן ששם הצליחו להחיות אותו וכו----המשך הקונספירציה שלי)
אבל אולה אדם עם ראש לפי איך שהיא בונה אותו- ויודע שערכים גוברים על רגש,
שבעה---- הם חייבים להיות באבל
יכול להיות שמיה לא תחזיר אותו לחיות כי יעשו עליה אמבוש
אבל ההרגשה שלי היתה שהיא משאירה לעצמה פתח...
העלו את זה פעם פה.דרך אגב שמעתי שפעם במוסף סיפורים של יתד (כמדומני) היה פרק תוספת על הסדרה, בו סופר על ילדותו של רעואל אבי איסתרק.
היש למשהו סריקה ברורה או משהו כזה?
אשמח שיעלה לכאן או ישלח ל EZ3151387 ג'ימייל
א דאנק
אני חושבת שמה שהכי הציק לי במוות של יקוואל, הוא,
שהספר 'מהללאל' מסתיים בהבטחה נרגשת של יקוואל למהללאל -
"לך עם חיוך מהללאל, כי אני מבטיח..." (ויסלחו לי כל הבקיאים על חוסר הדיוק).
וכולנו התרגשנו, דמענו והאמנו,
פתאום, סיפור חדש, יקוואל חוזר לסורו ולמרדנותו בלי כל זכר להבטחה שלו.
באופן כללי הייתה הרגשה כזאת בספר 'יוזבד', כולם הידרדרו והתעייפו וחזרו לנקודת ההתחלה שלהם...
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
18.11
י"ז חשוון
וובינר מרתק!
המדריך (הלא שלם) לסטוריטלינג
הרצאה ייחודית עם ירון פרל ממשרד הפרסום מקאן, על עולם הסטוריטלינג. מספרי סיפורים נולדים ככה או שאפשר ללמוד את זה? מה הופך סיפור אחד ל״תעירו אותי כשזה מסתיים״ ואחר ל״ספרו לי את זה שוב!״, והקשר לעולם הקריאייטיב.
הכניסה חופשית!
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
19.11
י"ח חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכד
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד לוּלֵי יי שֶׁהָיָה לָנוּ יֹאמַר נָא יִשְׂרָאֵל:ב לוּלֵי יי שֶׁהָיָה לָנוּ בְּקוּם עָלֵינוּ אָדָם:ג אֲזַי חַיִּים בְּלָעוּנוּ בַּחֲרוֹת אַפָּם בָּנוּ:ד אֲזַי הַמַּיִם שְׁטָפוּנוּ נַחְלָה עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ:ה אֲזַי עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ הַמַּיִם הַזֵּידוֹנִים:ו בָּרוּךְ יי שֶׁלֹּא נְתָנָנוּ טֶרֶף לְשִׁנֵּיהֶם:ז נַפְשֵׁנוּ כְּצִפּוֹר נִמְלְטָה מִפַּח יוֹקְשִׁים הַפַּח נִשְׁבָּר וַאֲנַחְנוּ נִמְלָטְנוּ:ח עֶזְרֵנוּ בְּשֵׁם יי עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ: