מידע שימושי יוזבד, לא נמאסת!!

מצב
הנושא נעול.

אידיליה

משתמש פעיל
היי,
אולי מישהו ידע לענות לי?

ממש מטריד אותי :eek:
תודה :)
אשתו של בסטיאן מקאן-דודתו של אולה- נשואה אליו בנישואים שניים...
כנראה פחות חופרים בשלב הזה, הם כבר היו מבוגרים.
 

פררו רושה

משתמש סופר מקצוען
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
לדעתי כל האכזבה של כל הנוגעים בדבר מהספר זה לא כי הוא לא טוב, הוא ספר מעולה. אם הוא היה הראשון בסדרה
הייתם עפים עליו. אבל אחרי הפסגה של מהללאל זה היה מאוד הגיוני שהספר הבא יהיה פחות, איך אפשר לשחזר הצלחה
בכזה סדר גודל?! ועדיין תראו איך הוא מטריד אתכם, ואיך התחברתם לגיבורים שלו.
המוות של יקוואל היה החלק הכי יפה בעלילה, ולהפוך אותה ללא מבינה את הנוער הנושר זה לא נכון. היו הרבה נשמות טובות בממלכה שניסו לדבר איתו בלשון רכה ולא הצליחו לגשת אליו. הוא התנהג תמיד כמו ילד קטן ולא
לקח אחראיות על עצמו. היא פשוט חידדה פה את המסר הכי חזק: גם אם המטרה שלך טהורה, אם בחרת
באמצעים לא כשרים- לא תוכל להאשים אף אחד בשם הרע שקנית. אז קח אחראיות על הבחירות שלך.

מה רציתם? שהוא יחזור עטור במדליות של מציל כוזר?שהוא יפרח באיזה אחוזה תחת זהות עלומה? כל הכאב
והאכזבה ממותו המבוזה רק מחדדת לכם בתת מודע את המסר, וזו ההצלחה של הסופרת.
אין לי בעיה שהוא מת כלומר כן, אבל לא זה העניין,
הבעיה היא שהוא מת כבוגד, למרות שהוא לא היה כזה!
זה באמת כואב :(
 

פררו רושה

משתמש סופר מקצוען
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
אשתו של בסטיאן מקאן-דודתו של אולה- נשואה אליו בנישואים שניים...
כנראה פחות חופרים בשלב הזה, הם כבר היו מבוגרים.
איפה כתוב שרקל נשאה בנישואים שניים?
מדובר על גאטלי.
וגם אם זה נכון, לא כ"כ מהר משטחים את הבדלי המעמדות :rolleyes:
 

אידיליה

משתמש פעיל
אין לי בעיה שהוא מת כלומר כן, אבל לא זה העניין,
הבעיה היא שהוא מת כבוגד, למרות שהוא לא היה כזה!
זה באמת כואב :(
ושוב:
גם אם המטרה שלך טהורה, אם בחרת
באמצעים לא כשרים- לא תוכל להאשים אף אחד בשם הרע שקנית. אז קח אחראיות על הבחירות שלך.

אם הוא היה מת כגיבור הרואי זה היה כמעט הפי אנד כמו להישאר בחיים.
 

משולש ברמודה

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
הנדסת תוכנה
איפה כתוב שרקל נשאה בנישואים שניים?
מדובר על גאטלי.
וגם אם זה נכון, לא כ"כ מהר משטחים את הבדלי המעמדות :rolleyes:
זה עדיין מציק לך?
זכור לי שכבר שאלת על זה פעם:rolleyes:
 

משולש ברמודה

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
הנדסת תוכנה
זה ציטוט של השאלה ההיא.
עוד לא קבלתי תשובה :rolleyes:
שאלה קשה ישר לוועד חכמי כוזר (ככה לפחות אומרים אצלנו בבית על שאלות סבוכות במיוחד ;) )
או שיום אחד זה יקרה, משהו ישתנה...
ומיה קינן תענה לך על כל השאלות הקשות האלו;)
 

מגבת

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
הבעיה היא שהוא מת כבוגד, למרות שהוא לא היה כזה!

הוא כן היה בוגד!!
הוא סייע לגזלנים ולשודדים לפשוט על בתי כפריים,
הוא בגד במלכות של אחיו, גם כשהבין מאיזה צד חותכת החרב ( איזה ביטוי יפה... הא?!:p)
גם אם הוא לא תכנן ולא דמיין ולא רצה ולא חלם ולא בלה בלה בלה,
לבחירות שלנו יש משמעות מעשית!
והם אלו שייבחנו.
ה' יראה ללבב, אבל אדם רואה לעיניים.
מחשבות וכוונות=מעשים.
אין! אין תירוצים!
יש מחירים.
וזה לדעתי מה שהיא ביקשה לחדד ולהבהיר.
 

משולש ברמודה

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
הנדסת תוכנה
הוא בגד במלכות של אחיו, גם כשהבין מאיזה צד חותכת החרב ( איזה ביטוי יפה... הא?!:p)
יפה יפה המשפט הזה אבל לא קשור.
כי אם להבין מאיזה צד חותכת החרב - זה אומר במילים אחרות להצטרף לברכיהו כי הוא הציע חלופה שנשמעת הכי הגיונית בכאוס שמסביב. (ליקוואל, כן?)
 

מגבת

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
המשפט הזה מופיע באחד הספרים שלה--- חשוב לציין.
הכוונה במשפט, שגם אחרי שהבין ש'מגפיים מלוכלכים' משרת מישהו אחר ולא איסתרק
הוא בחר להישאר.
וזה לבד מגדיר אותו כבוגד.
נכון, מאילוץ, בלית ברירה, וכו' אבל בוגד.
 

יהלומי

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
אני חושבת שמה שהכי הציק לי במוות של יקוואל, הוא,
שהספר 'מהללאל' מסתיים בהבטחה נרגשת של יקוואל למהללאל -
"לך עם חיוך מהללאל, כי אני מבטיח..." (ויסלחו לי כל הבקיאים על חוסר הדיוק).
וכולנו התרגשנו, דמענו והאמנו,
פתאום, סיפור חדש, יקוואל חוזר לסורו ולמרדנותו בלי כל זכר להבטחה שלו.
באופן כללי הייתה הרגשה כזאת בספר 'יוזבד', כולם הידרדרו והתעייפו וחזרו לנקודת ההתחלה שלהם...
 

RACHY

משתמש מקצוען
אני חושבת שמה שהכי הציק לי במוות של יקוואל, הוא,
שהספר 'מהללאל' מסתיים בהבטחה נרגשת של יקוואל למהללאל -
"לך עם חיוך מהללאל, כי אני מבטיח..." (ויסלחו לי כל הבקיאים על חוסר הדיוק).
וכולנו התרגשנו, דמענו והאמנו,
פתאום, סיפור חדש, יקוואל חוזר לסורו ולמרדנותו בלי כל זכר להבטחה שלו.
באופן כללי הייתה הרגשה כזאת בספר 'יוזבד', כולם הידרדרו והתעייפו וחזרו לנקודת ההתחלה שלהם...
עלית על הנקודה שהפריעה, הגדרת אותה במדויק, היכן נעלמה ופרחה לה אותה הבטחה מרגשת?
אבל למרות זאת בעיני יוזבד הוא עדיין מאד יפה ויחודי.
 

הפוך על הפוך

משתמש מקצוען
לא רואה שום קשר בין מותו של יוזבד לנוער נושר,
הספר מתאר את העולם כמו שהוא, בלי הפי אנד.
הרבה פעמים אנשים עשו דברים טובים והעולם חשב אחרת.
עד היום למשל, לא מוסכם האם קסטנר הציל אלפי יהודים בשואה או היה בוגד.
לדעתי, מותו של יקוואל הוא הדבר הכי יפה בספר, הממחיש את עולם השקר בו אנו חיים.
ואגב, כולה מדובר פה בספר דמיוני והיחידים שמכירים את יקוואל האמיתי זה אנו הקוראים
ובעינינו הוא מת כגיבור...
 

בשעות הפנאי

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
באופן כללי הייתה הרגשה כזאת בספר 'יוזבד', כולם הידרדרו והתעייפו וחזרו לנקודת ההתחלה שלהם...
נדמה לי שזה היה בכוונה
בספר מהללאל, מוצג איסתרק כאדם מורם מעם, ואילו ב'יוזבד' הוא מוצג כאדם רגיל, עם אכזבות וכאבים
וזה הופך את דמותו כהרבה יותר אפשרית לחיקוי
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

לוח לימודים

מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכד

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד לוּלֵי יי שֶׁהָיָה לָנוּ יֹאמַר נָא יִשְׂרָאֵל:ב לוּלֵי יי שֶׁהָיָה לָנוּ בְּקוּם עָלֵינוּ אָדָם:ג אֲזַי חַיִּים בְּלָעוּנוּ בַּחֲרוֹת אַפָּם בָּנוּ:ד אֲזַי הַמַּיִם שְׁטָפוּנוּ נַחְלָה עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ:ה אֲזַי עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ הַמַּיִם הַזֵּידוֹנִים:ו בָּרוּךְ יי שֶׁלֹּא נְתָנָנוּ טֶרֶף לְשִׁנֵּיהֶם:ז נַפְשֵׁנוּ כְּצִפּוֹר נִמְלְטָה מִפַּח יוֹקְשִׁים הַפַּח נִשְׁבָּר וַאֲנַחְנוּ נִמְלָטְנוּ:ח עֶזְרֵנוּ בְּשֵׁם יי עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:
נקרא  5  פעמים

אתגר AI

געגוע קיצי • אתגר 138

לוח מודעות

למעלה